Bitwy klanowe, sezon 2: W pogoni za huraganem
Kapitanowie! Czas stanąć w szranki i ruszyć do boju w drugim sezonie bitew klanowych noszącym nazwę „Lodowe wyspy”! Podstawowe zasady pozostają niezmienione, ale nie mogliśmy się powstrzymać przed wprowadzeniem kilku niewielkich zmian. Czytajcie dalej, żeby dowiedzieć się więcej i nie pomijajcie poniższej infografiki dotyczącej postępów ligowych.
Sezon 2 Bitew klanowych
Początek 10 lutego
Koniec 16 kwietnia
Prime Time będzie teraz trochę dłuższy – od 18:30 do 22:30 w każdą środę, czwartek, sobotę i niedzielę.
Osiągnięcia Sezonu 1
Ranking klanu zostanie zresetowany i ustalony na podstawowej wartości, ale stoczenie przynajmniej jednej bitwy w każdej z lig (poza początkową Ligą Szkwał) w sezonie „Gorący punkt” da Waszemu klanowi 50-punktową premię. Jeśli rozegraliście bitwę w Lidze Tajfun, dostaniecie 150 punktów.
Nowa liga
Pewnie pamiętacie, że w systemie rankingu klanów istnieją cztery ligi, z których każda podzielona jest na trzy grupy:
- Początkowa Liga Szkwał
- Liga Wicher
- Liga Sztorm
- Liga Tajfun
Specjalnie dla zaprawionych w bojach wilków morskich dodajemy w tym sezonie nową ligę: Huragan.
Liga Huragan nie jest podzielona na żadne grupy i nie ma żadnych ograniczeń co do zwiększania rankingu klanu. Żeby dostać się do tej ligi, Wasze klany muszą stoczyć serię pięciu bitew o awans i wygrać przynajmniej trzy z nich. Jeśli jednak Wasz klan straci wszystkie punkty, konieczne będzie wygranie trzech z pięciu bitew o utrzymanie, żeby nadal grać w Lidze Huragan.
Specjalne osiągnięcia Sezonu 2
W nowym sezonie będziecie mogli zdobyć specjalne osiągnięcia. Musicie tylko stoczyć co najmniej jedną bitwę w każdej z następujących lig:
Znajdźcie się w Lidze Szkwał lub wyższej w sezonie „Lodowe wyspy”. | |
Znajdźcie się w Lidze Wicher lub wyższej w sezonie „Lodowe wyspy”. | |
Znajdźcie się w Lidze Sztorm lub wyższej w sezonie „Lodowe wyspy”. | |
Znajdźcie się w Lidze Tajfun lub wyższej w sezonie „Lodowe wyspy” | |
Znajdźcie się w Lidze Huragan w sezonie „Lodowe wyspy”. | |
Lodowe wyspy |
Zostańcie najlepszym zespołem w sezonie „Lodowe wyspy”. |
Zasady Sezonu 2
Progresja lig
Każdy klan chcący wziąć udział w Bitwach klanowych zacznie w Grupie II Ligi Szkwał, mając 0 punktów. Będzie to pozycja startowa dla wszystkich klanów. Klany będą zdobywać punkty za zwycięstwa i tracić je za porażki. Średnio wartość ta wynosić będzie 25 punktów. Za każdą bitwę, która zakończy się remisem, drużyny otrzymywać będą od 0 do minus 2-3 punktów.
Żeby przejść do wyższej grupy, klan musi zdobyć ponad 100 punktów w swojej aktualnej grupie. Każda nadwyżka ponad tym progiem zostanie przeniesiona do wyższej ligi.
Przykładowo: klan „KLAN” obecnie znajduje się w Grupie II Ligi Szkwał z 76 punktami. „KLAN” wygrywa w kolejnej bitwie i otrzymuje 30 punktów. Dzięki temu rozpocznie grę w Grupie I Ligi Szkwał z 6 punktami na koncie.
Po tym, jak „KLAN” pomyślnie przejdzie przez wszystkie grupy w lidze, będzie mógł stoczyć bitwy o awans. „KLAN” będzie musiał udowodnić, że zasługuje na grę w wyższej lidze, poprzez wygranie 3 z 5 bitew. Po odniesieniu trzech zwycięstw „KLAN” zostanie przeniesiony do nowej ligi z 35-punktową premią. Trzy porażki oznaczać będą pozostanie w tej samej lidze z 35-punktową karą.
„KLAN” dostał się na sam szczyt Ligi Szkwał, mając 100 punktów w Grupie I. Bitwy o awans są teraz dostępne. Pierwsza bitwa nie była szczęśliwa dla klanu i poniósł on porażkę. W drugiej bitwie „KLAN” wygrał, w kolejnej znów został pokonany. Jednak dwie kolejne bitwy zakończyły się sukcesem, a klan odniósł dwa zwycięstwa z rzędu. Trzy wygrane przy dwóch porażkach zapewniły klanowi awans do Grupy III Ligi Wicher z dodatkowymi 35 punktami.
Zdarzają się również sytuacje, gdy nie wszystko idzie zgodnie z planem. Każdy klan, który spadnie na sam dół, musi się postarać, aby uniknąć degradacji. W takim przypadku rozpoczynają się Bitwy o utrzymanie. Jeśli klan wygra trzy z nich, zachowa swoje miejsce w aktualnej lidze i otrzyma premię wynoszącą 35 punktów. Jeśli jednak przegra trzy bitwy, natychmiast spada do niższej ligi, otrzymując jednocześnie 35-punktową karę.
„KLAN” desperacko walczył o utrzymanie w Lidze Wicher, ale poniósł niestety klęskę. Liczba punktów w Grupie III spadła do 0 i „KLAN” będzie teraz musiał udowodnić, że jest godny dalszej gry w lidze Wicher. Czas na Bitwy o utrzymanie! Pierwsza bitwa zakończyła się zwycięstwem, jednak druga została przegrana. Trzecia bitwa ponownie zakończyła się sukcesem, ale dwie kolejne przyniosły porażki. Dwa zwycięstwa i trzy porażki oznaczają, że „KLAN” nie utrzyma swojej pozycji w dotychczasowej lidze i rozpocznie grę w Grupie I Ligi Szkwał, tracąc przy tym 35 punktów.
Jeśli spadniecie na sam dół Grupy III Ligi Szkwał, mając 0 punktów i przegracie bitwę, liczba Waszych punktów nie ulegnie zmianie i wynosić będzie 0. Jeśli wygracie, punkty wzrosną.
Jeśli dotrzecie do ligi Huragan, limit 100 punktów zostanie zniesiony i będzie mogli zdobywać punkty tak długo, aż znajdziecie się na samym szczycie.
Misje i nagrody – znajdziecie na stronie głównej WoWs
Podczas Sezonu 2 będą dostępne poniższe misje klanowe.
Początek 10 lutego
Koniec 16 kwietnia
Kluczowe zasady dobierania drużyn
Drużyny do Bitew klanowych mogą być kompletowane przy użyciu standardowego interfejsu drużynowego, gdy w menu wyboru typu bitwy wybrano Bitwy klanowe. Drużyna może zostać założona przez członków dowództwa klanu (z wyjątkiem oficerów) na 15 poziomie przebiegu służby. Do drużyny tej dołączyć może każdy członek klanu.
Jeden klan może jednocześnie wystawić kilka drużyn. Wynik każdej bitwy będzie dodawany do punktów klanu po skończeniu każdej z bitew, w której udział brały jego drużyny.
- Klasyfikacja powiązana jest z klanem.
- Bitwy klanowe będą dostępne jedynie w czasie Prime Time.
- Przeciwnicy dobierani będą w oparciu o poziom umiejętności Waszego klanu, wyrażany przez grupę i ligę, w której się znajduje. Im więcej bitew stoczy Wasz klan, tym skuteczniej dobierani będą przeciwnicy.
W większości przypadków Wasz klan nie będzie zestawiany z żadnym z klanów, z którymi ostatnio walczyliście. Taka sytuacja może jednak mieć miejsce po restarcie serwera.
- Drużyna nie może przystąpić do bitwy z inną drużyną tego samego klanu.
Ekonomia
Ekonomia została nieco dopracowana tak, żeby wszyscy gracze w drużynie otrzymywali taką samą ilość zasobów. Za zwycięstwo drużyny zarabiają znacznie więcej niż w Bitwach losowych, natomiast porażki przynoszą znacznie niższe dochody.
Za każde zwycięstwo w bitwach klanowych gracze otrzymują 2500 bazowych PD oraz 300 000 kredytów (zanim zastosowane zostaną mnożniki właściwe dla okrętu gracza). Za wygranie bitwy klanowej okrętem ze standardowym sprzętem eksploatacyjnym i przy średnim koszcie amunicji wynoszącym 20 000 kredytówotrzymacie 100 000 kredytów , jeśli wygrajcie bitwę, lub stracicie 50 000 kredytów , jeśli przegracie.
Po przegranej bitwie każdy uczestnik bitwy klanowej otrzymuje 250 bazowych PD oraz 150 000 kredytów (zanim zastosowane zostaną mnożniki właściwe dla okrętu gracza). W przypadku remisu obie drużyny otrzymują taką ilość PD oraz kredytów , jak za porażkę.
Wszystkie możliwe modyfikatory (wzory kamuflażu, konto premium,premie od trwających kampanii, sygnałów itd.) są honorowane w Bitwach klanowych.
Podstawowy koszt serwisowania wszystkich okrętów X poziomu ustalony będzie na poziomie 180 000 kredytów , ale może on ulec zmianie w wyniku zastosowanych modyfikatorów.
Z kontem premium otrzymacie 250 000 kredytów za zwycięstwo i stracicie 30 000 kredytów za porażkę.
Jeśli bitwa trwa krócej niż cztery i pół minuty, gracze obu drużyn otrzymują 0 PD oraz 0 kredytów za bitwę. Ograniczenie to wprowadzone zostało po to, by unikać niesportowych zachowań w bitwie. Wszystkie drużyny, dla których ta stawka zostanie zastosowana po raz pierwszy, będą ściśle monitorowane, a ich bitwy regularnie analizowane, podobnie jak bitwy wszystkich klanów, których bitwy trwają przybliżoną ilość czasu. Jeśli klan ponownie zostanie ukarany za niesportowe zachowanie, odebrane mu zostanie prawo do uczestnictwa w Bitwach klanowych.
W bitwach klanowych stosowane są te same metody ochrony przed nieaktywnymi graczami (AFK), jak w pozostałych trybach gry. Gracze, którzy nie zadadzą żadnych uszkodzeń przeciwnikom lub nie przebędą odpowiedniego dystansu, otrzymają 0 PD i 0 kredytów. Będą oni musieli również zapłacić za amunicję i naprawę okrętu.
Wszyscy gracze, którzy rozegrają co najmniej jedną bitwę klanową w okresie od 10 do 16 lutego będą mogli zresetować umiejętności dowódcy i zamontować wymagane ulepszenia za darmo.
Wypożyczone okręty X poziomu w Bitwach klanowych
Kiedy rozpocznie się sezon, dowolny gracz który grał w bitwie klanowej lub losowej okrętem z poziomów VIII–X, otrzyma następujące okręty X poziomu do tymczasowego użytku: japoński krążownik Zao, radziecki niszczyciel Grozowoj i amerykański pancernik Montana.
Następujące zasady stosowane są dla wszystkich wypożyczonych okrętów:
- Okręty są przekazywane tymczasowo i zostaną usunięte z kont wraz z wprowadzeniem aktualizacji 0.7.2.
- Z wynajętych okrętów można korzystać wyłącznie w bitwach klanowych.
- Obok okrętu w porcie pojawi się specjalny licznik, który będzie ostrzegał o pozostałym czasie wynajmu.
- Na wynajęte okręty nie można nakładać kamuflażu.
- Będziecie mogli zmienić przydział dowódcy na wynajęty okręt bez kary.
- Wypożyczone okręty przynosić będą taką samą ilość PD, wolnych PD, kredytów i PD dowódcy, jak standardowe okręty X poziomu.
- Po usunięciu okrętu dowódca jest automatycznie wysyłany do rezerwy, a ulepszenia, sprzęt eksploatacyjny i sygnały są przenoszone do inwentarza. Wszelkie PD zdobyte na okręcie przechodzą na okręt startowy danego kraju.
- Jeśli okręty mają wymienne moduły, można je montować za darmo.
- Specjalizacja dowódcy zrekrutowanego oddzielnie na wynajęty okręt zostanie zmieniona na początkowy okręt danego kraju.
- Specjalizacja dowódcy zrekrutowanego do dowodzenia wynajmowanym okrętem zostanie automatycznie zmieniona na okręt, do którego zostanie przydzielony w momencie wprowadzenia aktualizacji. Jednak umiejętności dowódcy nie zostaną zresetowane.
- Okręty będą przekazane wraz z miejscami w porcie, które zostaną usunięte z konta po usunięciu danych okrętów.
Mapy
W nowym sezonie bitwy będą odbywały się na pięciu mapach: Łzy pustyni, Pasmo górskie, Gorący punkt, Lodowe wyspy, a także Śpiący olbrzym w trybie dominacji.
Dla wszystkich map stosowane są następujące zasady:
- Jeden okręt przejmuje obszar w 40 sekund.
- Kontrola obszaru zapewnia 3 punkty co 5 sekund.