Taran do zada艅 specjalnych: przedstawiamy Object 268 v.4

Prezentacja nowego TD prosto z Portalu WoT 馃槈


Jest to ostatni z naszych artyku艂贸w po艣wi臋conych nowej zawarto艣ci w wersji 9.22. Dzisiaj przygl膮damy si臋 trzeciemu g艂贸wnemu dodatkowi do radzieckiego drzewa technologicznego.

Defensywna natura niszczycieli czo艂g贸w zawsze zmusza艂a dow贸dc贸w do rozwa偶nego dzia艂ania, gdy przechodz膮 do ataku. Cz臋sto wybieraj膮 dogodn膮 pozycj臋 gdzie艣 w pobli偶u sojuszniczej bazy. Jest to domy艣lny styl gry w艣r贸d niszczycieli czo艂g贸w, takich jak Tortoise czy T95, a jego skuteczno艣膰 nie zmieni艂a si臋 od lat.

Aby urozmaici膰 nieco rozgrywk臋 tego typu pojazd贸w, wprowadzamy now膮 lini臋 radzieckich niszczycieli czo艂g贸w, kt贸re zupe艂nie zmieni膮 Wasz膮 perspektyw臋 na ten typ pojazd贸w.

Do ataku!

Poczynaj膮c od聽7 lutego, radzieckie niszczyciele czo艂g贸w b臋d膮 mog艂y spe艂nia膰 kilka r贸l na polu bitwy, bo wprowadzamy w grze now膮 lini臋 szturmowych niszczycieli czo艂g贸w. Ta ga艂膮藕 zacznie si臋 od SU-100M1 na poziomie VII i przejdzie przez SU-101 na poziomie VIII.

Na kolejnym poziomie nast膮pi istotna zmiana, kt贸r膮 dodali艣my, aby zbalansowa膰 t臋 lini臋. Object 263, kt贸ry obecnie ko艅czy ga艂膮藕, przesunie si臋 o krok w d贸艂 na poziom IX, pozostawiaj膮c miejsce dla nowego kr贸la wzg贸rz鈥攑ojazdu Object 268 v.4.

Podobnie jak w przypadku nowych czo艂g贸w 艣rednich i ci臋偶kich, wszystkie cztery pojazdy b臋d膮 mia艂y dzia艂a zamontowane w tylnej cz臋艣ci kad艂uba, dobr膮 pr臋dko艣膰, s艂ab膮 manewrowo艣膰 i wytrzyma艂t pancerz przedni..

Niezb臋dna聽zmiana

Pojazd 263 by艂 pocz膮tkowo zaprojektowany jako pojazd czysto szturmowy, ale mia艂 kilka wad powstrzymuj膮cych go przed rozwini臋ciem pe艂nego potencja艂u. Jego ma艂o skuteczny przedni pancerz sprawia艂, 偶e unika艂 on bezpo艣rednich star膰, a otwarta kabina by艂a podatna na pociski OB. Wr臋cz przeciwnie: pojazd ma doskona艂膮 warto艣膰 penetracji, wi臋c gracze starali si臋 trzyma膰 na dystans i polowa膰 na wykrytych przeciwnik贸w.

Po zmianie specyfikacji, Object 263 b臋dzie pasowa艂 do nowej linii, toruj膮c drog臋 dla nowego niszczyciela czo艂g贸w najwy偶szego poziomu.

Poznajcie towarzysza

Object 268 v.4 podsumowuje ca艂膮 lini臋. Og贸lnie rzecz bior膮c, jest prawdziwym zwierzem stadnym skutecznym w atakach w grupie, ale mo偶e te偶 艂atwo sam sta膰 si臋 ofiar膮, je艣li zostanie w pojedynk臋. Poni偶ej postaramy si臋 podsumowa膰 g艂贸wne cechy tego pojazdu.

Si艂a ognia

Dzia艂o jest jest najbardziej skuteczne w otwartej walce i niezbyt dobrze sprawdza si臋 w pojedynkach na odleg艂o艣膰. Warto艣ci penetracji dochodz膮 do 293mm dla pocisk贸w PP i 360mm dla pocisk贸w podkalibrowych. Uszkodzenia od jednego strza艂u wynosz膮 650 punkt贸w, co stawia Object mniej wi臋cej w 艣rodku pod wzgl臋dem si艂y ognia. Wci膮偶 b臋dziecie w stanie uszczkn膮膰 spory kawa艂 punkt贸w wytrzyma艂o艣ci przeciwnika. Ale 17-sekundowy czas prze艂adowania zmusi Was do szukania os艂ony po ka偶dym strzale, wi臋c do pojazdu najlepiej pasuje taktyka 鈥瀉 kuku鈥.

Porada: Upewnijcie si臋, 偶e macie os艂on臋 na czas prze艂adowania.

Pancerz

Jednym z najmocniejszych argument贸w przemawiaj膮cych za zbli偶eniem si臋 do przeciwnika jest opancerzenie pojazdu Object. Efektywna grubo艣膰 g贸rnej p艂yty pancerza przekracza 330 mm, a jego nadbudowa ma oko艂o 340 mm. Lecz nie b膮d藕cie zbyt pewni siebie 鈥 pojazd ma w艂az o grubo艣ci 250mm, kt贸ry mo偶na 艂atwo przebi膰 celnym strza艂em, wi臋c starajcie si臋 go nie wystawia膰.

Dolna p艂yta pancerza zas艂uguje na osobn膮 wzmiank臋, bo sk艂ada si臋 z dw贸ch cz臋艣ci. G贸rna jest praktycznie 艣cian膮 fortecy, bo ma a偶 345mm efektywnej grubo艣ci. Dolna bardziej przypomina standardow膮 p艂yt臋 pancerza o grubo艣ci 240 mm. Dlatego trzymanie si臋 z daleka od przeciwnika robi z Was 艂atwy cel i jest to kolejny argument na zmniejszenie dystansu na tyle, 偶eby pojazdy z niskim k膮tem opuszczenia dzia艂a nie mog艂y dosi臋gn膮膰 dolnej cz臋艣ci p艂yty.

Porada: Zawsze starajcie si臋 walczy膰 w zwarciu.

Po klikni臋ciu w zdj臋cie wyskakuje okienko z fotkami w du偶ym rozmiarze.

Mobilno艣膰:

Jak wspomnieli艣my, Object mo偶e szybko przyspieszy膰 do 50 km/h, czym bardziej przypomina czo艂g 艣redni. Ale z nisk膮 zwrotno艣ci膮 zachowuje si臋 jak taran, kt贸remu nie straszna 偶adna przeszkoda, ale ma wyj膮tkowo du偶y promie艅 skr臋tu. Oznacza to, 偶e b臋dziecie mocno uzale偶nieni od wsparcia dru偶yny, bo czo艂gi 艣rednie przeciwnika mog膮 z 艂atwo艣ci膮 manewrowa膰 wok贸艂 Was.

Porada: Upewnijcie si臋, 偶e jeste艣cie dobrze os艂aniani przez sojusznik贸w.

Jak gra膰

  • Ca艂a naprz贸d: U偶ywajcie dynamiki pojazdu Object na swoj膮 korzy艣膰, kiedy tylko macie okazj臋. Wasz膮 rol膮 jest poprowadzi膰 grup臋 pod os艂on膮 cz艂onk贸w dru偶yny.
  • Unikajcie pojedynk贸w: Istnieje wysoka szansa, 偶e poniesiecie pora偶k臋 w spotkaniu jeden na jednego, szczeg贸lnie je艣li przeciwnik jest wystarczaj膮co zwrotny.
  • Pami臋tajcie o s艂abych punktach:聽Nie ma ich zbyt wiele, szczeg贸lnie w pancerzu przednim, ale do艣wiadczony gracz z pewno艣ci膮 je wykorzysta. Grajcie aktywnie, ale m膮drze.

殴: Portal EU

Bin4r

Gracz World of Tanks od 2014 roku. Gram, bo jestem pasjonatem i wiem, 偶e wi臋kszo艣膰 graczy w WoT to pasjonaci. Niech nasza gra b臋dzie bardziej taktyczna i przemy艣lana. Trudniejsza, ale mniej irytuj膮ca 鈥 a przez to bardziej satysfakcjonuj膮ca. Postawmy na miodno艣膰!

guest
6 komentarzy
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
mati

Pod zdj臋ciem radzieckiej lini jest b艂膮d :wytrzyma艂t

Soyboy

celny strzal w wlaz 250mm szkoda tylko ze ze wszystkich tier X moze to zrobic tylko kilka TD, heavy i medy moga pomarzyc bez golda

Sorn

4 nowe dyszki z wieza z tylu.. obj 263 v. 4 object 705a nowy med iii?

Smalec235

A tak przy okazji to kiedy wprowadz膮 te 2 nowe X?

PiterW

Tego nawet WG nie wie…

Mr Iron

Podobno w patchu
1.0