Zmiany w sowieckim drzewku niszczycieli czołgów – dodatkowe informacje
Tym razem dosyć obszerny komunikat wyjaśniający nadchodzące zmiany 😉 .
W czasie, gdy kontynuujemy rebalansowanie pojazdów, chcielibyśmy także ulepszyć komunikację z Wami i powiedzieć więcej o nadchodzących zmianach. Radzieckie niszczyciele czołgów przeszły ostatnio przez kilka faz Supertestu i nie mogliśmy nie zauważyć, jaka dyskusja rozgorzała wokół nich. Zwracamy uwagę na Wasze obawy i sądzimy, że warto szerzej wyjaśnić nadchodzące zmiany oraz powody ich wprowadzenia.
PRZYCZYNY
Przegląd pojazdów zaczęliśmy, mając na uwadze dwa cele:
- Zwiększenie urozmaicenia rozgrywki dzięki nowym czołgom ciężkim z wieżą położoną z tyłu, nad którymi pracowaliśmy na Superteście. Oferują one ciekawy sposób gry ciężarkami, który w zasadzie nie jest możliwy dla obecnych pojazdów wysokich poziomów. W dodatku są one ciekawymi pojazdami, opartymi na maszynach które swoje widziały.
- Poprawienie radzieckich linii pojazdów z wieżą i uzbrojeniem z tyłu i wprowadzenie pewnej logiki do drzewek rozwoju. Pojazdy z wieżą lub kazamatą z tyłu były, jak dotąd, kompletnie wymieszane pomiędzy gałęziami drzewek, przemieszane z pojazdami o bardziej konwencjonalnej konstrukcji i tak dalej. Z tego powodu rozgrywka bardzo różniła się pomiędzy pojazdami, co odbijało się negatywnie na popularności całych linii i było źródłem frustracji. Tymi maszynami grało się dziwnie, więc nie zaskakuje fakt, że niewielu ludzi decydowało się na odkrycie całej linii i grę wszystkimi pojazdami.
ZAŁOŻENIA
Poprawiliśmy charakterystyki niektórych radzieckich niszczycieli czołgów w poprzednich aktualizacjach, ale te zmiany nie pomogły tak, jak chcieliśmy. Dlatego zdecydowaliśmy się na rewizję całej linii. Zwykłe poprawienie parametrów bojowych nie zmieniło sytuacji, więc uznaliśmy, że potrzebne będzie przerobienie całości. Zmianom przyświecały następujące założenia, co do charakteru linii:
- Dobra prędkość maksymalna, tak do przodu jak i do tyłu przy umiarkowanej zwrotności.
- Dobry pancerz przedni, ale słaby po bokach.
- Średnie uszkodzenia na strzał, z względnie długim czasem przeładowania ( aby zrównoważyć prędkość i pancerz )
- Celność i czas celowania wystarczające, by zapewnić skuteczność na średnim i bliskim dystansie, ale słabe przy walce na daleki dystans.
- Słabe kąty wychylenia działa, zgodnie z historycznymi projektami.
Innymi słowy, te pojazdy są przeznaczone do przełamywania flanek. Świetna prędkość umożliwia im szybkie zdobycie i utrzymanie kluczowych pozycji. Specjalizują się w walce na średnim i bliskim dystansie. Są w stanie wyjechać zza osłony, odbić strzał przeciwnika i posłać kilka pocisków przed schowaniem się.
PIERWSZA ITERACJA
W czasie pierwszej iteracji supertestu zaczęliśmy od tej właśnie koncepcji. W jej ramach:
- Przesunęliśmy Obiekt 263 w dół, żeby pasował z racji swego pancerza i uszkodzeń na strzał. W tym samym czasie, to przesunięcie oznaczało, że nie musimy go wzmacniać by pasował jako X.
- Dodaliśmy nowy niszczyciel na X poziomie: Obiekt 268 Wariant 4. Ma on prędkość, pancerz i dobre działo poprzednika, ale w odróżnieniu od nich może skorzystać z działa o kalibrze ponad 130mm i nie ma wady, jaką jest duży odkryty przedział bojowy.
Wprowadzając te zmiany, w zasadzie osiągnęliśmy cel, ale pozostawała kwestia SU-122-54, który po prostu nie pasował do ogólnej koncepcji, ze swoim bardzo konserwatywnym umiejscowieniem uzbrojenia. Zdecydowanie odstawał jeśli chodzi o sposób rozgrywki, ale z drugiej strony był cenny jako pojazd historyczny. Jako przejściowe rozwiązanie, przetestowaliśmy go jako potencjalny poziom VIII. Niestety, na tym poziomie nie był lepszy, nie radził sobie z blokowaniem uszkodzeń i wciąż mocno odstawał pod kątem rozgrywki.
Z drugiej strony, zarówno Obiekt 263 jak i 268 W 4 wypadły w testach po prostu świetnie. Te pojazdy idealnie blokowały uszkodzenia i zadawały je dokładnie tak, jak oczekiwaliśmy tego od pojazdów szturmowych – szybkich, opancerzonych, o średnich uszkodzeniach na strzał i nie tak wielkim DPM jak na tę klasę pojazdów.
DRUGA ITERACJA
Wypowiedzieliście się przeciwko przesunięciu Obiekta 263 na poziom IX, lecz wyniki testów pokazały nam, że ma to sens. Obiekt 268 W 4 okazał się lepszy od 263 i bardziej pasuje do nowej roli. W związku z tym, zaczęliśmy drugą serię testów tych maszyn.
W ramach drugiej iteracji:
- Usunęliśmy kompletnie Su-122-54, pozostawiając w gałęzi wyłącznie pojazdy z działem umieszczonym z tyłu pojazdu.
- Przywróciliśmy Su-100M1 oraz Su-101 na ich poprzednie miejsca, po poprawieniu parametrów dział i pancerzy.
- Zredukowaliśmy alfę Obiektu 268 wz 4 z 750 do 650, aby zachować jednolity styl rozgrywki. W tej wersji nie ma gwałtownej zmiany w alfie i przeładowaniu gdy przechodzimy z VIII na IX poziom.
Ostateczna wersja linii wygląda następująco: SU-100M1 >>> SU-101 >>> Obiekt 263 >>> Obiekt 268 Wariant 4.
Druga runda testów upewniła nas, że te pojazdy prezentują interesujący sposób rozgrywki.
- Są szybkie, osiągają nie mniej niż 47km/h na poziomach VII-VIII i 55 km/h na X.
- Są świetne w blokowaniu uszkodzeń, choć dolna płyta pozostaje ich wspólnym, słabym punktem.
- Nie są przegięte: ich średnie uszkodzenia są gorsze niż innych, typowych niszczycieli, choć wciąż większe niż czołgów średnich, czy ciężkich. Nie chcieliśmy tworzyć szybkich, dobrze opancerzonych maszyn zdolnych do zadawania uszkodzeń w takim tempie jak regularne niszczyciele.
CO DALEJ?
Wierzymy, że ostateczna wersja pozwoli na świeże podejście do rozgrywki niszczycielami czołgów i zapraszamy do wypróbowania tej linii przy okazji jednego z kolejnych Testów Publicznych. Sprawdźcie, jak sobie radzą, spróbujcie podejść do nich na świeżo i dajcie znać, co o nich sądzicie! Będziemy śledzić ich osiągi aby zweryfikować, jak zmiany działają w środowisku podobnym do regularnego serwera i czy potrzebna będzie kolejna iteracja.
Na koniec zaś gorąco zachęcamy do śledzenia naszych oficjalnych kanałów z informacjami o rebalansach, by otrzymać najnowsze, dokładne i potwierdzone informacje o nadchodzących zmianach. Z naszej strony postaramy się, byście otrzymywali na bieżąco informacje o nadchodzących zmianach w Waszych ulubionych czołgach wraz z uzasadnieniami.
Mogliby zostawić w garażu su 122 54 jako premke VIII tieru
sranie w banie.
obecnie na Obj 263 mam 3817 DPM z celnoscia 0,29 !!!
a to co WG proponuje na Obj 268 v4 to jeden wielki ŻART. (DPM 2300 i celnosc 0,42)
SU-122/54 doskonale nada się albo do serii czołgów histerycznych, albo jako nagroda za kampanie 🙂
albo uj urwa nowe premka
„Jako przejściowe rozwiązanie, przetestowaliśmy go jako potencjalny poziom VIII. Niestety, na tym poziomie nie był lepszy, nie radził sobie z blokowaniem uszkodzeń i wciąż mocno odstawał pod kątem rozgrywki.”
Może dlatego, że jest to TD? I nie musi tak odbijać (patrz skorpion, rhm, e25) i wystarczy mu świetne camo i działo? A nawet jeśli byłby taki słaby to co za problem go pozostawić w drzewku lub jako premka? Jest wiele słabych czołgów i jakoś nikt się tym nie przejmuje.
Nie rozumiem. Oni twierdzą, że DPM w tej linii był raczej przeciętny lub nawet słaby.
Cóż, mam OB. 263, to jedna z moich ulubionych dyszek i wiem, że ma on jedną z najlepszych wartości uszkodzeń na minutę w grze.
Boję się, że ani Ob 263 na IX nie będzie już dobry, ani ten Ob 268 4 nie będzie godnym następcą „dwasześćtrójki”.
Poza tym, jeżeli dojdzie do podmiany, to jak będzie wyglądała sytuacja z załogą, biegłościami i ogólnie posiadaniem tych pojazdów w garażu? Jesli mam kupiony Ob 263 to po podmianie dostanę i nową dychę i zachowam 263 tylko przeniesionego o poziom w dół?
@Bin4r, gorąco proszę o odpowiedź eksperta 🙂
Su122 54 na pojazd specjalny – to świetna maszyna
Mam pytanie troche z innej beczki , wie moze ktos dlaczego w kalemdarzu dalej jest imitacja Mausa ?
Dzis juz 27 on dalej w sprzedazy od dwoch dmi nie wpuscili nic nowego .
On będzie dostępny jeszcze przez najbliższe 6 dni.
Będzie trzecia linia niszczycieli czołgów rosyjskich z su 122 54 na 9 tierze
Czy nie mogą zrobić z su 122 44 jak z fv lub fochem po co usuwać fajny historyczny pojazd? No chyba że zrobią jak z lorrką 40t 😛
@kopersky su-122-44 jest już na 7 tierze ale jako premka 🙂 wiec robić klona na 8
Wydaje mi się, że on skończy jak Lorrka. Pewnie nieco osłabią pancerz i nieznacznie wydłużą reload i premka gotowa.