WG Fest 2017 – zapowied藕 roku 2018

Tym razem oficjalny komunikat z portalu WoT 馃槈


Zawarto艣膰

  • Nowy silnik graficzny
  • Ponad 25 przeprojektowanych map
  • Poprawione d藕wi臋ki
  • Optymalizacje
  • World of Tanks enCore

W tym roku poprawili艣my rdze艅 gry, rozwi膮zali艣my zaleg艂e kwestie dotycz膮ce systemu losowania, artylerii i czo艂g贸w lekkich, skorygowali艣my cz臋艣膰 pojazd贸w, aby zbudowa膰 unikaln膮 narracj臋 w rozgrywce poszczeg贸lnymi klasami pojazd贸w z r贸偶nych kraj贸w. Zako艅czyli艣my g艂贸wne zmiany w pierwszych trzech aspektach, ale czekaj膮 nas jeszcze pewne usprawnienia (najwa偶niejsze z nich to losowanie pojazd贸w premium i pojazd贸w VIII poziomu). Zbalansowanie pojazd贸w to d艂u偶sza historia, ale z Wasz膮 pomoc膮 krok po kroku posuwamy si臋 naprz贸d i jeste艣my gotowi na kolejn膮 misj臋 鈥 poprawienie oprawy wizualnej i rozgrywki w World of Tanks.

W 2018 roku skupimy si臋 na dostarczeniu lepszej jako艣ci tre艣ci wizualnej i d藕wi臋kowej, poprzez wzbogacenie gry o nowe pojazdy i nowe sposoby na do艣wiadczenie bitwy pancernej, jak r贸wnie偶 poprzez nowe wydarzenia ze spor膮 doz膮 rozrywki. Dopiero co, w czasie WG Fest 2017, ujawnili艣my troch臋 soczystych szczeg贸艂贸w dotycz膮cych przysz艂o艣ci gry i chcemy si臋 nimi podzieli膰 z wszystkimi, kt贸rzy nie mogli przyjecha膰 do Moskwy, aby osobi艣cie spotka膰 si臋 z kilkuset tysi膮cami pancernych fan贸w.

Nowy silnik graficzny

Jedn膮 z najwi臋kszych nowinek na tegorocznym WG Fest by艂o og艂oszenie wersji 1.0, kt贸ra wejdzie w 偶ycie za nieca艂e trzy miesi膮ce! Przebudowuje ona silnik graficzny i 25 ultra-realistycznych map, a jej wprowadzenie na serwery produkcyjne jest planowane w marcu.

Ta imponuj膮ca modernizacja by艂a tworzona przez ponad cztery lata. Wszystko zacz臋艂o si臋 od tego, 偶e chcieli艣my doprowadzi膰 stron臋 wizualn膮 gry do najnowszych standard贸w, a ca艂y proces by艂 ci膮gle nap臋dzany przez trzy g艂贸wne rzeczy: Wasze opinie, post臋p technologiczny i optymalizacje w dzia艂aniu. Chcieli艣my nada膰 grze nowoczesny wygl膮d, ale jednocze艣nie zapewni膰 Wam przyjemno艣膰 z niej na Waszym sprz臋cie. Zwyk艂e doszlifowanie oryginalnego silnika, aby poprawi膰 wygl膮d gry nie wystarczy艂oby 鈥 technologia rozwija艂a si臋 za szybko, a silnik klienta gry BigWorld po prostu nie m贸g艂 za ni膮 nad膮偶y膰.

Podobnie, jak wszyscy robimy to w bitach, musimy planowa膰 na kilka krok贸w do przodu. W tym przypadku potrzebowali艣my rozwi膮zania, kt贸re wspiera艂oby najnowsze post臋py technologiczne, a jednocze艣nie umo偶liwia艂o nam udoskonalenie grafiki. Potrzebowali艣my te偶 technologii szytej na miar臋 dla World of Tanks. Rzadko kt贸ry silnik graficzny (wtedy i dzi艣) spe艂nia艂 te trzy wymagania. Postanowili艣my wi臋c sami wzi膮膰 si臋 za rozw贸j klienta, stworzyli艣my co艣 specjalnie dla World of Tanks i nazwali艣my to tak, jak na to zas艂uguje: Core (ang. rdze艅), bo jest to rdze艅 wszystkiego, co zobaczycie w grze.

Co mog艂o si臋 wydawa膰 proste na papierze, na pewno takie nie by艂o w rzeczywisto艣ci. Doprowadzenie tego do ko艅ca zaj臋艂o naszemu zespo艂owi trzy lata. Kolejny rok zesp贸艂 z艂o偶ony z kilkuset os贸b sp臋dzi艂 na gruntownym dostosowaniu map gry, oraz odtworzeniu wszelkiej zawarto艣ci w grze od zera przy u偶yciu najnowszych technologii do przetwarzania i renderowania zawarto艣ci graficznej.


Ponad 25 przeprojektowanych map

Tekstury terenu, system renderowania wody, skyboksy, system o艣wietlenia, cienie鈥攑rzejrzeli艣my ka偶dy najdrobniejszy element map, projektuj膮c je na nowo, aby doda膰 polom bitew wi臋cej g艂臋bi, pi臋kna i realizmu. Ka偶da mapa ma teraz sw贸j w艂asny b艂ysk i zapewnia jeszcze g艂臋bsze doznania dzi臋ki r贸偶nym nowym i udoskonalonym technologiom i efektom.

  • Rozleg艂e obszary: Zaprojektowali艣my ca艂e mile teren贸w poza map膮 g艂贸wn膮, kt贸re mo偶ecie zobaczy膰 poza jej granicami tak, jakby艣cie je zobaczyli w prawdziwym 艣wiecie
  • Realistyczny teren: Nowy silnik graficzny pozwoli艂 nam na po艂膮czenie 16 tekstur, dzi臋ki czemu teren wygl膮da naprawd臋 tr贸jwymiarowo, ze szczeg贸艂ami nawet dla najdrobniejszych 藕dziebe艂 trawy
  • Ociekaj膮ca i reaguj膮ca woda: Czo艂gi i wszystkie inne elementy 艣rodowiska, kt贸re maj膮 styczno艣膰 z wod膮, staj膮 si臋 mokre tak, jak w prawdziwym 偶yciu. Kiedy pojazd przeje偶d偶a przez rzek臋, powoduje ruch wody, a wystrzelenie pocisku wywo艂uje koliste tr贸jwymiarowe fale rozchodz膮ce si臋 po jej powierzchni
  • Bogata i pe艂na flora: Listowie odzwierciedla pory roku, a drzewa nie s膮 ju偶 takie p艂askie. Dodali艣my do nich sporo tr贸jwymiarowo艣ci i zaprojektowali艣my na nowo ponad sto unikalnych drzew i kilka wariant贸w ka偶dego typu ekologicznego w celu zwi臋kszenia r贸偶norodno艣ci
  • Fotorealistyczne przestworza: Dodali艣my p艂yn膮ce po niebie chmury i stworzyli艣my fotorealistyczne skyboksy na wszystkich mapach, aby nada膰 im unikalnego i dynamicznego poczucia
  • Zaawansowane o艣wietlenie: System o艣wietlenia odznacza si臋 teraz realistycznymi modelami cieni i 艣wiate艂, 艣rodowiskami, poprawionymi dynamicznymi cieniami i technologi膮 globalnego o艣wietlenia, kt贸re dosy膰 dobrze odzwierciedla naturalne prawa fizyki o艣wietlenia, co dodaje obrazowi harmonii
  • Obiekty mo偶liwe do zniszczenia: Mapy opracowane na nowo zostaj膮 teraz wyposa偶one w d艂ugo wyczekiwan膮 technologi臋 Havok庐 Destruction. Mo偶ecie teraz rado艣nie niszczy膰 elementy otoczenia, tocz膮c si臋 po nich, kiedy jedziecie w b贸j
  • Efekty ko艅cowe: Po艣wiata, promienie s艂o艅ca, aberracje chromatyczne i efekty odbi膰 w przestrzeni ekranu wzbogacaj膮 jako艣膰 obrazu oraz jego czysto艣膰 i szczeg贸艂y.

Po klikni臋ciu w zdj臋cie wyskakuje okienko z fotkami w du偶ym rozmiarze.

Dodali艣my do wszystkich map nowe szczeg贸艂y, ale jednocze艣nie na wi臋kszo艣ci z nich starali艣my si臋 zachowa膰 elementy definiuj膮ce rozgrywk臋 tam, gdzie si臋 znajdowa艂y wcze艣niej. Jest to trudne dzia艂anie balansuj膮ce, ale wierzymy, 偶e kilka rund test贸w z Wami doprowadzi nas do celu. Jednocze艣nie wykorzystali艣my t臋 okazj臋 do naprawienia problem贸w w rozgrywce, o kt贸rych nam donosili艣cie przez te lata, dotycz膮cych: Zatoki Rybackiej, Ruinbergu, Pilsna, Erlenbergu, Stepu i Charkowa. Na przyk艂ad Zatoka Rybacka otrzymuje bardziej zr贸wnowa偶on膮 lini臋 frontu. Da ona obu dru偶ynom szans臋 atakowania na kluczowych kierunkach. 艢rodkowy obszar Erlenbergu r贸wnie偶 zostanie gruntownie zmieniony 鈥 jest teraz 艂atwiejszy w interpretacji z widoczn膮 nizin膮, g臋stszym lasem i kilkoma obszarami o ni偶szej warto艣ci taktycznej.


Poprawione d藕wi臋ki

Usprawnienia nie zako艅czy艂y si臋 na efektach wizualnych. Po艂膮czyli艣my si艂y z ponad 40 kompozytorami i muzykami z ca艂ego 艣wiata by nagra膰 ponad 15 TB surowych 艣cie偶ek d藕wi臋kowych, aby umo偶liwi膰 Wam jeszcze g艂臋bsze zatopienie si臋 w bitwie dzi臋ki autentycznym d藕wi臋kom.

Pocz膮wszy od wersji 1.0 muzyka b臋dzie odzwierciedla艂a sceneri臋 mapy, tworz膮c unikaln膮 atmosfer臋 dla ka偶dego pola bitwy. Muzycy z Kazachstanu b臋d膮 gra膰 na tradycyjnych instrumentach, kiedy b臋dziecie jecha膰 przez Zaginione Miasto. Arabscy kompozytorzy wnios膮 swoj膮 estetyk臋 muzyczn膮 w meandry Piaszczystej Rzeki, Lotniska i do El Haluf. Gregoria艅skie chora艂y b臋d膮 rozbrzmiewa膰 w G贸rskiej Prze艂臋czy.

Mo偶ecie wyczu膰 unikalny 鈥瀋harakter鈥 mapy na d艂ugo przed rozpocz臋ciem bitwy, dzi臋ki unikalnym tematom ekran贸w wczytywania. A potem d藕wi臋k b臋dzie si臋 zmienia艂 w zale偶no艣ci od tego, jak Wasza dru偶yna radzi sobie w grze.


Optymalizacje

Co powstrzyma艂o nas przed dodaniem nowych map i d藕wi臋ku, kiedy tylko by艂y gotowe? Kilka rzeczy. Po pierwsze, usprawnienia graficzne w naturalny spos贸b wymagaj膮 coraz wi臋cej od Waszych komputer贸w, a tego nie planowali艣my. W艂o偶yli艣my dodatkowy wysi艂ek w optymalizacje stabilno艣ci i wydajno艣ci na komputerach ze 艣redniej p贸艂ki i tych starszych, jeszcze bardziej zredukowali艣my zapotrzebowanie na pami臋膰 i umo偶liwili艣my Wam w艂膮czenie dodatkowych efekt贸w.

  • Wprowadzili艣my specjalne tekstury proceduralne, aby umo偶liwi膰 wy艣wietlanie realistycznych krajobraz贸w bez dodatkowych wymaga艅 wzgl臋dem sprz臋tu
  • Technologia dostosowuj膮cych si臋 cieni map oblicza cienie od obiekt贸w statycznych i zapisuje je w specjalnych teksturach cieni nadaj膮cych si臋 do ponownego u偶ycia, co zmniejsza obci膮偶enie karty graficznej i procesora
  • Podsystemy graficzne zosta艂y przerobione przy u偶yciu technologii strumieniowania, aby zredukowa膰 og贸lne zapotrzebowanie na pami臋膰 karty graficznej
  • Ci臋偶ki obliczeniowo proces generowania odbi膰 od powierzchni zosta艂 zast膮piony przez algorytm odbi膰 w przestrzeni ekranu, co znacznie obni偶y艂o obci膮偶enie karty graficznej
  • Zaimplementowali艣my cz膮steczki wielu rozdzielczo艣ci, aby wyg艂adzi膰 spadki liczby klatek na sekund臋, kiedy na ekranie jest renderowanych wiele efekt贸w cz膮steczkowych (np. przy eksplozjach i oparach)

Poza tym, dodawanie zaprojektowanych na nowo map partiami by艂o technicznie niemo偶liwe. Musieli艣my w tym celu zmieni膰 silnik na nowy, a ten nie wspiera starej grafiki. Wyobra藕cie sobie tylko mo偶liwo艣膰 gry na zaledwie kilku mapach i granie na nich w k贸艂ko. Szybko by si臋 Wam znudzi艂y, niezale偶nie od tego jak szykownie by wygl膮da艂y.

Ale to ju偶 przesz艂o艣膰. Dzi臋ki kilku iteracjom optymalizacyjnym, kilku testom wewn臋trznym i kilku rundom w Piaskownicy (jeszcze raz dzi臋kujemy za udzia艂 w niej!), zbli偶amy si臋 do finiszu. Mamy ju偶 25 map i jeste艣my prawie gotowi! 鈥濸rawie鈥 oznacza jeszcze kilka test贸w wewn臋trznych i publicznych.


World of Tanks enCore

Nasza misja dopieszczenia map i systemu d藕wi臋kowego nie powinna powstrzyma膰 Was przed zbadaniem przebudowanej gry鈥攏ie m贸wi膮c ju偶 o tym, jak bardzo cieszymy si臋, mog膮c Wam wszystko pokaza膰 i us艂ysze膰 Wasze opinie! Dlatego te偶 stworzyli艣my specjalny program demonstracyjny, World of Tanks enCore. Pozwala on Wam zapozna膰 si臋 wst臋pnie z rozszerzon膮 grafik膮 i muzyk膮. Jest w nim nagrana wcze艣niej bitwa, kt贸r膮 mo偶ecie odtworzy膰 i rozejrze膰 si臋 po zaprojektowanych na nowo mapach. Podczas zwiedzania, World of Tanks enCore przetestuje Wasz sprz臋t do grania i poinformuje Was, jak gruntownie przebudowana gra b臋dzie na nim dzia艂a膰 przy r贸偶nych ustawieniach.

Przejd藕cie poni偶ej, aby sprawdzi膰, czy Wasz system jest gotowy na przebudowane World of Tanks:

KLIK

KR脫TKO O USTAWIENIACH

Je艣li gracie na normalnych ustawieniach, by膰 mo偶e przy nowym silniku graficznym b臋dziecie musieli przestawi膰 je na niskie lub minimalne. Nie wp艂ynie to na liczb臋 klatek na sekund臋 ani na jako艣膰 obrazu 鈥 pozostan膮 one takie same lub jeszcze si臋 poprawi膮.Zauwa偶cie te偶, 偶e ustawienia w艂asne nie przenios膮 si臋 do nowego silnika. W takim przypadku pewnie zauwa偶ycie zmiany w grafice i wydajno艣ci w trakcie pierwszej gry. Po艣wi臋膰cie kilka minut na ponowne ustawienie opcji, a sprawy powr贸c膮 do normy.

W imieniu ca艂ego zespo艂u World of Tanks bardzo Wam dzi臋kujemy za Wasz czas i przekazane opinie!

殴: Portal EU

Bin4r

Gracz World of Tanks od 2014 roku. Gram, bo jestem pasjonatem i wiem, 偶e wi臋kszo艣膰 graczy w WoT to pasjonaci. Niech nasza gra b臋dzie bardziej taktyczna i przemy艣lana. Trudniejsza, ale mniej irytuj膮ca 鈥 a przez to bardziej satysfakcjonuj膮ca. Postawmy na miodno艣膰!

guest
8 komentarzy
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Kociak

Jak kto艣 gra na niskich to nie zazdroszcz臋, chyba b臋dzie smuta…

A nowe bugi? Znikaj膮ce pociski? Niewidzialne czo艂gi? Czekamy na wi臋cej! 馃槈

Szczecinianin

Nie jest zle …

Sumienie WOT

pytanie tylko czy bede musial znow grac 11.000.000 razy z rzedu na himmelsdorfie artyleria?

urdkjtd

Nie odzywaj si臋 je偶eli grasz artyleri膮.

Szczecinianin

Tylko ciekawe czy m贸j laptop poci膮gnie dalej to …to jest pytanie ..

anonim

Najwy偶sza pora kupi膰 komputer bo raczej laptop nie jest przeznaczony do grania

Szczecinianin

Nie mam z艂ego laptopa bo za 4 ty艣 wi臋c chyba nie jest zle …A po 2 to obecnie nie pozwala mi na to sytuacja mieszkaniowa na kupno i wstawienie komputera.

G...

Ju偶 gram na niskich 馃槨