Lista zmian w aktualizacji 0.6.11.1
Aktualizacja 0.6.11.1 zostanie wprowadzona 28 września; przygotowania rozpoczną się o 7:00 i będą trwać do 08:30.
Lista zmian w aktualizacji 0.6.11.1
- Przycisk do sklepu premium został dodany w kliencie gry.
- Naprawiono błąd, przez który otwieranie ognia z baterii dodatkowych zwiększało wykrywalność okrętu w takim samym stopniu, co oddawanie strzału z baterii głównej.
- Dodano zdjęcie podglądowe dla filmu dostępnego na 15 poziomie Przebiegu Służby.
- Naprawiono błąd, przez który zawieszał się interfejs w porcie gdy mijał czas na anulowanie odwołania dowódcy.
- Wydarzenie „2. rocznica World of Warships” dobiegło końca.
Lista zmian w aktualizacji 0.6.11
Aktualizacja będzie miała miejsce 21 sierpnia; przygotowania trwać będą od 7:00 do 09:00.
[AKTUALIZACJA] W wersji 0.6.11 będziecie mogli zalogować się do gry przy pomocy swojego konta Twitch. Po wciśnięciu „Zaloguj się za pomocą Twitch ID” na ekranie weryfikacji zostaniecie przekierowani do strony logowania na Twitchu. Gdy podacie tam swoje dane i zalogujecie się, klient gry zostanie zmaksymalizowany i będziecie zalogowani w grze. Jeśli zapiszecie hasło, w przyszłości wyświetli się tylko nazwa użytkownika i przycisk „Zaloguj”. Aby zmienić podłączone konto, wciśnijcie odnośnik „Zmień konto”.
Lista zmian może ulec zmianie!
W wersji 0.6.11 wprowadzonych zostanie kilka dużych funkcji dla graczy w klanach:
- Nowy surowiec – ropa
- Bazy morskie
- Bitwy klanowe
Więcej informacji o oleju i Bazach morskich znajdziecie w poświęconym im artykule.
Nowy surowiec: Ropa
Ropa to nowy surowiec w World of Warships do zdobycia tylko przez członków klanu. Potrzebny jest do rozbudowy bazy morskiej klanu, która daje stałe bonusy dla członków klanu.
W wersji 0.6.11 ropa może być zdobywana na dwa sposoby: poprzez kontenery dodane do konta gracza lub wypełnianie wyzwań i misji bojowych. Gracze otrzymują ropę tylko wtedy, gdy przyznane zostają kontenery. Zdobycie wymaganych PD na odebranie kontenera lub jego otworzenie nie przyznaje jednostek ropy. Informacja o dodaniu ropy do konta klanu zostanie wyświetlona w wiadomości systemowej.
Każdy klan posiada swój własny „Poziom klanu”. Im więcej zdobytej ropy, tym wyższy jest poziom klanu. Oprócz wskazywania ogólnej aktywności klanu, obecnie ropa ma wpływ tylko na dostęp do budynków.
Cała ropa zdobywana przez gracza będzie dodawana do konta klanu.
Bazy morskie
Aby otrzymać bonusy, gracze muszą być członkami klanu i zdobyć minimalną ilość ropy dla klanu, która jest potrzebna do otrzymania dostępu do wybudowanych placówek („dostęp”). Wszyscy członkowie klanu, w tym dowódca, muszą zdobyć dostęp do placówek, czego wartość dyktowana jest przez poziom klanu.
Aby otrzymać bonusy ze wszystkich placówek w wersji 0.6.11, musicie zdobyć dostęp tylko raz. Dostęp otrzymuje się tylko do placówek jednego klanu. Jeżeli gracz opuści klan i dołączy do innego, będzie musiał ponownie zdobyć dostęp do placówek w nowym klanie.
Oto kompletna lista budynków i placówek dostępnych w wersji 0.6.11:
Stocznia:
- Hangar dla łodzi V poziomu: -10% do kosztu zbadanych okrętów (V poziomu); wymagana ilość ropy: 50.
- Hangar dla łodzi VI poziomu: -10% do kosztu zbadanych okrętów (VI poziomu); wymagana ilość ropy: 200.
- Hangar dla łodzi VII poziomu: -10% do kosztu zbadanych okrętów (VII poziomu); wymagana ilość ropy: 1000.
- Hangar dla łodzi VIII poziomu: -10% do kosztu zbadanych okrętów (VIII poziomu); wymagana ilość ropy: 5000.
Doki:
- Slip (niszczyciele): -10% do kosztu obsługi niszczycieli; wymagana ilość ropy: 4000.
- Mały dok (krążowniki): -10% do kosztu obsługi krążowników; wymagana ilość ropy: 4000.
- Duży dok (pancerniki): -10% do kosztu obsługi pancerników; wymagana ilość ropy: 5000.
- Średni dok (lotniskowce): -10% do kosztu obsługi lotniskowców; wymagana ilość ropy: 5000.
Centrum badawcze:
- Service Technique des Constructions Navales (Francja): 3% premia do punktów doświadczenia podczas bitew rozegranych okrętami francuskimi, wymagana ilość ropy: 2000.
- Directorate of Naval Construction (Wielka Brytania): 3% premia do punktów doświadczenia podczas bitew rozegranych okrętami brytyjskimi, wymagana ilość ropy: 2000.
- Biuro okrętownictwa i uzbrojenia (ZSRR): 3% premia do punktów doświadczenia podczas bitew rozegranych okrętami radzieckimi, wymagana ilość ropy: 2000.
- Amt Kriegsschiffsbau (Niemcy): 3% premia do punktów doświadczenia podczas bitew rozegranych okrętami niemieckimi, wymagana ilość ropy: 2000.
- Bureau of Engineering (Stany Zjednoczone): 3% premia do punktów doświadczenia podczas bitew rozegranych okrętami amerykańskimi, wymagana ilość ropy: 2000.
- Kansei Honbu (Techniczny Dział Marynarki) (Japonia): 3% premia do punktów doświadczenia podczas bitew rozegranych okrętami japońskimi, wymagana ilość ropy: 2000.
- Grupa personelu budownictwa okrętowego (Azja Wschodnia): 3% premia do punktów doświadczenia podczas bitew rozegranych okrętami wschodnioazjatyckimi, wymagana ilość ropy: 2000.
Kwatera główna (określa maksymalną liczbę graczy w klanie):
- Personel w eskadrze: zwiększa maksymalny rozmiar klanu o 10 graczy, wymagana ilość ropy: 20 000.
- Personel w grupie ekspedycyjnej: zwiększa maksymalny rozmiar klanu o 10 graczy, wymagana ilość ropy: 100 000.
Kolumna rostralna obecnie nie daje żadnych bonusów i kosztuje 9 999 999 jednostek ropy.
Bitwy klanowe
W wersji 0.6.11 nowy tryb Bitwy klanowe będzie do wyboru spośród trybów bitwy. Ten tryb zastąpi „bitwy drużynowe” w przebiegu służby i będzie dostępny od 15 poziomu.
Bitwy klanowe nie będą dostępne od razu po wprowadzeniu wersji 0.6.11, lecz dopiero, gdy rozpocznie się sezon bitew klanowych w jednej z kolejnych aktualizacji.
Wszystkie drużyny stworzone w bitwach drużynowych zostaną usunięte z gry. Gracze otrzymają rekompensatę w odpowiedniej kwocie i walucie za koszty poniesione przy tworzeniu drużyn i w wykonywaniu nimi operacji.
Inne ulepszenia i poprawki
- Aby zwiększyć efektywność umiejętności Zapalnik inercyjny dla pocisków OB w przypadku dział mniejszych kalibrów, zmieniliśmy działanie umiejętności: -1% do szansy na spowodowanie pożaru pociskami kalibru do 139 mm i -3% (bez zmian) do szansy na spowodowanie pożaru pociskami kalibru powyżej 139 mm.
- W odpowiedzi na prośby naszych graczy w trybie operacji są teraz dozwolone tylko okręty VI poziomu.
- Zmniejszyliśmy koszt dowódców z jednym punktem umiejętności z 10 000 do 7500 kredytów.
- Zwiększyliśmy celność krążowników Erie, Black Swan i Bougainville na małych dystansach, aby była podobna do innych okrętów I poziomu.
- Naprawiliśmy błąd związany z działaniem ognia zaporowego: stożki ataku samolotów szturmowych nie powiększały się, gdy zasięg ognia zaporowego był zbliżony do zasięgu ataku eskadry.
- Czas ładowania przeglądarek klanu i inwentarza został skrócony.
- Gracze z tego samego dywizjonu nie mogą przydzielać sobie nawzajem skarg i pochwał (o ile nie są w dynamicznym dywizjonie).
- Możecie teraz dodać graczy do swojej listy kontaktów lub zablokowanych z menu kontekstowego.
- Usunęliśmy menu kontekstowe dla okrętów kontrolowanych przez SI.
- Poprawiliśmy jakość wody przy widoku z punktu bliskiego powierzchni lub przez lornetkę przy ustawieniach średnich i wyższych.
- Naprawiliśmy błędne umiejscowienie krążownika Makarow w porcie Bazy morskiej.
- Naprawiliśmy wyświetlanie powiadomienia o nieprzeczytanych wiadomościach w porcie.
- Naprawiliśmy usterkę związaną z przeszkoleniem dowódcy, przez którą wyświetlana była ikona dublonów zamiast elitarnych PD.
- Naprawiliśmy błędne wyświetlanie wskaźnika „wykryto przez samolot”, gdy okręt gracza został wykryty przez okręt wroga.
- Rozwiązaliśmy problemy, przez które klient gry się zawieszał podczas wychodzenia z gry.
- Naprawiliśmy błąd, przez który eskadry samolotów startowały z pokładów lotniskowców bez odpowiedniej animacji.
- Poprawiliśmy czwartą wieżę głównej baterii na pancerniku Bellerophon, której działa najeżdżały na elementy kadłuba. W związku z tym poprawiliśmy pole widzenia; kąt obrotu i strzału z tej wieży został zmniejszony o 3 stopnie z obu stron.
- Benson: ikony w schemacie uzbrojenia nie przecinają się, jeśli zamontowane są kadłub Benson (B) i torpedy Mk15 Mod.3.
- Osiągnięcia bohaterskie otrzymane w trybie operacji nie są liczone w postępach osiągnięć Bohater bitwy, Legenda mórz i Zmora oceanów.
- Nelson, Podwojski: naprawiliśmy błędy dotyczące niektórych wież głównej artylerii. Teraz, gdy poruszają się przez obszary, w których niemożliwe jest prowadzenie ognia, działa omijają elementy okrętu.
- Podczas naprawiania tego błędu poprawiliśmy minimalne kąty prowadzenia horyzontalnego wież niektórych okretów. Zwiększy to kąty delowania na bliskich dystansach (do 1,6 km). Lista okrętów: Kolberg, Karlsruhe, Yorck, Roon, Hindenburg, Ishizuchi, Atago, ARP Takao, Nowik, Bogatyr, Kirow, Dmitrij Donski, Iziasław, Kijów, Chabarowsk, New York, Colorado.
- Harekaze: gdy wyłączona jest zawartość High School Fleet, wersja okrętu używa teraz japońskiej flagi.
- Shokaku: Naprawiliśmy błąd związany z podwójną warstwą pancerza poprzecznego na rufie.
Zmiany w wyglądzie zewnętrznym okrętów
Dzięki specjalnej technologii poprawiliśmy wyświetlanie cienkich elementów (głównie olinowania) w okrętach III poziomu. Ulepszenie to nie wpłynie na płynność podczas grania poniższymi okrętami:
- Wickes
- Wakatake
- Derzki
- St. Louis
- Kolberg
- Tenryu
- Bogatyr
- South Carolina
- Nassau
- Kawachi
Mapy i lokacje
- Dodaliśmy miasta nadbrzeżne na mapie Przystań.
- Usunęliśmy wszystkie „niespodzianki” z map związane z urodzinami World of Warships.
- Naprawiliśmy kilka błędów niezwiązanych z rozgrywką na następujących mapach i w portach: Archipelag, Bełt, Atlantyk, Północ, Dwaj bracia, Wyspy, Zorza polarna, Riposta, Baza morska (klany) i port Hawaje.
Nowa zawartość
Okręty
Dodaliśmy nowe okręty w kliencie gry do testowania przez deweloperów, uczestników supertestów i kolekcjonerów:
- Giulio Cesare, włoski pancernik V poziomu
- Huang He, wchodnioazjatycki krążownik VI poziomu
Kamuflaże i kontenery
- Dodaliśmy specjalny kontener i unikalny stały kamuflaż dla radzieckiego pancernika V poziomu Oktiabrskaja Riewolucyja.
Torpedy głębokościowe
Torpedy głębokościowe zostały dodane wraz z okrętami wschodnioazjatyckimi i lotniskowcem Graf Zeppelin w celu przeprowadzenia testów. Te torpedy mogą przemieszczać się na większych głębokościach niż zwykłe torpedy i mogą ominąć okręty o małym zanurzeniu.
Okręty, pod którymi przepłyną torpedy, zostaną oznaczone okrągłą ikoną. W takiej sytuacji wskaźniki i dźwięk ostrzegawczy o nadpływających torpedach nie zostaną uaktywnione.
Torpedy, które są zagrożeniem dla okrętu gracza, wciąż są oznaczane trójkątną ikoną i poziomym paskiem nad nimi.
Podczas celowania w okręt, którego nie dosięgną torpedy głębokościowe, zostanie wyświetlona informacja „nie można trafić w cel”. Torpedy te są wystrzeliwane w ten sam sposób, co zwykłe torpedy.