9.20 – Wielkie bitwy

Przegląd wersji 9.20 rozpoczął dyskusję na temat przygotowań do wprowadzenia czegoś, co miałoby poprawić wrażenia i zwiększyć satysfakcję z gry w bitwach losowych – Wielkich bitew. Nowy format, dostępny w bitwach losowych, łączy klasyczną grę z bitew standardowych z nową, większą przestrzenią i drużynami złożonymi z 30 graczy w pojazdach X poziomu. Dziś udostępniamy Wam kolejne szczegóły, byście byli w pełni gotowi ruszali na pole bitwy.

W ramach angażowania Was w nasze prace na każdym ich etapie, udostępnimy Wielką bitwę w formacie testowym i zaprosimy Was do sprawdzenia jej i podzielenia się z nami Waszymi spostrzeżeniami. Plan zakłada kilka iteracji testów, co pozwoli naszemu zespołowi na przeanalizowanie Waszych uwag, zaprojektowanie poprawek i wypracowanie takich rozwiązań, które spodobają się możliwie największej części społeczności.

Omówienie

  • Tryb: Bitwy losowe (Wielka bitwa jest dostępna obok trybu standardowego, spotkaniowego i szturmu)
  • Zespoły: Po 30 graczy
  • Pojazdy: Tylko poziom X
  • Mapa: Nebelburg
  • Cele: Przejąć bazę przeciwnika lub zniszczyć wszystkie jego pojazdy

Dołączanie do bitwy

Kwalifikujecie się do bitwy 30 na 30, jeśli posiadacie (zakupiony) co najmniej jeden pojazd najwyższego poziomu. Poczynając od aktualizacji 9.20, wszyscy gracze w pojazdach X poziomu mają domyślnie 10% szans na dołączenie do Wielkiej bitwy, natomiast szanse włączenia do bitwy standardowej to 60% i po 15% dla bitwy spotkaniowej i szturmu. Takie są prawdopodobieństwa, gdy jest dużo graczy oczekujących na bitwę. Jeśli kolejki są mniejsze, te proporcje ulegną zmianie.

Nowy format może powodować problemy z FPS (liczbą klatek na sekundę) na słabszych komputerach, przez co Wasza rozgrywka może zacząć przypominać grę turową lub pokaz slajdów – bardzo niemiłe doświadczenie, szczególnie jeśli dzieje się z zaskoczenia. Aby rozwiązać ten problem, Wielka bitwa jest domyślnie wyłączona na komputerach o mniejszej wydajności. Jeśli mimo wszystko chcecie sprawdzić, jak wygląda ten tryb, możecie szybko go włączyć.

Przedstawiamy Nebelburg

Nebelburg, zaprojektowany specjalnie dla Wielkich bitew, to letnia mapa o rozmiarach 1,4 x 1,4 km o zróżnicowanym terenie, dająca wystarczającą ilość przestrzeni do manewru dla 60 graczy. Część środkowa, zdominowana przez wzgórze, jest doskonałym miejscem dla zwiadowców. Pojazdy o mocniejszym uderzeniu i niszczyciele czołgów mogą wykorzystać w starciach na krótkim dystansie budynki i ulice miasteczka na zachodzie. Pagórkowate obszary na wschodzie dają spore możliwości taktyczne czołgom średnim i pojazdom czującym się świetnie na nierównym terenie dzięki zdolności znacznego opuszczenia działa i pancerzowi wieży.

Miejsca startowe

Każda 30-osobowa drużyna jest podzielona na trzy mniejsze grupy po 10 graczy. Aby zapewnić rozpoczęcie bitwy bez niepotrzebnego marnowania czasu na przegrupowanie, powiązaliśmy miejsca początkowe dla tych mniejszych grup z typami pojazdów. Dobrze opancerzone pojazdy pojawiają się na liniach frontu, gotowe do natarcia na przeciwnika, podczas gdy działa samobieżne pozostają z tyłu głównego uderzenia i stamtąd ubezpieczają grupę. Pośrodku pojawia się pozostała część drużyny, w tym czołgi ciężkie, które nie trafiły na pierwszą linię. Dodatkowo grający w plutonach rozpoczynają Wielką bitwę w jednej linii.

Równoważenie małych grup

System doboru drużyn równoważy przeciwne małe grupy tak, by żadna z nich nie miała przewagi ze względu na swój skład. Oddziały pojawiające się w tym samym regionie mapy zawsze będą miały podobną liczbę: graczy w plutonach, dział samobieżnych, czołgów lekkich i niszczycieli czołgów, co powinno sprawić, że rezultat bitwy będzie wynikiem umiejętności, a nie szczęścia. Liczba dział samobieżnych jest ograniczona do maksymalnie czterech na drużynę.

Nagrody i zarobki

W wielkich bitwach można naprawdę zwiększyć stan swoich zasobów i nie mamy tutaj nam myśli tylko PD i kredytów, które dostępne są w każdym innym trybie – tutaj możecie zdobyć również obligacje! Aby je dostać, należy zdobyć co najmniej 400 PD za bitwę (PD za konto premium i bonusy nie liczą się). Całkowita liczba obligacji, które są przyznawane, jest wprost proporcjonalna do całkowitej liczby zdobytych PD.

  • 1 000 PD -> 11 Obligacji;
  • 1 250 PD -> 16 Obligacji;
  • 1 500 PD -> 25 Obligacji;
  • 1 750 PD -> 37 Obligacji;
  • 2 000 PD -> 57 Obligacji;
  • 2 250 PD -> 86 Obligacji;
  • 2 500 PD -> 129 Obligacji;
  • 2 750 PD -> 196 Obligacji;
  • 3 000 PD -> 296 Obligacji.

Oprócz możliwości zaopatrzenia się w obligacje przewidzieliśmy całe mnóstwo różnych sposobów na zaostrzenie rywalizacji w Wielkich bitwach. Przykładowo: w tym trybie istnieje możliwość wykonywania misji osobistych i zdobywania medali. W przypadku tych ostatnich będzie potrzebne jednak nieco więcej wysiłku, bo warunki nagradzania dla czterech z nich zostały przystosowane do nowego formatu (szczegóły znajdziecie w tabeli poniżej). Jednocześnie w Wielkich bitwach wyjątkowa skuteczność nie będzie nagradzana odznakami biegłości, jak to ma miejsce w formatach Bitew losowych.

Specjalista

Zniszczcie pojazdy przeciwnika:

  • 6 lub więcej w bitwie standardowej, spotkaniowej i szturmie.
  • 8 lub więcej w Wielkiej bitwie.

Medal Radley’a-Waltersa

Zniszczcie pojazdy przeciwnika:

  • 8–9 w bitwie standardowej, spotkaniowej i szturmie.
  • 10–12 w Wielkiej bitwie.

Medal Poola

Zniszczcie pojazdy przeciwnika:

  • 10–13 w bitwie standardowej, spotkaniowej i szturmie.
  • 13–20 w Wielkiej bitwie.

Medal Bohaterów Rosieni

Zniszczcie pojazdy przeciwnika:

  • 14 lub więcej w bitwie standardowej, spotkaniowej i szturmie.
  • 21 lub więcej w Wielkiej bitwie.

Ź: Portal EU

Bin4r

Gracz World of Tanks od 2014 roku. Gram, bo jestem pasjonatem i wiem, że większość graczy w WoT to pasjonaci. Niech nasza gra będzie bardziej taktyczna i przemyślana. Trudniejsza, ale mniej irytująca – a przez to bardziej satysfakcjonująca. Postawmy na miodność!

guest
14 komentarzy
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Anonimowo

od wczoraj nie dostaje obligacji exp powyżej 400 brak obligacji gram t10e4 zdobyłem tylko raz 8 sztuk za pierwszą walkę

Bot

Wyczuwam kolejną klapę WG. Jeśli oni chwalą się, że nowy tryb zmniejsza liczbę bitew MM+2 dla VIII to znaczy, że MM jest zwalony, a nie mają pomysłu, więc ratują się środkami zastępczymi. Nie wiem czy tryb atrakcyjny. Jeśli zagram to tylko czołgami z dużą ilością pocisków.

Teravius

Ale to bazowy exp czy z mnożnikami?

Raxo90

ten tryb wielka bitwa to samo co globalne operacje w armored warfare

Maciej

Z tą różnicą że w Armored Warfare można grać od 5 tieru. WG jak zwykle nie wiem co ma w głowie i wprowadza na X tylko :/

Tomek

Całkowita liczba obligacji, które są przyznawane, jest wprost proporcjonalna do całkowitej liczby zdobytych PD.
Że jak? 1.000 exp = 1.000 obligacji?

Lukasz

Wprost proporcjonalnie nie oznacza 1 do 1

Tomek

Oczywiście że nie, ale nie widzę tam żadnego przelicznika..

Tomek

Czyli 10:1, dziękuję 🙂

qwerty

400exp = 1 obligacja
1200exp = 3 obligacje
4000exp = 10obligacji etc.

parabole tańczą

no chyba nie xD