Zmiany w zbalansowaniu pojazd贸w w wersji 9.20

Oficjalnie z portalu WoT 馃槈

Po zako艅czeniu wi臋kszych prac nad systemem losowania i artyleri膮 znowu mo偶emy si臋 skupi膰 nad budow膮 silniejszych linii narodowych. Zanim przejdziemy do om贸wienia zmian w zbalansowaniu poszczeg贸lnych pojazd贸w, naszkicujemy og贸ln膮 ide臋, kt贸r膮 si臋 kierowali艣my w przebudowie drzew technologicznych, jej g艂贸wne cele i to, jak zamierzamy je osi膮gn膮膰.

W podobny spos贸b, jak to zrobili艣my z czo艂gami niemieckimi na pocz膮tku tego roku, b臋dziemy si臋 przygl膮da膰 kolejnym czo艂gom w liniach narodowych, zmieniaj膮c ich parametry za jednym razem. Powinno to zwi臋kszy膰 sp贸jno艣膰 drzew technologicznych i zapewni膰 wyj膮tkowe doznania z gry dzi臋ki konkretnym charakterystykom klas pojazd贸w ka偶dego kraju. Zmiany, kt贸re wprowadzimy w wersji 9.20 i kolejnych, maj膮 na celu zdefiniowanie i uwypuklenie tych wyj膮tkowych cech rozgrywki.

Wersja 9.20 obejmuje zmiany w pi臋ciu krajach:聽Francja,聽USA,聽ZSRR,聽Niemcy聽i聽Japonia. Mamy wi臋c troch臋 do opowiedzenia i wiemy, 偶e z niecierpliwo艣ci膮 oczekujecie szczeg贸艂贸w. Oto one!

Radzieckie drzewo technologiczne

W miar臋 rozwoju gry niekt贸re czo艂gi radzieckie sta艂y si臋 niezbyt zachwycaj膮ce, a jednocze艣nie rozw贸j linii wprowadzi艂 zamieszanie w post臋pach na wy偶szych poziomach. Wersja 9.20 pr贸buje przywr贸ci膰 sp贸jno艣膰 w ca艂ym drzewie, wprowadzaj膮c spore zmiany w niszczycielach czo艂g贸w, czo艂gach 艣rednich i ci臋偶kich:

CZO艁GI 艢REDNIE

Zmiany w czo艂gach 艣rednich powinny utrwali膰 ich rol臋 jako aktywnych pojazd贸w z mocnym pancerzem wie偶y poprzez znaczne zwi臋kszenie czo艂owego pancerza wie偶. Pozwoli to czo艂gom radzieckim na przyjmowanie cios贸w w wie偶臋 z kad艂ubem schowanym za os艂on膮.

T-44, T-54 first prototype i T-44-100

Najlepsza wie偶a聽T-44聽otrzyma艂a 200mm efektywnego pancerza na przodzie (poprzednio 120鈥140mm) i a偶 do 300mm efektywnego pancerza po bokach, wi臋c ten czo艂g nie powinien si臋 ju偶 obawia膰 przeciwnik贸w na tym samym poziomie, a nawet mo偶e wyj艣膰 ca艂o z pojedynk贸w z przeciwnikami z wy偶szych poziom贸w.聽T-54 first prototype聽i聽孝-44-100聽otrzyma艂y analogiczne ulepszenia wie偶. Poza tym, wyb贸r dzia艂 nie dawa艂 tak naprawd臋 wra偶enia zr贸偶nicowanej rozgrywki. Wprowadzili艣my wi臋c drobne zmiany w dzia艂ach 100mm LB-1 i 122mm D-25-44. Dzia艂o 122mm otrzyma艂o wi臋ksz膮 szybkostrzelno艣膰 i powinno bardziej pasowa膰 graczom skupiaj膮cym si臋 na uszkodzeniach od jednego strza艂u. Dzia艂o 100mm daje teraz wi臋ksze szanse na udany strza艂 w czasie ruchu i przy nieruchomym czo艂gu, wszystko dzi臋ki poprawionej stabilizacji i czasie celowania. B臋dzie si臋 ono 艣wietnie sprawdza艂o w walce na 艣redni dystans. W dodatku oba dzia艂a mog膮 teraz przebi膰 190mm pancerz z pomoc膮 pocisk贸w PP, co u艂atwi uszkadzanie przeciwnik贸w tego samego poziomu.

T-54

Budz膮cy groz臋 T-54 na IX poziomie mo偶e zawstydzi膰 praktycznie ka偶dy czo艂g 艣redni. Jednak偶e jego twarda i pochy艂a wie偶a utraci艂a troch臋 na warto艣ci wraz z up艂ywem czasu i T-54 nie gra si臋 ju偶 tak dobrze jak dawniej w starciach na 艣redni i daleki dystans. Wzmocnili艣my pancerz jego wie偶y (okolice jarzma dzia艂a) aby przywr贸ci膰 mu pewno艣膰 siebie.

R贸wnie偶 najlepsze dzia艂a T-54 zosta艂y zmienione, aby podkre艣li膰 r贸偶nic臋 w awansowaniu z T-54 do T-62A i do Object 140. T-62A ze swoim lepszym celowaniem i prowadzeniem dzia艂a jest odblokowywany po zbadaniu dzia艂a 100mm D-54, kt贸re sprawdza si臋 w walce na 艣redni i daleki dystans. Object 140 bardziej nadaje si臋 do walki na 艣redni i ma艂y dystans, wi臋c jest odblokowywany przez dzia艂o D-10T2S, kt贸rego styl to raczej walka w zwarciu. Przy okazji wzmocnili艣my te偶 wie偶臋, aby zwi臋kszy膰 konkurencyjno艣膰 T-54.

Object 140

Po艂膮czenie dobrej pr臋dko艣ci, 艂atwego prowadzenia dzia艂a i solidnego pancerza powoduj膮, 偶e X-poziomowy Object 140 jest nadzwyczaj uniwersalny 鈥 mo偶e spe艂nia膰 r贸偶ne role od zwiadu po atak oskrzydlaj膮cy. Jednak偶e, s艂aby dach jego wie偶y jest zbyt 艂atwy do przebicia i psuje ten wspania艂y obraz. Aby temu zaradzi膰, zwi臋kszyli艣my grubo艣膰 pancerza dachu jego wie偶y do poziomu czo艂gu T-62A. W艂azy jednak pozostaj膮 wra偶liwe na ostrza艂. Uwa偶ajcie, kiedy we藕miecie zmieniony czo艂g Object 140 na przeja偶d偶k臋, aby艣cie nie otrzymali gar艣ci pocisk贸w PP prosto w twarz.

CZO艁GI CI臉呕KIE

IS-7

Wersja 9.20 wyznacza kierunek zmian w radzieckich czo艂gach ci臋偶kich, poprzez zbalansowanie czo艂gu IS-7. S艂abe prowadzenie dzia艂a i 艣rednia celno艣膰 powodowa艂y, 偶e praktycznie niemo偶liwe by艂o oddanie precyzyjnego strza艂u, szczeg贸lnie w ruchu, co cz臋sto prowadzi艂o do poczucia gracza, 偶e przewy偶szaj膮 go prawie wszystkie inne czo艂gi ci臋偶kie na X poziomie. Aby da膰 czo艂gowi IS-7 bardzo potrzebne mu podparcie, zmniejszyli艣my jego czas celowania i rozrzut przy ruchu i przy obrocie wie偶y. Powinno mu to pom贸c w pe艂ni rozwin膮膰 potencja艂 ogniowy, a pula 2400 PW zapewni mu d艂ugi czas przetrwania. Obie te zmiany maj膮 podkre艣li膰 rol臋 IS-7 jako pojazdu prze艂amania walcz膮cego w zwarciu i mog膮cego poprowadzi膰 atak.

W przysz艂o艣ci bardziej rozr贸偶nimy linie czo艂g贸w IS i KV. Naszym celem jest przywr贸cenie znaczenia liniom KV i scementowanie ich roli jako mocnych i dobrze opancerzonych czo艂g贸w zadaj膮cych du偶e uszkodzenia.

NISZCZYCIELE CZO艁G脫W

Chocia偶 istniej膮 dwie linie radzieckich niszczycieli czo艂g贸w, wi臋kszo艣膰 graczy wybiera t臋, kt贸ra prowadzi do pojazdu Object 268. W ramach tej linii bardzo du偶a cz臋艣膰 graczy ko艅czy na ISU-152 lub odblokowuje Object 268 na X poziomie, ale potem nigdy nim nie gra. Sta艂o si臋 jasne, 偶e musieli艣my znale藕膰 prawdziwy pow贸d do odblokowania i grania pojazdem Object 268. Aby to zrobi膰, musieli艣my zbalansowa膰 ISU-152, a to zapowiada艂o si臋 na trudny proces. Rozwi膮zaniem by艂o zachowanie budz膮cych groz臋 uszkodze艅 zadawanych przez ISU-152 jednym strza艂em, ale zredukowanie si艂y przebicia, co z kolei rekompensuj膮 zwi臋kszone mobilno艣膰 i PW. To pozwoli艂o nam usprawni膰 Object 704, a na koniec uzyska膰 lepszy zestaw statystyk dla pojazdu Object 268 na X poziomie.

ISU-152:

Je艣li przyjrzycie si臋 ISU-152, to zauwa偶ycie, 偶e jest to wspania艂y niszczyciel czo艂g贸w do uderzania z ma艂ej odleg艂o艣ci. Object 704 bardzo przypomina ISU-152, ale jest mocniejszy, natomiast Object 268 jest w tej tr贸jce troch臋 nijaki. Chcieli艣my, aby droga do Object 268 nabra艂a wi臋cej sensu i rozpocz臋li艣my od zmiany jego najlepszego dzia艂a BL-10 na 152mm D-4S. Jest ono podobne do BL-10 pod ka偶dym wzgl臋dem z wyj膮tkiem troch臋 ni偶szego przebicia (260mm). Nadal pozwala ono ISU-152 cieszy膰 si臋 mianem 鈥瀗iszczyciela z walni臋ciem鈥, ale daje nam te偶 mo偶liwo艣膰 poprawy jego pancerza, oraz zwi臋kszenia PW i mobilno艣ci. Opr贸cz tego ISU-152 utraci niekt贸re dzia艂a 122mm, co u艂atwi zbadanie jego najlepszego dzia艂a.

Je艣li jeszcze nie zbadali艣cie najlepszego dzia艂a i u偶ywacie dzia艂a 122mm BL-9S, otrzymacie nowe najlepsze dzia艂o wraz z ukazaniem si臋 wersji 9.20.

Object 704

Przera偶aj膮cy Object 704 (poziom IX) ma teraz dodatkowe dzia艂o do wyboru, 152mm D-4S, zachowuj膮c jednocze艣nie BL-10 jako sw贸j najlepszy wyb贸r.

Object 268

Aby uczyni膰 z pojazdu na X poziomie odpowiedni膮 nagrod臋 za doj艣cie do ko艅ca linii, zwi臋kszyli艣my pr臋dko艣膰 jego pocisk贸w PP z 760m/s do 950m/s, jednocze艣nie zr贸wnuj膮c k膮t obni偶enia jego dzia艂a z pojazdem Object 704. Powinno mu to pozwoli膰 na efektywniejsze strzelanie do przeciwnik贸w z dystansu i likwidowanie ruchomych cel贸w.

Francuskie pojazdy

Kiedy艣 wielka, linia francuska stanowi teraz tylko cie艅 dawnej pot臋gi – jej niszczyciele czo艂g贸w zosta艂y os艂abione do stanu, w kt贸rym nikt nie chce ich odblokowywa膰, podczas gdy rozgrywka pojazdami 袗袦啸 30 i AMX 30 B jest taka sama jak niemieckimi czo艂gami Leopard 1 i Leopard Prototyp A. W wersji 9.20 staramy si臋 przywr贸ci膰 znaczenie tej linii:

  • Zbalansowali艣my czo艂gi 艣rednie IX i X poziomu tak, 偶e gra si臋 nimi jako wsparciem snajperskim 艣redniego zasi臋gu, co nadaje im wyj膮tkowy styl.
  • Aby niszczyciele tej linii znowu mog艂y dzia艂a膰 cuda, sk艂onili艣my si臋 ku temu, co lubi francuska linia i dali艣my im naprawd臋 porz膮dne systemy automatycznego 艂adowania. Naprawili艣my te偶 brak balansu w ich mobilno艣ci i niesp贸jno艣ci w ich opancerzeniu i s艂abych punktach

CZO艁GI 艢REDNIE

袗袦啸 30 i AMX 30 B

袗袦啸 30 i AMX 30 B zyskuj膮 na wytrzyma艂o艣ci dzi臋ki znacznemu wzmocnieniu pancerza wie偶y, co pozwoli im wykorzysta膰 nier贸wno艣ci terenu do str膮cania przeciwnik贸w. Pami臋tajcie, 偶e kad艂ub nadal pozostaje cienki i podatny na pociski przeciwnika.

Oba czo艂gi otrzymuj膮 te偶 lepsz膮 stabilizacj臋 dzia艂a, co w po艂膮czeniu z ich dobr膮 pr臋dko艣ci膮 i zwrotno艣ci膮 pozwoli im szybko przemieszcza膰 si臋 po polu bitwy i wprowadza膰 swoje dzia艂a do walki tam, gdzie to potrzebne. Je艣li chodzi o dzia艂a, to 袗袦啸30 i AMX30B maj膮 teraz najwy偶sze uszkodzenia na minut臋 spo艣r贸d wszystkich czo艂g贸w 艣rednich. Mo偶ecie wi臋c wyskoczy膰 na przeciwnik贸w, zasypa膰 ich gradem pocisk贸w, a nast臋pnie skry膰 si臋 za os艂on膮. Aby zach臋ci膰 do walki na 艣redni dystans, troch臋 zmniejszyli艣my celno艣膰 tych dzia艂 i ich przebicie pociskami PP.

CZO艁GI CI臉呕KIE

AMX 50-100

AMX 50-100 odznacza si臋 doskona艂膮 mobilno艣ci膮 po艂膮czon膮 z imponuj膮cym potencja艂em uszkodze艅. Jednak偶e cz臋sto nie udaje mu si臋 wykorzysta膰 tych atut贸w w walce ze wzgl臋du na du偶膮 sylwetk臋 i s艂aby pancerz kad艂uba. W wersji 9.20 zwi臋kszamy trwa艂o艣膰 AMX 50-100 i szanse na jego wp艂yw na bitw臋, zauwa偶alnie poprawiaj膮c obni偶enie jego dzia艂a. Teraz mo偶e zala膰 przeciwnik贸w deszczem zniszczenia zza pag贸rk贸w, samemu ukrywaj膮c za wzniesieniami sw贸j ogromny i s艂abo chroniony kad艂ub.

Wiemy, jak wielu z Was ceni sobie czo艂g Bat.-Ch芒tillon 25 t. My r贸wnie偶! Po rozwa偶eniu Waszych opinii co do zmian, kt贸re zamierzali艣my wprowadzi膰, postanowili艣my nabra膰 perspektywy, ponownie przeanalizowali艣my wyniki test贸w i nie znale藕li艣my prawdziwych powod贸w do wprowadzania zmian w tym wychwalanym poje藕dzie. Na razie pozostawimy go bez zmian.
NISZCZYCIELE CZO艁G脫W

Chcieli艣my, 偶eby automatyczne 艂adowanie by艂o specjalno艣ci膮 francuskich niszczycieli czo艂g贸w poziom贸w VIII鈥揦, wi臋c dodali艣my magazynkowy system 艂adowania do pojazd贸w AMX AC mle. 48 i AMX 50 Foch.

AMX AC mle. 48 and AMX 50 Foch

Pojazd AMX 50 Foch (poziom IX) otrzymuje cztero-strza艂owe dzia艂o 120mm z automatycznym 艂adowaniem zadaj膮ce 艣rednio 400 uszkodze艅 jednym strza艂em.聽AMX AC mle. 48聽ma teraz trzy-strza艂owe dzia艂o 120mm z automatycznym 艂adowaniem z tak膮 sam膮 艣redni膮 uszkodze艅 w wysoko艣ci 400 PW. Co wi臋cej, oba niszczyciele maj膮 teraz pancerz boczny wystarczaj膮cy gruby, aby odbija膰 pociski przeciwnika. AMX AC mle. 48 otrzyma艂 te偶 nieznaczne zwi臋kszenie mobilno艣ci, a mobilno艣膰 pojazdu AMX 50 Foch zosta艂a troch臋 zmniejszona.

AMX 50 Foch (155)

Je艣li zastanowicie si臋 nad pojazdem AMX 50 Foch (155), to z pewno艣ci膮 b臋dziecie chcieli go zatrzyma膰. Chocia偶 przez lata przyby艂o mu kilka s艂abych stron i blednie w por贸wnaniu do innych niszczycieli czo艂g贸w najwy偶szych poziom贸w, to wci膮偶 mo偶na go czasem spotka膰 na polach bitew. Jednocze艣nie, po zmianach w pojazdach poziom贸w VIII鈥揑X, ten niszczyciel czo艂g贸w nie pasuje teraz do najwy偶szego poziomu, co stworzy艂o dylemat. Wielu graczy w naszej spo艂eczno艣ci ma s艂abo艣膰 do pojazdu AMX 50 Foch (155) i usuni臋cie go z gry nie uszcz臋艣liwi艂oby nikogo. Zaj臋艂o nam to troch臋 czasu, ale znale藕li艣my spos贸b, kt贸ry zapewni zmienionej linii niszczycieli czo艂g贸w godny pojazd X poziomu, a jednocze艣nie pozostawi starego dobrego Foch (155) w zestawie.

Od wersji 9.20, Foch (155) b臋dzie pojazdem specjalnym, a na poziom X wjedzie ca艂kiem nowy niszczyciel czo艂g贸w, AMX 50 Foch B. W zasadzie, ten nowy przybysz to zmieniona wersja AMX 50 Foch (155), kt贸ra w miejsce starego dzia艂a 155, wyposa偶ona jest w sze艣cio-strza艂owe dzia艂o 120mm z automatycznym 艂adowaniem zdolne do zadawania 艣rednio 400 punkt贸w uszkodze艅. Zosta艂 r贸wnie偶 wzmocniony lepszym pancerzem bocznym i przednim. Przez nisk膮 sylwetk臋 AMX 50 Foch (155) mia艂 raczej s艂abe opuszczenie i uniesienie dzia艂a, co zmniejsza艂o u偶yteczno艣膰 pojazdu. Zwi臋kszyli艣my oba te parametry, aby poprawi膰 skuteczno艣膰 pojazdu w nier贸wnym terenie.

AMX 50 Foch B

Wyja艣nijmy pewne czysto techniczne szczeg贸艂y tej zmiany:

  • Co z parametrami bojowymi pojazdu AMX 50 Foch (155)?
    Skorzysta z tych samych ulepsze艅, kt贸re otrzyma艂 nowy pojazd X poziomu (opr贸cz dzia艂a; zachowa swoje dzia艂o 155mm z automatycznym 艂adowaniem): jego przedni i boczny pancerz b臋d膮 grubsze, a opuszczenie i uniesienie dzia艂a zwi臋ksz膮 si臋 o kilka stopni.
  • Jak mo偶na zdoby膰 AMX 50 Foch B i AMX 50 Foch (155)?
    Je艣li zbada艂e艣 i kupi艂e艣 pojazd AMX 50 Foch (155), pozostanie on w Twoim gara偶u, zmieniaj膮c status na pojazd specjalny, a opr贸cz tego otrzymasz pojazd AMX 50 Foch B. Je艣li go zbada艂e艣, ale nie kupi艂e艣, to masz czas na zrobienie tego do momentu ukazania si臋 wersji 9.20. Na koniec, je艣li d膮偶ysz do zbadania go, to musisz si臋 pospieszy膰, bo AMX 50 Foch (155) nie b臋dzie mo偶na kupi膰 po ukazaniu si臋 wersji 9.20.
  • Co pozostanie na AMX 50 Foch (155)?聽Zachowa on swoje statystyki bojowe, PD, odznaczenia, medale i odznaki bieg艂o艣ci.
  • Co zostanie przeniesione na AMX 50 Foch B?聽Wszystkie elementy wygl膮du (kamufla偶e, emblematy i napisy) przechodz膮 na AMX 50 Foch B na pozosta艂y im czas. Za艂oga AMX 50 Foch (155) zostaje przetrenowana do AMX 50 Foch B. Jako, 偶e AMX 50 Foch (155) ma status specjalny, mo偶na w nim u偶ywa膰 za艂ogi z dowolnego francuskiego niszczyciela czo艂g贸w bez 偶adnych kar.
  • Co z pociskami i wyposa偶eniem?聽Pociski zostan膮 usuni臋te, ale nie martwcie si臋 鈥 otrzymacie za nie na swoje konto pe艂n膮 liczb臋 kredyt贸w, kt贸re wydali艣cie. Wyposa偶enie zostanie zdj臋te i przeniesione do magazynu. B臋dziecie go mogli u偶y膰 w dowolnym poje藕dzie.

Niemieckie pojazdy

CZO艁GI CI臉呕KIE

M盲uschen

Czo艂g M盲uschen IX poziomu nie potrzebuje 偶adnych wi臋kszych zmian, opr贸cz jednej: w swojej standardowej konfiguracji by艂 dosy膰 frustruj膮cy, wi臋c zwi臋kszyli艣my jego mobilno艣膰, co powinno zwi臋kszy膰 przyjemno艣膰 z prowadzenia go. Powinno to te偶 przyspieszy膰 post臋py w linii czo艂gu Maus.

Maus

Maus powr贸ci艂 na swoje miejsce fortecy potrafi膮cej przyj膮膰 ogromne ilo艣ci uszkodze艅. Jednak偶e w naszym zapale ulepszenia czo艂gu posun臋li艣my si臋 odrobin臋 za daleko, je艣li chodzi o zadawane przez niego uszkodzenia. Chcieli艣my zachowa膰 jego mocarn膮 natur臋, ale jednocze艣nie skierowa膰 troch臋 uwagi ku czo艂gowi E100. Zmniejszyli艣my wi臋c jego pul臋 PW i spowolnili艣my prze艂adowanie. Chocia偶 ten czo艂g super-ci臋偶ki nie b臋dzie ju偶 zadawa膰 tyle uszkodze艅, co kiedy艣, nie powinno to mie膰 znacznego wp艂ywu na spos贸b gry nim. Wci膮偶 pozostaje opancerzon膮 fortec膮.

NISZCZYCIELE CZO艁G脫W

8.8cm Pak 43 Jagdtiger

Szybkostrzelny i celny 8.8cm Pak 43 Jagdtiger rozczarowywa艂 na polu mobilno艣ci, co utrudnia艂o pe艂ne wykorzystanie jego dobrych stron. Kiedy pomoc by艂a potrzebna na drugim skrzydle, ten niszczyciel czo艂g贸w nie m贸g艂 z ni膮 przyjecha膰 na czas. Zwi臋kszyli艣my mobilno艣膰 pojazdu 8.8cm Pak 43 Jagdtiger, co pozwoli mu na czas dojecha膰 tam, gdzie jest potrzebny. Powinno to zwi臋kszy膰 przyjemno艣膰 z rozgrywki, bo to Wy b臋dziecie decydowa膰, kiedy zaczniecie zadawa膰 uszkodzenia, zamiast czeka膰, a偶 przeciwnik do Was podjedzie.

Ameryka艅skie czo艂gi 艣rednie

M48A1 Patton i M46 Patton

Gracze-weterani kochaj膮 czo艂gi M48A1 Patton i M46 Patton. W pewnym momencie dominowa艂y one na polu bitwy. Jednak偶e z czasem utraci艂y swoj膮 wy偶szo艣膰 i szanse prze偶ycia. Os艂abiona wie偶a nie by艂a wystarczaj膮co mocna, aby zapewni膰 dobr膮 rozgrywk臋 na grzbietach i wzg贸rzach. W艂az by艂 r贸wnie偶 zbyt 艂atwym celem. Wyposa偶yli艣my oba w nowe wie偶e z mniejszymi w艂azami i lepsz膮 os艂on膮, aby w r臋kach ekspert贸w mog艂y znowu sta膰 si臋 gro藕n膮 broni膮.

Japo艅skie czo艂gi ci臋偶kie

Japo艅ska linia czo艂g贸w ci臋偶kich wo艂a艂a o zmiany i zbalansowanie od poziomu V do X. Umie艣cili艣my zbalansowanie i dodatkowe style rozgrywki w centrum uwagi, dopracowuj膮c ka偶dy pojazd, jedyny wyj膮tek czyni膮c dla O-Ni. Te zmiany powinny da膰 pojazdom super-ci臋偶kim ich w艂asny styl 鈥 wi臋cej w typie 鈥瀙rze艂am i nacieraj鈥 dzi臋ki bardzo mocnemu pancerzowi przedniemu i dw贸m typom dzia艂 do wyboru.

O-I Exp

Niesamowite jak na poziom V przebicie dzia艂em 105mm czyni艂o z O-I Exp. jednostrza艂owego potwora. Usun臋li艣my je, co powinno zach臋ci膰 graczy do rozwijania bardziej z艂o偶onego planu ni偶 walenie z grubej rury i chowanie si臋. Czo艂g utraci艂 tak偶e na mobilno艣ci, ale za to otrzymuje znaczne pogrubienie przedniego pancerza. Powinno to wyr贸wna膰 szanse w starciach z czo艂gami wy偶szych poziom贸w i upodobni膰 styl rozgrywki do pozosta艂ych japo艅skich czo艂g贸w ci臋偶kich.

O-I

Je艣li kiedykolwiek stan臋li艣cie twarz膮 w twarz z O-I na VI poziomie, graj膮c pojazdem ni偶szego poziomu, wiecie jak bardzo trudno by艂o przebi膰 jego gruby pancerz. Nie dzia艂a艂o nawet oskrzydlanie go. Wersja 9.20 zmniejsza grubo艣膰 jego tylnego pancerza, zwi臋kszaj膮c Wasze szanse na udane oskrzydlenie go.

O-Ho

Kolejne dzia艂a czo艂g贸w powinny dawa膰 wi臋ksze korzy艣ci lub inny styl rozgrywki. Na przyk艂ad 10cm Experimental Tank Gun Kai mia艂o da膰 czo艂gowi O-Ho szybkostrzelne dzia艂o z ni偶szymi uszkodzeniami od jednego strza艂u wzgl臋dem dzia艂a 15 cm. Wybieraj膮c ulepszone dzia艂o, dostawali艣cie 30 wi臋cej uszkodze艅 i mogli艣cie przebi膰 pojazdy wy偶szych poziom贸w, ostro偶nie celuj膮c w s艂abe punkty. Ale kiedy dooko艂a trwa bitwa, nie zawsze jest czas na uwa偶ne mierzenie i raczej u偶ywa si臋 pocisk贸w premium do uszkodzenia pojazd贸w wy偶szych poziom贸w, zanim b臋dzie za p贸藕no. Dzia艂o 10cm czo艂gu O-Ho nie oferowa艂o tej mo偶liwo艣ci 鈥 teraz j膮 ma.

 

Type 4 i Type 5 Heavy

Zmiany, kt贸re do czo艂g贸w Type 4 i Type 5 Heavy wprowadzili艣my w wersji 9.17.1, sprawdzi艂y si臋 przynajmniej po cz臋艣ci. Kiedy艣 oci臋偶a艂e i wystawione na ostrza艂, zacz臋艂y lepiej sobie radzi膰 dzi臋ki znacznie pogrubionej przedniej p艂ycie pancerza, co w po艂膮czeniu ze zwi臋kszon膮 si艂膮 ognia zapewni艂o im godne miejsce w艣r贸d czo艂g贸w ci臋偶kich. Jednak偶e przyznajemy, 偶e z pancerzem posun臋li艣my si臋 troch臋 za daleko. Te dwa czo艂gi prawie nie maj膮 s艂abych punkt贸w z przodu, co ca艂kowicie uodparnia je na uszkodzenia przez pojazdy poziom贸w VII鈥揤III. Aby przywr贸ci膰 r贸wnowag臋, zmienili艣my ich przedni pancerz, dodaj膮c kilka cie艅szych miejsc (240鈥260mm dla poziomu X i 220鈥240mm dla poziomu IX). Troch臋 zwi臋kszyli艣my te偶 ich zwrotno艣膰 i mobilno艣膰, co powinno im pom贸c umocni膰 swoj膮 pozycj臋 w艣r贸d czo艂g贸w ci臋偶kich.

殴: Portal EU

Bin4r

Gracz World of Tanks od 2014 roku. Gram, bo jestem pasjonatem i wiem, 偶e wi臋kszo艣膰 graczy w WoT to pasjonaci. Niech nasza gra b臋dzie bardziej taktyczna i przemy艣lana. Trudniejsza, ale mniej irytuj膮ca 鈥 a przez to bardziej satysfakcjonuj膮ca. Postawmy na miodno艣膰!

guest
36 komentarzy
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Masz trzymaj

Dok艂adnie gdzie Buff dla Brytyjczyk贸w

Darek

A co z AMX 50B , ma papierow膮 wie偶臋 , w por贸wnaniu np z EMILEM 1 czy 2 , ten czo艂g ju偶 ma艂o co gra
ka偶dy idzie w EMILA poprawcie wie偶e w AMX !!!!

Cyferoos

I tak nijak ma si臋 gra do rzeczywisto艣ci, naj艣mieszniejsze jest to 偶e Niemieckie czo艂gi by艂y du偶o lepsze a Radzieckie ilo艣ci膮 je zjada艂y a nie jako艣ci膮. np Tygrysy w grze to jaki艣 艣miech na sali w por贸wnaniu z RU.. nawet ni偶sze RU bija i wszystko wchodzi a od nich sie odbija, 偶al.

czopka

“podczas gdy rozgrywka pojazdami 袗袦啸 30 i AMX 30 B jest taka sama jak niemieckimi czo艂gami Leopard 1 i Leopard Prototyp A. W wersji 9.20 staramy si臋 przywr贸ci膰 znaczenie tej linii”

Przywr贸ci膰 znaczenie francuzom? 馃榾
Szkoda tylko, 偶e Leo 1 b臋dzie teraz gorszy od AMX 30B (nerf peny i tak 艣rednio istotny – gold leci tonami na X tierach). Tak samo nie op艂aca si臋 go robi膰 jak do tej pory francuskich med贸w. Kt贸re upodabniaj膮 do STB-1.

Buszujacy_W_J臋czmieniu

nefr dla OI hahahah pogratulowa膰 g艂upoty WG, przecie偶 tym czo艂giem nie da sie gra膰 ju偶. Chyba 偶e na oddanie strza艂u i kitranie si臋 za budynkami, bo byle badziew 6t go przebija ze 100 metr贸w jak chce! Pozdro

heks5

Czyli zjebany batchat dalej w grze…. Szkoda. LT X tieru nadal bezu偶yteczne.

dj_media

Czy ta informacja odno艣nie Focha jest pewna? Bo je艣li tak to warto b臋dzie go zrobi膰 lub zbada膰 za free exp 馃檪

Handlove

Buff dla amx 50 100??? To jakie艣 偶arty. Op czo艂g zostanie ulepszony.

18074kg

Wincyj mobilnosci

ja

jestem przekonany, 偶e jak zrobi膮 z isu-152 z艂omczo艂g, wtedy gracze ch臋tniej wybior膮 lini臋 przez su-101, kt贸ry jest jeszcze wi臋kszym z艂omem
jakby jeszcze isu by艂o a偶 takie dobre, 偶e mog艂oby zagrozi膰 supremacji skorpiona czy rhma
http://www.vbaddict.net/statistics.php?tier=8&tanktype=4&nation=0&premium=0&modeid=0&team=0&battles=1000&groupby=0&fieldname=damage_dealt&server=

topka dmg w艣r贸d td t8:
1. skorpion
2. strv s1
3. udes
4. borsuk
5. chariot
6. dopiero tutaj mamy isu, kt贸re obecnie dostaje nerfa, wi臋c spadnie o kilka pozycji

ja

BTW: su-101 jest dopiero 11ty, wi臋c mo偶e to jemu przyda艂by si臋 buff, a nie nerf isu

on

Gracze s膮 s艂abi, nie pojazdy.

Kociak

Czyli HT po japo艅sku nie b臋d膮 ju偶 mie膰 偶adnych zalet bo p艂acz膮, 偶e od frontu nie da si臋 przebi膰, czasem nawet goldem! Wszystkie pozosta艂e cechy czo艂gu s膮 albo jego wad膮 albo realnie nie maj膮 znaczenia. Co z pen膮 ruskich? Jak wszyscy (ruskie, amerykany, teraz brytole) b臋d膮 mieli takie grube wie偶e to b臋dzie WORLD OF HULLDOWN! Oczywi艣cie chodzi o to by wi臋cej golda lata艂o!!!

ww

gdzie buff dla isa-6,kw-5, czo艂g贸w 艣rednich z angli i chin? mia艂 by膰 nerf dla tvp50/51 i skody t50. IS-4 mia艂 si臋 zamieni膰 poziomami z st-1 a fv215b mia艂 by膰 zast膮piony nowa 10. Widze ze wg zapomnia艂o kilka nacji. Kolejny patch mia艂 byc z mapami hd wiec kiedy b臋d臋 zmian臋 w pozosta艂ych nacjach.

inny

“mia艂 by膰 nerf dla tvp50/51 i skody t50 ”
pierw bc 25 dostanie bo jest op, w por贸wnaniu do skody.

WARSZAWARC

Chyba sobie 偶artujesz ze bat chat jest bardziej ob od tvp?
Batchat potrzebuje na wystrzelenie magazynka 11s a TVP 4.5s

Damian Zam臋cki

Zauwa偶yli艣cie w sklepie premium 112,panther/m10, krupp steyr wt i vk 45.03?

Epox

kasa musi si臋 zgadza膰

Da,Da

Tak jak t-54 mod, jego mobilnosc jako meda jest totalnie masakryczna jak na meda.Fajny czolg, ale mobilnosc powinni poprawic to raz, drugi pene.Tak jak pisza o OI Exp. Zmiejszyli mobilnosc, a zwikszyli mu pancerz,by mial wieksze szanse z wiekszymi tierami OK.
Ale mobilnosc to juz porazka, bo ten czolg nawet przy swoim tierze nie ma szans z lajcikiem , gdzie ten mu sie przykleji do boku i wali go jak chce, to samo z OI 6 tieru .Cromwelem objade go jak bede chcial. 馃檪 I tak z mojej takiej obserwacji i rozmyslan, Zastanawiam sie po co nam czolgi premium. Skoro nawet na nich zarabiac sie nie da bez konta premium, i moim zdaniemm czolgi premium niepowinny byc rzucane wyzej niz na sw贸j tier, wtedy moze cos zarobia, a tak co 8, walnie na 10 , i co wtedy no uzyj golda, ale zarobisz?? g贸wno zarobisz, to jest jak dla mnie wyciaganie z ludzi kasy, kup czolg a do tego premke konto. Ku puje czolg by nim zarobic ,a nie w **** z kredkami, kiedys bez premki mozna bylo zarobic, teraz jesli sami zauwazyliscie, bez konta premium, niezarobisz praktcznie nic,a jesli nawet to marne kredyty, Ja kiedys jadac czolgiem premium, nie majac konta premium w tedy, zarobilem 30 kedek, gdzie mialem 5 frag贸w i 4500 dmg. czolg m贸j tylko do polowy byl rozwalony, nieuzywam golda bo dla mnie to bez sensu. a zarobilem jak pisalem 30 kedek, a obok pisze ze z premium kontem mialbym 28 000, To jaki tu przelicznik, 2800 z premium na czolgu premium, a bez konta na tym samym czolgu 30 .Kto to liczy.

Bn 42

WG zn贸w pos艂ucha艂o p艂aczu na forach o tematyce HT linii Japo艅skiej . Ta linia odznacza艂a si臋 jedynie dobrym pancerzem i tym nadrabia艂a ,reszta jak mobilno艣膰 depresja dzia艂a szybkostrzelno艣膰 s艂aba celno艣膰 z wi臋kszej odleg艂o艣ci itp. s膮 kiepskie wiadomo jak dobrze wylosuje RNG to i jeste艣 zadowolony ale w du偶ym procencie przypadk贸w RNG losuje du偶o mniej ponad przeci臋tn膮 i obra偶enia s膮 po prostu 艣mieszne wi臋c teraz zabierzmy im pancerz i ju偶 nikt nie b臋dzie chcia艂 i艣膰 w linie HT Japo艅c贸w.Kolejna sprawa Radzieckich niszczarek ISU-152 niszczarka ma艂o zwrotna bardzo s艂abe kamufla偶 lecz przyjemna w grze okazuje si臋 po tak d艂ugim czasie 偶e nagle ma za du偶膮 penetracje.Ale kto艣 pomy艣la艂 o celno艣ci skupianiu itp ….. . Ehhh WG pomy艣lcie troch臋 !!! Powiedzcie mi gdzie te obiecane nowe mapy gdzie buff dla IS-6 i inne rzeczy kt贸re obiecali艣cie ???? Mieszacie w czo艂ga w drzewkach dodajecie zb臋dne pierdo艂y ale nie patrzycie na to 偶e nie raz na 20 bitw gramy na 2 mapach w ko艂o …
Pozdrawiam Ekip臋 Rykoszetu 馃槈

Da,Da

Na dwuch, ja ostatnio ze swpim teamem, gralem 4 razy pod rzad na jednej mapie

Janusz

To w takim razie jak bat chat pozostaje bez zmian to dostanie w tej aktualizacji model HD czy nie??

Oleynick

Jego statystyki pozostaj膮 bez zmian, jednak to do艣膰 dobre pytanie, bo b臋d膮 musieli teraz zmieni膰 dzia艂o w modelu HD, bo w tym co pokazywali by艂o to mniejsze co mia艂o by膰 po ‘rebalansie’.

WARSZAWARC

Batchat na filmikach zapowiadaj膮cych WGL Finals by艂 w HD i z dzia艂em 105mm tak przynajmniej mi si臋 wydaje

czumamba1

A ja nadal si臋 zastanawiam gdzie obiecane buffy dla KV-5 i IS-6…

Jest

W przysz艂o艣ci 馃榾… Czytaj NIGDY

Vandermolk

Batszmata zostaje – i bardzo fajnie – mam go ju偶 d艂ugo a jeszcze nie nauczy艂em si臋 tym porz膮dnie gra膰, tym razem nie zmarnuje okazji trzeba zrobi膰 sobie jaki艣 maratonik.

Anonimowo

A ja si臋 pytam co do hu… z is 6!!!! Mia艂 by膰 buff a jest hu **** i kamieni kupa !!!!!!!

Tomek

Gdzie艣 si臋 zapodzia艂y zmiany dla MT nacji Chi艅skiej..

World of Tanks

Przeczytaj g贸r臋 kolego : “Wersja 9.20 obejmuje zmiany w pi臋ciu krajach: Francja, USA, ZSRR, Niemcy i Japonia” 馃槈

Tomek

Przeczytaj poprzednie newsy kolego, mia艂y by膰 zmiany dla chi艅skich 贸semek w 9.20.

Tomek

Mia艂o by膰 wszytko: Mapy, poprawienie wielu czo艂g贸w premium kt贸re nie domagaj膮, poprawienie czo艂g贸w z drzewka, a b臋dzie kolejna 艂atka kt贸ra zmienia kilka maszyn.. i WG ma spok贸j na 2/3 miesi膮ce.. ********** chuje, nic wi臋cej.

Polak

Yep t34-3 czeka

Crewsader

Nie ma zmian Wielkiej Brytanii – Centuriony…