Wyniki drugiej iteracji Piaskownicy
Podsumowanie trzeciej iteracji „Sandboxa”:
Styczeń zaczęliśmy bardzo efektywnie od drugiej iteracji Piaskownicy. Chcielibyśmy bardzo mocno podziękować w imieniu całej ekipy World of Tanks wszystkim tym z Was, którzy przyłączyli się do testu i podzielili się z nami swoimi opiniami! Informacje, które otrzymaliśmy, były bardzo pomocne w ustaleniu, co działa i dlaczego, a co nie działa i jak można to poprawić. Oto krótkie podsumowanie wyników.
Faza 1: Zmiany celności, zmniejszenie uszkodzeń i uszkodzeń od jednego strzału
Zmieniony rozkład strzału w obszarze okręgu celowania zmniejszył liczbę „niemożliwych” trafień. Jednakże celność przy pełnym wycelowaniu również uległa zmniejszeniu, a nie to było naszym zamiarem. Ten temat wraca więc na deskę kreślarską.
Testy zmniejszenia uszkodzeń wyciągnęły na światło dzienne ważniejszy problem. Ich wyniki wykazały, że nie zadziała ono tak, jak zamierzaliśmy (czyli nie zachęci czołgów ciężkich do zmniejszenia dystansu w walce), o ile nie dokonamy znacznej zmiany w balansie pocisków kumulacyjnych (HEAT). Jest to ważna decyzja mająca wpływ na całą rozgrywkę i najprawdopodobniej wymagająca doszlifowania balansu również innych typów pocisków. Powrócimy do niej po dokładnych obliczeniach i modelowaniu, a tymczasem zmiany z Piaskownicy nie wejdą do właściwej gry.
Jeśli chodzi o zmiany w uszkodzeniach od jednego strzału, to wciąż porównujemy zachowanie graczy używających wszystkich pojazdów podlegających zmianie. Wyciągnięcie ostatecznych wniosków zajmie trochę czasu. Z naszych dotychczasowych obserwacji wynika, że skalowanie uszkodzeń dział 120-mm do wielkości uszkodzeń dział 122-mm spodobało się testerom i dało dobre wyniki. Powrócimy do dalszego szlifowania tego aspektu po analizie wszystkich danych. Zmiany uszkodzeń od jednego strzału dział dużego kalibru wciąż wymagają trochę pracy.
Fazy 2–3. Daleko idące zmiany artylerii
Osiągnęliśmy postęp w artylerii. Opinie i statystyki, które zebraliśmy dla pojazdów X poziomu, wykazały, że sugerowane zmiany mają dobry wpływ na dynamikę gry i zwiększają radość z rozgrywki. Rozszerzyliśmy więc pulę pojazdów, dorzucając do niej pojazdy VIII i IX poziomu. W nadchodzących tygodniach zespół będzie się pilnie przyglądać Waszym opiniom i dziennikom danych, aby sprawdzić, jaki wpływ niedawne zmiany mają na przebieg rozgrywki i wprowadzić nowe zmiany (jeśli okażą się konieczne).
Ź: Portal EU