Mapy HD dzięki technologii Granite
Po nieprzespanej nocy i pokazie wielu nowości, zwłaszcza map HD pojawiło się wiele pytań: jak to jest w ogóle możliwe? Z odpowiedzią przychodzi news z dnia 11 lipca 2016 roku. (KLIK)
Firma Wargaming, producent i wydawca gier online oraz Graphine, belgijski producent oprogramowania pośredniczącego (ang. middleware), który świadczy usługi w zakresie oprogramowania i narzędzi dla twórców gier, poinformował o nabyciu przez twórców gry World of Tanks, licencji do Granite SDK (oprogramowanie do streamowania tekstur).
Oznacza to, że w przyszłości gry wczytywać się będą jeszcze szybciej, a co za tym idzie, wpłynie to znacznie na oprawę graficzną produktów firmy Wargaming.
Zasada działania tej technologii jest bardzo prosta: automatycznie pobiera ona dane tekstur z dysku do pamięci i dostarcza zestaw narzędzi, dzięki którym kontent tworzony przez deweloperów są skompresowane do określonego formatu i zoptymalizowane pod kątem przesyłu strumieniowego.
* Dzięki temu narzędziu, deweloperzy będą mogli poprawić jakość grafiki, a także skrócić czas ładowania gry i zmniejszyć objętość zajmowanej pamięci. Granite SDK może być zintegrowane z dowolnym silnikiem gry.
“Tekstury w wysokiej rozdzielczości – są kamieniem węgielnym w produkcji niezwykle realistycznej grafiki – powiedział techniczny dyrektor Wargaming. – Dzięki Granite SDK możemy wykorzystać tekstury w ultra-wysokiej rozdzielczości, bez meślenia o tym, jak wpłynie to na przechowywanie i przesyłanie strumieniowe.”
Technologia Granite jest dostępna w postaci niezależnego zestawu narzędzi programistycznych (SDK), które mogą być zintegrowane z dowolnym silnikiem, a także jako dodatek do Unreal Engine i Unity 3D.”
Jeszcze Geralta brakuje