Developer Digest no10 – czyli co w AW piszczy nowego

Zapraszamy do zapoznania się ze zbiorem informacji o rozwoju Armored Warfare których udzielił zespół deweloperów z Obsidian Entertainment.

screenshot0072_1

Dlaczego modyfikacje, zwiększające minimalną dokładność (takie jak chromowanie przewodu lufy i zmodernizowany zamek) dają różne rezultaty w różnych pojazdach, jeśli zamontuje się je razem? Na przykład w DRACO obydwa zwiększają celność o 0,02, zaś w Armacie jedna modyfikacja zwiększą celność o 0,02, a druga o 0,03.
Efekt redukcji ma charakter mnożny i dlatego wartości mogą być różne po zaokrągleniu wyniku. Dla przykładu – załóżmy, że bazowa dokładność wynosi 0,09. Jeśli zainstalujesz modyfikację, zwiększającą celność o 20%, wyniki jest taki: 0,09 x 0,8 = 0,072. Liczba jest zaokrąglana do 0,07 i gracz dostrzega różnicę, wynoszącą 0,02. Zainstalowanie kolejnej tego rodzaju modyfikacji zwiększy jeszcze bardziej celność do 0,072 x 0,8 = 0,0576, który to wynik zostaje zaokrąglony do 0,06 czyli gracz pomimo zainstalowanej tej samej modyfikacji widzi różnicę wynoszącą 0,01. Co rozważacie więcej rozległych modyfikacji? Na przykład instalację znacznie lepszej broni, dzięki czemu ulepszony pojazd przeszedłby na wyższy poziom. Obecnie koncentrujemy się na rozwiązaniach, które zniwelują różnice pomiędzy poziomami (zwłaszcza na wyższych poziomach), co sprawi, że bitwy z udziałem wielu poziomów będą bardziej komfortowe dla graczy z najsłabszymi pojazdami w drużynie.

Czy zamierzacie przywrócić opcję aktywowania więcej niż dwóch wzmocnień?
Nie, ta funkcja nie wróci, bo obecnie można uzyskać wiele różnych rodzajów wzmocnień. Może wprowadzimy trzecie gniazdo na wzmocnienia, ale jeśli, to tylko za złoto. Czwartego gniazda (i kolejnego) na pewno nie będzie, bo przez kumulowanie modyfikacji gracze mogliby osiągać ekstremalnie wysokie dochody, co by mogło zrujnować ekonomię gry.

Kiedy wprowadzicie dodatkowe systemy antyaliasingu, takie jak TSSAA-HQ, które nie zużywają tak dużo zasobów?
Gra ma już antialiasing SMAA, który zawiera klasyczny antialiasing MSAA i informacje z poprzednich ramek. Chodzi właściwie o TSAA, ale z inną nazwą.

Czy gracze będą mieli opcję wybrania „nowych” lub „starych” dźwięków?
Aktualnie rozważamy taką możliwość, mianowicie wybrania pakietów z „nowymi”, „starymi” i „super realistycznymi” dźwiękami.

Kiedy poprawicie balans na wysokich poziomach? Zmęczeni jesteśmy polowaniem na piksele!
Zamierzamy wprowadzić trochę zmian w balansie w aktualizacjach 0.18 i 0.19. Rozważamy i testujemy oprócz tego kilka drastycznych zmian, w tym system pogarszania się opancerzenia.

Kiedy poprawicie na mapach modele kolizji?
Pracujemy nieustannie nad takimi rzeczami. Jeśli dostrzeżesz gdzieś taki problem, prosimy o zgłoszenie tego na forum w wątku o bugach.

Czy planujecie wprowadzić czat głosowy w PvE?
Tak, wstępnie planujemy wprowadzić go w aktualizacji 0.18.

Interfejs garażu jest zbyt skomplikowany, zamierzacie go uprościć?
Tak, mamy w planach uproszczenie interfejsu garażu.

Czy czołg podstawowy Merkawa 2D zyska pancerz warstwowy na wieży?
Nie ma takich planów.

Czy możecie wdrożyć drony do gry? Może pole widzenia latającego drona zamiast obecnego trybu celowania artylerii?
Pomysł z dronami nam się podoba, ale nie zmiana w artylerii. Zobaczymy, czy nie wprowadzimy dronów w innych celach, ale nie jest to łatwa sprawa i jej wdrożenie na pewno potrwa.

POZOSTAŁE

  • Istnieją plany totalnego przerobienia rozgrywki na wysokich poziomach, włączając w to zmiany w zasięgu widzenia. Celem jest usunięcie “Polowania na piksele” i jasne określenie roli każdej klasy
  • Deweloperzy zastanawiają się nad przerobieniem systemu pocisków oraz wprowadzeniem degradacji pancerza
  • Optymalizacja, balans, MM, nowe mapy i pojazdy maja ten sam priorytet. Nad wszystkim pracują oddzielne zespoły w tym samym czasie.
  • Istnieją plany dotyczące możliwości wymiany bonusów (insygnia zdobywane podczas bitwy) na inne takiego samego typu
  • Możliwe że reset statystyk za złoto będzie możliwy w przyszłości, jednak nie jest to priorytet i nie pojawi się niebawem
  • Deweloperzy opracują specjalne poradniki dotyczące elementów które są zbyt skomplikowane
  • Lektor zostanie poprawiony w dalszej przyszłości

Na dziś to tyle, do zobaczenia w kolejnym odcinku!

 

Treść pobrana ze strony my.com

barula

Pływający batyskaf bojowy. Monotematyczny wojownik autostrad uwielbiający historię, a w szczególności mongołów. W wolnych chwilach łażący po lasach romantyk z nożem i składaną piłą. Majtek okrętowy szukający dziury w całym, a w szczególności WoWsie.

guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments