Dzisiejsze Q&A znów jest poświęcone Piaskownicy. Poprzedni zapis z konferencji mogliście przeczytać tutaj 😉 Przyjemnej lektury 🙂
– Dużo ludzi zostało zakwalifikowanych do testów, czy jest to informacja poufna?
– Tak, dużo.
– Czy działa samobieżne będą mogły ogłuszać wrogów?
– Tak.
– Jaki jest cel 10-to tierowych artylerii w takim razie?
– Zadawanie obrażeń i ogłuszanie.
– To inaczej: jaka jest różnica też między VIII a X SPG?
– Taka sama, jak teraz.
– Obj. 261 ma mniejszy kaliber działa i zadaje mniej obrażeń, niż 212. Jego atuty to pociski PP oraz duża celność i RoF. Teraz pozostaje mu tylko RoF. Jakieś inne zmiany w tym drzewku w ramach balansu?
– Nie ma takich planów, ale wszystko jest możliwe.
– W skrócie dziesiątki, zamiast 1-1,5k będą zadawać 300-500 obrażeń, zaś ósemki, adekwatnie, po 100-300? Nie wspominając już o niższych tierach. Jaki to ma sen?
– Splash będzie zwiększony oraz będzie możliwość ogłuszania przeciwnika.
– Co z doświadczeniem za odbijanie obrażeń? Będzie jak będzie czy może coś w Piaskownicy się pojawi?
– Na pewno nie w trybie Piaskownicy, ale kiedyś tak.
– Nie boicie się zrujnowania ekonomiki gry?
– Oczywiście, że mamy takie obawy.
– Co dokładnie jest do przetestowania?
– Głównie chodzi nam o procesy gry i balans. W zależności, które zmiany się przyjmą, tak zmieni się ekonomika gry.
– Nie boicie się, że danie możliwości ogłuszania wrogów sprawi, że artyleria zostanie jeszcze bardziej znienawidzona? Unieszkodliwienie wszystkich załogantów na 20 sekund to spore utrudnienie.
– Wybraliśmy mniejsze zło – ogłuszenie wydało nam się lepszym wariantem, niż zadawanie dużych obrażeń jednorazowo.
– Artyleria, która ma splash 800m będzie mogła ogłuszyć 2-3 pomidorki stojące obok siebie. Dwie arty mogą na zmianę strzelać w owe pojazdy i proces będzie trwał w nieskończoność.
– Sugerujesz się maksymalną wartością splasha. Wielkość ta może się wahać.
– Jak czołgi Premium wyglądają na tle owych zmian?
– Jest ok.
– Utrata penetracji teraz zaczyna się na odległości 50 metrów, zamiast na 150 metrów?
– Zamiast na 100 metrach.
– Grając Mausem, skręciłem wieżę o 30-45°. Słyszałem tylko wtedy dźwięk syczenia od goldowych pestek, trafiających w „policzki”. Wszystko inne odbijało się w całości. Rozumiem, że pociski premium zostały przez was pominięte w zmianach?
– Penetracja HEATów również zostanie wzięta pod lupę.
– Co z obrażeniami sojuszniczymi od splasha w obrębie 30 metrów?
– 15 metrów maksymalnie.
– Nie można czegoś po prostu zrobić z takimi obrażeniami?
– “Tak jak w prawdziwym życiu”
– A w prawdziwym życiu czołgi znikają po środku polany lub naprawa gąsienic trwa 15 sekund?
– Każda gra posiada swoje umowne warunki. Nie chcemy przeginać z ich ilością.
– Podsumowując: każdy strzał z artylerii wiąże się teraz z karą za obrażenia sojusznicze.
– Bierzemy takie scenariusze pod uwagę.
– Mówimy teraz tylko o X tierach. Co z niższymi tierami? Będzie to tak samo działało?
– Tak.
– Czy prócz rebalansu statystyk pojazdów, jest w planie rebalans umiejętności i ekwipunku?
– To zostawiamy na później. Nie ciągnijmy zbyt wielu srok za ogon.
– Przecież już robiliście takie zmiany w obrębie map i MM?
Powinni usunąć arty 10 i 9 tierowe. Zostałyby tylko 8 tak jak czołgi lekkie. I zmniejszyć im dmg i dać dłuższe przeładowanie, za to byłyby celniejsze.
Dlaczego WG tak się wzbrania przed wprowadzeniem MM -1 +1, w AW tak jest i nie ma z tym żadnego problemu? Według mnie taki MM mógłby zastąpić cały ten balans (no może poza artami) Tylko nie mówcie że przez to bitwy są ciekawsze bo jeśli mnie w 10 bitwach czołgiem ciężkim 6tieru rzuca 8 razy na 8tiery to takie bitwy mnie irytują. I dopóki WG nie wprowadzi mm -1+1 nie wydam na tą gre nawet 1 złotówki.
Ja nie wiem z jakiego zakładu psychiatrycznego wzięto ludzi odpowiedzialnych za zmiany w wot. Przecież każdy ich pomysł będzie przynosił coraz mniejszą grywalność. Nie boją się że stracą połowę graczy?
Ok nara wot. Miło się grało.
Ale że jak to ogłuszanie będzie działać?Poprzez ranienie załogi na kilkanaście sekund?I czy będzie na każdym strzale „Wchodziło” ?
Póki co działa to na tej zasadzie, że po strzale od arty, członkowie załogi są ranni przez 30 sekund.
30 sekund niezależnie gdzie pocisk trafił, czy tylko od bezpośredniego? Jeśli splash również otumania załogę, to przez taką zmianę arta będzie jeszcze bardziej denerwująca…
– A w prawdziwym życiu czołgi znikają po środku polany lub naprawa gąsienic trwa 15 sekund?
– Każda gra posiada swoje umowne warunki. Nie chcemy przeginać z ich ilością.
Wut? 😀