Wywiad z Alexei Tomanov – kierownik działu audio

Zapis wywiadu jednego rosyjskiego YouTubera (Amway921) z Alexeiem Tomanovem – kierownikiem działu audio Wargaming:
– już w ubiegłym roku przeprowadzono wiele prac nad nowymi dźwiękami. Głównie polegały one na nagrywkach przy różnego rodzaju wyjazdach,
– 60-70% z nich to nowe, unikalne efekty dźwiękowe,
– z punktu widzenia dźwięku – DICE ma bardzo dobre projekty,
– zrobienie wszystkich dźwięków w rok i zebranie ich do kupy, to bardzo duży sukces. Wcześniej robiłem dźwięki dla projektu WoT Blitz,
– dźwięki wykonano w bardzo dobrej jakości,
– będą śledzone komentarze graczy na temat nowych dźwięków, a dopiero potem wnoszone ewentualne poprawki,
– wszystkie wcześniej przygotowane efekty zostały wdrożone za pomocą WWise,
– biblioteka FMOD jest jak systemowy Paint, WWise jak dzisiejszy Photoshop – poprzedni system był z 2003 roku,
– stary system nie pozwalał nam nic zrobić przez co mieliśmy związane ręce. Przejście na WWise to przełomowe wydarzenie,
– dzięki Wwise, dźwięki będą znacznie lepszej jakości,
– dźwięk będzie komfortowy dla graczy z tanimi urządzeniami audio,
– strzał z czołgu, to system modułowy – każdy strzał jest wyjątkowy i nie jest powtarzany. Podczas strzału odtwarzanych jest 10 dźwięków, które z kolei mieszane są z różnych stron,
– system modułowy działa na procesorze jedno-rdzeniowym,
– dźwięk został przerobiony w 80-90%. Zostawiono tylko kilka powiadomień dźwiękowych,
– ciężko jest o dobrych projektantów systemów audio, ponieważ na postsowieckim obszarze nie ma szkół.
msw0pXCZHQo

Bin4r

Gracz World of Tanks od 2014 roku. Gram, bo jestem pasjonatem i wiem, że większość graczy w WoT to pasjonaci. Niech nasza gra będzie bardziej taktyczna i przemyślana. Trudniejsza, ale mniej irytująca – a przez to bardziej satysfakcjonująca. Postawmy na miodność!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.