– zrezygnowano z planu stworzenia mapy „Mińsk”,
– Q: „Co się stanie z artylerią?”, A: „Nie planuje się nerfa. Planujemy całkowity rebalans artylerii. Chcemy dokładnie przetestować każdy punkt planu. Bierzemy również pod uwagę możliwość ograniczenia liczby artylerii na mapie do 2-3 sztuk.”,
– wkrótce pojawi się „nowy sezon” misji osobistych / indywidualnych. Jeżeli chodzi o stare misje, to będą one wciąż dostępne,
– na azjatyckie TDki i artylerie potrzebujemy więcej czasu. Nie planuje się ich w 2016 roku. Wciąż zbierane są informacje na temat tych pojazdów,
– nie będzie europejskiej gałęzi czołgów. Rozważamy wprowadzenie konkretnych gałęzi krajów europejskich takich jak Szwecja i Włochy. Pojazdy innych narodowości mogą pojawić się jako czołgi premium w istniejących już gałęziach lub też pojawią się niekompletne gałęzie z tymi czołgami,
– Q: „Niektóre krzaki w grze są tak duże jak Maus, co z tym zrobicie?”, A: „Krzewy wielkości Mausa są nierozłączną częścią rozgrywki, co jest ważne z punktu widzenia balansu gry”,
– Q: „Co się stanie z perkami?”, A: „Planujemy pełną przebudowę umiejętności załogi. Prawdopodobnie będzie to rozwiązane w podobny sposób jak w okrętach”,
– zasięg widzenia po okręgu został już zrealizowany w 0.9.11,
– nowa fizyka zostanie wypuszczona w jednej z kolejnych aktualizacji,
– wraz z nowym silnikiem zostanie wprowadzone wsparcie wielu rdzeniu – nie jest to już silnik BigWorld, ale prawie całkowicie nasze własne rozwiązanie. Pozwoli to na wsparcie DX 11 i 12,
– w nowej fizyce, jest możliwość strzelania podczas „kołysania” czołgu. Wówczas mamy możliwość tymczasowego zwiększenia depresji działa. WG ma zamiar ograniczyć lub wyłączyć tą możliwość, ponieważ graczom nie odpowiada ta funkcja. Doświadczeni gracze skarżyli się, że przez to mieli problem z celowaniem,
– Super Conqueror (brytyjski HT) został zatwierdzony przez konsultantów historycznych. Zasadniczo czołg ten jest taki sam jak FV215b. Niestety z czasem czołg FV215b zostanie usuniety z gry. Planujemy również dodać: Chieftaina z wieżą T95 oraz T95 z wieżą Chieftaina,
– Q: „Co z czołgami 11-12 tieru?”, A: „Nie wyklucza się możliwości dodania czołgów tego tieru”,
– w celu stworzenia w pełni funkcjonalnego klienta HD stopniowo przerabiamy obecny silnik,
– w przyszłym roku zamierzamy dodać odświeżone mapy w jakości HD,
– wciąż walczymy z nielegalnymi modami – botami. Mamy nowe skuteczne metody,
– trwają prace nad bitwami historycznymi, ale nasze priorytety obecnie koncentrują się na innych zadaniach,
– Q: „Co z zasadą trzech kalibrów?”, A: „W przypadku niektórych elementów pancerza czołgów ciężkich, zasada ta ma zostać usunięta”,
– Q: „Częściowe uszkodzenie po trafieniu wieżyczki?”, A: „Rozważyliśmy to, ale nie ma jeszcze ostatecznej decyzji. Jeśli zdecydujemy się na wdrożenie tego, to będziemy musieli przerobić wszystkie modele. Może pojawić się także niezadowolenie wśród graczy. Wyobraź sobie, że strzelasz do pojazdu z odległości 500m i wyrządzasz ograniczone szkody”,
– najszybciej mamy zamiar wprowadzić nową fizykę – jest to jeden z priorytetów. Następnie planujemy rozwiązać problemy aktualnych map, a następnie zająć się resztą, bo podstawowe rzeczy, takie jak fizyka i mapy mają silny wpływ na grę,
– istnieje różnica w wartości penetracji dla działa 75mm L/56 między PC, a Blitz. 132mm przebicia w WoT oraz 145mm w Blitz. Według Storma jest to w porządku i nie rozumie dlaczego ludzie narzekają. Jeżeli dalibyśmy temu działu buff do penetracji, to trzeba by było przetestować wiele pojazdów, ponieważ duża liczba czołgów wykorzystuje to działo,
– japońskie ciężkie są popularnymi maszynami w porównaniu do ich chińskich konkurentów,
– jeżeli chodzi o los czołgów premium takich jak: Pz. III K, Sherman Improved etc. – to nie podjęto jeszcze decyzji. Być może pojawią się w misjach osobistych,
– być może w przyszłości pojawi się kamuflaż „Dunkelgelb”. Jednak będzie on dostępny tylko dla niemieckich pojazdów,
– FCM 36 PaK 40 został usunięty, ponieważ był OP,
– Foch 155 oraz Ob.268 pozostaną bez zmian. Jeżeli chodzi o Focha, istnieje kilka opcji (120 mm działo z auto-loaderem, albo 155mm bez),
– Storm nie chce zmieniać penetracji pocisków IS-6, ani nie chce dać mu pełnego losowania MM. Powodem jest rozgrywka i charakter masowy,
– zostaną dodane elementy personalizacji – czyli możliwość dodania własnych ogniw gąsienic etc.,
– gałąź Czechosłowacji pojawi się jeszcze w tym roku,
– z czasem zostanie dodany żeński lektor,
– obecnie planuje się dodanie nowej francuskiej gałęzi czołgów ciężkich,
– czołgi szwedzkie i węgierskie będą czołgami premium w drzewku niemieckim,
– zastąpienie T18 oraz innych czołgów jest planowane na patch 10.0,
– obecnie brak planów co do VK 45.02B,
– wielkość map zarówno w WoT jak i AW zależy od prędkości pojazdów (w AW jeżdżą znacznie szybciej),
– Havok został przetestowany na Stalingradzie. Wynik był tragiczny jeżeli chodzi o zżeranie pamięci RAM i stan procesora,
– fizyka najpierw zostanie dodana dla niewielkich elementów (personalizacja czołgów, niszczenie niewielkich obiektów),
– w teorii możliwe jest stworzenie drzewka Izraelskiego,
– priorytetem jest bonus z tankowania,
– planuje się przerobienie wyposażenia czołgów – to samo tyczy się umiejętności załogi,
– na system wielu dział i wielu wież będzie trzeba trochę poczekać
„FCM 36 PaK 40 został usunięty, ponieważ był OP” – rozumiem że ten sam los czeka IS-3?
Chodzi tu o usunięcie czołgu ze sprzedaży – mogłem doprecyzować