System renderowania w wersji 10.0
System renderowania w wersji 10.0
Nieco szerzej pisaliśmy o tym:
Czołgiści!
Jak donosi oficjalny zagraniczny portal:
W najbliższym patchu możemy spodziewać się poważnych zmian w systemie renderowania. Czego oczekiwać i czego się spodziewać – znajdziecie w naszym materiale.
System widoczności w 9.10
Na dzień dzisiejszy w systemie widoczności mamy dwie składowe: zasięg widzenia i renderowania.
Zasięg renderowania – jest to obszar, w granicach którego gracz może zobaczyć pojazd (lub też pojazdy przeciwnika znajdujące się w zasięgu „świecenia”).
Zasięg widzenia – okrąg, w promieniu którego gracz jest w stanie wykryć wrogi pojazd. Z kolei promień okręgu zależy od parametrów konkretnego czołgu.
W obecnym patchu, czyt. 9.10 obszar ten przedstawiany jest w formie kwadratu o boku 1000 metrów. Maksymalny zasięg renderowania – to 707 metrów po przekątnej i 500m pod kątem prostym.
Biały okrąg – zasięg widzenia,
Zielony kwadrat – zasięg renderowania
Fakt, obecny system jest mało logiczny: zasięg renderowania po przekątnej przekracza zasięg renderingu po linii prostej o całe 207 metrów. Poza tym jest on stały, czyli położenie jego kątów nie zmienia się zależnie od położenia czołgu. Taka decyzja była wymuszona ograniczeniami silnika gry. Jednak w nadchodzącym patchu zostanie to skorygowane.
Co zmieni się w patchu 10.0
2 z 3 przeciwników w obszarze renderowania. Można strzelać!
Wszyscy przeciwnicy w obszarze renderowania. Można strzelać!
Wraz z wyjściem patcha 10.0 kwadrat zostanie zastąpiony okręgiem o promieniu 564 metrów. Pozwoli to na równomierne rozmieszczenie obszaru renderowania po całym obwodzie: pojazd będzie wyświetlany zawsze w tej samej odległości od waszego czołgu.
W porównaniu do systemu z kwadratem, odległość renderowania zostanie powiększona o jakieś 13% (czyli 64 metry), przy czym ogólny obszar widzenia praktycznie nie ulegnie zmianie.
To niestety nie wszystkie zmiany, jakie czekają Nas w nowej wersji gry – stay tuned!