Armored Warfare Q&A 03.09.2015

Richard Taylor (Deweloper Armored Warfare)


W sprawie zmiany rozdzielczości przez plik .ini
• W kolejnej aktualizacji pojawi się możliwość ustawienia rozdzielczości do 1280×1024, pracujemy również na wyeliminowaniem błędu związanego z restartem ustawień po wyłączeniu gry.
W sprawie zawieszania gry podczas prób zmiany ustawień graficznych
• Problem jest znany i zostanie naprawiony w kolejnej aktualizacji. Przepraszamy za problemy.
W sprawie błędnego modelu kolizyjnego niektórych obiektów (budynki) na niektórych mapach.
• Pracujemy nad identyfikacja tych problemów oraz ich naprawą.
W sprawie błędów i zawieszenia gry związanego z plikiem “libcef.dll”
• W kolejnej aktualizacji wprowadzimy system zgłaszania awarii. Mamy nadzieje że system ten pozwoli nam lepiej diagnozować przyczynę każdej awarii.

Andrew Rowe (Projektant systemów)

W sprawie nagród w trybie PvE:

• Zasadniczo przez zmiany które ostatnio wprowadziliśmy, wzrost zarobków jest zauważalny szczególnie na wysokich poziomach (mnożniki zarobków zależne od poziomów zostały zwiększone), jest również zauważalny dla osób które w dużym stopniu przyczyniły się do zwycięstwa (wzrost nagród za zadawane obrażenia, zwiad). Na niższych poziomach wzrost zarobków jest słabo widoczny, ale im wyżej tym różnice są większe.
• Jak widać po nowym interfejsie trybu PvE, w przyszłości pojawią się misje dzienne wraz z nagrodami. Dzięki temu systemowi wzrośnie ilość dóbr które możemy zdobyć w tym trybie. Więcej szczegółów zostanie podane wkrótce.
• Nagrody za misje będą stanowiły dużą część całkowitych zarobków w trybie PvE. Podstawową nagrodą jest 2800 kredytów, kiedy pomnożymy tą wartość przez bonus poziomu oraz poziom trudności wyjdzie całkiem duża kwota.

• Patrząc na jeden z przykładowych wyników zamieszczonych przez gracza o nicku Hornet331. Bazowa nagroda wyniosła 216 (nagroda za rozegrany mecz) + 2800 (za ukończoną misję) + 1200 (za misję drugorzędną) + 637 (za zadane obrażenia) + 288 (za zniszczone pojazdy) + 115 (za asysty) + 173 (za zwiad) + 318 (za obrażenia zadane po podświetleniu) + 14 (za uszkodzone moduły). W sumie 5761 przed mnożnikiem poziomu oraz mnożnikiem poziomu trudności. Ukończenie misji to około 48% pełnej nagrody. Misja drugorzędna to około 20% całkowitej kwoty. Tak więc daje to około 68% całkowitych zarobków za misję. Procentowo kwota ta będzie się różnić zależnie od naszych poczynań w grze.

• Jeżeli chodzi o nagrody same w sobie to porównując je z trybem PvP będą one niższe ze względu na brak kosztów uczestniczenia w tych misjach. Dlatego wydaje się że zarobki w misjach PvP są tak wielkie.

• Przykładowo, nagroda w trybie PvP wynosi 400 a koszty eksploatacyjne wynoszą 300. To daj zarobek na poziomie 100. W trybie PvE zarobki wynoszą około 100, co oznacza że nie odbiegają znacząco od tych z trybu PvP.

• Następnie przemnóżmy te wartości przez mnożnik x5. W trybie PvP wynosi ((400*5)-200) czyli 1800, w trybie PvE przy takim samym mnożniku (100 * 5), czyli 500. Dlatego właśnie nagrody w trybie PvE wypadają tak blado.

• Nagrody w trybie PvP są w większym stopniu zależne od poczynań gracza, dlatego podczas bardzo dobrego meczu w trybie PvP uzyskamy wyższą nagrodę niż w trybie PvE za sumarycznie podobny mecz.

• Gdy system dziennych misji zostanie uruchomiony jesteśmy przekonani że cały tryb PvE stanie się popularniejszy. Jednak w razie potrzeb będziemy dalej grzebać przy nagrodach, aż do momentu w którym wszystko będzie działać dobrze.

• Jeżeli zginiesz w trakcie trwania misji PvE, twoja nagroda za misję zostanie zmniejszona o konkretny % zależnie od czasu który przeżyłeś.

• Przykładowo, umarłeś w drugiej minucie gry, cel poboczny został ukończony w czwartej minucie, a sama misja została ukończona w osiem minut.

• Przeżyłeś 50% czasu w którym został wykonany cel poboczny więc otrzymasz połowę nagrody, przeżyłeś również 25% trwania misji więc otrzymasz ¼ nagrody za misje.

• Nagrody za uszkodzenia, zniszczenie wrogów, itd. nie są pomniejszane. Ekran z podsumowaniem misji zostanie wkrótce jeszcze bardziej rozbudowany, dzięki temu łatwiej zorientować się w sytuacji. Jesteśmy również świadomi że mając mało punktów wytrzymałości lepiej nie narażać się na ostrzał, obecnie pracujemy nad systemem który pomoże im wrócić do gry. Obecnie nie wiadomo jak będzie wyglądał ten system, ale rozważamy kilka opcji (przykładowo zatoki remontowe na mapach, materiały eksploatacyjne które odnawiają zdrowie w trybie PvE, itd.)

• Staramy się również znaleźć sposób na zmniejszanie nagród graczy AFK, którzy wolą posiedzieć na bazie i zgarnąć całą nagrodę. Mamy w planach zwiększyć nagrody za zadane obrażenia oraz zwiad, dzięki temu gracze nie biorący czynnego udziału w bitwie otrzymają mniejsze nagrody, jednak to nie wszystko co planujemy .

Porównanie zarobków z trybu PvE i PvP

• Spokojnie, nie trzeba się martwić o to że wysokie nagrody w trybie PvE zabiją tryb PvP albo odwrotnie. Nie chcemy aby któryś z trybów był o wiele bardziej opłacalny od drugiego. Chcemy aby gracze mieli wybór w co chcą pograć w danej chwili.
• Obecnie nagrody w trybie PvE są niewystarczające i trzeba je zwiększyć. Pracujemy nad tym od dłuższego czasu, jednak wszystkie zmiany musimy przetestować, w innym wypadku może okazać się że gracze odczują przymus grania w PvE ze względu na nagrody.
• Istnieje wiele czynników przez które trudno porównać zarobki w obydwu trybach. Jednym z czynników jest mnożnik x5 przez co wydaje się że nagrody z trybu PvE są znacznie niższe niż w rzeczywistości. Przykładowo łatwiej jest uzyskać wysoki % zwycięstw w trybie PvE niż w PvP, składa się na to ilość oraz wielość map w tym trybie, łatwiej nauczyć się map w PvE.
• Podobnie jak czas wykonywania misji, w trybie PvE jest on krótszy niż w przypadku bitwy PvP, to również ma wpływ na nagrody, nagroda w trybie PvE to około 1/3-1/5 nagrody z całą misję PvP, statystycznie rzecz biorąc i licząc zarobek na minutę w obydwu trybach jest podobny.

Staramy się tak zbalansować tryb PvE (misja średnia/ciężka) aby zarobek na minutę był zbliżony z tym z trybu PvP. Poza tym istnieją inne kryteria takie jak:

• Żaden z trybów nie powinien „zobowiązywać” gracza do grania ze względu na nagrody
• Nagrody w trybie PvE nie powinny zachęcać graczy do bezczynności w bitwie
• Nagrody w trybie PvE nie powinny zachęcać graczy do jak najszybszego ukończenia misji bez spełnienia celów drugorzędnych
• Cele drugorzędne powinny zapewniać wystarczającą nagrodę aby opłacało się je wykonywać
• Walka nie powinna być głównym źródłem dochodu gracza, ale powinna być wystarczająco wysoko aby opłacało się walczyć
• Nagrody powinny być odpowiednio skalowane w zależności od poziomu trudności
• Klasa pojazdu nie powinna mieć dużego wpływu na nagrodę
• Rozkład nagród powinien zachęcać do pracy zespołowej
• W misjach nie powinna mieć miejsca sytuacja która pozwoli na zarobienie dużo większej kwoty niż pozostali gracze
• Nagrody powinny oddawać zaangażowanie gracza
• Samobójcze ataki nie będą nagradzane
• Gracz który został uszkodzony powinien mieć możliwość powrotu do bitwy, mechanika nie powinna zachęcać go do ukrywania bądź bezczynności

Niektóre podpunkty z powyższej listy nie zostały jeszcze wprowadzone w całości, powyższa lista również nie jest kompletna, mamy również inne cele oraz kilka dodatkowych pomysłów. Powyższa lista to tylko ogólny zarys tego co chcemy zrobić.

Jeżeli chodzi o pomysł zwrotów kosztów amunicji i napraw i dodanie odpowiedniej nagrody w trybie PvE:

• Możemy włączyć z powrotem normalne koszty napraw i amunicji oraz dodać nagrodę, jednak doprowadzi to do kolejnych problemów. W PvE z racji większej ilości wrogów wystrzeliwuje się więcej amunicji, a co za tym idzie trudno by było wprowadzić odpowiedni bonus który niwelował by odpowiednio koszt amunicji oraz napraw. Do tego dochodzą problemy z szybkim ukończeniem misji właśnie ze względu na amunicje oraz koszty poniesione ze względu na przedłużające się walki. A nie zupełnie o coś takiego nam chodzi.
W sprawie pomysłu aby wprowadzić minimalną ilość zadanych obrażeń, itd. W celu zablokowania zarobków graczom którzy jadą na śmierć aby szybko skończyć dany mecz i rozpocząć następny bez ponoszenia dużych kosztów operacyjnych:
• Dyskutowaliśmy na temat mechanizmów anty-kamikadze. Obecnie zbieramy dane od graczy na ten temat, jesteśmy również świadomi tego że system może okazać się nieprzyjazny dla graczy którzy otrzymali już pewne obrażenia i trzymają się z tyłu. Ale ten problem powinien zostać rozwiązany za pomocą jednego z systemów opisanych wyżej.

Jeżeli chodzi o lepszy ekran z wynikami bitwy:
• Planujemy stworzyć nowy ekran który pokaże lepiej statystyki z meczu

W sprawie pomysłu wprowadzenia WZT „czołgów naprawczych”
• Pojazdy tego typu to fajny pomysł, ale trzeba go przemyśleć

Ź: Forum AW

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.