Q&A: Piątkowy Developer Talk z Circonem

  • Pojazdy kołowe: Są plany ułatwienia zatrzymania ich, póki co nic więcej. Jeśli rebalans nie zmieni wystarczająco ich efektywności, przyjdą inne zmiany.
  • Rebalans pojedynczych maszyn jest w tej chwili wysokim priorytetem.
  • Brytyjskie średnie pojazdy kołowe są rozważane.
  • Powodem tego, że nerfy zajmują tak długo jest oczekiwanie na WG dostosowanie się mety do nowych zmian. WG daje czas graczom na zdobycie czołgu i dostarczenie danych.
  • Chińskie czołgi średnie są na liście do rebalansu.
  • Duży rebalans ciągle jest w grze, ale gdzieś w tyle.
  • Celem artylerii jest zmniejszenie efektywności mocnych czołgów w silnych pozycjach.
  • Andrey przyznał, że są problemy z artylerią 5-6 poziomu.
  • Rebalans złotej amunicji w teście był dużym sukcesem, w przypadku pocisków OB doszło do dużej porażki, a artyleria była połowiczną porażką.
  • T6 Medium posiada działo-trolla, bo jest to historycznie poprawne.
  • Każda konfiguracja czołgu w grze istniała co najmniej jako specyfikacja techniczna lub spis określonych cech.
  • Działa-trolle nie będą ruszane do czasu rebalansu amunicji.
  • Niektóre czołgi mające mały magazyn amunicji są historycznie poprawne, tak długo, jak WG uważa, że maszyny są grywalne, nie zmienią ich zapasu amunicji.
  • Manticore ma najwyższy średni dmg spośród czołgów lekkich 10 poziomu. (xD ~Zuru)
  • Manticore nie dostanie buffa, ponieważ statystycznie radzi sobie zbyt dobrze i grają nią tylko dobrzy gracze. Według WG to „robi sens”.
  • Brytyjska linia czołgów lekkich jest najmniej popularną gałęzią najmniej popularnej klasy czołgów.
  • Niemożliwość ufarmienia zaległych żetonów ekspedycji jest spowodowana tym, że zdobycie jednego czołgu jest łatwe, a WG chce, żeby tylko najbardziej zaangażowani mogli zdobyć 2 maszyny.
  • Możliwe, że zdobywanie zaległych żetonów zostanie wzięte pod uwagę.
  • WG zrobiło tak wiele czołgów premium 8 poziomu, że kończą im się potencjalni kandydaci, stąd ostatni wzrost w ilości nagród 9 poziomu.
  • Jeśli chcesz MM +1, graj czołgami z preferencyjnym MM.
  • +2 istnieje, żeby czasem pozwolić słabszym graczom zabłysnąć na polu walki.
  • Najważniejszym elementem pracy Matchmakingu jest maksymalne skrócenie oczekiwania na bitwę, cała reszta jest drugorzędna.
  • MM ma adaptacyjne umiejętności (uczenie maszynowe?), pozwalające radzić sobie w grze lepiej z czasem.
  • Celem Wielkich Bitew jest wyciągnięcie 10 poziomów z kolejki Matchmakingu.
  • +/-1 MM odebrałby radość, kiedy traficie na szczyt listy.
  • +/-1 MM jest możliwy, ale bardzo mało prawdopodobny.
  • Chief/279 miały być OP jako nagrody dla najlepszych z najlepszych.
  • Chief/279 są traktowane jako czołgi poziomu 10,5.
  • Wykluczenie czołgów – nagród z bitew rankingowych nie rozwiąże problemu. WG pracuje nad innymi rozwiązaniami.
  • Wykluczenie konkretnych pojazdów z konkretnych trybów gry będzie miało duże konsekwencje.
  • Brak odpowiedzi na nerfa Chieftaina/279e.
  • PvE póki co planowane tylko podczas wydarzeń w grze.
  • WG to firma skupiająca się na PvP, kiedy zdobędą doświadczenie w tworzeniu zawartości PvE możliwe, że taki tryb zagości w grze na stałe.
  • Z doświadczeniem w grze PvE całkiem możliwe, że powstanie całkiem nowa gra z narracją.
  • Najwięcej pytań dotyczy EBR, matchmakingu +/-1 i śliskich kamieni. Artyleria upadła.
  • Śliskie kamienie są bardzo trudne do naprawienia, jest to spowodowane pracą 2 silników fizyki w tym samym czasie, porozumiewających się ze sobą.
  • Oba silniki mają inne rozdzielczości danych, co prowadzi, że czasem się ze sobą nie dogadują.
  • Jeśli chcecie, żeby samochody/obiekty połykające pociski były naprawione, ślijcie raporty do WG, ponieważ nie wiedzą, które konkretnie obiekty są zbugowane.
  • Od 1.0 WG naprawiło ponad 800 zbugowanych obiektów, 100 następnych jest znanych.
  • Zgłaszanie błędów dotyczy też niedziałających krzaków (ciekawe, skąd mamy wiedzieć, kiedy krzak działa, a kiedy nie, nie znając dokładnych danych o czołgu wroga… ~Zuru)
  • Ludzie lubią gry, które są przewidywalne, klną na RNG, bo odbiera im taką przewidywalność.
  • Załoga 2.0 trafi najpierw na serwer piaskownicy.
  • Nie będzie możliwe dzikie przerabianie statystyk czołgu, przykładowo poświęcając siłę ognia dla spota.
  • Plany przerobienia załogi sięgają aż do 2017 roku.
  • Przerobienie wyposażenia pojawi się niedługo, załoga przyjdzie krótko potem.
  • Celem przerobienia wyposażenia jest stworzenie większej ilości sensownych rozwiązań, zamiast kilku standardowych.
  • Andrey nie banuje żadnych map, nie używa anonimizera, gra we wszystkie tryby gry, ogląda mnóstwo filmów i streamów z WoTa.

via Reddit, autor watsik 227

24 komentarze

  1. adidas pisze:

    ta gra to crap właśnie przez to przestarzałe rng. o ile 10 lat temu to nawet urozmaicało rozgrywkę (wtedy miałeś czas strzelic jeszcze raz i jeszcze raz) to dzisiaj powoduje bitwy 1-15 i 5 strzałów bez przebicia z golda w czułe punkty z bliska albo notoryczne krytyki w działo z lodówki

  2. Anonim pisze:

    Manticore statystycznie radzi sobie zbyt dobrze i nie dostanie buffa bo graja nim sami mocni gracze i jest malo popularny xd logika komuchow

  3. Anonim pisze:

    „Andrey nie banuje zadnych map, nie uzywa anonimizera, gra we wszystkie tryby gry” pewnie jest czarnym botem jak ich supertesterzy i nawet nie wie gdzie sie blokuje mapy

  4. Golomp pisze:

    Celem arty jest wkurwianie graczy, karanie ich za granie agresywnie na pierwszej linii, stoi sobie taka małpa z tylu, nic nie mozna jej zrobic a ona wszedzie kupe swoja wrzuci, a poza tym sadze, ze arty powinny zostac usuniete z gry

    • Wojtek689 pisze:

      Tak samo uwazam
      Czolgi ktore polegają graniu na wieze/pancerzem w I lini maja **********

      • Anonim pisze:

        narzekacie na tą arty jakbyscie w drużenie też jej nie mieli …. Jeżeli wroga arta strzela w Ciebie to sojusznicza nawala w przeciwników ….

        • Anonim pisze:

          Aha czyli jak 3 arty do mnie wala to mam sie cieszyc, ze moja wali do wroga? xd

          • fffd pisze:

            Oczywiście, jesli strzela w ciebie to nie w innych z twojej druzyny, maja oni wiecej mozliwosci do grania, nie widzisz tego?, czy tylko myslisz o sobie?. Kontra na arty jest ruch a nie kampienie i to prawda ze arta przeciwdziala kampieniu bo wiekszosc osob sie rusza po dostaniu obrazen, zatrzymanie czolgu na 1sek czy 30 jest kampieniem. Wszyscy w wot kampia. A tego ze jak jest wiele art w bitwie przez co czolgow jest mniej i luzniej w polu to juz chyba nikt nie widzi. Szkoda ze nie ma juz walk po 5-7 art na strone, przy dobrym zagraniu konczyly sie w 2-3 minuty i satysfakcja z gry byla inna jak sie prawie samemu kosilo artylerie.
            Jestem zdania ze artyleria nie ma balansu(dlatego np. ta amerykanska jest czesto grana) i jest za celna.
            Teraz mam wrazenie ze ludzie narzekajacy na artylerie to najlepiej by chcieli by nie bylo jej wcale, mapy byly plaskie i puste jak stól i najlepiej tylko jeden pojazd do grania w grze, wtedy byla by perfekcja, nic tylko grac. Bo te wszystkie narzekania prowadza do uproszczenia gry i nigdy sie nie skoncza, jakby devsi tych ludzi sluchali.
            Juz za duzo ingeruja w wolnosc wyboru i psuja powoli gierke zamiast dodawac zawartosc, np. wiele nowych map.

          • h54er pisze:

            Arta jest za celna ? XDDD W 90% rng decyduje czy pocisk wleci w ciebie centralnie czy dostaniesz tylko ze splasha potem 5% szczęście i 5% skill. Oczywiście im więcej golda kupisz tym częściej rng będzie po twojej stronie mocy xD

        • NVM pisze:

          To najglupszy komentarz od dawna – jak arta wali w graczy czy moich czy przeciwnika to wszyscy kampia i sa durne, pasywne gry gdzie nic sie nie dzieje.

          Jak nie ma arty to sa dobre i ciekawe gry. To samo wszyscy streamerzy twierdza ale jednoreki jaś musi mieć wymówke bo gra arta

  5. Anonim pisze:

    Wczoraj grałem STB1 i dostałem w przód od T92. 1549HP. Smutno mi się zrobiło.

  6. Wojtek689 pisze:

    „Celem artylerii jest zmniejszenie efektywności mocnych czołgów w silnych pozycjach.”
    Co *****. Te tepy ***** w kwadraciakach rzucaja gownem wszedzie gdzie tylko mogą, wolne czolgi mają **********, Polak,Maus,E100, E3,Badger itp.nie maja zycia jak im miasta nie da

  7. Yavinek pisze:

    Sorry za offtop, ale miałem dłuższą przerwę 🙂 Jak działają schematy? Nie do końca rozumiem – gra informuje o zniżkach ale konieczności odkrycia wcześniejszego czołgu… Jeśli mam np. 1 schemat z 12 na czołg tieru X i tyle wolnych, że mogę brakujące 11 stworzyć, to będę mógł kupić ten czołg X tieru od razu, czy potrzebuję jednak ten IX?

    • Kojoto pisze:

      Możesz zbadać X ale nie kupisz do czasu zbadania IX

    • O_o pisze:

      Musisz wpierw miec odblokowany pojazd poprzedzajacy, a na nim rowniez wszystkie moduly, ktore prowadza do jego nastepcy. Np obj. 268 v 4. Musisz miec odkryty 263 i na nim dodatkowo lufke, ktora jest jedynym modulem prowadzacym do 268. W innych czolgach to moze byc np wieza i dzialo, czasem dwa. modulow, ktore nie prowadza do danego pojazdu np. radio czy silnik nie trzeba expic, ale czesto pokrywaja sie z innymi pojazdami. Wiec jak danym.pojazdem gra sie przyjemnie to warto na nim wlasnie odblokowac je. Schematy „zbijaja” tylko expa potrzebnego na odkrycie danej maszyny, gdy masz do niej „otwarta” sciezke… W trakcie gry za misje dzienne wpadaja juz gotowe schematy, wiec warto tworzyc te brakujace w momencie, gdy mamy juz dana „modulowa sciezke” odblokowana – zaoszczedzisz troche narodowych i uniwersalnych. Mi ostatnio udalo sie tak przy grindzie 263. Su 101 byl dla mnie taka mordega, ze zbijalem na nim tylko gwiazdki. W miedzy czasie wlasnie powpadalo.kilka gotowych schematow na 263.

    • Antiless pisze:

      Schematy to nic innego jak zniżka na badania czołgu. Nadal musisz mieć zbadane wszystkie moduły prowadzące do niego.

  8. Anonim pisze:

    to jest dobre 😀
    +2 istnieje, żeby czasem pozwolić słabszym graczom zabłysnąć na polu walki
    +/-1 MM odebrałby radość, kiedy traficie na szczyt listy
    no i poziomka 😀
    Najważniejszym elementem pracy Matchmakingu jest maksymalne skrócenie oczekiwania na bitwę, cała reszta jest drugorzędna.

    • Impe13 pisze:

      Raczej żeby słabsi gracze i w/lub słabszych pojazdach dali radochę tym z góry… To wychodzi mi na to że im wyższy tier tym słabszy gracz – na X same nooby a na I fiolety XD. +/-1 odebrałby radość… i zaoszczędził by wk******a dla co najmniej połowy drużyny. Biorąc pod uwagę że w 8 na 10 przypadków +/- 2 jestem na dole lub po środku i tylko 1/10 na górze – faktycznie poziomka, nie, wielka truskawa. Zabawne jest też to że Na dole najczęściej trafiają stoki – wrzucało mnie o ok 20-30% częściej niż na pełnej konfiguracji… Czarny humor WG?

  9. xDDD pisze:

    Zgłaszanie błędów dotyczy też niedziałających krzaków (ciekawe, skąd mamy wiedzieć, kiedy krzak działa, a kiedy nie, nie znając dokładnych danych o czołgu wroga… ~Zuru)
    PROSTE na zatoce rybackiej na środku od dolnego i górnego capa odpowiednio z prawej i lewej strony, stoje sobie medem , perki na camo normalnie, nie strzelam, a tu BUM spot ***** z ****, to jest krzak bez krzaka, i to nie od lajta jakiegoś 600 spota tylko of heavika

    • jaś pisze:

      to samo jest z podwójnymi krzakami koło kościoła w mieście, jak przez jeden przejedziesz to spotujesz czołgi przeciwnika, mimo, że ich nie widzisz bo zasłania je rząd krzaków, a jeżeli masz słabsze camo, to sam zostaniesz wyspotowany po przejechaniu przez pierwszy rząd 😛

      • Anonim pisze:

        przecież ta gra ma taki balans zę lighty nie są do spotowania. Ciężarem z perkami zazwyczaj się wyjeżdża na środek mapy, któy z perkami wyciąga 449m zasiegu widzenia i tyle … Light jest od robienia dmg. med jest od patrzenia na bitwe i zdejmowania gąsek, A arta ogłusza spotterów, czyli heavików. Bo nie oszukujmy się są lighty na X poziomie, które mają 380-390m zasiegu widzenia, gdzie jest taki patton, który bazowo ma 420m ;D

        • iBlackLagoon pisze:

          Co z tego że HT ma 449 vr, skoro ma słabe camo

          • Anonim pisze:

            a gdzie tam, na malinówce jak wyspotowałem type 5 heavy jak śmigał pod górkę to za kościołem zniknął ” od tak ” po to by wpakować mi za fulla w bok z górki. Nie żeby coś, ale mechanika spota jest bez sensu. Bywały też sytuacje gdzie na prochorówce stałem sobie w krzaczku na E1 z lotnetka, z typa 5 wyspotowałem dopiero z 230 metrów. Nie wiem może poprawili, ale od takich ” mechanik ” odechciało mi się grać w normalnego wota i cisne blitza. Mam ogółem wrażenie że jakość bitew i wpływ gracza w blitzie jest lepiej zbalansowana niż ma to w normalnym wocie. Ale to tylko moje odczucie

Pozostaw odpowiedź adidas Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany.