[Wywiad] Vyacheslav Bulannikov [BVV_d] czyli „lead game designer” odpowiada na pytania!

No cześć, mam dla Was wywiad, poczytamy?

Chciałbym Wam przedstawić Q&A jakie udało mi się przeprowadzić z Panem Vyacheslavem.

Zaczynajmy!


  • Lancetti: Czy dodacie mapy projektowane pod nowoczesne pole bitwy?

Vyacheslav Bulannikov: Niektóre z naszych map zostały stworzone z myślą o nowoczesnych pojazdach lądowych i mają charakterystyczny wygląd po II wojnie światowej, tj. Mapy Fulda Gap, Cargo Port i Bliski Wschód.

 

  • L: Czy zastanawiałeś się nad wprowadzeniem maszyn z Wielkiej Wojny [WWI] i jak mogą się „wpasować”  w grę?

Vyacheslav Bulannikov: Większość pojazdów naziemnych tej epoki nie była przeznaczona do walki z innymi pojazdami naziemnymi. Dlatego nie mają większego zastosowania w naszej grze.

 

  • L: Jak będzie wyglądać gra, gdy wejdzie w fazę samolotów 4. generacji?

Vyacheslav Bulannikov: Trudno jest udzielić prostej odpowiedzi. Różne aspekty gry zwykle ewoluują niezależnie od siebie. Na przykład grafika poprawia się równolegle z ewolucją mety gry lub wprowadzaniem nowych samolotów / funkcji. Czasami istnieje związek między tymi aspektami. Na przykład, aby dodać strumienie nowej generacji, musieliśmy wprowadzić nowe efekty wizualne (tj. Efekt Prandtla – Glauerta) lub nowe systemy (radar, pociski powietrze-powietrze). Prawdę powiedziawszy, myślę że możesz sobie wyobrazić, jakie cechy prawdopodobnie przyniesie do gry faza samolotów 4. generacji.

 

  • L: Czy odbędą się wydarzenia „Enduring Confrontation” dla bitew RB dla wszystkich samolotów i „Enduring Confrontation” dla czołgów?

Vyacheslav Bulannikov: Nie, nie planujemy uwzględniać EC w bitwach RB dla wszystkich samolotów jednocześnie. Z drugiej strony, planujemy wypróbować wydarzenia z różnymi konfiguracjami, w tym historycznymi konfiguracjami dla realistycznej EC, zarówno w bitwach powietrznych, jak i morskich. W tej chwili nie mogę nic powiedzieć o EC w bitwach naziemnych.

 

  • L: Czy zastanawiasz się nad dodaniem polskiego drzewka, a może drzewa europejskiego, które zawiera polskie pojazdy i jak mogłoby to wyglądać?

Vyacheslav Bulannikov: Trudno o tym spekulować. Opracowanie drzewa całkowicie nowego narodu zajmuje dużo czasu, a teraz skupiamy się na szwedzkim drzewie sił lądowych. Teoretycznie polskie pojazdy mogą pojawić się w War Thunder, choć nie mogę powiedzieć, kiedy i jak dokładnie.

(Wtrącę się, co do polskiego drzewka. Myślę że aktywne modyfikacje pojazdów w drzewku ZSRR/USA mogły by być dobrym rozwiązaniem tak aby nie robić drugiego drzewa chińskiego. Łopatologicznie tłumacząc na prostym przykładzie, T-34-85, dodajemy modyfikacje „Rudy”, i opis czołgu jak i flaga się zmieniają, co do tych wyżej, np. Rosomak, może być w drzewku europejskim coś jak w Armored Warfare – przyp. Lancetti)

  • L: Czy pojazdy NRD będą miały oddzielne gałęzie w niemieckim drzewie?

Vyacheslav Bulannikov: W niemieckim drzewie nie ma wystarczającej liczby pojazdów NRD, aby stworzyć z nich osobną gałąź. Rozgałęzienie również nie ma sensu w niektórych przypadkach. Rozsądne może być robienie tego na wyższych poziomach, a my już to zrobiliśmy z lotnictwem. Możemy to zrobić dla sił lądowych później, gdy będziemy mieć do tego wystarczającą liczbę pojazdów.

 

  • L: Dlaczego niektóre „papierowe” pojazdy są usuwane z gry, a inne pozostają? Dla porównania Tiger II 10,5 cm i R2Y2?

Vyacheslav Bulannikov: W rzeczywistości pojazdy te nie zostały „usunięte”. Zostały przeniesione i ukryte w drzewie, ale nadal są dostępne dla właścicieli. Niemcy mają wystarczająco dużo, prawdziwych pojazdów, aby je zastąpić, a niektóre z nich są już w grze. Nie mamy jeszcze zamiennika R2Y2, ale w pewnym momencie w przyszłości, prawdopodobnie będziemy go mieć, tym momencie zaczniemy zmiany i ukryjemy ten pojazd.

  • L: Czy obecnie planowany jest osobny tryb dla bombowców? W obecnych realistycznych bitwach bombowce mają bardzo niewielki wkład w bitwy i często padają ofiarą innych samolotów. Ponadto często zdarzają się sytuacje, gdy jedna z drużyn ma po swojej stronie tylko 4 takich „bezużytecznych” graczy, podczas gdy drużyna przeciwna ma drużynę pełną myśliwców, a jak wiemy, walki powietrzne często polegają na tym, kto ma więcej samolotów na stronę.

Vyacheslav Bulannikov: Rozumiemy, że ten problem istnieje, ale nie mamy jeszcze na to idealnego rozwiązania. Nie ma sensu dzielić graczy w realistycznych bitwach lotniczych. Nie ma wystarczającej liczby graczy, którzy używają bombowców na różnych poziomach, więc czas oczekiwania w kolejce, w hipotetycznym oddzielnym trybie, byłby zbyt długi. Ponadto tryb ten to tak naprawdę PvE, ponieważ walki powietrzne z innymi bombowcami byłyby teoretycznie możliwe, ale raczej nie byłoby tak naprawdę jak byśmy chcieli. Bardziej interesują nas bitwy PvP w naszej grze,

W międzyczasie dodaliśmy już nowe cele dla bombowców w trybie Enduring Confrontation do bitew powietrznych. Wysokie tonaż bomb tych samolotów czasami okazuje się bardzo skuteczneyw bitwach mieszanych. Dając im szansę, mogą dosłownie zdziesiątkować siły naziemne.

(Ja tam Be-6 poluje na B-17, nie wiem o czym mowa 😀 – przyp. Lancetti)

 

  • L: Kiedy bombowce dostaną prawdziwe cele do zniszczenia, np. fabryki itp., nie tylko kręgi?

Vyacheslav Bulannikov: Bardziej realne i złożone cele zostały już dodane do trybu Enduring Confrontation. Na przykład lotniska składają się z czterech różnych stref. Każdy z nich należy zniszczyć osobno, ograniczając niektóre możliwości bitewne drużyny przeciwnej.

 

  • L: Czy będzie możliwe urozmaicenie gry w istniejących trybach? Na przykład, jeśli przejmiemy strefę i utrzymamy ją przez 5 minut, otrzymamy wsparcie w postaci botów (np. Atak szturmowców na czołgi itp.)

Vyacheslav Bulannikov: Próbowaliśmy tego w klasycznych bitwach losowych. Na przykład, wydaliśmy losowe mini-zadania, takie jak „przejęcie punktu kontrolnego” lub „zniszczenie niektórych atakujących czołgów kontrolowanych przez AI”. W końcu zadania te wprowadziły pewne zamieszanie i sprawiły, że sytuacja bojowa stała się mniej wyraźna, nie dając przy tym żadnych naprawdę interesujących nowych doświadczeń. Więc porzuciliśmy ten pomysł. W rzeczywistości już istniejące krótkie i intensywne sesje rozgrywki generują wystarczająco dużo ciekawych wyzwań i wyjątkowych sytuacji bojowych.

 

  • L: Czy będziemy mogli zapisać powtórki z serwerów dla bitew niestandardowych? Przynajmniej dla założyciela sesji.

Vyacheslav Bulannikov: Nie przechowujemy powtórek z bitew niestandardowych z kilku powodów. Po pierwsze, niektóre niestandardowe misje zajmowałyby zbyt dużo miejsca (np. 64 graczy walczyło przez kilka godzin). Po drugie, nie widzimy dużego zainteresowania tą funkcją.

 

  • L: Czy na jednej mapie będą połączone bitwy powietrzne / czołgowe / morskie?

Vyacheslav Bulannikov: Jest mało prawdopodobne, aby zobaczyć to w zwykłych trybach gry. Ale można to zrobić w niektórych specjalnych wydarzeniach lub asymetrycznych trybach gry, takich jak tryb wojny światowej.

 

  • L: Czy firma zamierza wprowadzić nowy silnik graficzny? Działa świetnie na starszych komputerach, ale grafika stopniowo się starzeje.

Vyacheslav Bulannikov: Nieustannie pracujemy nad ulepszeniem wyglądu gry. Na przykład najnowsza aktualizacja zapewniła obsługę HDR, nowy system globalnego oświetlenia, a także nową symulację iskier wybuchów, trafień pociskami i pożarów. Oczywiście nie zatrzymamy się tutaj i planujemy ulepszyć grafikę tu i tam z każdą większą aktualizacją War Thunder. Sprawdzaj wiadomości!


W przypadku cytowania na różnych stronach prosimy o podanie źródła – Redakcja Rykoszet.info


 

Lancetti

Gracz War Thunder od fazy beta - 2012 roku. Tester jednostek naziemnych i okrętów. Wiedzę zdobytą w grze, staram się przekazać w jak najlepszy sposób początkującym oraz weteranom.

3 komentarze

  1. Spławik pisze:

    Wywiad – rozmowa pomiędzy dwiema osobami, lub prowadzącym i grupą osób, podczas której osoba przeprowadzająca wywiad zadaje pytania w celu uzyskania pewnych informacji, dotyczących na przykład jakiegoś ważnego wydarzenia. Wywiad należy do tzw. gatunków interakcyjnych, opartych na dialogu.

    Więc nie nazywajmy zwykłego mailowego Q&A WYWIADEM bo mu do tego daleko. Zabrakło dialogu. 🙁

  2. Spławik pisze:

    Większość pomysłów na „drzewka” narodowe to chory i niepotrzebny pomysł. Ale można by zebrać różne pojazdy z takich drzewek i stworzyć drzewko „wsparcia” dla ZSRR np drzewko „Układ Warszawski”. Mogły by tam trafić maszyny NRD, czeskie, polskie, jugosłowiańskie, rumuńskie… w sumie nie ma tego dużo nawet na takie drzewko. Ale robienie osobnych zestawów dla poszczególnych krajów to zwykłe ctrl+C; ctrl+V i dodanie specjalnego „camo” to jest absolutnie poroniony pomysł.

    Powtórki z bitew niestandardowych… jeśli sa/mogą być za duże do przechowywania to… może ich nie przechowywać? Ale zapisywać i usuwać z serwera po 24h. W ciągu tych 24h wiele osób chętnie by te powtórki pobrało. Ja sam znam około 10 osób zainteresowanych taką możliwością.

  3. Spławik pisze:

    Odpowiedź na pytanie pierwsze taka jak by polityk jej udzielał… a dziennikarz/zadający pytania nie potrafi (nie chce ?) zadać pytania precyzyjniejszego…
    Dla przykładu mapa Syria też jest współczesna a jej rozmiary to 1300×1300 metrów… podczas gdy czołgi które na niej grają bez problemu celnie strzelają na 3-4km…

    poza tym nic lub prawie nic o:
    – SB
    – usunięciu ULQ
    – większych mapach dla GF w BR +8

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.