Wieści z SuperTestu – zmiany w balansie lotniskowców

Niekończąca się historia, czyli zmiany w balansie lotniskowców ciąg dalszy. Miłego czytania, a oryginał znajdziecie na reddit.

Drodzy gracze,

Dziś chcielibyśmy wam przedstawić usprawnienia w nowej rozgrywce lotniskowcami. Jak zauważyliście, wraz z tak poważnymi zmianami w grze, konieczne jest wprowadzanie dodatkowych korekt przez kilka aktualizacji. Dziś nadszedł czas aby podzielić się naszymi planami na najbliższą przyszłość – aż do aktualizacji 0.8.4
Proszę pamiętać, że te plany czasami się zmieniają: informacje poniżej są wstępne, ramy czasowe mogą się przesunąć, a na podstawie waszych opinii i sugestii wprowadzenie niektórych zmian może zostać przesunięte na późniejszy czas.

1. Ustawienia balansu, od ogólnego do szczegółowego. Obecnie jesteśmy na etapie dostrajania balansu pomiędzy klasami okrętów i skupiamy się nad konkretnymi problemami (np. Zmiany w torpedowcach Hakuryu w wersji 0.8.0.1). Indywidualne dostrajanie okrętów w tej chwili jest niemożliwe. Dla przykładu, najpierw musimy znaleźć optymalny balans miedzy obroną AA i stratami w samolotach na każdym tierze, a dopiero potem możemy indywidualnie zmieniać wytrzymałość samolotów dla lotniskowca, który traci za dużo samolotów w walce (albo jeśli konkretny okręt będzie miał za słabą obronę AA, będziemy mogli ją zwiększyć). Ponadto proszę pamiętać, że styl gry zmienił się drastycznie i gracze nadal uczą się i adaptują. Statystyki efektywności bojowej CV i innych okrętów w kwestii obrony przeciwlotniczej zmieniają się dosłownie z dnia na dzień i dopiero za jakiś czas się ustabilizują. Z tego powodu musimy odczekać co najmniej kilka dni po każdej zmianie balansu zanim wyciągniemy pierwsze wnioski.

2. Niektóre zmiany wpłyną na mechanikę stałych uszkodzeń od obrony przeciwlotniczej. Jak wcześniej napisaliśmy, liczba eksplozji która pojawia się na kursie eskadry jest ograniczona, co z jednej strony daje efekt silnej obrony AA, a jednocześnie pozwala dać szansę na przeżycie samolotom eskadry, a nie zobaczenie tylko czarnej ściany eksplozji (o obronie AA przeczytacie tutaj – http://rykoszet.info/2019/02/07/o-obronie-przeciwlotniczej-w-latce-0-8-0-slow-kilka/). W obecnym systemie stałe uszkodzenia od kilku okrętów po prostu sumują się, co powoduje nadmierną efektywność ognia przeciwlotniczego każdej grupy okrętów (a w przypadku eksplozji jednak są wyraźne przerwy między wybuchami). Aby rozwiązać ten problem chcemy wprowadzić system nieliniowego sumowania stałych uszkodzeń. Nakładanie się zasięgów AA nadal będzie efektywne, ale eskadry będą miały większe szanse na uratowanie samolotów.
Jeśli eskadra wleci w obszar AA dwóch takich samych okrętów o uszkodzeniach na sekundę wartości 600, to zsumowane uszkodzenia będą równe 960, a nie 1200, trzy takie strefy będą powodować uszkodzenia o wartości 1260, a nie 1800.

3. W celu rozwiązania problemu nadużywania klawisza F (gdy gracza tuż po ataku mógł zawrócić całą eskadrę, która stawała się nieśmiertelna nawet pod ciężkim ogniem przeciwlotniczym) znacznie wydłużyliśmy czas wrażliwości na ostrzał, gdy samoloty wznoszą się po wykonaniu nalotu w celu powrotu na lotniskowiec. Obecnie odwołanie eskadry na CV powinno być wykonywane dopiero po opuszczeniu strefy ostrzału AA, w przeciwnym przypadku straty w samolotach mogą być poważne. Ta sama mechanika jest w przypadku, gdy samoloty zakończą atak – muszą nabrać wysokości w strefie AA, aby powrócić na CV. Podsumowując: problem nadużywania F został rozwiązany, ale jak wielu z was zauważyło, straty po ataku znacznie wzrosły. Aby zmniejszyć straty zmniejszymy pułap bezpieczny dla samolotów, które wykonały atak, jednocześnie pozostawiając dużo wyższy pułap bezpieczny, dla samolotów, które wracają po naciśnięciu klawisza F. To pozwoli na łagodniejsze wychodzenie samolotów po ataku, jednocześnie zapobiegnie powrotowi problemu klawisza F. Biorąc pod uwagę nową mechanikę obliczania uszkodzeń w nakładających się strefach, znaczące zmiany w tym obszarze mogą nie wystąpić jeśli inne zmiany wystarczająco wpłyną na przeżywalność samolotów.

4. Otrzymaliśmy od was propozycję, aby system ekonomii obejmował uszkodzenia zadawane samolotom, tak aby nagrodzić wkład w obronę przeciwlotniczą sojuszników. Powstał plan dodania takich uszkodzeń do ekranu podsumowania bitwy i wliczania tego do nagród ekonomicznych (xp i kredyty), zostanie jednak to dodane w późniejszym terminie – po ustabilizowaniu się statystyk.

5. Interfejs przełączania sektorów AA, a także panel informacji o gotowości samolotów na pokładzie CV zostaną przerobione tak, aby były łatwiejsze i czytelniejsze w obsłudze.

6. Zgadzamy się z opiniami, że samoloty pokładowe mają zbyt wysokie możliwości wykrywania wrogich okrętów, zwłaszcza na początku bitwy. Prace nad rozwiązaniem tego problemu są toku i podamy wam więcej szczegółów w przyszłych publikacjach. Dodatkowo umiejętność Radiolokacja zostanie wyłączona na eskadrze z powodu licznych próśb graczy.

7. To samo można powiedzieć na temat interakcji pomiędzy CV I DD – poszukiwanie sposobów zmniejszenia możliwości nieprzyjemnego dla DD scenariusza, gdy CV może efektywnie wyłączyć niszczyciel z walki przez ciągłe ataki jest w toku. Testujemy zmiany w ustawieniach samolotów szturmowych i ich potencjalne poprawienie. Są szanse na to, że nie będą potrzebne radykalne kroki, ponieważ problem z scenariuszem opisanym powyżej pełni ważną rolę w konfrontacji CV-DD.

8. Po zebraniu waszych opinii postaramy się zmodyfikować funkcję autopilota, tak aby jego używanie było bardziej przewidywalne, wygodne i niezawodne w użyciu.

Jeszcze raz, to jest wstępna i prawdopodobnie niekompletna lista, a zapowiedziane zmiany mogą zostać wprowadzone w aktualizacji 0.8.4. Będziemy stale was informować na temat naszych planów i przyszłych zmian. Dziękujemy za waszą grę, wasze opinie, sugestie i ponad wszystko – wasze obawy.

Powodzenia i szerokich wód.

Tłumaczenie: Dark_Havoc

barula

Pływający batyskaf bojowy. Monotematyczny wojownik autostrad uwielbiający historię, a w szczególności mongołów. W wolnych chwilach łażący po lasach romantyk z nożem i składaną piłą. Majtek okrętowy szukający dziury w całym, a w szczególności WoWsie.

5 komentarzy

  1. robertunio pisze:

    Podobno całe to zamieszanie z lotniskowcami jest spowodowane tym że WG chce wprowadzić WOWS na konsole i chodzi o to żeby można było grać eskadrami lotniskowców na padach, stąd też deweloperzy chcą ujednolicić mechanikę, bo gra „starymi” lotniskowcami nie byłaby możliwa, a na pewno bardzo utrudniona, gdyż było to swego rodzaju mikrozarządzanie przypominające grę w jakiegoś RTS’a więc sterowanie myszką a nie padem. 🙂

  2. J_jW pisze:

    Albo to jakiś błąd przy tłumaczeniu albo nie widzą w WG co robią albo, co gorsza, nie wiedzą co robią w tym ko(s)micznym zamieszaniu. W pkt. 3 jest taki zdanie: Obecnie odwołanie eskadry na CV powinno być wykonywane dopiero po opuszczeniu strefy ostrzału AA, w przeciwnym przypadku straty w samolotach mogą być poważne. Co to znaczy: obecnie powinno…,? Czy to znaczy, że tak chwilowo jest, czy że tak obecnie nie jest, chociaż powinno? Ale to początek braku logiki, bo po prawdzie to właśnie odwołanie eskadry dopiero po opuszczeniu strefy działania ognia AA daje potencjalny efekt narażenia samolotów na poważne straty, a w przeciwnym wypadku, samoloty byłyby właśnie trochę oszczędzone. Kto to jest w stanie przeczytać, a nawet zrozumieć.

  3. Anonim pisze:

    Zmiany w lotniskowcach? Zablokują tego busta w wotcie? czekam na to od dawna.

  4. PupkaWG pisze:

    Lol Jak w grze wersja beta, gamma, dufa, słabe to i na pewno nie przybędzie graczy , bo twórcy sami nie wiedzą jak to ma wyglądać, a testy na ludziach kończą się jak powyżej. Dobra robota WG, a teraz idź bawić się gdzie indziej…

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.