Aktualizacja 0.7.10 – zmiany

Mechanizm dobierania drużyn

W odpowiedzi na Wasze liczne prośby w nadchodzącej aktualizacji wprowadziliśmy „miękki” limit czterech niszczycieli na każdą z drużyn w bitwach losowych. Limit ten aktywny jest wtedy, gdy pierwszy gracz w kolejce do bitwy czeka nie więcej niż trzy minuty. Gdy czas ten upłynie, działać będą „dawne” zasady dobierania drużyn.

W bitwach kooperacyjnych dozwolonych jest nie więcej niż cztery niszczyciele i cztery pancerniki.


Bitwy rankingowe: Sprinty

Po wprowadzeniu wersji 0.7.10 dostępny będzie nowy format bitew rankingowych. Przygotowaliśmy dla Was dwa krótkie, kipiące energią sezony bitew okrętów V poziomu z możliwością gry w dywizjonie. Jedną ze szczególnych cech sprintu będzie krótszy czas trwania niż w przypadku głównego sezonu. Gracze podzieleni będą na 10 stopni i dwie ligi, gdzie celem będzie osiągnięcie 1. stopnia. Liga Wilków Morskich nie będzie dostępna.

Więcej informacji na temat nowego sezonu, nagród i innych szczegółów znaleźć można w osobnym, dedykowanym sprintom artykule.


Zmiany w równowadze gry

Żeby ułatwić zapamiętanie wszystkich parametrów sprzętu eksploatacyjnego, ujednoliciliśmy czas działania Wytwornicy dymu oraz zasięg Sondy hydroakustycznej dla wszystkich amerykańskich okrętów.

Nowe parametry prezentują się następująco:

  • Standardowa Sonda hydroakustyczna: na poziomach IV–VII zasięg wykrywania okrętów i torped wynosić będzie odpowiednio 4 km i 3 km; na poziomach VIII–IX będzie to od 5 km oraz 3,5 km.
  • Ulepszona Sonda hydroakustyczna: na poziomach IV–VII zasięg wykrywania okrętów i torped wynosić będzie odpowiednio 5,5 km i 3,75 km; na poziomach VIII–IX będzie to od 6 km oraz 4 km.
  • Czas działania Wytwornicy dymu będzie wynosił 30 sekund dla wszystkich okrętów amerykańskich.

Następujące okręty wyposażone będą w Sondę hydroakustyczną o „niekonwencjonalnej” charakterystyce:

  • Karlsruhe, Königsberg, Nürnberg, Yorck, Graf Spee i Loyang (zasięg wykrywania okrętów i torped wynosić będzie odpowiednio 5,5 km oraz 3,75 km).
  • Friedrich der Große, Großer Kurfürst, Hipper, Roon, Hindenburg, Prinz Eugen i Z-52 (zasięg wykrywania okrętów i torped wynosić będzie odpowiednio 6 km oraz 4 km).
  • Ponadto, zasięg wykrywania okrętów i torped w przypadku Sondy hydroakustycznej lotniskowca Graf Zeppelin oraz niszczycieli Ernst Gaede, Leberecht Maass i T-61 wynosić będzie odpowiednio 4 km oraz 3 km.
  • Niemieckie okręty Bismarck, Z-23, Z-46 i Z-39 wyposażone będą w Sondę hydroakustyczną o następujących parametrach, typowych dla innych okrętów z poziomów VIII–X: wykrywanie okrętów z odległości 5 km i torped z odległości 3,5 km.

Ustaliliśmy również czas przeładowania standardowej Wytwornicy dymu dla możliwych do zbadania niszczycieli brytyjskich oraz dla niszczyciela Cossack. Gdy niszczyciele brytyjskie po raz pierwszy pojawiły się w grze ze swoją unikalną Wytwornicą dymu, różnica pomiędzy odmianą standardową i premium wynosiła 29% (tj. 90 i 70 sekund odpowiednio dla Wytwornicy dymu I i Wytwornicy dymu II) zamiast pożądanych 50%. W wersji 0.7.10 naprawiamy ten błąd, wprowadzając większą spójność do czasu przeładowania Wytwornicy dymu I. Teraz wynosić on będzie 105 sekund. Jednak czas przeładowania wytwornicy dymu II nie ulega zmianie i nadal wynosić będzie 70 sekund.

Zmieniliśmy charakterystykę sprzętu eksploatacyjnego Doładowanie silnika, który znaleźć można na brytyjskim niszczycielu Cossack. Naprawiamy w ten sposób problem, w wyniku którego prędkość okrętu spadała w trakcie skrętu bardziej, gdy Doładowanie silnika było aktywne, niż wtedy, gdy było nieaktywne.

Krążownik I poziomu Black Swan: zwiększony czas przeładowania dział głównych z 4 do 6 sekund. Okręt jest tym samym zrównany z rywalami tego samego typu pod względem skuteczności bojowej.

Amerykańskie krążowniki IX poziomu Seattle i X poziomu Worcester: zasięg działania Radaru dozorowania zmniejszony został z odpowiednio 9,45 km i 9,9 km do 9 km dla obu okrętów.

Zmianę taką wprowadziliśmy, ponieważ oba krążowniki łączą w sobie niską wykrywalność, daleki zasięg Radaru dozorowania, pociski OB i szybkie przeładowanie dział baterii głównej. Mieszanka tych wszystkich czynników sprawiała, że krążowniki te były zbyt skutecznymi łowcami niszczycieli. Każdy niszczyciel wykryty w zasięgu Radaru nie miał praktycznie szans na unikniecie wykrycia i najczęściej skazany był na zagładę. Pomimo skrócenia zasięgu Radaru dozorowania, Seattle i Worcester nadal będą groźnymi przeciwnikami, ale niszczyciele będą teraz miały chociaż szansę na wykonanie manewru pozwalającego uniknąć wykrycia, gdy zorientują się z kim mają do czynienia.


Dostawy codzienne

od: Śr. Paź. 31 07:00 CEST (UTC+2) / Twój czas lokalny: Śr. Paź. 31 06:00

Wraz z wprowadzaniem wersji 0.7.10. w grze pojawi się nowa sekcja o nazwie „Dostawy codzienne”. Wejdźcie do niej, żeby zobaczyć listę nagród, jaką otrzymać możecie za samo tylko codzienne logowanie się do gry.

Dostawy codzienne będą miały kilka źródeł:

  • Od 31 października do 9 listopada Dostawy codzienne inspirowane będą wydarzeniem z okazji Halloween. Zdobyć możecie cały wachlarz rozmaitych nagród, w tym: kontenery halloweenowe, kredyty, kamuflaże, węgiel i dublony. Zawsze możecie sprawdzić, jaka nagroda rozdawana będzie następnego dnia i co wręczymy za wypełnienie całej listy.
  • Początkujący gracze będą mieli dostęp do Dostaw codziennych podzielonych na cztery etapy, z których każdy zaoferuje Wam trzy prezenty. Każdy etap trwać będzie przez tydzień, w trakcie którego gracze będą musieli zalogować się do gry przynajmniej w trzy dni. Kolejny etap dostępny będzie po zebraniu wszystkich nagród lub gdy tydzień dobiegnie końca. Otrzymacie: kredyty, dublony, okręt premium, kontenery, dzień konta premium oraz superkontener. Ten rodzaj Dostaw codziennych będzie dostępny jedynie dla graczy, którzy osiągną 2. poziom w Przebiegu służby po wprowadzeniu tej sekcji do gry. Jeśli będziecie już posiadać poziom 2. lub wyższy w chwili wdrożenia, nie będziecie mieć dostępu do tego rodzaju Dostaw codziennych.
  • Szukacie lukratywnej oferty? Specjalna, jednorazowa dostawa o nazwie „Interes się kręci” dostępna będzie w Sklepie premium. Wypatrujcie tej oferty na naszym oficjalnym portalu!

Przełączajcie się pomiędzy dostępnymi typami Dostaw codziennych i miejcie oko na harmonogram rozdawanych nagród. Możecie włączyć lub wyłączyć wyświetlanie okna Dostaw codziennych przy logowaniu, używając do tego pola w prawym dolnym rogu sekcji.


Interfejs

Z przyjemnością ogłaszamy wprowadzenie nowej mechaniki, która precyzyjniej pozwoli Wam zidentyfikować zagrożenie torpedowe. Głównym celem zmiany jest zminimalizowanie liczby fałszywych alarmów powodowanych przez torpedy, które nie stanowią żadnego zagrożenia. Mamy nadzieję, że lepsze powiadomienia o nadpływających torpedach pozwolą Wam na bardziej efektywne manewrowanie w trakcie walki.

Nowy algorytm oblicza prawdopodobieństwo, że okręt danego typu zostanie trafiony nadpływającą torpedą (np. torpedą głębokowodną przepływającą w pobliżu niszczyciela) oraz bierze pod uwagę prędkość i kierunek ruchu okrętu oraz torped.

Istnieją teraz dwa poziomy alarmu zagrożenia torpedowego:

  • Informacyjny (żółty): aktywowany, by ostrzec Cię o nadpływających torpedach w odległości 3 km od Twojego okrętu.
  • Alarm o niebezpieczeństwie (czerwony): aktywowany, gdy torpeda jest na kursie kolizyjnym z Twoim okrętem lub przepłynie przez obszar, który będzie niebezpieczny, jeśli Twój okręt nie zmieni swojego kursu.

Dodaliśmy również kilka nowych opcji filtrowania karuzeli:

  • Filtr pozwalający na wybranie okrętów, które nie mają jeszcze statusu Elitarny. Pozwoli to na aktywniejsze badanie nowych okrętów i szybsze znalezienie pożądanego okrętu w karuzeli.
  • Dodaliśmy filtr, który sprawi, że wyświetlane będą jedynie okręty oznaczone jako „Podstawowe”.

Panel uzbrojenia i sprzętu:

W zależności od typu torpedy (konwencjonalna lub głębokowodna), panel uzbrojenia i sprzętu eksploatacyjnego w bitwie będzie teraz wyświetlać właściwą ikonę.


Bitwy klanowe

Trwają właśnie ostatnie etapy testowania nowej funkcji, która pozwoli graczom na wejście do bitew klanowych w trakcie ich okna czasowego na dowolnym serwerze. Oficerowie dowództwa mogą ustalić jednolite okno czasowe, które będzie najwygodniejsze dla wszystkich członków klanu. Może ono zostać zmienione każdego dnia w czasie trwania sezonu bitew klanowych.

Wraz z wprowadzeniem aktualizacji 0.7.10 rozpoczyna się sezon testowy o nazwie „Północ (test)”.

  • Sezon ten potrwa od 22 października do 28 października.
  • Summa summarum dostępne będą 4 sesje w poniedziałek, wtorek, sobotę i niedzielę.
  • W następujących przedziałach czasowych: 19:00-23:00 CEST
  • W trakcie sezonu testowego bitwy klanowe dostępne będą dla drużyn złożonych z pięciu graczy pływających okrętami VI poziomu.

Mapy:

  • Krąg,
  • Cieśnina,
  • Nowy Świt,
  • Trójząb.

Wszystkie mapy będą miały następujące parametry:

  • liczba stref kluczowych: 3,
  • czas zajmowania: 40 sekund,
  • punkty za zajmowanie stref kluczowych: 3 punkty co 4 sekundy.

Złóżcie drużynę, wybierzcie wygodne dla siebie okno czasowe i zanurzcie się w walkach morskich! Stocznie 10 bitew w trakcie sezonu testowego, a otrzymacie 500 jednostek stali i 15 000 jednostek węgla. Pamiętajcie, że 5 bitew musi zostać stoczone w trakcie okna czasowego dla innego regionu.

Statystyki sezonu testowego dostępne będą tylko w trakcie wersji 0.7.10.


Nowa i zmieniona zawartość

Następujące okręty zostały dodane do testowania przez deweloperów, supertesterów i współtwórców społeczności:

  • amerykański krążownik VIII poziomu Wichita,
  • amerykański krążownik III poziomu Charleston,
  • brytyjski pancernik III poziomu Dreadnought,
  • brytyjski pancernik VIII poziomu Vanguard,
  • amerykański pancernik VI poziomu West Virginia’41.

Następujące wzory kamuflażu dostępne będą za dublony w kliencie gry:

Ashitaka: Kobayashi

  • –3% do zasięgu wykrywalności z powierzchni wody,
  • +4% do rozrzutu pocisków wystrzelonych w kierunku Twojego okrętu,
  • +100% do PD zdobywanych w bitwie,
  • –50% do kosztu obsługi okrętu po bitwie,
  • +20% kredytów zdobywanych w bitwie.

Koszt: 6000 dublonów

Kii: Kobayashi

  • –3% do zasięgu wykrywalności z powierzchni wody,
  • +4% do rozrzutu pocisków wystrzelonych w kierunku Twojego okrętu,
  • +100% do PD zdobywanych w bitwie,
  • –50% do kosztu obsługi okrętu po bitwie,
  • +20% kredytów zdobywanych w bitwie.

Koszt: 7000 dublonów


Wyścig zbrojeń

W aktualizacji 0.7.10 wyłączamy typ bitwy „wyścig zbrojeń”. Dziękujemy za Wasz wkład w testowaniu nowego trybu i mechaniki gry, Wasze opinie były dla nas bardzo cenne. Przeanalizujemy każdą otrzymaną wiadomość i uwzględnimy Wasze sugestie w przyszłości. Mamy nadzieję, że bitwy tego typu spodobały się Wam i czekacie, aż powrócą do gry! Ze swojej strony postaramy się wprowadzić do nich wszystkie niezbędne poprawki.


Problemy techniczne

Każdy krytyczny błąd, który wystąpi w trakcie działania klienta gry spowoduje wygenerowanie specjalnego raportu, który przechowywany będzie w folderze Reports. Następnie gracz zostanie poproszony o ponowne uruchomienie klienta lub zamknięcie go.

To pierwszy etap procesu wprowadzania nowego sytemu do zbierania informacji o błędach krytycznych. W aktualizacji 0.7.10 raporty takie będą przechowywane lokalnie, na komputerze gracza, ale w przyszłości specjalne archiwa będą przesyłane bezpośrednio do zespołu deweloperskiego, by przekazać im wszystkie informacje o występujących błędach. W bliskiej przyszłości system taki pozwoli nam na zmniejszenie ilości „ręcznej” pracy, jaką wykonać musi gracz kontaktując się ze Wsparciem gracza lub w innych przypadkach, gdy potrzeba jest więcej informacji, żeby obsłużyć incydent.


Inne zmiany i ulepszenia

  • Naprawiono błąd powodujący, że lista sprzętu eksploatacyjnego nie mieściła się na ekranie przy niskich rozdzielczościach, gdy na jednym miejscu można było umieścić sprzęt z listy dłuższej niż cztery pozycje.
  • Usunięto cenę sprzętu eksploatacyjnego wyrażoną w dublonach. Jeśli graczowi potrzebny jest sprzęt eksploatacyjny, ale nie ma na niego wystarczającej ilości kredytów, posiada jednak wystarczającą ilość dublonów, musi wymienić dublony na kredyty korzystając z opcji w prawym górnym rogu Portu.
  • Naprawiono błąd występujący przy instalacji Modyfikacji 1 systemu kontroli uszkodzeń, gdy instalacja tego ulepszenia wpływała na parametr „Ochrona przeciwtorpedowa. Redukcja uszkodzeń”.
  • Naprawiono błąd powodujący wyświetlenie dodatkowego separatora pomiędzy liniami tekstu w Podsumowaniu.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego żadne wyjaśnienie nie było wyświetlane w wynikach bitwy w niektórych przypadkach.
  • Naprawiono błąd pancernika Giulio Cesare, powodujący przenikanie dział drugiej wieży przez pierwszą wieżę.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego zniszczony okręt otrzymywał baretkę „Wykryto”.
  • Naprawiono błąd nie pozwalający na aktualizację informacji w sekcji Stopnie w zakładce Profil.
  • Naprawiono błąd który w zależności od kąta ustawienia kamery mógł powodować niepoprawne wyświetlanie odległości od innych okrętów.

Źródło: Portal WoWs

barula

Pływający batyskaf bojowy. Monotematyczny wojownik autostrad uwielbiający historię, a w szczególności mongołów. W wolnych chwilach łażący po lasach romantyk z nożem i składaną piłą. Majtek okrętowy szukający dziury w całym, a w szczególności WoWsie.

2 komentarze

  1. J_jW pisze:

    Będą jakieś rekompensaty za powtarzające się w związku z akt. 7.10 cholerne lagi, wyłączenia z bitew i braki możliwości zalogowania?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.