(T)haine Lyman
Chcemy dzisiaj skupić się na dwóch rzeczach.
Czujemy się dumni z tego, co osiągnęliśmy w 2016. Dźwięk, fizyka, aktualizacja systemu spotowania i silnika gry, mnóstwo nowych dodatkowych funkcji, chociażby wprowadzenie części modów do klienta gry, to tylko niewielki fragment całości. Jednak to, czego najbardziej chcieli gracze od długiego czasu, pojawi się właśnie w roku 2017. Słuchamy Was, uwierzcie, że słuchamy. Teraz jest czas, żeby wprowadzić to, o co prosiliście. Zaczniemy od drzewek technologicznych. Ale wprowadzimy też kilka innych świetnych rzeczy.
(M)iloš Jeřábek
Wprowadzamy mnóstwo nowych, pojazdów, ale oczywiście nie zapomnieliśmy o tych, które już są w drzewkach, szczególnie o najstarszych. Przede wszystkim, co chcemy zrobić w przyszłym roku, to popracować nad niemieckim drzewkiem, żeby upewnić się, że nabierze troszkę więcej sensu. Przede wszystkim, pierwsza główna zmiana to to, że stworzymy nowe czołgi prowadzące do Mausa, żeby tiery VIII i IX nie były więcej tak różne w rozgrywce od X. Stworzyliśmy Mauschena, naprawdę piękny czołg, podobny do Mausa, ale to jednak nie to samo, jakby gdzieś w połowie drogi do niego. To był jeden z prototypów Mausa i wyszedł z niego naprawdę niezły czołg. Gra nim będzie się skupiała wokół naprawdę dobrego działa i potężnego pancerza. Oczywiście nie będzie super szybki, podobnie jak jego większy brat. Z drugiej strony wprowadzimy następce serii VK 45 – VK 72.01, która będzie zdecydowanie bardziej pasowała stylem.
Wprowadzimy też inne zmiany. Jedną z nich jest „naprawienie” Pantery I i II. Kiedyś były naprawdę dobre, ale pojawiały się nowe pojazdy, które po prostu sprawiły, że Pantery są zbyt słabe. Więc dodamy do nich trochę mięcha, wprowadzając małe poprawki. W Panterze poprawimy przede wszystkim precyzję działa.
(A)rtiom Muraska
Chcę zwrócić uwagę tych, którzy grają CW. Nie bójcie się, zachowacie swoją VK jako czołg premium. Oprócz bonusów czołgu premium dostaniecie świetny kamuflaż, który jasno pokaże wszystkim, że zdobyliście ten czołg podczas CW. Inni będą mogli w tym czasie zdobyć go po prostu grindując czołgi ciężkie.
(T)
Myślę, że widzicie już cel, jaki przyświecał nam przy tych zmianach. Oczywiście, chcemy nowych czołgów, chcemy też jak największego komfortu graczy i dobrych maszyn. Slava [Makarov ~Red.], który siedzi gdzieś za kulisami chce, żeby linie były w miarę jednolite od początku do końca, gdzie styl gry jest dość podobny, nie zmienia się między poszczególnymi elementami. Kiedy już nauczysz się grać i zrozumiesz konkretny pojazd chcemy, żeby każdy następny był podobny w rozgrywce.
(A)
Przechodzimy do następnej nacji, która doświadczy pewnych zmian. Spójrzmy na japończyków.
(M)
Jak widzicie na polach bitew, Typ 4 i Typ 5 nie są zbyt popularnymi maszynami. My też to zauważyliśmy i wiemy, że potrzebują pewnych buffów. Linia japońskich czołgów ciężkich jest znana głównie ze swoich niesamowitych dział. Mają szalone obrażenia na pociskach odłamkowych. Chcemy kontynuować ten trend na dwóch najwyższych poziomach. Lekko pozmieniamy też tiery VI-VIII, żeby upewnić się, że ich grind jest łatwiejszy.
Po stronie amerykan, kiedy wprowadzaliśmy do gry T28, T28 prot. i T95, były naprawdę potężne. Jednak po wprowadzeniu nowych modeli czołgów stały się jednak zbyt wolne. W nadchodzących patchach zwiększymy więc ich szybkość.
Wprowadzimy co najmniej trzy nowe czołgi premium. Pierwszy z nich to pierwszy prototyp czołgów z serii Strv posiadających nowy mechanizm zawieszenia. Pozwoli spróbować się z pojazdami tego typu, jest trochę podobny do IX tieru, ale to jednak jeszcze nie to. Drugi pojazd jest czołgiem ciężkim, to rosyjski ob. 252, bardzo charakterystycznym dla tej nacji. Twarda wieża, działo świetne do walki na bliski dystans, jednak nie snajperskie. Trzeci pojazd to coś, o co często pytaliście. Czołgi asów pancernych. Oto przed Wami Tiger Otto Cariusa. Zaczniemy wprowadzać do gry czołgi asów pancernych drugiej wojny światowej. Na pewno w 2017 pojawią się takie osoby jak Abrams czy Carius. To oczywiście nie wszystko, mamy znacznie więcej, ale chcielibyśmy pokazać Wam to z bliska, kiedy przyjdzie odpowiedni czas.
(A)
Następny punkt to najczęstsza skarga do Wargamingu, jaka w ogóle się pojawia. Matchmaking.
(T)
Jest trójca święta rzeczy, na które narzekacie. Mapy, Matchmaking i artyleria. To te trzy największe punkty. I jak mówiliśmy – słuchamy Was. Chcemy to wprowadzić tak szybko, jak to możliwe, ale niektóre wymagają naprawdę mnóstwo pracy i trzeba wprowadzić przed nimi inne funkcje, żeby w ogóle mogły zadziałać. Naszym celem jest, żeby pod koniec 2017 przedstawić Wam całą listę zrobionych rzeczy, o które nas prosiliście.
Wprowadzimy duże zmiany do Matchmakera. Przede wszystkim Matchmaking będzie oparty o wzorzec. Będą przykładowo 3 czołgi na najwyższym poziomie, 5 pośrodku i 7 na najniższym tierze. Dzięki temu doświadczenia graczy na niższych tierach będą mniej gówniane. Nie będzie tego uczucia bezużyteczności, bo wszędzie wokół pojawią się gracze w takiej samej sytuacji. Tymczasem gracze na najwyższych tierach będą mieli powody do radości, pojawi się ten moment radości z wylądowania na górze. MM będzie też znacznie bardziej zwracał uwagę na klasy pojazdów, nie będzie już sytuacji, gdzie jedna drużyna dostaje przykładowo same TD, a druga czołgi ciężkie. Ograniczymy ilość artylerii do trzech na stronę. Mamy nadzieję, że trochę to otworzy pola bitew. Pracując nad MM trzeba zawsze pamiętać o balansie między doskonale zbalansowanym meczem a czasem oczekiwania na grę. Nie chcemy nikogo zmuszać do grania doskonale ustawionych drużyn po 10 minutach oczekiwania w kolejce. Ogólnie jednak to są nasze wyznaczniki i zasady, które chcemy osiągnąć i które będziemy stosować.
(M)
Kolejną ważną rzeczą, która jest efektem ubocznym zmian w MM, ale ogólnie wyjdzie na plus jest wprowadzenie czołgów lekkich aż do poziomu X. Czołgi IX i X tieru będą czymś pomiędzy typowymi scoutami a czołgami średnimi. Świetny zasięg widzenia, cudowna mobilność, dość niezła siła ognia i wyśmienita szybkość. Z taką kombinacją można sobie wiele wyobrazić, co można zrobić. Grupa czołgów lekkich wpadająca po kogoś, kto pozostał poza grupą.
(T)
Matchmaking zwiadowców jest dzisiaj troszkę mylący dla nowych graczy. Czas z tym skończyć. Od teraz czołgi lekkie będą jak każdy inny czołg z losowaniem +-2 tiery. Od teraz czołg lekki X tieru będzie wart tyle samo co med X tieru. To też pozwoliło nam wprowadzić pewne zmiany. System kar za grę w plutonie z czołgami różnych poziomów zniknie, za to pojawi się twarda blokada troll plutonów.
(A)
Pięć nacji dostanie czołgi lekkie X poziomu. Co do reszty – zobaczymy.
cdn.
Havoc?
Nie komu to potrzebne…
W sumie racja, po co to komu 😛
No cóż… zobaczymy w grudniu 2017 co z tego wyszło.