Lista zakazanych modyfikacji na serwerze EU

Zgodnie z naszą zapowiedzią, właśnie opublikowano globalny artykuł na portalu World of Tanks na temat Polityki Fair Play. Częścią wyżej wspomnianego artykułu jest lista modyfikacji, które uznaje się za naruszające Politykę Fair Play i wobec ich używających zostaną wyciągnięte konsekwencje. To dopiero pierwszy krok do poprawienia jakości rozgrywki w World of Tanks i stworzenia miejsca zgodnego z zasadami fair play w trakcie gry z innymi czołgistami. Warto wspomnieć, iż o zbliżającej się restrukturyzacji i nadchodzącej fali banów pisaliśmy jako jedyni w sierpniu tego roku 😉 – KLIK. Zapraszamy do lektury!

QhCCso3

W tym roku ciężko pracowaliśmy, by uwzględnić Wasze opinie i ulepszyć najważniejsze aspekty gry. Jednym z największych problemów, o których mówiliście, była uczciwa gra i to, jak jest ona utrudniana przez różne mody i oprogramowanie z zewnętrznych źródeł, które dają niesprawiedliwą przewagę ich użytkownikom. Te modyfikacje niszczą zabawę tych wielu z Was, którzy gracie uczciwie.

W ciągu ostatnich kilku miesięcy podjęliśmy skryte działania mające na celu przeciwdziałanie niektórym modyfikacjom umożliwiającym oszukiwanie. Jednocześnie zdajemy sobie sprawę, że lista modów, których stosowanie uważamy za oszustwo, nigdy nie została jasno określona, ani nie podaliśmy uzasadnienia do takiej ich klasyfikacji. Nie byliśmy też wystarczająco konsekwentni, jeśli chodzi o wyciąganie konsekwencji w przypadku oszustw.

Dziś postanowiliśmy uporządkować te sprawy.

  • Będziemy kontynuować prace nad technicznymi rozwiązaniami przeciwdziałającymi oszustwom. Zdajemy sobie sprawę z tego, że nie możemy obiecać Wam gry w 100% wolnej od oszustw. Oszuści są sprytni i przeciwstawianie się im to niekończący się proces. Możemy Wam jednak obiecać, że nie przestaniemy walczyć o czystość współzawodnictwa i zmniejszenie liczby przypadków oszukiwania oraz że będziemy wyciągać konsekwencje względem tych, którzy nie grają fair.
  • Określiliśmy jasno listę nielegalnych modów, którą Wam przedstawimy. Będziemy kontrolować nowe mody i aktualizować tę listę.
  • Ustanowiliśmy również jednoznaczny system kar. Jest on taki sam dla wszystkich regionów i dotyczy każdego, kto zostanie przyłapany na korzystaniu z zabronionego oprogramowania.

Gracze, którzy zostaną złapani na używaniu zabronionych modów, za pierwszym razem otrzymają ostrzeżenie i zostaną zawieszeni na 7 dni. W przypadku ponownego przyłapania zostaną zablokowani na stałe. Przed ukaraniem gracza nasz zespół przyjrzy się sprawie, by sprawdzić, czy kara jest zasłużona. Prosimy Was, byście ufali ich osądowi. Nie są zobligowani do przedstawienia graczowi dowodów bądź wyjaśnienia, którego typu zabronionych modów używał, i nie zrobią tego, nawet gdy zostaną poproszeni.

Które modyfikacje podlegają karze?

Zdajemy sobie sprawę, że istnieje wiele modów, a niektóre z nich, stworzone przez społeczność, sami do niej dołączyliśmy. Mimo to niektóre mody i oprogramowanie działają niezgodnie z dobrze rozumianym interesem społeczności gry. Aby określić cechy kwalifikujące oprogramowanie innych twórców do naszej listy dobrych lub złych modów, podzieliliśmy je na różne kategorie:

  1. Mody, które nie dają przewagi w grze, lecz pozwalają dostosować informacje wyświetlane graczowi. Są to mody w tradycyjnym znaczeniu i je lubimy.
  2. Mody dające przewagę w grze, lecz taką, która w pozytywny sposób uzupełnia grę. Przez krótki czas będziemy je traktować jako dobre mody, a w przyszłości postaramy się umieścić je w kolejnych wersjach czystego klienta gry.
  3. Mody dające w grze taką przewagę, która w naszej opinii ma zły wpływ na grę. Uważamy je za oszustwa i określamy od tej chwili jako nielegalne.

Poniżej podajemy modyfikacje, które należą do tej trzeciej kategorii. Gracze, którzy zostaną przyłapani na używaniu takich modyfikacji, zostaną ukarani.

  • Mody ujawniające pozycję przeciwnika w sposób nieprzewidziany w czystym kliencie gry, przez oznaczanie w czasie rzeczywistym zniszczonych obiektów na mapie i minimapie, przez zmienianie sposobu wyświetlania torów pocisków smugowych lub wyliczanie i oznaczanie pozycji dział samobieżnych na podstawie smugaczy, jak również te, które utrzymują wyświetlanie dostrzeżonych pojazdów, nawet gdy się do nich nie celuje.
  • Oprogramowanie ułatwiające blokowanie strzałów przeciwnika przez wskazywanie (np. laserem) dokładnego punktu celowania.
  • Modyfikacje ostrzegające, gdy dostrzeżone pojazdy przeładowują, lub odliczające czas przeładowania w pojazdach przeciwnika.
  • Automatyczne celowniki (tzw. „aimboty”) dające więcej możliwości niż „blokada celu” w czystym kliencie, w szczególności te, które celują w czułe punkty przeciwnika i/lub automatycznie wprowadzają poprawkę, umożliwiając oszukującemu skoncentrowanie uwagi na prowadzeniu czołgu.
  • Oprogramowanie umożliwiające automatyczne użycie standardowych materiałów eksploatacyjnych.
  • Mody pomagające wyszukiwać przeciwnika przez zmianę przezroczystości obiektów na mapie.
  • Oprogramowanie umieszczające „duchy” pojazdów przeciwnika na polu walki w miejscu, gdzie były ostatnio dostrzeżone.
  • Mody faktycznie zmieniające fizyczne właściwości, charakterystykę lub działanie dowolnego pojazdu bądź obiektu w grze, lub zmieniające zasady gry.
Ostatnia kategoria: podgląd opancerzenia w trakcie rozgrywki.

Uważamy, że ta funkcjonalność daje znaczącą przewagę. Ponieważ dotychczas nie traktowaliśmy tego jak oszustwa, chwilowo nie dodajemy jej do listy zabronionych modów. Zamiast tego opracowujemy własną wersję podglądu dostępnego w trakcie rozgrywki, który będzie posiadać funkcjonalność użyteczną w grze. Po jego wprowadzeniu wszelkie inne mody dające możliwość podglądu stref krytycznych w trakcie rozgrywki będą dodane do listy zabronionych modów.

Ta uwaga dotyczy wyłącznie podglądów w trakcie rozgrywki. Mody, które wielu z Was posiada, działające w garażu (a nie w trakcie samej rozgrywki), są świetne. Nie uważamy ich za oszustwo. Wręcz przeciwnie, naszym zdaniem podglądy dostępne w garażu to użyteczne narzędzie, umożliwiające nowym graczom rozwijanie wiedzy i uczące skuteczniejszej walki zarówno danym czołgiem, jak i przeciwko różnym innym pojazdom. Jedynie mody, które dostarczają dodatkowej informacji w trakcie rozgrywki, uważamy za niesprawiedliwe i obejmujemy naszą polityką fair play.

Rozpoczęliśmy tworzenie zdrowszego środowiska; będziemy kontrolować grę i rozwijać ten system, aby zapewnić w przyszłości wszystkim korzystanie z gry na równych zasadach. Liczymy na Wasze wsparcie tego przedsięwzięcia i czekamy na komentarze.

Potraktujmy grę serio i grajmy fair!

Ź: Portal EU

Nie zapomnij podzielić się tym z innymi na...

Może Ci się spodobać...

51 komentarzy

  1. Robert pisze:

    Niech WG usunie katalog RES_MODS z gry ….. ale tego nie zrobią bo zaraz 70% graczy poszło by do AW…. a tak napisali artykuł może z 10 % odinstaluje grających na czitach…. Do modziarzy można się przyzwyczaić z reguły są to gracze którzy cienko myślą i łatwo ich kilnąć… więc nie wiem o co ten krzyk. WoT wcale z dnia na dzień nie stanie się lepszy to odwrócenie problemu od shitowego MM, RNG i innych niedoróbek nad którymi WG pracuje i pracuje i jakoś końca nie widać.

    • PM pisze:

      Sam jesteś jebanym cieniasem, który wali tylko na modach i teraz jęczy że mu to zabiorą. Bardzo dobrze kutasy zaczną grać jak wszyscy albo przestaną, obie wersje są zadowalające.

  2. gryzon pisze:

    wg pisze o oszustach a większych niż oni sami nie widziałem, strzały za zero, losowania 20/80% na wygraną do których nigdy się nie przyznają oraz preferencyjne losowania dla youtuberów żeby robili im odpowiedni PR czyli mam rozumieć że faworyzowanie jednych kosztem drugich według WG jest fair tak?

  3. stefan222 pisze:

    hej czy ZJ Marker jest zakazany /.?

  4. Myszka pisze:

    No to macie dowód na to że fiolety grają na modach dających przewagę i gość CzeslawPLL ma mody z 3XR płatne http://patrz.pl/film,czeslawpll-w-tle-g2g-avi,151522.html
    teraz wiadomo dlaczego 8 tierami wygrali z 10 tierami na tym filmiku https://www.youtube.com/watch?v=0f6mlLuPLqA całe złoto wygrane przez ten klan to tez ustawka

  5. blady pisze:

    w sumie tak trzymać wg a będą u was grali nieliczni . dodam ze gram od 3 lat i takiego szajsu jak te mody nie nawidze . zarobki żenada . tak trzymac a zostaniecie sami w tej grze z bandą aimbotów. bodam jeszcze że w necie jest dużo podobnych gier wiec drodzy wargamingowcy nabijajcie im klientów wasza bezsensowna politykom

  6. Anonim pisze:

    MM do dupy, arta niszczy innym grę, słabsi gracze zawsze będą dyskryminowani, XVM to jeden wielki szajs a cheaty nigdy nie zostaną zlikwidowane póki gra nie stanie się przyjemniejsza bo w tym momencie jest niewielka przyjemność z gry a zarobki jeszcze mniejsze.

  7. Bri pisze:

    Zaraz po patchu jak nie ma modów doskonale widzisz że są fioletami dzięki xv… Och, no tak. Siła racjonalnych argumentów.
    Nie spotkałem się =/= nie istnieją tacy. Zauważam tylko że narzekają głównie gracze ogarniający na tyle, żeby zauważyć że zostali ograni, a nie na tyle, by to zaakceptować.

  8. dziki pisze:

    Już dawno sobie odpuściłem tą grę, właśnie dzięki temu, że WOT dopuścił do tego syfu jaki teraz się dzieję z wszystkimi aimbotami, wróżkami i całym szitem.

  9. Anonim pisze:

    fiolety narzekają wyzywają ze grasz na cheatach a sami napierdalaj żałosne.przykład gram dziś artcie ustawiłem się na miejscu bez wyświetlenie nie strzeliłem a tu taki fiolet mnie zdejmuje przypadek nie sadze.pozdrowienia dla uczciwych graczy

  10. Bri pisze:

    Nie spotkałem się jeszcze z fioletem lub niebieskim który rzucałby się o cheaty. Robią to głównie pomidorki, pomarańcze i cytrynki gdyż nie ogarniają jeszcze gry i nie mogą się pogodzić że ktoś ich zwyczajnie ograł. A jak się ich lajtem zdoi, matko jaki jest płacz.

    • Ambr pisze:

      Oj to chyba za mało grałeś 😉
      Ostatnio spotkałem niebieskiego typa na e4, a jak się do mnie pluł o to, że go sfragowałem, bo go objechałem bat chatem na pełnym magazynku xd
      Poza tym moi znajomi którzy też są niebiescy strasznie narzekają na cheaty 😉

    • Lol pisze:

      Nie prawda 🙂 Na twierdzach jest pełno zielonych, niebieskich graczy którzy za każdym razem
      walą pożary itp. Raz miałem sytuacje kiedy przeciwnik wysadził wszystkie nasze czołgi. Mówię na serio. To coś daje do myślenia, to nie był przypadek.

    • ja pisze:

      tak szczególnie to widać zaraz po patchu jak te fiolety i niebiescy gracze graja jest to co najmniej żenujące i wtedy bardzo dobrze widać kto jeździ z cheatami a kto nie

    • SD pisze:

      Mnie kiedyś niebieski ciągle wyzywał od dekla,idioty,debila i kogo tam jeszcze i że używam warpacka tylko dlatego,że go sfragowałem

  11. mr. ja pisze:

    Jak zaczynałem przygodę z wot trochę ponad 3 lata temu, gra sprawiała mi przyjemność. Obecnie mnie denerwuje, nie dam rady zagrać dłużej niż 1h gdyż zazwyczaj mam pomidorowy team a z drugiej strony fioletowi, niebiescy, zieloni i żółci, bez pomidorów. Żal aż wyciągać wyższe tiery 8,9,10 bo tylko się przegrywa i traci. Zarobki są koszmarne to co było kiedyś np. na 7 tierze a teraz to kosmos. 3 lata temu zarobki były prawie 2 razy większe niż obecnie. Teraz dla przykładu 6 tier, wtedy nie było opcji, szans żeby wyjść na nim na minusie a teraz… ręce opadają. Artyleria powinna zostać wycofana z gry albo dostać nerfa do celności, przykład wyjeżdżam sobie amx 50 120 z zarośli, żarówka się nie świeci ani nic (wycofuje się) tylko drzewko małe przewróciłem, nie zdążyłem nawet daleko odjechać aż tu nagle całe 1300hp poszło się….. I nie było to pierwszy raz. Propo nowych pojazdów poprzednik Grilla był lepszy, uwielbiam go doić autem a ten to mały gówniany LT z działem jak obiekt 704 ale znacznie celniejszym. Szkoda grać (zapomniałem mam 1359 wn8)

  12. Hehe pisze:

    I tak będę sobie grał na drzewkach i tundrze. Zobaczymy jak skuteczny jest ich system i czekam na bana 7 dni hah ;D

  13. SuHy pisze:

    Dlatego mam 3 czołgi 9 tieru i przestałem grać przez te chore mody… gra powinna się opierać o umiejętnościach ,wiedzy i doświadczeniu gracza… a nie byle pizda wgra sobie skiny czołgów z zaznaczonymi słabymi punktami do tego lasery i Bóg raczy co tam jeszcze i wielki miszczu potem.. pojazdy są z II Wojny Światowej oraz okresu powojennego w tamtych czasach był peryskop celownik armata i mapa i to wszystko….

  14. Tomek pisze:

    I tak nikogo nie zbanują, bo taka polityka jest bez sensu i dla graczy i WG. Rozdawania banów w niczym nie pomoże.
    Należy na sztywno wprowadzić takie rozwiązania w grze, które w całkowity sposób uniemożliwią korzystanie z danych modów i tyle. WG zna mody, zna skrypty i sposób w jaki są pisane więc pozostaje sprawa chęci z ich strony.
    Na marginesie korzystałem z dobrego aimbota i przed użyciem mój procent trafiony/przebity był większy niż z aimbotem. Jakie wnioski z tego
    1. Jeśli umiesz grać to aimbot przeszkadza i daje gorsze wyniki
    2. Jeśli jesteś średniakiem to ani na tym nie skorzystasz ani nie stracisz
    3. Jeśli jesteś pomidorem na pewno ci pomoże

    • Kmychu pisze:

      I tu się kolego mylisz, bo na serwerze RU poszła taka masa banów, że ręce opadają. I teraz Ivan i Sasza mają spokojną grę. Co do aimbota to trafiłeś w sedno 🙂 Przecież ludzka natura jest taka, że tylko pi*kowate cioteczki szukają w życiu pomocy od dziadka, wujka, kolegi wujka czy obojętnie kogo, a w grze sięgają po taką właśnie pomoc.

  15. gracz WOT pisze:

    Witam, a ja dodam że ostatnio często losuje na te same mapy ( 5bitew i 3x step) tyle map a tu …., poza tym rozgrywki 15 do 3 i boty albo 8 porażek pod rzad. Kiedyś tak nie było gram ponad 2 lata. Grill i skoda to przegięcie. Arta to jak Cie trafi za full HP to masz ochotę na uninstall.

  16. Wik pisze:

    Fiolety nie używają aimbotow, hahahaha śmiech na sali. Twierdza z Santi, walka w zawarciu z BC 1 strzał od niego amorack, 2 strzał wysadzil mnie w powietrze. I z pewnością nie używał aimbot na magazyn amunicji.

    • chessboy pisze:

      w zwarciu to jeszcze pal licho,ale ja biegne swoim amx na liczniku 70km, slalomy cuduje i z odlełości jak stąd do Berlina mam to samo 🙂

      • NOOBS pisze:

        Płaczecie bo przegrywacie z nimi bo sa lepsi uwiezcie mi ze dobrym graczom to te aimboty przeszkadzaja bardziej niż pomagaja

        • Wik pisze:

          Tak wszyscy fioletowi świeci są. Ten z Santi najpierw kumplowi zrobił amorack, potem mnie 2 razy pod rząd, i z pewnością nie używał aimbot. Nie daj Boże fioleta lub bievieskiego w bitwie zniszczyć, bo jak żółty śmiał go zabić. I awanturuje się potem na priv że cheater.

      • Lolek pisze:

        odnośnie tego to prawda. Wyczyniałem slalomy 13 90, natomiast kampiący IS-7 trafił mnie dwa razy a potem przyznał się do używania botów

  17. Szaszłyk z grilla pisze:

    Hehe no i koniec eldorado dla cziterów. 😀

  18. chessboy pisze:

    Sam używałem różnego rodzaju nielegalnych modów, bo w świadomości miałem fakt, że inni też używają. Poza tym MM często skłaniał do tego- bo jaka to przyjemność grać w niesprawiedliwym losowaniu gdzie są 2 plutony fioletowych?…Dzisiaj usunąłem wszelkie nielegalne mody, mając świadomość iż poniosę kare na pare dni. Mam nadzieje, że każda zmiana pod kontem cheatów będzie dobra.

    • Neoros pisze:

      Wbrew twoim pozorom problem cheatów, mimo jego istnienia, jest mniejszy niż zakładasz. Co do fioletów – nie licz rerollerów, którzy często okazują się statmaniakalnymi retardami. MM nie jest jakiś super, ale nie ma jak go ulepszyć. Branie umiejętności pod uwagę zniszczy całkowicie rozgrywkę. Słabsi i nowi nigdy nie nauczą się grać, średni będą narzekać, a najlepsi rzadko będą cokolwiek grali.

  19. Bri pisze:

    Może najpierw naprawmy uszkodzony system losujący, usuńmy noob protection z losowań, odwróćmy zmiany e5, wróćmy wtfa e100 wywaląc chory szit jakim jest Grille, przemodelujmy mapy żeby goldspam nie był konieczny, i zbalansujmy artę? Wtedy możemy pomyśleć o wyimaginowanym przez pomarańczowych baronów problemie „aimbotuf i haksuf” 😉

    • Neoros pisze:

      MM jako system jest w tym momencie nienaruszalny. Przynajmniej, nie tak jak kiedyś, V tiery nie trafiają na X.
      Noob Protection? Każdy, kto zna się na rachunku prawdopodobieństwa i statystyce matematycznej wie, że to głupota.
      E5? WG monitoruje sytuację i skłania się do zmian.
      WTE-100? HAHAHAHAHAHAHA
      Grille? Fakt, dziwny, ale jeśli rzeczywiście były plany?
      Mapy? A może to ty nie umiesz znaleźć dobrej pozycji?
      Arta? Tak, należy jej się buff lub zmiana mechaniki jej działania, ale tak, by jej rola wzrosła.
      A problem cheatów nie jest wyimaginowany. Co chwila na YT pojawiają się filmy z oszustami.

      • Bri pisze:

        Nie chciałem żeby zabrzmiało to jak ból dolnej części pleców. Wiem o rachunku prawdopodobieństwa. Po prostu za każdym razem jak dostaje jakieś nieprawdopodobne strzały, odbijam się ileś razy od papier czołgów czy dostaje onetapa z arty z AP jadąc zygzakiem 50 na godzinę to sprawdzam delikwenta i zazwyczaj oscyluje około 47% wygranych. Polecam filmik Pawlusa Sidewindera – „Bardzo popsuta gra”. Tylko popatrz.
        Mówiąc o uszkodzonym matchmakingu mówiłem o steamrollach 15-3, nie o rzutach +2.
        Co do WTF, nie wiem skąd śmiech. WTF był morderczy kiedy złapał kogoś z gaciami w dole, jednak dało się z nim walczyć; był wielkim klocem bez pancerza, z ujemnym camo i minutowym reloadem. Grille z drugiej strony jest malutki, zasuwa 60 na godzine i częstuje pestkami za 750. Co oni myśleli? Zajęcie połowy medowych pozycji na początku bitwy kosztuje teraz 800 hp.
        Mapy. Pokaż mi proszę dobrą pozycję dla Leoparda 1 na Pilźnie, Przełęczy, Fiordach, Charkowie.
        Z artą widzę wszyscy się zgadzają. 😀

      • gracz 2 pisze:

        Witam Neoros jesteś w temacie i widzę że na bieżąco , nie jestem pro graczem i nie będę lecz gdy zaczynałem swoją przygodę z WOT była to czysta zabawa w tej chwili po ilości opinii na forach itp i moich prywatnych obserwacji podczas rozgrywek MM w cale nie jest super i gra już nie sprawia tyle przyjemności jak kiedyś ,wszyscy grają pod WN ,ci tzw lepsi gracze nie wspierają słabszych z ich strony wylewa się wiadrami hejt . Więc zlikwidujcie pierwsze xvm, poprawcie MM bo wszyscy twierdzicie że jest ok a wcale tak nie jest ,przykład Leopard czołg lekki spoter ok losowanie na 8 tiery i co w tym wypadku robić każdy MT 8 tieru ma lepszego spota niż ten LT i praktycznie zgarnia go na strzał a Leopard niestety nie przebija się przez 8 tiery ,następnie skoda t40 losowanie MM jedyny 6 tier w oby dwóch składach ( zwykły random ,i nie w plutonie )? Co do art buffa dostają po cichu już od dawna więc albo je zlikwidujcie lub przestańcie wszystko niszczyć ,ostatnia sprawa system wyliczania pd i zarobków , grę z aktualizacje na aktualizacje przekształca się typowo do nabijania kieszeni WG bez konta premium jest po prostu nędza ,mapy sorry ale na 100 bitw dziennie losuje non stop 3 mapy do znudzenia te same ….
        POzdrawiam

    • Ambr pisze:

      Nerf dla arty, wolne sobie byś musiał widzieć splashe artyleryjskie sprzed kilku lat jak arta trafiając w górę budynku obok którego stałeś zabierała Ci pół hp (mowa o t92), w praktyce po takim strzale ten budynek powinien się zawalić… Wot ma być przynajmniej po części symulatorem, poza tym co to byłaby za gra bez art?
      Zero zaskoczenia, monotonia, a tak jeden strzał artylerii potrafi przechylić czasem szalę bitwy (zależne od łaskawości RNG)…
      Co do Leoparda jak grać nie umiesz nie moja wina…
      Druga linia i dmg robisz

      • gracz 2 pisze:

        Ooo proszę wypowiedź kolejnego PRO gracza ,nawet nie dotarło do ciebie o co mi chodziło i mój komentarz nie był do ciebie Ty Mój najlepszy graczu na serwerach EU ……………. A jak coś czytasz to czytaj od początku do końca i do kogo jest moja wypowiedź
        Cieszy mnie że tak dobrze grasz i życze powodzenia w dalszych bitwach

  20. Karakan Kaczyński Śmieć pisze:

    Ja myśle że to polskie kurwa głupie społeczeństwo to banda imbecyli

  1. 15:12, 8 Listopad 2016

    […] Oficjalna lista zakazanych modyfikacji na serwerze EU. […]

  2. 12:44, 11 Listopad 2016

    […] Krótka notka – Wygląda na to, że Wargaming zaczął banowanie graczy korzystających z nielegalnych modyfikacji na serwerze EU. W jaki sposób weryfikują, czy ktoś oszukuje, czy nie – nie wiemy i pewnie przez jakiś czas się nie dowiemy (odkrycie mechanizmu wymagałoby pewnie odczytywania i analizy ruchu sieciowego między komputerem a serwerem). Mocno jednak odradzamy zabawy z modyfikacjami, o których mowa w oficjalnym ogłoszeniu WG. […]

  3. 15:09, 29 Listopad 2016

    […] Zakazane modyfikacje […]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.