Zmiany w grze w roku 2020: patrząc w przyszłość
Nowy balans: kolejne kroki
Przedyskutowaliśmy szczegóły nowego balansu wchodzącego w życie wraz z aktualizacją 1.9 we wczorajszym artykule, zatem upewnijcie się, że jesteście na bieżąco!
Załoga 2.0
Załoga 2.0 to złożony system, nad którego rozwojem nadal pracujemy. Kiedy znajdziemy najlepsze rozwiązanie dla graczy i naszego zespołu, z pewnością będziecie mieć okazję, aby wypróbować wszystkie potencjalne zmiany na serwerze Piaskownicy.
Planujemy zacząć test w okolicach lata 2020 roku. Wtedy będziecie mieli możliwość przetestować przeprojektowaną załogę i, jeśli przypadnie Wam ona do gustu, będziemy kontynuować prace nad właściwym wprowadzeniem zmian i mechaniką rekompensaty, a także nad innymi elementami.
Czego można się spodziewać w Piaskownicy
- Wprowadzimy nowy element—jednostkę. W jej skład będą wchodzić cztery załogi. Każdego dowódcę można wyszkolić dla konkretnego pojazdu. Wszystkie załogi w jednostce maja wspólną narodowość i typ pojazdu (np. radzieckie czołgi średnie). Jednostki mają poziomy, które decydują o tym, w jakich atutach mogą wyszkolić się dowódcy jednostki. Każdy dowódca może mieć swój własny zestaw atutów/umiejętności. Załoga może zostać przypisana do czterech pojazdów (+ wszystkie pojazdy premium tej samej nacji i typu).
- Będą też tzw. załogi specjalne—służący jako doradcy, którzy wzmocnią Waszych dowódców.
- System atutów zostanie znacznie przeprojektowany, aby przyjąć nowe atuty, z których każdy będzie miał określony poziom. Atuty zostaną rozdzielone pomiędzy pięcioma gałęziami (analogicznie do załogantów), a każda z nich zakończona będzie dwoma ostatecznymi atutami do wyboru. Aby je opanować, gracze będą musieli włożyć sporo wysiłku, pracując nad wybraną gałęzią.
- Ten system zostanie „zintegrowany” z dowódcą, który reprezentować będzie całą załogę.
Przetestujemy ten element w Piaskownicy. Niektóre nowe atuty będą podobne do tych już znanych, a także dodane zostaną atuty sytuacyjne, które będą odzwierciedlać zachowanie gracza (np. atut, który przyspiesza ładowanie, kiedy wytrzymałość pojazdu jest niska). Planujemy łącznie 35 atutów, z których ostatecznych jest 10.
Zasada główna: załoga sprawia, że rozgrywka jest jeszcze przyjemniejsza, ale nie daje znaczącej przewagi. Będzie bardziej różnorodnie, a mocniejsze atuty będą stosowane zależnie od sytuacji.
Pragniemy zróżnicować korzystanie z wyposażenia i odstąpić od jednakowych standardowych kombinacji. Chcemy dodać nowe typy wyposażenia, które wpłyną na pewne charakterystyki, które dotąd pozostawały nienaruszone. Pragniemy też uprościć system typów wyposażenia i jego cen.
Obecnie rozważamy przypisanie na pojazdach miejsc na określone typy wyposażenia. Na przykład, jedno miejsce na wyposażenie dla prowadzenia działa, a inne dla wyposażenia obronnego lub maskowania. To powinno dać każdej roli i typowi pojazdu premie, które po wykorzystaniu jeszcze bardziej podkreślą Waszą rolę i styl rozgrywki.
Rodzaj miejsca na wyposażenie będzie zależny od roli. Nie będzie ograniczeń na kombinacje, jednak niektóre rodzaje wyposażenia będą dostępne tylko dla konkretnych typów pojazdów. Nie będzie kar; tylko ulepszenia. Premie nie będą za wysokie—chcemy, żebyście szukali idealnej kombinacji dla Waszego stylu rozgrywki i typu pojazdu.
Wszystkie te elementy będą testowane w Piaskownicy.
W tym roku będziemy kontynuować prace nad rebalansem niektórych popularnych pojazdów, które rozpoczęliśmy w 2019 roku. Dostosowaliśmy już charakterystyki Leoparda 1, STB-1 i innych wspaniałych jednostek, a teraz czas postawić następny krok i zacząć prace nad zmianami dla, między innymi, E 100 i legendarnego IS-4.
- W niemieckiej gałęzi planujemy zrebalansować nie tylko E 100, ale również VK 36.01 (H), E 75, Tigera I i Tigera II.
- Dla radzieckiej gałęzi, poza IS-4, chcemy skupić się na KV-3, KV-4, i ST-I.
- Wśród Amerykanów zrebalansowane zostaną T32, M103, oraz T110E5.
To nie jest kompletna lista i możliwe jest, że obejmie ona jeszcze więcej czołgów w przyszłości.
Rozważamy też możliwość rebalansu pojazdów kołowych. Bardzo trudno jest trafić pojazdy kołowe, co jest w tym momencie naszym priorytetem. Trafienie takiej jednostki przynosi nikłe efekty—nie zmniejsza ono znacząco jej manewrowości ani mobilności. Musimy to naprawić, jeszcze w tym roku.
Śmiech na sali z tymi ułaskawieniami. Wychodzi na to, że tzw. „polityka fair play” to szmata, którą można sobie podetrzeć wiadomo co. Każdy, kto dostał bana, chyba nie dostał go bez powodu, co WG firmowało swoją reputacją i ban ten powinien być utrzymany, niezależnie od tego, za co był przyznany. WOT powinien zlikwidować wszelkiego rodzaju mody i tępić oszustów.
Będą dłubać przy załodze 2.0 i wyposażeniu 2.0. Szacun, logiczne. Zasady działania pocisków zwykłych i goldowych nadal nie zmienione. Nawet cienia konkretnego pomysłu. Nawet ja – wyznawca Wota mam coraz mniej zrozumienia dla poczynań WG. Pzdr
Wreszcie może zrobią coś z tym rakiem jakim jest kołowiec. Trzy takie raki w plutonie i masz po bitwie.
dokładnie
Ja przetłumacze na polski terminy „Załoga 2.0” oraz „Wyposażenie 2.0”:
jak wlepić nowy grind starym graczom którzy mają już załogi i wyposażenie wymaksowane. Tak by znowu zmusić ich do grindu załóg, niby nowe, niby wymienimy punkty, ALE obecny poziom po 'przeliczeniu’ to nie będzie full, tylko 80%. Rzecz jasna procenty liczymy po białorusku, czyli zeby wygrindowac ostatnie 20% musisz posiwecic CZTERY razy tyle czasu co na pierwsze 80.
Witaj w klubie zmian-na-lepsze 😉
Pisalem to juz dawno temu. Nowi gracze sa niecierpliwi. Dostali rakietowego buffa do badan pojazdow zeby nadrobili. Teraz czas na zalogi gdzie starzy gracze maja jeszcze przewage. Cos jak inflacja i socjalizm w jednym
Fajnie że WG nie da nawet najdrobniejszej rekompensaty za to że wybadalem T62a, AMX 30B i kupiłem… ale ułaskawić botów i cheaterów to jak najbardziej, czy dla nich tak trudno było napisać jakiś czas temu że nie będzie rekompensaty i żeby nikt nie badał czołgów?
„Czy planujecie „ułaskawić” zbanowanych graczy z okazji 10. rocznicy World of Tanks?
Tak, ale na razie nie możemy Wam zdradzić żadnych szczegółów na temat tego, którzy gracze, z jakimi wykroczeniami, zostaną „ułaskawieni”.”
Jeśli w tych ułaskawionych pojawią się osoby używające czitów – WG dobije dna. Zrobią z własnych obietnic – pannę lekkich obyczajów. Do tego pokażą środkowy palec wszystkich uczciwym graczom, którzy imho i tak stanowią większość graczy. Ogólnie amnestii nie powinno być w ogóle. Nawet jeśli przesłanka za tym jest jakaś rocznica, czy kij wie co. Czas pokażę, czy WG i ludzie w nim pracujący okażą się kłamcami. Raz już okłamali.
Jak mogą dobić dna? Skoro już dawno je osiągneli. Ludzie sa idiotami, uzależnionymi od jakiś czołgów. Odbanują graczy, idioci popłaczą kilka dni i zapomną. Świat jest…. ludzie są ciemni, już dawno przestałem sie przejmować innymi. Środowisko wot-a jest takie na jakie gracze pozwalają. Lubisz sie paprać w gównie, zapewnimi ci to. I zapamiętać proszę raz na zawsze. Nie ważne co gracze mówią! ważne co robią. A skoro płaczecie ale gracie dalej, to życzę wam wiecej gówna w piaskownicy. Pozdrawiam i życzę każdemu rozumu.
Balans losowań bitew bo jest tragedia .WOT otwórz oczy losowania musza być równe a nie bitwy po 15-0 czy 15-3 bez JAJ
Kiedy coś o włoskich ciężarach