Wieści z SuperTestu – Hayate, Thunderer
Japoński niszczyciel Hayate, tier X
Ten niszczyciel to niezwykły reprezentant tej nacji: początkowy projekt zakładał uniwersalny okręt z dobrymi działami i fajnymi torpedami. Dzięki pociskom OB o zwiększonych uszkodzeniach i szybkim obrocie dział baterii głównej, okręt ten może walczyć z innymi przedstawicielami tej klasy ze zwiększoną siłą. Tradycyjnie silne torpedy będą wzmocnione sprzętem eksploatacyjnym „Przyspieszenie ładowania torped”. W tym wypadku trzeba będzie poświęcić Wytwornicę dymu.
- Punkty Wytrzymałości — 20800.
- Opancerzenie— 19 mm.
- Działa baterii głównej — 3×2 127 mm.
- Zasięg ognia — 11.6 km.
- Maksymalne uszkodzenia pociskiem OB— 2150.
- Szansa na wywołanie pożaru — 9%.
- Maksymalne uszkodzenia pociskiem PP — 2200.
- Czas przeładowania— 4.0 s.
- Czas obrotu o 180 stopni— 10.0 s.
- Maksymalny rozrzut— 102 m.
- Prędkość początkowa pocisków OB — 915 m/s.
- Prędkość początkowa pocisków PP — 915 m/s.
- Sigma — 2.00.
- Wyrzutnie torpedowe — 2×5 610 mm.
- Maksymalne uszkodzenia— 23767.
- Zasięg— 12.0 km.
- Prędkość — 67 węzłów.
- Czas przeładowania— 153 s.
- Czas obrotu wyrzutni o 180 stopni— 7.2 s.
- wykrywalność torped — 1.7 km.
- Obrona plot: 8×1 25 mm. 3×2 127 mm. 5×2 40 mm.
- Maksymalna prędkość— 37 węzłów
- Promień skrętu — 750 m.
- Czas przestawiania steru — 4.6 s.
- Zasięg wykrywalności z powierzchni— 7.7 km.
- Zasięg wykrywalności z powietrza— 3.8 km.
- Zasięg wykrywalności po wystrzale z dymu — 2.9 km.
Dostępny sprzęt eksploatacyjny:
- 1 slot — Grupa naprawczo – ratunkowa;
- 2 slot —Wytwornica dymu / Przyspieszenie przeładowania torped (czas przeładowania torped: 8 s);
- 3 slot —Przyspieszenie silnika
Wszystkie parametry podane są bez dowódcy i modułów. Parametry mogą się zmienić w trakcie testów.
Brytyjski Pancernik Thunderer, tier X
Thunderer kontynuował rozwój pancernika Vanguard: delikatny okręt z dobrą manewrowością i o dobrej celności dział baterii głównej. BB będzie miał raczej słaby pancerz z relatywnie szybko obracającymi się działami, unikalną grupę Naprawczą i Obroną P-lot, która pozwoli obronić się przed atakiem lotnictwa.
- Punkty Wytrzymałości — 82900.
- Opancerzenie— 32 mm.
- Działa baterii głównej — 4×2 457 mm.
- Zasięg ognia — 24.2 km.
- Maksymalne uszkodzenia pociskiem OB— 8200.
- Szansa na wywołanie pożaru — 63%.
- Maksymalne uszkodzenia pociskiem PP — 14900.
- Czas przeładowania— 30.0 s.
- Czas obrotu o 180 stopni— 36.0 s.
- Maksymalny rozrzut— 301 m.
- Prędkość początkowa pocisków OB — 757 m/s.
- Prędkość początkowa pocisków PP — 762 m/s.
- Sigma — 2.00.
Uzbrojenie dodatkowe:
- 8×2 133.0 mm, range — 6.0 km.
- Maksymalne uszkodzenia pociskiem OB— 1900.
- Szansa na wywołanie pożaru — 8%.
- Prędkość początkowa pocisków OB — 792 m/s.
Obrona p-lot: 7×6 40.0 mm. 8×1 40.0 mm. 4×2 20.0 mm. 8×2 133.0 mm. 12×2 40.0 mm.
- Obrona plot krótkiego zasięgu: ciągłe uszkodzenia na sekundę — 138, szansa trafienia— 70 %, zasięg ognia 0.1–1.5 km;
- Obrona plot średniego zasięgu: liczba eksplozji w salwie — 14, uszkodzenia w zasięgu eksplozji— 980, ciągłe uszkodzenia na sekundę — 815, szansa trafienia— 75 %, zasięg ognia 1.5–3.5 km;
- Obrona plot dalekiego zasięgu: liczba eksplozji w salwie — 4, uszkodzenia w zasięgu eksplozji— 1610, ciągłe uszkodzenia na sekundę — 121, szansa trafienia— 75 %, zasięg ognia 3.5–6.0 km;
- Wzmocnienie sektora plot— 25 %, czas wzmacniania sektora— 12 s, czas zmiany sektora — 12 s.
- Maksymalna prędkość— 29.5 węzłów
- Promień skrętu — 820 m.
- Czas przestawiania steru — 10.4 s.
- Zasięg wykrywalności z powierzchni— 15.7 km.
- Zasięg wykrywalności z powietrza— 12.5 km.
- Zasięg wykrywalności po wystrzale z dymu — 16.7 km.
Dostępny sprzęt eksploatacyjny:
- 1 slot — Grupa naprawczo – ratunkowa;
- 2 slot — Grupa naprawcza (Odzyskiwanie PW: 0.6% maksymalnej ilości PW na sekundę, naprawa cytadeli: 33%, czas przeładowania 90s (60s)
- 3 slot — Obrona przeciwlotnicza.
Wszystkie parametry podane są bez dowódcy i modułów. Parametry mogą się zmienić w trakcie testów.
Źródło: World of Warships Development Blog
Tłumaczenie: Dark_Havoc
No to się zrobił problem w dobie reworku lotniskowców z Shimą, czy Yugumo, bo one dość marnie wyglądają z plot, nie ma zupełnie średniego zasięgu… Zresztą jest to prawda historyczna, Japończycy, żeby ratowac Shimę w r. 44 zdjęli rufową wieżę w superpozycji i umieścili tam dodatkową plotkę, ale tez chyba tylko kalibru 25 mm. W grze ratunkiem dla miłośników linii torpedowej będzie Hayate z dobrymi, szybkostrzelnymi działami. Tylko za ile? Za węgiel? Kontrybutor Notser z serwera USA mówi, ze może WG da się ubłagać i zrobi z Hayate alternatywną X podobnie jak w przypadku rosyjskiej linii bb-ków, ale czy to wyjdzie?