Aktualizacja 0.8.1 – Ulepszenie mechaniki w grze
Bacznie monitorujemy podstawową mechanikę gry i wciąż szukamy sposobu na jej usprawnienie. Wraz z aktualizacją 0.8.1 zmieniamy mechanikę zalań i sprzętu eksploatacyjnego Radar dozorowania.
Radar dozorowania
Począwszy od aktualizacji 0.8.1 sprzęt eksploatacyjny Radar dozorowania będzie działał w następujący sposób: wykryty okręt natychmiast pojawi się na minimapie, natomiast stanie się widoczny dla drużyny przeciwnej po upływie 6 sekund, pod warunkiem, że w tym czasie będzie nieprzerwanie pozostawał w strefie działania radaru. Niszczyciele i krążowniki polegające na pozostawaniu w ukryciu i zasłonie dymnej otrzymają szansę na manewrowanie, co pozwoli im na uniknięcie ostrzału ze strony większości przeciwników i zredukowanie ilości otrzymanych uszkodzeń.
Interakcja pomiędzy okrętem wykorzystującym Radar dozorowania i jego celem pozostaje niezmieniona: wykryta jednostka natychmiast pojawi się na minimapie i w samej grze.
Te zmiany pozwolą okrętom polegającym na kamuflażu grać bardziej proaktywnie. Okręty mające na pokładzie Radar dozorowania będą mogły walczyć z taką samą skutecznością jak wcześniej, lecz będą musiały polegać raczej na sobie, aniżeli na współpracy zespołowej podczas pierwszych sześciu sekund po aktywacji sprzętu eksploatacyjnego.
Interfejs
Radar dozorowania, Sonda hydroakustyczna oraz Pewne wykrycie otrzymają swoje charakterystyczne znaczniki, aby wizualnie zasygnalizować, jak Wasz okręt został wykryty.
Co więcej, za każdym razem, gdy gracz aktywuje Radar dozorowania lub Sondę hydroakustyczną, nad jego okrętem pojawi się widoczny dla sojuszników specjalny sygnał. Dodatkowo na czacie drużyny ukaże się informacja, że został aktywowany określony sprzęt eksploatacyjny.
Zalanie
Poprzednio, gdy podczas zalania okrętu sprzęt eksploatacyjny Grupa naprawczo-ratunkowa nie był natychmiast gotowy do użycia, szanse na zatopienie lub otrzymanie poważnych uszkodzeń były bardzo duże.
Nadchodzące zmiany w mechanice zredukują czas trwania zalania i uszkodzenia z nim związane. Okręt jednak od tej pory będzie mógł być dotknięty dwoma zalaniami jednocześnie. Może do nich dojść na obu końcach okrętu – zarówno na dziobie, jak i na rufie, gdzie granicę stanowi środek okrętu. Warto nadmienić, że okręt nie może być dotknięty jednocześnie dwoma zalaniami na tym samym końcu.
Zalanie zmniejsza moc napędu, co jest najbardziej widoczne podczas próby dynamicznego manewrowania, przez co okręt staje się łatwym celem dla przeciwników. Nowa aktualizacja powiększy karę nakładaną na wydajność napędu, co wraz z innymi zmianami w mechanice nadal będzie czyniło z zalań tak samo poważne zagrożenie, jak wcześniej.
Zmiany sprawią, że zalanie będzie mniej bolesne dla nowych graczy i pozwolą tym bardziej doświadczonym na efektywniejsze zarządzanie PW swojego okrętu, zapewniając dodatkową okazję na ripostę.
Gracze będą teraz mniej ostrożni i zachowawczy przy używaniu Grupy naprawczo-ratunkowej. Powinno to więc spowodować, że średnie uszkodzenia w wyniku zalań będą rosnąć, a nie maleć.
Więcej szczegółów o zmianach w interfejsie, podobnie jak o zalaniu i Radarze dozorowania możecie przeczytać w specjalnym artykule.
Źródło: Portal WoWs