Serwery ARENY zostaną odłączone w lutym 2019 r.
przez Bin4r ·
Prosto z portalu TWA.
ARENA przebyła długą drogę, jesteśmy niezmiernie wdzięczni wszystkim, którzy postanowili nam w niej towarzyszyć. W trakcie prac nad ARENĄ nauczyliśmy się naprawdę wiele, niezwykle zżyliśmy się z naszą społecznością i zaangażowaliśmy ją w proces powstawania gry. Praca przy tym projekcie z Wami była absolutnym zaszczytem, ale niestety wyniki otwartych beta testów ARENY nie spełniły wszystkich naszych oczekiwań.
Chciałbym w tym miejscu podziękować zespołowi ARENY, który wlał całe serce i duszę w rozwój tej gry i jest równie rozczarowany co gracze.
Część z Was zainteresuje być może, że zespół zajmie się innymi projektami z serii Total War, aby podzielić się doświadczeniem zdobytym w trakcie prac nad ARENĄ. Postępy techniczne, jakie osiągnęliśmy przy ARENIE, z całą pewnością posłużą powstawaniu innych tytułów w serii Total War.
Pragnę podziękować graczom i społeczności – Wasza pasja i zaangażowanie oraz nieustające opinie były dla mnie osobiście źródłem inspiracji. Wasz wkład i słowa zachęty dopingowały nas do wzmożonej pracy nad grą. Nie sposób wyrazić, jak bardzo podobała nam się praca i gra z wami wszystkimi, i wiemy, że będzie nam brakować wspólnych wymian zdań w sieci, dyskusji zespołu wokół nadsyłanych przez Was opinii, a wreszcie wspólnych walk na polu bitwy.
W podziękowaniu za grę w ARENĘ zespół Creative Assembly pragnie zaoferować za pośrednictwem klienta Wargaming Game Center darmową zawartość z serii Total War dla wszystkich dotychczasowych graczy ARENY. Możecie wybrać jedną z 4 pozycji z rodziny Total War:
- Total War: MEDIEVAL II – Definitive Edition
- Hannibal at the Gates (DLC do Total War: ROME II)
- Age of Charlemagne (DLC do Total War: ATTILA)
- The Grim and the Grave (DLC do Total War: WARHAMMER)
Aby móc skorzystać z tej oferty, należy zajrzeć do wiadomości w grze (dostępnej już teraz) lub zapoznać się z sekcją FAQ poniżej.
Ponadto ekipa Wargaming poprosiła o przekazanie wszystkim graczom niniejszej wiadomości:
„Oprócz tego Wargaming zaprasza graczy do kontynuowania gry lub wypróbowania World of Tanks, World of Warships lub World of Warplanes i oferuje przy tej okazji prezent: 30 dni czasu konta premium do dowolnego z wymienionych tytułów pod warunkiem rozegrania 100 lub więcej bitew w Total War: ARENA podczas trwania otwartej bety (począwszy od 22 lutego 2018 r.). Aby uzyskać czas premium, gracze muszą zalogować się do dowolnej gry z trylogii „World of” na PC.
Gracze, którzy wydali pieniądze w sklepie premium w trakcie zamkniętej lub otwartej bety, nabyli pakiet startowy przed rozpoczęciem zamkniętej bety i na dzień 22 listopada 2018 r. posiadają na koncie niewykorzystane złoto i/lub czas premium, mają prawo otrzymać równowartość pozostałego złota i czasu premium w World of Tanks, World of Warplanes lub World of Warships (według kursu wymiany 1:1). Wszystkie zakupy dokonane w sklepie premium TWA między 22 sierpnia a 22 listopada 2018 r. zostaną w pełni zwrócone w równoważnych kwotach w dublonach do World of Tanks, World of Warplanes Gold lub World of Warships. Aby wybrać grę, w której chcesz otrzymać wymienione prezenty, odwiedź tę stronę.
Uwaga:
- Po otrzymaniu złota i czasu premium w innym wybranym przez gracza tytule Wargaming, pozostałe kwoty pozostaną dostępne w Total War: ARENA, gracze będą mogli więc je spożytkować do czasu wyłączenia serwerów gry;
- Wybór gry jest możliwy do 22 grudnia 2018 r. Jeśli wyboru nie dokonano do tej daty, złoto i czas premium zostaną dodane do tytułu, w którym rozegrano najwięcej bitew. Jeśli jeszcze nie zagraliście w żadną z gier z serii „World of….”, złoto i czas premium zostaną dodane do World of Tanks;
- Czas premium zaczyna się natychmiast po jego dodaniu do gry z serii „World of…”, jeśli grano w nie już przedtem; jeśli nie, czas premium rozpocznie się w dniu, w którym po raz pierwszy uruchomiono grę;
- Złoto i czas premium pojawią się w wybranej grze w przeciągu dnia od podjęciu decyzji”.
Zakup za prawdziwe pieniądze i rejestracja nowych kont zostaną zablokowane natychmiast po publikacji tego ogłoszenia, ale dotychczas zarejestrowani gracze zachowają możliwość gry i wydawania już posiadanego złota. Serwery Total War: ARENA zostaną całkowicie odłączone 22 lutego 2019 r. o godz. 11:00 czasu polskiego. Dzisiejsza aktualizacja – ostatnia, jaką wypuszczamy – wprowadza rozwiązania umożliwiające wyszukiwanie gier nawet w przypadku małej liczby graczy na serwerach. Szczegółowe informacje zawarliśmy w sekcji FAQ; będziemy również odpowiadać na Wasze pytania w komentarzach.
Czekam na Wasze wspomnienia ze spektakularnych potyczek, jakie mieliśmy okazję stoczyć w ciągu ostatnich paru lat.
Dziękujemy za wszystko.
Joshua Williams
Specjalista ds. komunikacji zespołu deweloperskiego Creative Assembly
FAQ
Kiedy dokładnie zostaną wyłączone serwery gry?
Ostatni dzień, w jaki zagrać będzie można w ARENĘ, to 22 lutego 2019 r. Serwery zostaną wyłączone o 11:00 czasu polskiego.
W jaki sposób wpłynie to na nowych graczy?
Wraz z zamieszczeniem tego ogłoszenia potencjalni gracze tracą możliwość gry w ARENĘ.
Co stanie się ze sklepem premium TWA?
Począwszy od dzisiaj (22 listopada 2018 r.), gracze tracą możliwość dokonywania zakupów w sklepie premium Total War: ARENA.
Co stanie się ze sklepem TWA w grze?
Sklep Total War: ARENA w grze będzie dostępny do 22 lutego 2019 r. Do tego czasu gracze będą mogli nadal kupować oddziały i czas premium za złoto, dokonywać wymiany PD na wolne PD oraz złota na srebro.
W jaki sposób mogę odebrać darmowy prezent od Creative Assembly?
Aby odebrać darmową zawartość z serii Total War, należy skorzystać z łącza, jakie zostanie udostępnione poprzez wiadomość w grze. Wszystkie prezenty Total War są dostępne na platformie Steam oraz wymagają utworzenia konta Total War Access i konta Steam. Z oferty skorzystać można wyłącznie za pośrednictwem łącza w grze, dostępna jest wyłącznie jedna z czterech zawartości. W przypadku jakichkolwiek problemów z odbiorem prosimy o kontakt z działem wsparcia SEGA tutaj. Prezent uzyskać mogą gracze z dowolnego regionu, o ile uczestniczyli w zamkniętych testach alfy, zamkniętych testach bety lub otwartych testach bety. Darmową zawartość z serii TW można odebrać do czasu wyłączenia serwerów gry 22 lutego 2019 r.
Jeśli gracze w międzyczasie odinstalowali ARENĘ, mogą ją ponownie zainstalować za pomocą tych samych danych logowania, by uzyskać dostęp do oferty z poziomu gry.
W jaki sposób mogę odebrać premie od Wargaming?
Wargaming oferuje graczom prezent w postaci 30 dni czasu konta premium do dowolnej gry z serii „World of…” pod warunkiem rozegrania 100 lub więcej bitew w Total War: ARENA podczas trwania otwartej bety (począwszy od 22 lutego 2018 r.). Aby uzyskać czas premium, gracze muszą zalogować się do dowolnej gry z trylogii „World of” na PC.
Gracze, którzy wydali pieniądze w sklepie premium w trakcie zamkniętej lub otwartej bety, nabyli pakiet startowy przed rozpoczęciem zamkniętej bety i na dzień 22 listopada 2018 r. posiadają na koncie niewykorzystane złoto i/lub czas premium, mają prawo otrzymać równowartość pozostałego złota i czasu premium w World of Tanks, World of Warplanes lub World of Warships (według kursu wymiany 1:1). Wszystkie zakupy dokonane w sklepie premium TWA między 22 sierpnia a 22 listopada 2018 r. zostaną w pełni zwrócone w formie dublonów do World of Tanks, World of Warplanes Gold lub World of Warships. Aby wybrać grę, w której chcesz otrzymać wymienione prezenty, odwiedź tę stronę.
Dlaczego przerywacie prace nad grą?
Niestety w trakcie otwartych beta testów gra nie spełniła wiązanych przez Wargaming i Creative Assembly oczekiwań, stąd też decyzja o przerwaniu prac.
Czy macie w planach kolejne aktualizacje?
Nie – aktualizacja, która trafi do gry 22 listopada, jest tą ostatnią. Lista zmian jest dostępna tutaj. Aktualizacja wprowadza zmiany kompensujące mniejszą liczbę graczy. Dalsze poprawki, z wyjątkiem wykrycia błędu krytycznego, są mało prawdopodobne.
Czy mniejsza liczba graczy odbije się na płynności usługi tworzenia gier?
Istnieje spore prawdopodobieństwo, że usługa tworzenia gier ucierpi z tego powodu. Dlatego też aktualizacja z 22 listopada rozluźniła kryteria przy tworzeniu sesji gry, tak aby umożliwić jej znajdywanie; lista zmian jest dostępna tutaj. Zmniejszyliśmy odpowiednio różnice w sile pomiędzy poziomami oddziałów, aby zrekompensować mniejszą liczbę graczy, ale możemy w razie potrzeby dokonać niewielkich zmian w funkcjonowaniu usługi tworzenia gier.
Czy gry nadal będzie oferować wydarzenia, promocje i oferty specjalne na serwerze?
Nie, wydarzenie weekendowe 16 listopada 2018 r. było tym ostatnim. Od tej pory niemożliwe jest też dokonywanie zakupów w sklepie premium. Gracze wciąż mogą jednak wykorzystać zdobyte złoto w grze.
Co stanie się z forum dyskusyjnym TWA i stronami społeczności?
Forum TWA dla regionu CIS przejdzie w tryb tylko do odczytu z dniem 13 grudnia 2018 r. Dodawanie komentarzy na facebookowym profilu TWA zostanie uniemożliwione 13 grudnia 2018 r. Przyszłość moderowanych przez społeczność kanałów subreddit i angielskojęzycznego serwera Discord zależy od decyzji ich zespołów moderatorów.
Czy to oznacza, że Creative Assembly wycofuje się z prac nad grami wieloosobowymi?
Nic podobnego, Creative Assembly wciąż zamierza się skupiać nad rozwijaniem wysokiej jakości gier wieloosobowych.
Ź: TWA.com
Gra nie miała klimatu TotalWarów. Jak zalogowałem się miałem wrażenie że gram czołgami. No i od początku hajs za wszystko jak w czołgach. To zniechęcało. Jak Halack robił zapowiedz ARENY byłem nastawiony pozytywnie. Po jednej bitwie byłem już na nie. Total War steruje się WSZYSTKIMI jednostkami a nie garstką łuczników. Gra by miała potencjał jakby grało się 1 gracz vs 1 gracz, Wybierasz jednostki jednej nacji i czekasz na losowanie. Grasz konnicą azjatów a tu losujesz macedończyków. No i masz przerabane jak w OI vs koptyko. Albo kartaginą wpadasz na galów.No i jedziesz słoniami po nich. Plus system doboru jednostek podobny do systemu doboru samochodów jak w Spintyres. Nie weźmiesz 10 jednostek słoni ale możesz mieć 15 jednostek lekkiej piechoty. Takie 15x HASTATI robi dobrą robotę oszczepami vs falanga. 15 jednostek lekkiej piechoty lub 10lekkiej i 2 lekkie konnice lub 5 najcięższej piechoty .taki styl przelicznika No i taka gra by miała prawo bytu. No ale to trzeba robić grę pod graczy a nie pod sklep premium. Wiadomo ze kasa ważna ale nie najważniejsza. Total War Arena to idealny przykład jak zarżnać kurę która mogła znosić złote jajka. Tak samo byłoby z WOT-em. On jedzie jeszcze na naszym uzależnieniu od gry czołgami. Teraz wiele osób by nie zaczeło marnować tak dużo kasy na takie gry. Przykład – samoloty. Dlaczego nikt nie zaczyna tym grać? Bo wie jak sie to skończy. I odpuszcza.
Żal że tak spieprzono temat Total War.
Zapewne by miał rację bytu, ale wątpię by przebił popularnością WoT. Wynika to z tego, że większość graczy odpalając grę chce się zrelaksować przy bezmyślnej nawalance. Efektem tego są gracze, którzy po 20k, 30k, …k bitwach nadal nie opanowali prostej mechaniki gry. Seria Total War zawsze była wymagająca pod względem zarządzania w skali micro (bitwa) i macro (mapa). Myślisz, że to by był powód dla której gracza for fun by trzymało w tej grze? Wątpię.
Co do samolotów. Niestety tu leży wina w jakości samej gry na tle konkurencyjnego War Thunder’a. WG wydało samoloty niedopracowane, a przez to gra dość szybko straciła swój impet. Teraz już w ten tytuł gra garstka wyjadaczy, która opanowała mechanikę produkcji i/lub za dużo kasy wydała. Trudno mi się też nie zgodzić z stwierdzeniem, że WG z WoT jeździ głównie na weteranach tytułu. Uzależnienie to troszkę za duże słowo, bo niemożliwe jest obecnie znalezienie godnego konkurenta dla WoT. Lubię czołgi WG, ale nie czuję potrzeby ciągłej gry w nie, gdy na rynku jest wiele innych gier. Nie trzyma mnie też wydany na ten tytuł hajs, bo od 3 lat co najmniej nie wydałem na nią grosza.
W Wowp grała dosyć stabilna grupa wiernych graczy, która z braku inicjatywy WG sama organizowała sobie turnieje a nawet skromne CW. W początkowej fazie nawet WG fundowało nagrody rzeczowe firmowane przez WG (pilotka, gogle, plecaki). Później było to złoto i samoloty premium. Niestety ktoś wpadł na pomysł upodobnienia tego tytułu do WT i weszła wersja 2.0, która pogrążyła ten tytuł zupełnie. Odeszła większość starych graczy, a nowi po początkowym zachwycie też sobie tytuł odpuścili. Największą obecną bolączką Wowp jest to, że system w bardzo dużym stopniu wpływa na to kto ma wygrać. Nie liczy się skill gracza, tylko jak dobre wylosuje ci boty. A żeby to było mało czytelne, to minimapa nie obejmuje całego obszaru działań i sposób naliczenia punktów wpływających na przyrost paska zwycięstwa, jest tak skomplikowany i mało czytelny, że w wielu bitwach to co wydawało się wygraną okazuje się przegraną. Boję się, że tytuł podzieli los ARENY. Szkoda tylko poświęconego czasu i pieniędzy w Wowp, bo sporej grupie gra się podobała. Jednak WG wiedziało lepiej i nie słuchając graczy poszła w jedynie słuszny kierunek.
Powiem wam że gra ta miała sporty potencjał i jeżeli nie poprowadzili by jej w systemie dobrze wszystkim znanym z WoTa to mogła by ona osiągnąć spory sukces, może nawet większy niż WoT. Niestety ta sama polityka co do w.w gry doprowadziła do odepchnięcia od tej produkcji sporą ilość graczy. Szkoda bo zapowiadało się świetnie mimo, sporych podobieństw w polityce do WoTa.
Nie dlaczego????!!?!?!?