Pojazdy z preferencyjnym losowaniem w wersji 1.2
przez Bin4r · Opublikowane
Prosto z portalu WoT 😉
W maju podzieliliśmy się z Wami informacjami na temat naszych planów dotyczących preferencyjnego doboru drużyn, a później podaliśmy szczegóły dotyczące tego, w jaki sposób zamierzamy usprawnić same pojazdy i naprawić aktualne problemy z systemem ich losowania do bitew.
Oczywiście jest to dla Was wciąż bardzo ważny temat, dlatego cieszymy się, że możemy ogłosić bardziej zaawansowaną wersję naszych udoskonaleń preferencyjnego systemu losowania czołgów. Te usprawnienia sprawią, że te pojazdy będą bardziej konkurencyjne zarówno w bitwach VIII jak i IX poziomu. Nasz zespół ciężko pracował nad ukończeniem pierwszego etapu i jesteśmy gotowi pokazać Wam jego wyniki. Zacznijmy więc od krótkiego przeglądu tego, co stało się z tymi specjalnymi czołgami premium.
Kliknij na zdjęcia, by je powiększyć.
Jeśli przegapiliście poprzedni komunikat, oto krótki ogląd aktualnej sytuacji.
Sytuacja
- Problem: Czołgi z preferencyjnym statusem są losowane do bitew dwu- lub jedno-poziomowych, przy czym ich status w połączeniu z parametrami bojowymi czyni więcej szkody niż pożytku. W niektórych bitwach nie mogą współzawodniczyć z pojazdami IX poziomu i wydają się słabsze niż zwykłe czołgi VIII poziomu.
- Cel: Ulepszyć jakość gry czołgami preferencyjnymi, jednocześnie nie zmieniając ich preferencyjnego parametru MM oraz unikalnych charakterystyk.
- Rozwiązanie: Ogólne zbalansowanie pojazdów z uwzględnieniem każdego czołgu w celu poprawienia jego statystyk oraz korekta zasad systemu losowania. Ten drugi aspekt ma na celu zmniejszenie liczby przypadków, w których pojazdy są dobierane na tych samych pozycjach (góra/środek/dół) na liście przez kilka bitew z rzędu. Czołgi, które mają taki sam model bazowy takie jak WZ-111 i WZ-111 Alpine Tiger, otrzymają te same usprawnienia.
Pierwszy etap – co już zostało zrobione
Najpierw podamy szczegóły już podjętych kroków. Zaczęliśmy od poprawienia charakterystyk technicznych dziesięciu czołgów z preferencyjnym doborem drużyn aktualnie obecnych w grze tak, aby stały się bardziej konkurencyjne w bitwach tego samego poziomu i poziomu +1, ale bez zwiększenia ich skuteczności w porównaniu do wydajności czołgów niepreferencyjnych, które uczestniczą w bitwach poziomu +2.
Wszystko to zostało dokonane na serwerze Supertestu i uważamy, że udało nam się osiągnąć pożądane rezultaty. Teraz wydajność bojowa tych specjalnych czołgów premium jest bardziej zbliżona do pojazdów bez preferencyjnego losowania.
Iteracje
- Pierwsza iteracja: Zrównanie preferencyjnych czołgów pomiędzy sobą.
- Druga iteracja Indywidualne dostosowanie parametrów do poprawienia charakterystyk pojazdów.
- Trzecia iteracja: Dopracowanie tych zmian.
Używanie statystyk ułatwia dostrzeżenie ważnych aspektów wymagających zmian. Ale chcieliśmy także dokonać pomniejszych zmian i w tym miejscu kluczowe są Wasze opinie, bo niektórych aspektów nie da się zbyt dobrze monitorować przy pomocy statystyk. Przykładem są wnioski o zwiększenie liczby pocisków przenoszonych przez czołg IS-6, co nie ma wpływu na skuteczność tego pojazdu w bitwie, ale ma wpływ na rozgrywkę i to, jak gracze się czują dowodząc tym czołgiem.
Ukończono już prace dla tego kroku, ale będziemy nadal monitorować statystyki i Wasze opinie, jeśli więc stwierdzimy, że kolejne zmiany są konieczne, to je wprowadzimy. Trochę później zagłębimy się również w prace nad pojazdami VII poziomu i innymi pojazdami z preferencyjnym losowaniem. Przejdźmy teraz do pilniejszej kwestii dla tych pojazdów, czyli systemu losowania.
Następny krok
Po ukazaniu się wersji 9.18 wprowadziliśmy nowy system losowania (z formatem 3-5-7). Problem w tym, że ten system nie jest jednak skuteczny dla pojazdów z preferencyjnym losowaniem. Koniec końców, nie są one zbyt skuteczne przeciwko pojazdom swojego poziomu, ani pojazdom z poziomu o jeden wyższego. Co więc można z tym zrobić?
Nasz początkowy plan zakłada rozpatrzenie sposobów zmiany systemu losowania i kontroli nad rozkładem pomiędzy wszystkimi 6 możliwymi wzorcami. Główny problem tkwi w tym, że nie możemy poprawić aktualnego systemu bez pełnej przebudowy jego architektury, co jest planowane w przyszłości.
Aktywnie rozkładamy aktualny system losowania na części, dokonując ważnych zmian, a następnie dodając je do nowego systemu. Jest to złożone dopasowanie i nasz zespół będzie potrzebować czasu na zrobienie tego w taki sposób, aby niczego nie zepsuć. W przyszłości podzielimy się z Wami szczegółami na ten temat, jak również o aktualnym statusie tego zadania.
System losowania i konieczne zmiany zasługują na własne artykuły ze względu na złożoność problemu. Będzie to skomplikowane w porównaniu do zmian poszczególnych czołgów podanych powyżej, bo będzie w praktyce wymagać zagłębienia się w całą architekturę systemu losowania. Rozumiemy, że chcecie otrzymać tak dużo informacji, jak to możliwe, więc opublikujemy nowe artykuły tak szybko, jak będzie to możliwe.
Mamy nadzieję, że jesteście zadowoleni z aktualnych i nadchodzących zmian tych czołgów i tego, jak to pomoże dostosować grę i ulepszyć ją. A teraz ruszajcie i przetestujcie te czołgi; będziecie mile zaskoczeni!
Ź: Portal EU
Mam taką teorię odnośnie rewitalizacji IS6:
najpierw będzie wymiana czołgów premium, większość wymieni, a dopiero potem pójdzie znaczący buff. Kto jest za?
Mogli zrobić tak jak kanone jagdpanzer kto by chciał lepsza wersję na 10 to by mógł wymienić a ktobnie to miałby słabsza na 9. I nie było by szumu a pewnie większość by wymienila.
Chciałbym zwrócić uwagę, że niektóre z tych czołgów mają również bardzo słabą penę na pociskach premium:
https://tanks.gg/compare/type-59?l=000001&t=t26e4_000001~is-6_000001~kv-5_000001~t-34-3_000001~m6a2e1_000001~wz-111_000001~112_000001~fcm-50-t_000001~jgtig88-cm_000001
IS-6: 217
KV-5: 219
JgTig8.8: 237
Też mogliby dodać parę mm – to są wolne pojazdy i nie mają szans objechać takiego Defendera czy Type-4 żeby strzelać w bok czy tył.
daj znać z tym defenderem
112 jest OP a IS6 bo ma go bardzo duża ilość graczy zostaje szrotem ehhhh
Problem: Czołgi z preferencyjnym statusem są losowane do bitew dwu- lub jedno-poziomowych, przy czym ich status w połączeniu z parametrami bojowymi czyni więcej szkody niż pożytku. W niektórych bitwach nie mogą współzawodniczyć z pojazdami IX poziomu i wydają się słabsze niż zwykłe czołgi VIII poziomu.
No idioci w tym wg. Ten czołg jest losowany na VI. Poprawcie mm, żeby co 1/3 bitew być na topi i po problemie. Jakoś przeżyłbym 1/3 bitew na IX. Ale wg tego nie naprawi. Kasa się zaczęła nie zgadzać, to zepsuli mm. Jak po maratonie odpaliłem grę i 8 razy z rzędu byłem -2 podziękowałem.
PS Nie chce ktoś kupić Defendera?
Naucz się grać to MM +2 nie będzie aż taki zły. Większość 8 jest w stanie nawiązać, acz nierówną ze względu na różnice tierów, walkę z dychami. Czerwone wykwity tej gry są tak nieudolne, że jedyne co potrafią to wiecznie narzekać. Jakby głąb jeden z drugim wyciągnęli wnioski i przyczynę porażki to by stali się lepszymi graczami. Ale po co… Łatwiej narzekać. Fakt, że ilość losowań na topkę jest bardzo mała, ale przynajmniej uregulował się stary problem, gdzie potrafiło wylosować jedną drużynę 7-8-9, a drugą 8-9. Do tego wyobraź sobie jaką przyjemność muszą odczuwać gracze w 6 tierze HT, gdy wylosuje ich przeciw Defenderowi, czy Chryslerowi GF. Na pewno będą tak „zdatni” do nawiązania walki z ósemkami jak 8 z dychami…
Gdzie napisałem, że nie umiem grać przeciw +2? Gdzie napisałem, że grałem VIII tierem. Poćwicz czytanie ze zrozumieniem. Miało być po równo top, środek i dół. Teraz nawet nie jest 20% na topie. Do tego pije, mm jest ustawiony specjalnie po to, żeby nieudolni gracze i spinacze wn8(takie chamy co ludzi od czerwonych czy pomidorów wyzywają)musieli kupować premium. Pierwsi bez konta premium nic nie zarobią, a drudzy będą – 50-100k na bitwę, bo ****ą tylko „goldem”.
ja kupię
Ja się tylko pytam jak teraz mam się kontować moim Type4 Heavy jak wyjadę na takiego IS-a 6 ?
O to to musisz spytać jakiegoś bankiera.
W tym wypadku nie masz po co się „kontować” – lepiej zrobisz jak podejmiesz hajs z konta i zaopatrzysz się w słownik 🙂
to weszło na serwer testowy czy nie ?
ahhahahahhahahaha no to is6 może na X bez problemu teraz latać. To WG ropzier….a po całości. 186 peny HT VIII tieru. W buty niech sobie wsadzą te premki
Im zostaje preferencyjny MM trak trudno czytac ze zrozumieniem ?
Anonim za dużo wymagasz od ameb. Takie coś, gra później gra randomy, TY myslisz, że to bot, a to tylko taki Nju 😀
Taka niestety prawda. Większość graczy to, przepraszam za określenie, debile. Widzą wszędzie problem, ale nie w sobie. Do tego upośledzenie w wykonywaniu prostych czynności jak czytanie ze zrozumieniem, czy wyciąganie wniosków.
ja rozumiem jak is 3 ma 225 peny do walki z 10 to czemu taka 112 nie może mieć 200 peny które wystarczy na spokojną walkę z 8 i 9
A wiadomo czy będzie można wymienić dany pojazd na inny? Bo jak patrzę na zmiany w KW-5 to obawiam się że dużo mu nie dadzą, oczywiście wcześniej poczekam na testy itd.
dokładnie – ma ktos jakieś info nt wymiany? coś o tym w ogóle pisali?
Niestety nie.
A ja mam pytanie odnośnie pancerza type 59. Pisze że poprawili przednie opancerzenie ale nic dokładnie nie podali !!! Ktoś, coś??
Jest napisane*
PS robię ten sam błąd cały czas 😛
KLIK
Dzięki 🙂
Fajnie,że z 0 penetracji robią 0.1,jak będzie podmianka czołgów to pozbywam się od razu tego szrota.
?
I o to WG chodzi. Zapłaciłeś za czołg już niegrywalny i teraz chcesz dać im jeszcze kasę za czołg który będzie niegrywalny za rok. I tak aż do momentu kiedy poczujesz że wazelina się skończyła i już piecze. Czysty zysk.
Nie dało by się przy okazji tych poprawek spłaszczyć trochę ,,kartofla”M6A2E1, widać go z za każdej górki, tak o ,,półtorej” metra chociaż 😉
Tylko ta jego wysokość ratuje go przy każdej walce kadłub w kadłub gdzie dzięki jego wysokości wpuszcza „z piętra” pestkę każdemu ruskowi który jest na tyle głupi by przystąpić do tego typu walki z nim…
Także na szczęście twoje życzenie nie zostanie spełnione 😉