Kolejne wieści z Supertestu: balansujemy mapę Prowincja. Jak na razie, bez ograniczeń tierów.
Prowincja od zawsze była specjalną mapą. Jedni ją uwielbiali, inni nienawidzili, jeszcze inni regularnie ginęli trafieni strzałami znikąd, mniej więcej 10 sekund po rozpoczęciu bitwy. W każdym razie, nie było chyba czołgisty który miałby neutralną opinię o tej mapie. Gdy usunęliśmy ją z gry w 2015, reakcje były różne. Wielu ludzi właściwie czekało na jej powrót. Powrót nastąpił w maju 2018 i mapa znów stała się specjalna.
Opinie są podzielone: jedni są zadowoleni z przywrócenia tej mapy ( serio, są tacy ludzie ), inni proszą o ograniczenie tierów dla tej mapy. Mówią, że mapa jest po prostu zbyt mała dla topowych maszyn o wielkim zasięgu widzenia, a drużyny toczą bitwę będąc permanentnie podświetlone przez przeciwnika. Taka opinia pojawia się na forum, w mediach społecznościowych, czy na YouTube.
Chcemy, żeby to było jasne: śledzimy sytuację, śledzimy Wasze opinie i uwagi. Sądzimy jednak, że w tym wypadku Prowincja potrzebuje trochę czasu, żeby ustabilizować rozgrywkę: gracze powinni najpierw poznać mapę i przyzwyczaić się do lokacji, oraz taktyk przewidzianych na tę mapę.
Jak długo to potrwa? Nie ma tu jednoznacznej odpowiedzi, niemniej gdy gracze przyzwyczają się do mapy będziemy o tym wiedzieli – po prostu statystyki mapy się ustabilizuję. Z reguły ma to miejsce w ciągu 2-3 miesięcy po opublikowaniu mapy. Co za tym idzie, nie jesteśmy jeszcze gotowi na wprowadzenie ograniczeń, ponieważ potrzebujemy najpierw więcej danych. Będziemy dalej monitorować przeciętny czas trwania bitwy, jak długo czołgi wytrzymują w bitwie na Prowincji, jakie pozycje strzeleckie są najpopularniejsze, gdzie pojazdy są najczęściej niszczone itd.
Zebrane dane, wraz z Waszymi opiniami, pozwolą podjąć właściwą decyzję. Jeśli dane potwierdzą, że mapa faktycznie nie sprawdza się dla pojazdów topowych poziomów, a członkowie społeczności wciąż proszą o zmianę to wprowadzimy ograniczenia. Na razie uprzejmie prosimy o odrobinę cierpliwości i Wasze opinie i uwagi – wraz z argumentami ZA, lub przeciw takim ograniczeniom.
W porządku – ale co zmieniamy, jeśli nie wprowadzamy ograniczeń poziomów? Mapa faktycznie wydaje się niezbalansowana jeśli chodzi o pozycje startowe i zamierzamy to poprawić. Wschodnia strona ma obecnie przewagę i wygrywa częściej. Drużyna zachodnia ma mniej pozycji strzeleckich, co oznacza mniej możliwości organizacji i rozwinięcia ataku. Dziś przetestujemy poprawki, które powinny przywrócić balans. Oto one:
- Południowo – zachodni róg mapy. Pozycje wielu domów zostały przesunięte, więc graczom zachodnim powinno być łatwiej ostrzeliwać przeciwników od początku bitwy ( wschodnia strona już teraz ma taką możliwość );
- Pobliże klasztoru, na górach po wschodniej stronie. Zmieniliśmy geometrię pobliskich budynków, przez co drużyna atakująca z dołu i strzelająca zza nich ma większe możliwości;
- Dodaliśmy osłonę, która ułatwie zachodniej drużynie w walce po wschodniej stronie, na górze;
- Po tym, jak zachodnia drużyna zdobędzie pozycję z pkt 3. może ona prowadzić natarcie w kierunku dużej skały, która obecnie daje lepszą osłonę, zwłaszcza przed ogniem TDków;
- Bazy obu drużyn. Dodaliśmy kilka osłoniętych pozycji w punktach startowych, tak by zmniejszyć szansę na remis. W obecnej wersji mapy praktycznie nie da się zdobyć bazy – obie są zbyt wystawione na ostrzał ze zboczy. Osłony zwiększą szansę na zdobycie bazy, umożliwią też aktywniejszą grę drużynie zepchniętej do obrony. Zobaczymy, czy to się sprawdzi – wiemy, że wielu ludzi nie lubi gdy bazy oferują osłonę, więc będziemy przyglądać się temu naprawdę uważnie;
- Drużyna zachodnia będzie mieć osłonięte plecy, gdy będzie bronić drogi pod górkę przed wschodnimi. Obecnie zbyt łatwo są ostrzeliwani z przeciwnego zbocza.
Supertest zaczyna się dzisiaj i będziemy potrzebować czasu, by przeanalizować wyniki. Mamy nadzieję, że efektem będzie wyeliminowanie obecnej nierównowagi.
Damy Wam znać, gdy zdecydujemy o losie Prowincji. Nie regulujcie odbiorników i powodzenia w bitwach!
Bardzo fajna mapa odskocznią od innych.uwielbiam ja.mozna grać i medem i ciężkim.
Jest się czym chwalić… domyślam się że takich raków jak wy dwaj jest więcej jak połowa społeczności wot, ale cóż może zrobić taki retard jak Ty i Jerzyk z wn8 500… zaloże się że HT kampisz w krzakach, MT walisz się od frontu z np WZ 5a lub 113, scoutem stoisz przy artcie myśląc że jej spotujesz a TD stoisz za arta nawet na czerwonej linii ogladając Bóg wie co…
Skracając PR popisy, które mają nas skłonić do myślenia, że WG to profesjonalna firma dbająca o klientów:
Mapa jest zje###. Wiadomo to po 2 dniach od jej wejścia. WG się nie śpieszy ze zmianami i to jest prawdziwy obraz ich profesjonalizmu.
Nudna mapa… Na tej mapie możecie mnie znaleźć wyłącznie przy A1. Był ktoś kiedyś na środku tej mapy?
A ja lubię tą mapę. Przegrałem może tylko raz.
Mapa porażka.
Po kilkunastu próbach jej ogarnięcia dałem sobie spokój. Zaraz po starcie skaczę i wracam do garażu. Szkoda mi życia marnować.
Szkoda, że niektórzy nie mają tyle odwagi zrobić to w realu. Nie dość, że nie ma pożytku, to jeszcze innym psuje zabawę.
i wlasnie prze takich idiotow jak Ty odechciewa sie grac bo wchodzisz do bitwy patrzysz jak taki ciec jak Ty sie zabija… morale w druzynie spadaja i duze prawdopodobienstwo ze przegrana… a teraz rada ode mnie dla ciebie odinstaluj wota.
Też to robię 😛 no chyba że gram artą to napierdzielam w takich stojacych 😛 😀