Bitwy klanowe: Sezon I w WoWs
Kapitanowie!
Niedawno poinformowaliśmy Was, że pierwszy sezon bitew klanowych rozpocznie się w przyszłym tygodniu wraz z wydaniem aktualizacji 0.6.12. W trakcie Sezonu 1 bitwy klanowe będą rozgrywane na X poziomie. Będą prowadzone w formacie 7 vs 7, gdzie każda drużyna może posiadać po jednym pancerniku i nie nie może korzystać z lotniskowców.
Po wprowadzeniu aktualizacji 0.6.12 i rozpoczęciu sezonu każdy gracz, który rozegra bitwę losową lub bitwę klanową okrętem VIII-X poziomu, tymczasowo otrzyma do dyspozycji trzy specjalne okręty X poziomu: japoński krążownik Zao, japoński niszczyciel Shimakaze oraz niemiecki pancernik Großer Kurfürst. W wersji 0.6.13: niemiecki krążownik Hindenburg, radziecki niszczyciel Grozowoj i amerykański pancernik Montana. W wersji 0.6.14: radziecki krążownik Moskwa, amerykański niszczyciel Gearing i japoński pancernik Yamato.
Napisy w obsługiwanych językach są dostępne po kliknięciu ikony w prawym dolnym rogu.
Ligi klanowe
Pierwszy sezon bitew klanowych będzie trwać przez trzy aktualizacje (dziewięć tygodni): od wersji 0.6.12 do 0.6.15.
Bitwy klanowe będą dostępne jedynie w w czasie Prime Time.
Prime Time odbywa się tylko w środy, czwartki, soboty i niedziele o następujących godzinach (strefa czasowa CEST (UTC+2)):
- EU: 19:00 – 22:00
System rankingu klanów podzielony jest na cztery główne ligi, z których każda składa się z trzech grup.
- Liga Szkwał (liga początkowa)
- Liga Wicher
- Liga Sztorm
- Liga Tajfun (najwyższa)
Nazwy lig inspirowane są morzem i oddają atmosferę wzburzonych wód oceanów. Aby odzwierciedlić rosnącą wraz z kolejnymi ligami intensywność bitew, nazwy lig odpowiadają coraz gorszym warunkom pogodowym panującym na morzu.
Każda liga odpowiada określonemu stopniowi na skali Beauforta.
W Lidze Szkwał napotkacie pierwsze oznaki złej pogody, gdzie fale nie są aż tak straszne, ale powoli zyskują na sile, a wiatr wydaje się rześki i łagodny. Jednak miejcie się na baczności – to dopiero początek!
Nazwy kolejnych lig – Wicher i Sztorm – oznaczają coraz silniejsze wiatry. „Wicher” to wiatr o sile 7-8 na skali Beauforta, osiągający prędkość do 20 m/s, któremu towarzyszą fale o wysokości 7-8 metrów! Temu poziomowi na skali odpowiada Liga Wicher.
W przedostatniej lidze – Lidze Sztorm – trzeba walczyć bardzo zaciekle, aby utrzymać się na powierzchni. Sztorm jest porywistym wiatrem o sile 9–11 na skali i prędkości do 32 m/s, w trakcie którego fale osiągają wysokość nawet 16 m.
Liga Tajfun jest najwyższą ligą, przeznaczoną dla najpotężniejszych klanów i zaprawionych wilków morskich. Nazwa tajfun pochodzi ze starożytnej Grecji, gdzie mianem tym określano potwornego giganta, wywołującego niszczycielskie burze, którym towarzyszyły ogromne fale i gwałtowny wiatr o prędkości przekraczającej 32 m/s! W tej lidze walka z równymi sobie i i utrzymanie swojej pozycji będzie nie lada wyzwaniem. Nie każdy będzie w stanie tego osiągnąć.
Postępy w ligach
Każdy klan, który chce wziąć udział w bitwach klanowych rozpocznie w grupie II Ligi Szkwał bez żadnych punktów rankingowych. Jest to pozycja wyjściowa dla wszystkich klanów. Klany będą zyskiwały punkty rankingowe w przypadku wygranej i traciły je po porażkach. Wygrana lub porażka będzie oznaczała odpowiednio uzyskanie lub stratę średnio 25 punktów rankingowych. Jeżeli bitwa zakończy się remisem, Wasz dywizjon utraci od zera do dwóch lub trzech punktów.
Aby awansować do kolejnej grupy, klan musi zdobyć ponad 100 punktów rankingowych w obecnej grupie. Wszelkie punkty rankingowe ponad 100 zostaną przyznane klanowi w kolejnej lidze.
Na przykład:
Klan „KLAN” obecnie znajduje się w grupie II Ligi Szkwał z 76 punktami rankingowymi. KLAN wygrywa bitwę i otrzymuje 30 punktów. W ten sposób klan przechodzi do grupy I Ligi Szkwał z 6 punktami rankingowymi.
Gdy klan przejdzie przez wszystkie trzy grupy w lidze i zajmie najwyższą pozycję, otrzyma możliwość uczestniczenia w serii bitew o awans. Klan musi udowodnić, że zasługuje na awans do kolejnej ligi poprzez wygranie trzech z serii pięciu bitew. Po wygraniu trzech bitew klan zostanie przeniesiony do nowej ligi i otrzyma dodatkowe 35 punktów. Z kolei trzy przegrane oznaczają pozostanie w tej samej lidze i utratę 35 punktów rankingowych.
Klan „KLAN” wspiął się na najwyższe miejsce w Lidze Szkwał dzięki zdobyciu 100 punktów rankingowych w grupie I. Może teraz wziąć udział w serii bitew o awans. Pierwsza bitwa nie była szczęśliwa dla klanu i poniósł on porażkę. Kolejna bitwa zakończyła się zwycięstwem, po którym nastąpiła kolejna porażka. Jednak dwie kolejne bitwy zakończyły się sukcesem, a klan odniósł dwa zwycięstwa z rzędu. Trzy wygrane wobec dwóch porażek zapewniły KLANOWI awans do grupy III Ligi Wicher z dodatkowymi 35 punktami rankingowymi.
Zdarzają się również sytuacje, gdy nie wszystko idzie po myśli. Każdy klan, który spadnie na sam dół, musi się postarać, aby uniknąć degradacji. W takim przypadku klan musi wziąć udział w serii bitew o utrzymanie. Wygranie trzech walk oznacza utrzymanie pozycji w lidze i dodatkowe 35 punktów rankingowych. Jednakże porażka oznacza spadek do kolejnej niższej ligi i utratę 35 punktów rankingowych.
„KLAN” desperacko walczył w Lidze Wicher, ale niestety nie udało mu się utrzymać pozycji. Liczba punktów w grupie III spadła do zera, w związku z czym KLAN musi udowodnić, że zasługuje na to, aby pozostać w Lidze Wicher. Czas na bitwy o utrzymanie! Pierwsza bitwa zakończyła się zwycięstwem, jednak w drugiej odniesiono porażkę. Trzecia bitwa ponownie zakończyła się sukcesem, ale dwie kolejne przyniosły porażki. Dwie wygrane i trzy porażki oznaczają, że KLAN nie utrzymał swojej pozycji w obecnej lidze i zostanie zdegradowany do grupy I Ligi Szkwał, tracąc jednocześnie 35 punktów rankingowych.
Jeżeli spadniecie do grupy III Ligi Szkwał bez żadnych punktów rankingowych i przegracie bitwę, liczba punktów rankingowych nie ulegnie zmianie i wciąż będzie wynosiła zero. W przypadku wygranej pozycja w rankingu wzrośnie.
Po awansie do grupy I Ligi Tajfun limit 100 punktów rankingowych dla Klanu zostanie zniesiony, umożliwiając zdobycie dowolnej liczby punktów na drodze do całkowitej dominacji.
Nagrody
W bitwach klanowych otrzymuje się nagrody za określoną liczbę zwycięstw w Ligach.
Aby zdobyć nagrodę za awans do danej ligi, musicie w każdej z nich odnieść określoną liczbę zwycięstw. Pamiętajcie jednak, że zadania będą zaliczane jedynie po bitwach, które wygracie razem ze swoim klanem, a nie na podstawie bitew wygranych przez Wasze klany ogólnie.
Liga Szkwał
- Wygrajcie 7 bitew klanowych w Lidze Szkwał lub w dowolnej z niższych lig.
Nagroda:
- 25x sygnał Sierra Mike
- 25x sygnał India Delta
- 25x sygnał India Yankee
- 25x sygnał November Foxtrot
- 25x sygnał Victor Lima
- 25x sygnał Juliet Whiskey Unaone
Liga Wicher #1
- Wygrajcie 7 bitew klanowych w Lidze Wicher lub w dowolnej z niższych lig.
- Musicie grać w bitwach klanowych okrętami X poziomu.
Nagroda:
- 10x kamuflażz Halloween (typ 3)
- 25x sygnał Sierra Mike
- 25x sygnał India Delta
- 25x sygnał India Yankee
- 25x sygnał November Foxtrot
- 25x sygnał Victor Lima
- 25x sygnał Juliet Whiskey Unaone
Liga Wicher #2
- Wygrajcie 8 bitew klanowych w Lidze Wicher lub w dowolnej z niższych lig.
- Zadanie będzie dostępne dopiero po wykonaniu zadania Liga Wicher #1.
- Musicie grać w bitwach klanowych okrętami X poziomu.
Nagroda:
- 20x kamuflaż Zwycięstwo
Nagroda za ukończenie zadań Liga Wicher #1 i Liga Wicher #2 – 500 dublonów
Liga Sztorm #1
- Wygrajcie 7 bitew klanowych w Lidze Sztorm lub w dowolnej z niższych lig.
- Musicie grać w bitwach klanowych okrętami X poziomu.
Nagroda:
- 20x kamuflaż (typ 59)
Liga Sztorm #2
- Wygrajcie 8 bitew klanowych w Lidze Sztorm lub w dowolnej z niższych lig.
- Zadanie będzie dostępne dopiero po wykonaniu zadania Liga Sztorm #1.
- Musicie grać w bitwach klanowych okrętami X poziomu.
Nagroda:
Liga Sztorm #3
- Wygrajcie 15 bitew klanowych w Lidze Sztorm lub w dowolnej z niższych lig.
- Zadanie będzie dostępne dopiero po wykonaniu zadania Liga Sztorm #2.
- Musicie grać w bitwach klanowych okrętami X poziomu.
Nagroda:
- 20x kamuflaż (typ 59)
- Konto premium (30 dni)
Nagroda za ukończenie zadań Liga Sztorm #1, Liga Sztorm #2 i Liga Sztorm #3 – 1750 dublonów
Liga Tajfun #1
- Wygrajcie 7 bitew klanowych w Lidze Tajfun.
- Musicie grać w bitwach klanowych okrętami X poziomu.
Nagroda:
- 20x kamuflaż Zwycięstwo
- 20x kamuflaż Dzień Świętego Patryka 2017
- 20x kamuflaż Przestrzeń Sci-Fi
Liga Tajfun #2
- Wygrajcie 8 bitew klanowych w Lidze Tajfun.
- Zadanie będzie dostępne dopiero po wykonaniu zadania Liga Tajfun #1.
- Musicie grać w bitwach klanowych okrętami X poziomu.
Nagroda:
- 300 000 elitarnych PD dowódcy
- 100 000 wolnych PD
Liga Tajfun #3
- Wygrajcie 15 bitew klanowych w Lidze Tajfun.
- Zadanie będzie dostępne dopiero po wykonaniu zadania Liga Tajfun #2.
- Musicie grać w bitwach klanowych okrętami X poziomu.
Nagroda:
- 10x kamuflaż (typ 59)
Za wykonanie zadań Liga Tajfun #1, Liga Tajfun #2 i Liga Tajfun #3 przyznawana jest pamiątkowa flaga. Za zebranie trzech takich flag w każdym z trzech sezonów bitew klanowych otrzymacie krążownik X poziomu Stalingrad. W przyszłości być może udostępnimy inne możliwości zdobycia tego okrętu, ale w tej chwili jest to jedyny sposób. Bądźcie jednymi z pierwszych osób, które zdobędą ten potężny okręt!
Każde zadanie może zostać wykonane tylko raz w ciągu sezonu.
Oprócz tego dla wszystkich klanów biorących udział w Bitwach klanowych dostępne są różne osiągnięcia. Osiągnięcia można zdobyć za rozegranie siedmiu bitew w każdej z lig.
Mamy oddzielne osiągnięcie dla klanów, które wespną się na sam szczyt Ligi Tajfun.
Po zakończeniu pierwszego sezonu najlepszy klan otrzyma unikalny obrazek z gratulacjami wyświetlanymi podczas ekranu ładowania bitwy.
Pamiętajcie, że dywizjony do Bitew klanowych można utworzyć za pomocą standardowego interfejsu po wybraniu właściwego trybu w sekcji „Typ bitwy”. Dywizjon może zostać utworzony przez starszych członków kadry dowodzącej klanu (z wyjątkiem oficerów), którzy osiągnęli poziom 15 przebiegu służby. Do dywizjonu dołączyć może każdy członek klanu.
W kolejce oczekiwania na bitwę może znajdować się jednocześnie kilka dywizjonów z jednego klanu. Wyniki każdej bitwy zostaną uwzględnione w ocenie klanu po zakończeniu każdej trwającej bitwy z udziałem dywizjonów danego klanu.
Kluczowe zasady dobierania:
- Klasyfikacja powiązana jest z klanem
- Bitwy klanowe będą dostępne jedynie w w czasie Prime Time.
- Przeciwnik Waszego dywizjonu zostanie wybrany na podstawie umiejętności klanu, które oceniane są na podstawie ligi i grupy, do których Wasz klan przynależy. Im więcej bitew klan rozegra, tym dobieranie będzie dokładniejsze.
Uwaga:
- Dywizjon nie może zostać zestawiony z dywizjonami, z którymi niedawno stoczył bitwę.
- Dywizjon nie może zostać zestawiony z dywizjonem tego samego Klanu.
Ekonomia
Ekonomia została zmieniona w taki sposób, aby wszyscy gracze z dywizjonu otrzymywali taką samą ilość zasobów. Za wygraną dywizjon otrzyma dużo więcej zasobów niż za bitwy losowe, podczas gdy porażki przynoszą znacznie mniejsze korzyści.
Każdy uczestnik bitwy klanowej za zwycięstwo otrzyma 2500 bazowych PD i 300 000 kredytów (bez uwzględnienia jakichkolwiek modyfikatorów). Za wygranie bitwy klanowej okrętem ze standardowym sprzętem eksploatacyjnym i przy średnim koszcie amunicji wynoszącym 20 000 kredytów, otrzymacie 100 000 kredytów lub stracicie 50 000 kredytów w przypadku porażki. Gracze posiadający konto premium otrzymają 250 000 kredytów (lub stracą 30 000 kredytów w przypadku porażki).
Każdy uczestnik bitwy klanowej za porażkę otrzyma 250 bazowych PD i 150 000 kredytów (bez uwzględnienia jakichkolwiek modyfikatorów). W przypadku remisu oba dywizjony otrzymają taką samą ilość PD i kredytów, co w przypadku porażki. W bitwach klanowych dozwolone są wszystkie możliwe modyfikatory (wzory kamuflażu, konto premium, bonusy trwającej kampanii, flagi sygnałowe itp.).
Domyślny koszt serwisowania okrętów X poziomu będzie wynosił 180 000 kredytów, ale może ulec zmianie w zależności od zastosowanych modyfikatorów.
Za każde zwycięstwo w bitwie klanowej gracze otrzymają flagi sygnałowe i ropę. Za trzy wygrane bitwy w ciągu dnia do kont graczy przydzielone zostanie trzydzieści baryłek ropy i dwie sztuki każdej z poniższych flag sygnałowych: Victor Lima, Juliet Whiskey Unaone, India Delta, India Yankee, Sierra Mike oraz Juliet Charlie. Więcej informacji znajdziecie w sekcji Misje bojowe. Ponadto w trakcie trwania całego sezonu gracze będą mieli dostęp do dodatkowego wyzwania, za wykonanie którego otrzymają bonusowe wolne PD.
Po rozegraniu pierwszej bitwy klanowej otrzymacie pięć sztuk każdego z poniższych sygnałów: Uroboros, Czerwony smok, Smok, Hydra i Wiwerna, które zostaną przyznane zaraz po zakończeniu bitwy (jednorazowe zadanie, polegające na rozegraniu pierwszej bitwy w sezonie, za które przyznawane są sygnały bez względu na końcowy wynik). Wszyscy gracze mogą zmierzyć się z serią misji bojowych i zdobyć atrakcyjne nagrody.
Wkrótce opublikujemy pełne informacje o maratonie misji klan vs klan i misjach codziennych. Dziękujemy za Waszą cierpliwość!
Jeżeli bitwa będzie trwała mniej niż cztery i pół minuty, gracze obu dywizjonów nie otrzymają PD i kredytów za tę bitwę. To ograniczenie zostało wprowadzone, aby zapobiec niesportowemu zachowaniu podczas bitew. Wszystkie dywizjony, które po raz pierwszy przekroczą ten limit czasu w trakcie walki, będą monitorowane, a ich bitwy często kontrolowane, podobnie jak bitwy wszystkich klanów, których czas zbliżony jest do tej wartości. Jeżeli Klan po raz drugi otrzyma karę za niesportowe zachowanie, zostanie wykluczony z bitew klanowych.
W przypadku bitew klanowych stosujemy taki sam standard zabezpieczenia przed graczami AFK, jak w przypadku innych trybów bitew. Gracze, którzy nie zadadzą żadnych uszkodzeń okrętom przeciwnika i nie pokonają minimalnego wymaganego dystansu, nie otrzymają żadnych POD bojowych ani kredytów. Tacy gracze poniosą również koszty serwisowania okrętu i amunicji.