Test publiczny 0.6.11 – runda 2
Dowódcy!
Z radością przedstawiamy Wam „Biuletyn Deweloperów” poświęcony aktualizacji 0.6.11. Znajdziecie w nim szczegóły dotyczące nadchodzącej wersji! W najnowszym teście publicznym znajdziecie bazy morskie dla klanów, zmiany w mechanice wykrywania okrętów w zasłonie dymnej i jeszcze więcej! Czytajcie dalej „Biuletyn deweloperów” i zanurkujcie w test publiczny, aby samemu sprawdzić nowości.
Druga runda testu publicznego rozpocznie się o 18:30 w czwartek, 14 września, i będzie trwać do 15:00 w poniedziałek, 18 września.
Ważne! Aktualizacja jest wciąż testowana, więc informacje zawarte w tym biuletynie mają charakter orientacyjny i odpowiadają stanowi prac w chwili publikacji artykułu. Niektóre zmiany i nowości mogą nie pojawić się w grze lub zostać wprowadzone w inny sposób, gdy nowa wersja pojawi się na serwerach. Zrzuty ekranu, określone wartości charakterystyk oraz szczegóły dotyczące mechaniki gry nie muszą odpowiadać temu, co pojawi się w grze po wprowadzeniu aktualizacji.
Bazy morskie:
Od aktualizacji 0.6.11 każdy klan będzie mieć swoją własną bazę morską! Aby przejść do swojej bazy, wybierzcie zakładkę „Klany”, a następnie sekcję „Mój klan”. Rozwijajcie swoją bazę, aby zapewnić wszystkim członkom klanu bonusy, na przykład: zniżki na obsługę okrętów lub zakup opracowanych jednostek danego państwa. Jak rozwija się bazę morską i jakie premie ona zapewnia? Odpowiedzi znajdziecie w tym biuletynie!
Baza morska zawiera struktury, które już zostały wybudowane: Kwatera główna, Centrum badawcze, Doki i Stocznia. Ich miejsca w bazie oznaczone są flagami; struktury te nie zapewniają bonusów. Aby je zdobyć, będziecie musieli budować infrastrukturę w obrębie struktur. Ulepszajcie struktury i zgarniajcie więcej premii dla swojego klanu!
Chcecie powiększyć swój klan? Aby wybrać Kwaterę główną, kliknijcie prawym przyciskiem myszy na jej ikonie, a potem wybierzcie budynek oznaczony flagą – budynki z szarymi flagami nie zostały jeszcze wybudowane. Przesuńcie kursor na dowolny budynek – pojawi się jego nazwa wraz z opisem i kosztem. Po wybudowaniu Personelu w eskadrze lub Personelu w grupie ekspedycyjnej, zwiększy się maksymalna dopuszczalna liczba członków Waszego klanu.
Do budowy będziecie potrzebować zasobów. W wersji 0.6.11 wprowadzimy specjalny zasób klanowy – olej. Ten zasób będzie wymagany do ulepszania struktur.
Cały olej zdobyty przez członków Waszego klanu będzie dodawany do konta klanu. Olej można zdobyć dość łatwo, ale tylko wtedy, gdy jest się członkiem klanu. W wersji 0.6.11 będziecie otrzymywać olej po zdobyciu kontenerów za wypełnianie dziennych misji i wyzwań. W przyszłości olej będzie można zdobyć za zwycięstwa w bitwach klanowych; sezon Bitew klanowych rozpocznie się wraz z jedną z nadchodzących aktualizacji.
Tylko Dowódca i Oficerowie wykonawczy mogą wznosić budynki. Aby otrzymać bonusy, wszyscy członkowie klanu muszą zdobyć ilość oleju wymaganą do uzyskania dostępu do struktur bazy morskiej.
Ilość oleju zgromadzonego przez klan, w tym wydanego na tworzenie budynków, wpływa na inną nową cechę – poziom klanu. Poziom klanu odzwierciedla jego skuteczność oraz stan jego bazy morskiej.
Zmiany w mechanice dymu
Strzelanie z wnętrza zasłony dymnej to jedna z podstawowych taktyk niszczycieli i lekkich krążowników wyposażonych w Wytwornice dymu; nie była przeznaczona dla ciężkich krążowników i pancerników. Skoordynowane działania pancernika czy ciężkiego krążownika i niszczyciela mogą skutkować olbrzymimi uszkodzeniami przeciwników bez zbliżania się do nich. W Bitwach rankingowych gracze preferowali pasywną grę i wyczekiwanie, aż ktoś nie będzie mógł już wytrzymać napięcia lub postawi zasłonę dymną zbyt wcześnie. Wasze opinie były bardzo pomocne. Zaczęliśmy ulepszać mechanikę wytwornic dymu. Mieliśmy na uwadze, że jest to jedna z głównych mechanik gry, i po wielu próbach z radością wprowadzamy nową wersję zasłon dymnych. Nowa mechanika najprawdopodobniej nie wpłynie znacząco na skuteczność okrętów, które są wyposażone w Wytwornice dymu i zostały zrównoważone zgodnie z posiadanym sprzętem. Zmiana ta wpłynie na starcia w bliskim i średnim zasięgu.
Warto wspomnieć, że do tej pory okręt strzelający z wnętrza zasłony dymnej był całkowicie niewidoczny. Można było go wykryć tylko z zasięgu pewnego wykrywania – 2 km (lub 3 km z zamontowaną Modyfikacją 1 systemu celowniczego), za pomocą Radaru dozorowania lub Sondy hydroakustycznej. Po wprowadzeniu nowej mechaniki okręt strzelający z artylerii głównej będzie łatwiejszy do wykrycia i będzie mógł zostać dostrzeżony przez okręty wroga (będzie nadal niewidoczny dla samolotów). Nowe parametry wykrywalności będą zależeć od kalibru głównej baterii oraz klasy jednostki. Średnio będzie to: 2,5 km dla niszczycieli, 5,9 km dla krążowników i 13,6 km dla pancerników. Przedział czasu, w którym okręt będzie mógł zostać wykryty, będzie wynosił 20 sekund.
Zasięg pewnego wykrywania (2 km) oraz wykrywalności po strzale z głównej baterii możecie zobaczyć w charakterystykach okrętu w porcie lub w bitwie po wciśnięciu klawisza H, gdy Wasz kursor znajduje się nad wskaźnikiem Waszych Punktów Wytrzymałości.
Każdy okręt ma własny zasięg wykrywalności po strzale z wnętrza zasłony dymnej. Wszystkie szczegóły pojawią się w liście zmian aktualizacji!
Inne zmiany
Zapalnik inercyjny dla pocisków OB
Aby zwiększyć konkurencyjność umiejętności Zapalnik inercyjny dla pocisków OB w przypadku dział mniejszych kalibrów, zamieniliśmy działanie umiejętności. Działa kalibru do 139 mm (włącznie) będą miały -1% szansy na wywołanie pożaru przy trafieniu, a działa powyżej 139 mm będą miały -3% szansy na wywołanie pożaru (jak dotychczas).
Mapy i lokacje
Dodaliśmy plamy koloru – miasteczka – na surowych wyspach mapy Przystań. Naprawiliśmy też kilka usterek na różnych lokacjach: Archipelag, Bełt, Atlantyk, Północ, Dwaj bracia, Wyspy, Zorza polarna, Riposta, Klanowa baza morska i port Hawaje. Zmiany te nie wpłyną na rozgrywkę i wyzwania taktyczne związane z tymi mapami.
Inne
- Naprawiliśmy usterkę związaną z działaniem ognia zaporowego: stożki ataku samolotów szturmowych nie powiększały się, gdy zasięg ognia zaporowego był zbliżony do zasięgu ataku eskadry. Usterka ta występowała najczęściej w przypadku pancernika Hood.
- Gracze z tego samego dywizjonu nie mogą przydzielać sobie nawzajem skarg i pochwał (chyba, że grają w dywizjonie dynamicznym).
- Możecie teraz dodać graczy do swojej listy kontaktów lub zablokowanych z menu kontekstowego.
- Menu kontekstowe okrętów kontrolowanych przez SI zostało usunięte.
- Poprawiliśmy jakość wizualizacji wody przy widoku z punktu bliskiego powierzchni lub przez lornetkę przy ustawieniach średnich i wyższych.
Co możecie zdobyć?
Zdobądźcie po 3 flagi sygnałowe każdego rodzaju (oprócz specjalnych) na głównym koncie za rozegranie 1 bitwy (PvP lub PvE) na serwerze testowym. |
|
|
Otrzymacie jeden dzień konta premium na koncie głównym za wygranie 3 bitew losowych okrętem Minotaur. |
Otrzymacie 10 kamuflaży Typu 6 na koncie głównym za stworzenie swojego klanu i wybudowanie co najmniej 5 budynków dowolnego typu. |
Za 3 zwycięstwa niszczycielami X poziomu w bitwach losowych otrzymacie po 3 sztuki każdej ze specjalnych flag sygnałowych na serwerze głównym.
Wygląd | Nazwa flagi | Działanie flagi |
Smok |
+333% PD dowódcy
|
|
Wywerna |
+50% kredytów
|
|
Uroboros |
+777% wolnych PD
|
|
Hydra | +50% PD
+150% PD dowódcy +250% wolnych PD |
|
Czerwony smok |
+100% PD +100% PD dowódcy
|
Swoje nagrody będziecie mogli odebrać na specjalnej stronie. Informacja o terminie odbioru nagród zostanie wysłana na Wasz adres e-mail podany podczas rejestracji konta testowego w dniu aktualizacji lub trochę później. Uwaga: nagrody otrzymają tylko gracze, których konto testowe zostało zarejestrowane na ten sam adres e-mail, co konto standardowe.
Jakie zasoby otrzymacie na serwerze testu publicznego?
- Na początku testu otrzymujecie okręty poziomów VII i wyższych wraz z dowódcami posiadającymi 15 punktów umiejętności.
- Koszt badań okrętów zostanie znacznie obniżony, dzięki czemu będziecie mogli szybko zdobyć okręty X poziomu.
- Obniżone zostaną ceny badań modułów.
- Konto 15 poziomu po zalogowaniu.
- Dostęp do konta premium na czas trwania testu publicznego.
- 30 000 dublonów.
- 500 000 000 kredytów.
- Zestaw flag sygnałowych do testowania: po 10 sztuk każdej flagi sygnałowej z wyjątkiem specjalnych flag sygnałowych.
- Przecenione zostanie resetowanie umiejętności dowódcy: 1 dublon = 1 punkt umiejętności.
Pamiętajcie, że zasoby, które pozostały Wam z poprzedniego testu publicznego, zostały wyzerowane.