Q: Jak podoba Wam się wydarzenie?
TL: Najbardziej zachwyca nas kolekcja Tigerów w muzeum w Bovington. Zobaczenie sprawnego Tigera 131 to spore przeżycie dla nas.
Q: Pierwsze pytanie dotyczy pojazdów Premium – czemu nowe czołgi Premium są lepsze niż te wprowadzone kiedyś?
SM: Zapewne jest to nawiązanie do Defendera i Chryslera K. Pracujemy nad tymi czołgami, jednocześnie balansując gałąź niemiecką idącą do Mausa. Wprowadzenie takich czołgów miało zadowolić tych graczy, którzy narzekali na bark pancerza u czołgów ciężkich. Ciągle słyszeliśmy narzekania, że ich HT są penetrowane przez niemal każde działo. Dlatego też zdecydowaliśmy się dodać mocniej opancerzone do gry. Problem jednak jest taki, że po tylu latach zmian i rebalansów ciężko jest nam określić, jak dana maszyna zachowa się w bitwach losowych. Przykładem jest Defender, który jest zbyt potężny, jak na swoje tiery. Dlatego zniknął ze sprzedaży, by nie zakłócać matchmakinga. Innym przykładem niech będzie Type 59, który również był potęgą. Jednak po kilku zmianach jest po prostu dobrym czołgiem. Przeliczyliśmy się też z nowymi wersjami Mausa i Type 5 Heavy, ale ten fakt niedługo ulegnie zmianie. Inaczej sprawa ma się z Chryslerem, którego statystyki w bitwach pokazują, że nie jest aż tak mega-dobry, jak się o nim mówi. Owszem, ma mocny pancerz przedni kadłuba, ale płaci za to mobilnością, słabą depresją i wieżą umieszczoną z tyłu czołgu. Jest trudnym przeciwnikiem na ósemkach, ale do pokonania. Obecnie skupiamy się na innych pojazdach 8 tieru, które są po prostu za słabe. Jest duża dysproporcja pomiędzy pojazdami VIII i X tieru, a my chcemy to naprawić. Stąd ulepszamy niższe tiery od ósmego w dół.
TL: Zdaliśmy sobie sprawę, że obecny system testowania nowych pojazdów jest zły i to też chcemy zmienić.
SM: Kolejnym problemem jest szybkość wprowadzania nowych łatek. Były chwile, w których nie mieliśmy szansy naprawić błędów ostatniej poprawki, gdy pojawiła się już nowa łata. Naprawdę chcemy wprowadzić wiele nowości, których gra naprawdę potrzebuje, ale w procesie rozwoju błędy się zdarzają, a obecnie balansujemy pomiędzy nową treścią a poprawianiem błędów.
TL: Dawniej czołgi Premium miały być słabsze od ich normalnych odpowiedników. Nie chcemy iść już tą drogą, gdyż gracze, którzy wydali realne poczują się w takiej sytuacji kopnięci w rzyć. Jest to trochę niesprawiedliwe. Staramy się, by te czołgi były równe. Czasami popełniamy błędy i mam nadzieję, że nasi widzowie zrozumieją, że zdajemy sobie z tego sprawę i będziemy bardziej ostrożni z przyszłymi maszynami Premium. Równocześnie zapewniam sporo zwykłych ósemek zyska niedługo pazurki.
SM: Tak, mamy listę czołgów, które otrzymają buffy już niedługi (w przeciągu dwóch miesięcy), a KV-5 znajduje się na tej liście na samej górze.
Q: To prowadzi do kolejnego pytania – co ze starymi czołgami Premium?
SM: Tak, stare „premki” również otrzymają buffy. W niektórych czołgach będzie to proste, z kolei inne to spore wyzwanie.
TL: Dodatkowo niektóre pojazdy Premium mają preferowany matchmaker, co może utrudnić ich balans.
Q: A co z amunicją Premium. Dodawanie twardszych pojazdów wzmaga potrzebę używania takich pocisków przez graczy.
SM: Staramy się zrównoważyć amunicję Premium z ekonomią w grze i obecnie myślimy o usunięciu możliwość kupienia takiej amunicji za złoto. Po prostu byłyby to najdroższe pestki. Dałoby to nam możliwość zmian cen pocisków w szerszym zakresie. Ale obecnie jest to tylko pomysł.
Q: Niedawno pojawiły się ogromne zmiany w artylerii. Jaka jest Twoja opinia w tej chwili, czy możemy oczekiwać więcej zmian?
SM: Arty potrzebują drobnych korekt, ale na razie wygląda to dobrze.
Q: Kiedy przyjdzie czas na buffy dla czołgów radzieckich, na przykład IS-7?
SM: Planujemy to w następnych dwóch łatkach.
TL: Na chwilę obecną chcemy skupić się na czołgach, które wymieniłem wcześniej.
Q: Kiedy polska linia i jak będzie wyglądać?
TL: Drzewko się pojawi, ale nie możemy ujawnić daty. Nie chcieliśmy dodawać Polski wcześniej, bo byłaby to kopia innych narodów.
SM: Obecnie zbieramy projekty z polskich archiwów. Kiedy mamy 10 czołgów, zaczniemy je dodawać do gry. Obecnie nie chce podawać żadnych terminów.
Q: W związku z matchmakerem. Gracze naprawdę lubią nowy system, ale jak to wygląda „od środka”?
SM: Cóż, to dobrze, ale będziemy musieli i tak dalej pracować nad systemem, zwłaszcza na niskich poziomach.
TL: Oczywiście musimy nadal pracować nad matchmakingiem. Cieszymy się, że dwa największe problemy graczy – ilość artylerii i dobór tierów – zostały rozwiązane w jednym patchu. Oczywiście wciąż trzeba działać, ale takie ogromne zmiany muszą być monitorowane, a jeśli statystyki i opinie pokażą, że coś trzeba zmienić, zmienimy to.
Q: Czy będą zmiany w misjach osobistych?
SM: Mówiąc wprost – tak. Czekamy na statystyki, na których będziemy bazować.
Q: Odnośnie Bitew Rankingowych – wielu podoba się ten tryb, ale nagrody są kontrowersyjne – chodzi o ulepszony sprzęt.
TL: Tak, znamy te uwagi graczy. Przypominam, że jest to sezon testowy. Testujemy w nim wiele nowych rzeczy – mecze, rangi, ekonomię, nagrody i obligacje. Najlepsi gracze mogą kupić dwa ulepszone sprzęty za obligacje, a to nie jest dużo. Obligacje są obecnie dostępne tylko w Bitwach Rankingowych, ale mamy plany dodania ich w innych trybach.
SM: Mogę pojawić się np. maratonach. Sądzę, że jest więcej możliwości wynagrodzenia gracza, dając im coś wartościowego jako nagrody.
Q: Kiedy możemy zobaczyć nowe tryby gry?
TL: Test bitew „30vs30” przebiegał dobrze. Zarówno nam, jak i graczom nowy tryb się spodobał. Nie możemy jednak powiedzieć, kiedy pojawi się w grze.
Q: Kiedy pojawią się nowe mapy HD?
SM: Mapy HD będą musiały być dodane na raz. Proces renderowania został zakończony, obecnie pracujemy nad wykończeniem aren.
Q: Czy TOG II zostanie wprowadzony do sprzedaży?
TL: To zależy od regionu.
Q: Czy są w planach plutony dla więcej niż 3 graczy?
SM: Tylko w specjalnych trybach.
Q: Czy będzie więcej trybów specjalnych, takich jak WoT 8-bitowy lub Wyścigi Chaffików?
TL: Tak, w przyszłości będą takie tryby.
Q: A co z Sandboxem, czy będzie kontynuowana?
TL/SM: Tak. Tryb ten jest dla nas bardzo pomocny. Pozwala przetestować rzeczy, które niekoniecznie muszą trafić na serwer publiczny.
kupujta ludzie kunta premium i dużo gulda i wincej czołguf premium bo to ********* gra która was ruch…w…d
Jak jesteś amebą to amebą zostaniesz. Tyle w temacie.
chciałbym zobaczyć bufa dla tigera II i vk45.02(P)auf A do wieży bo 185 to mało
185 to według ciebie kolego mało haha!!! skoro vk bo buffie jest kapitalna 🙂 kąt sprawia że 185 jest mocniejsze niż się wydaje więc nie widzę problemu 🙂
Balansuja op premki, nerfiac czołgi dostępne w drzewku. XDDDD
ale jak kupisz premke to nie będziesz narzekał
ja nie kupie, bo i tak wiem ze gdybym kupil teraz, to za jakis czas wprowadza nowe premki za 200 zl ktore beda jeszcze bardziej OP, a kasa wydana teraz pojdzie w bloto (tak jak to teraz jest z zakupionymi kiedys IS-6,KV-5, super pershingiem( chociaz nim jeszcze da sie ugrac). Trzeba pamietac ze na te czolgi tez ludzie kiedys wydali realne pieniadze, i pytanie brzmi: po co? a po to zeby teraz walczyc z takimi defenderami, liberte, zauwazyc ze sie nie daje rady, i wydac kolejne pieniadze na nowe premki, a stare niech sie kurza w garazu. kupujcie kupujcie, a WG niech was dyma 🙂
WG dyma nas, a my ciebie na randomie 🙂
sprawdz moj nick, a zobaczysz ze sie mylisz. 🙂
Dawno temu kupiłem Typka i FCM’a i jakoś oba maszyny dają radę z tymi nowymi premkami. Co do IS-6… Od zawsze odstawał od takiego IS-3. Od zawsze miał problem z twardszymi maszynami. Fakt, że kiedyś aż tyle ich nie było, ale były takie co go robiły jak chciały, a on dawał się oklepywać.