Linia frontu – przewodnik po trybie
Na oficjalnym blogu Piaskownicy pojawiły się pierwsze treściwe informacje o nowym trybie gry 30 na 30. Jak sama nazwa wskazuje, do boju staną dwie drużyny, liczące po 30 czołgów. W skład każdej z drużyn będą mogły wchodzić plutony po 5 osób każdy (w sumie 6). Na chwilę obecną na serwerze Piaskownica można grać tylko pojazdami X tieru (wszystkie klasy prócz LT) oraz czołgami lekkimi VIII tieru. Docelowo tryb będzie dostępny tylko dla dziesiątek.
UKŁAD MAPY
Rozmiar mapy diametralnie się zmieni i wyniesie nie 1 km², a 9 km². Sama mapa podzielona będzie na 9 sektorów, w których znajdować się będą odpowiednie elementy rozgrywki. Ogólna zasada rozgrywki wzorowana jest na scenariuszu sławnego D-Day, czyli ataku aliantów na plażę Omaha w Normandii. Rozgrywka w WoT dzieli ekipy na dwie drużyny – atakującą i broniącą. Atakująca drużyna musi przedrzeć się przez całą mapę, zdobywając po drodze bazy przeciwników (A-F) oraz, docelowo, zniszczyć trzy z pięciu wrogich bunkrów (1-5). Po drodze czołgi będą mogły być naprawione w 9 strefach naprawy oraz respawnowane w jednym z sześciu miejsc. Drużyna broniąca ma oczywiście za zadnie obronić 3/5 swoich bunkrów przed zniszczeniem.
Żeby nie było zbyt prosto, atakujący mają tylko 12 minut na dokonanie destrukcji wspomnianych bunkrów. Mogą jednak zwiększać ten czas o pewną ilość. Robią to przez zajmowanie nadmienionych baz. „Capy” z pierwszej linii (A-C) dorzucają dodatkowe 2 minuty. Pozostałe trzy bazy (D-F) za ich przejęcie dodają tych minut 2,5.
ZASADY OGÓLNE BITWY
Na początku bitwy, drużyna atakująca jest rozmieszczana na 3 punty startowe (po 10 pojazdów na punkt), znajdujące się na plaży (białe wskaźniki). Po wystartowaniu bitwy drużyna atakująca przedziera się do baz przeciwnika, by na koniec dotrzeć do bunkrów, które musi zniszczyć przez strzelanie do nich. Każdy bunkier ma 4000 punktów, zaś aby go przebić (ma on swój pancerz) należy najlepiej strzelać w jego tylną część. Drużyna broniąca musi oczywiście zatrzymać natarcie lub nie pozwolić na zniszczenie więcej, niż 3 bunkrów w określonym czasie bitwy.
Tryb ten jest podobny do, wycofanego już, trybu Rozwałki. Różni się jednak kilkoma niuansami:
- w przejmowaniu baz przeciwnika może uczestniczyć nie trzech, a maksymalnie pięciu graczy. Im więcej czołgów jest w okręgu bazy, tym szybciej odbywa się jej przejęcie (liczone w procentach);
- jeżeli pojazd przejmujący bazę zostanie trafiony lub wróg zniszczy mu moduły (np. gąsienice), traci on na moment możliwość przejmowania bazy, ale stan licznika nie maleje. Dopiero zniszczenie pojazdu na „capie” powoduje reset odliczania;
- zajęcie pierwszych baz na linii frontu dodaje 2 minuty do czasu bitwy. Zajęcie pozostałych trzech dodaje 2 minuty i 30 sekund do zegara.
Wraz z zajęciem danej bazy, cały sektor staje się terytorium drużyny atakującej (pokazuje to mały graf przy minimapie). Jak tylko dany teren zostanie zajęty, drużyna atakująca może ruszać na podbicie kolejne sektory. W tym czasie grupa, która straciła terytorium, musi opuścić je w czasie 1 minuty. Jeżeli tego nie zrobi, czołgi zostają zniszczone, nawet jeżeli posiadają 100% życia! Podobna kara spotka drużynę atakującą, gdy wiedzie na drugi front, nie zajmując wcześniej pierwszej linii natarcia – jak widać to obusieczny miecz.
DODATKOWE ELEMENTY
Każdy gracz posiada także dodatkowe życie – ci, co atakują mają ich na początek dwa, obrońcy mają jedno. W sumie każdy tankista, niezależnie czy atakuje czy broni bunkrów, ma w sumie 3 szanse na respawn. Życia te odnawiają się co 5 minut, więc ciężko będzie definitywnie odpaść z tak dużej rozgrywki. Jeżeli pojazd gracza zostanie zniszczony, ten przenoszony jest do ekranu odrodzenia. Tam może wybrać w którym punkcie chce się zrespawnować, wybrać czołg, jego konfigurację i ilość amunicji.
Na mapie znajdują się także specjalne punkty, w których gracz może naprawić swój pojazd oraz odnowić zasób amunicji. Ważne jest to, że pociski Premium oraz racje bojowe czy „złote” materiały eksploatacyjne są uzupełniane tylko wtedy, gdy gracz posiada je w garażu. Standardowe jednostki, jak zwykła amunicja itd. są ładowane automatycznie. Warto nadmienić, że z punktów tych może korzystać tylko ta drużyna, kontroluje dany sektor.
Punkty napraw posiadają też swój „cooldown” czyli czas odnowienia. Jeżeli gracz naprawił swój pojazd w danym punkcie do 100%, ponowna wizyta będzie możliwa dopiero po 120 sekundach (2 minutach).
SYSTEM RANKINGOWY
W trakcie trwania meczu, gracz może zyskać specjalne rangi za swoje działania. Są one swoistym wyznacznikiem, jak bardzo dany zawodnik przysłużył się drużynie.
Czy tylko ja mam duże spadki klatek na tym trybie?
Też tak mam ,karta obciążona 70% procesor podobnie a gra chodzi 45-55 klatek -nie wiem o co kaman?
Nie ma. Przecież masz na dobry początek 32k golda. Tryb zjebany na maxa.
To sandbox to diabła, dlatego tyle gelda 😛
Chciałem to sprawdzic na SB ale mam info ze jest wylaczony,( zresetowalem hasło bo takie bylo info,ale ni pomaga)
Bralem w tym udzial na sandboxie rozgrywajac 3 bitwy i co moge dodac nie jest to tryb nadajacy sie do kampienia 😉 agresywna gra wiele wiecej zdziala 😉 pozdrawiam 😉
Czy ja tam widzę zakaz golda? 😀
Jak tak, to będzie wreszcie można pograć normalnie 😀
Na sandboxie jest zakaz golda.
Bardzo fajne! ale… atak jest za ciężki obrona super! trochę do balansu i będzie świetne! Respawn super opcja
naprawa no ok, respawn no nie :/
zresztą wchodzę na SB spróbować, dam znać jak jest w rzeczywistości. grywalność etc.
Brzmi ciekawie tak samo jak ciekawie co WG spier…popsuje:)