Zmiany, zmiany i jeszcze więcej zmian!
Dowódcy!
Trudno uwierzyć, że w maju Armored Warfare stuknie druga rocznica, licząc od startu fazy testów publicznych wczesnego dostępu.
Od samego początku mieliśmy otwarte ucho na naszą społeczność i dograliśmy wszystkie aspekty gry, uznane przez większość graczy za problematyczne. Mamy tu na myśli generator liczb losowych (RNG), artylerię strzelającą pojedynczymi strzałami, amunicję na zasadzie „płać, aby wygrać” i zbyt wolną progresję.
Od czasu wczesnego dostępu poczyniliśmy znaczne postępy i wprowadziliśmy takie rzeczy jak wysokie poziomy, globalne operacje i system łupów. Milowe kroki zrobiliśmy też w kierunku optymalizacji gry, dzięki czemu w Armored Warfare można teraz grać na wielu konfiguracjach komputerów.
Niestety, progres ten miał swoją cenę. Wdrażając w pośpiechu niektóre funkcje, nie dopracowaliśmy ich tak gruntownie, jakbyśmy sobie życzyli. Zdarzyły się też błędy. I tak, wprowadzając niektóre funkcje, nie poświęciliśmy im wystarczająco dużo czasu, w następstwie czego trzeba je było usunąć z gry. Stało się tak na przykład z systemem bazy (który, mamy nadzieję, że w zmienionej formie wróci kiedyś do gry).
Do kwestii, które przysparzały nam najwięcej problemów, należał ogólny balans w grze. Wprowadzając nowe funkcje w grze, straciliśmy z oczu sedno sprawy czyli samą rozgrywkę i zapłaciliśmy za to słoną cenę, tracąc wielu graczy oraz wsparcie tych, którzy pozostali.
Kiedy miesiące temu zdaliśmy sobie sprawę z tego przeoczenia, stoczyliśmy wiele dyskusji z deweloperami i producentami. Ich owocem był nowy kierunek w rozwoju gry, któremu
nadaliśmy nazwę Balans 2.0.
Jak wiecie, w Balansie 2.0 rozchodzi się o masywne zmiany, jakie zawiera aktualizacja 0.19 i .20. Przedstawia je seria artykułów z cyklu Balans 2.0:
Ogólnie rzeczy biorąc zmiany te mają masywny i dalekosiężny charakter. Na przykład z gry zniknęła jedna z pięciu klas w Armored Warfare – artyleria w jej teraźniejszej formie.
Niewiele istnieje gier, które podjęły się takiego wyzwania, ale my ze swojej strony mamy absolutną pewność, że niesamowici deweloperzy studia Obsidian Entertainment, prowadzeni przez Richarda Taylora i Felixa Kupisa, stawią mu czoło.
Z uwagi na zakres projektu prace nad aktualizacją 0.19 ciągnęły się przez wiele miesięcy czyli o wiele dłużej, niż tego wymaga zwykła aktualizacja. Pragniemy mianowicie wprowadzić Balans 2.0 w stanie spełniającym Wasze i nasze oczekiwania i dlatego prosimy o cierpliwość.
Dodatkowe zmiany w ramach Balansu 2.0 zostaną wprowadzone z aktualizacją o.20 wraz z długo oczekiwanymi nowymi liniami pojazdów i map.
Nasuwa się przy tym pytanie, jakich nowości możemy się spodziewać po Balansie 2.0? Jak sobie wyobrażamy przyszłość gry po aktualizacji 0.19?
Chętnie podzielimy się z Wami planami na rok 2017.
Naszym następnym celem jest wzrost populacji graczy w Armored Warfare. Jesteśmy w pełni świadomi aktualnych problemów, dotkliwych zwłaszcza na serwerze północnoamerykańskim i zmiana tej sytuacji będzie naszym priorytetem.
Wraz z Balansem 2.0 zamierzamy przedsięwziąć szereg kroków, aby promować grę. Chcielibyśmy wydać Armored Warfare na Steam, ale na razie nie możemy jeszcze zdradzić żadnych szczegółów na ten temat.
Być może nasuwa się Wam takie oto pytanie: „Dlaczego nie zrobicie tego zaraz” – rozchodzi się tu jedno z najczęściej zadawanych przez graczy pytań. Powodem jest to, że mamy tylko jedną szansę, więc musimy mieć pewność, że reklamowany przez nas produkt jest w doskonałym stanie. Z Waszą pomocą, dzięki informacjom zwrotnym graczy tego dopniemy – serwer testowy z Balansem 2.0 dla regionu północnoamerykańskiego i europejskiego znajduje się w fazie przygotowań.
Na Balansie 2.0 zresztą nie koniec, bo na dobrą sprawę to dopiero początek.
W okolicach marca 2017 r. zaczniemy promować fabułę kampanii w tradycji Armored Warfare, rozwój której od zawsze mieliśmy w planach. Kampania potrwa kilka miesięcy, a nagrody zależne będą od stopnia jej trudności i długości. Zakończenie kampanii łatwe nie będzie i da się we znaki nawet najbardziej wprawnym graczom. Wymagane będą wszelakie zdolności.
To jednakże nie jedyna rzecz, nad którą pracujemy. W 2017 r. gracze mogą się spodziewać:
Linii nowych pojazdów – między innymi linii francuskiej i izraelskiej. Naszym celem jest znaczne zwiększenie liczby pojazdów, a jego realizacja zacznie się wraz z aktualizacją 0.20.
Nowe, ulepszone mapy – nie jesteśmy zadowoleni z niektórych elementów map i będziemy dalej nad nimi pracować. Priorytetem są mapy Highwall i Zaginiona Wyspa. Wprowadzimy też nowe, duże mapy, przeznaczone dla wszystkich stylów gry.
Globalne operacje – największym minusem tego trybu było to, że przy wprowadzeniu był dostępny tylko na jednej mapie. W najbliższej przyszłości dodamy dlatego w tym trybie szereg nowych map z nowymi funkcjami, dzikimi kartami, aktywnymi elementami map itd. Globalne operacje będą naprawdę super!
Inne nowe tryby – jak tylko unormuje się sytuacja z populacją, dodamy nowe tryby, które znajdują się w fazie rozwoju, w tym wojny batalionów, tryb przetrwania PvE i Lords of War. Lords of War planujemy wprowadzić między aktualizacją 0.19 a 0.20 i tym samym zapewnić bardziej konkurencyjną rozgrywkę.
Doświadczenie gracza – choć obecny interfejs użytkownika w Armored Warfare działa, nie jesteśmy z niego w pełni zadowoleni. W przyszłości dla nowych i starych graczy wprowadzimy dlatego uproszczoną wersję interfejsu użytkownika. Oprócz tego chcemy wprowadzić szkolenia, ułatwiające grę na starcie.
Pracujemy nad wieloma jeszcze innymi funkcjami, a realizacja naszych planów zajmie nam pewnie całe lata. Pamiętać należy przy tym o jednym, mianowicie że nie zdarzają się cuda i cudownie łatwe rozwiązania. Poprawa gry i jej populacji wymaga poświęcenia, zasobów i, co najważniejsze, czasu. Balans 2.0 to pierwszy krok na drodze do sukcesu, który jest przed nami. Zmierzajmy ramię w ramię ku świetlanej przyszłości, której jesteśmy oddani, i to na dłuższą metę.
Pragniemy Wam podziękować za Wasze przeszłe, teraźniejsze i przyszłe wsparcie. Niezmiernie cenimy sobie Wasze informacje zwrotne, które, nawet jeśli mają negatywne zabarwienie, pomagają nam w rozwoju i ulepszaniu gry.
Do zobaczenia na polu bitwy!
Zespół produkcji Armored Warfare
Jako wieczny optymista w kwestii Armored Warfare liczę że dopną swego. A co wy o tym myślicie?
Rebalans sterowników by Im się przydał na nVidia .. . Dla porównania Wiesiek chodzi mi na uber full HD 70 klatek … a armored jak odpalam ledwo 50 … i to nie wina sprzętu tylko ich optymilizacji bo nie ma innych gier które tak obciążają mi kompa …. a grafika aż tak nie powala ta gra .. to moje spostrzeżenie
Gra była niezła ale ją ostatnimi zmianami zwalili,spowalniajac pojazdy i sprawiając ze sa nadsterowne. do tego czekanie na bitwe po 9-11 minut….. pare mcy temu wolałem armoreda od wota.Obecnie do armoreda nie ma sensu zaglądać.
No to się obudzili,ho ho.