Zmiany w Twierdzach w 9.17.1
Jak mogliście już zauważyć, Twierdze zostaną zmienione w patchu 9.17.1. Nie od razu, jednak niedługo po jego wprowadzeniu, pojawią się duże różnice, sprawiające, że twierdze będą łatwiejsze w utrzymaniu i mniej angażujące dla klanów. W tej chwili granie Twierdz to praca na cały etat i klany korzystają z bitew ustawionych na środek nocy, przez co wiele klanów w ogóle nie gra twierdz, bo są łatwo farmieni przez większe i silniejsze klany, samemu nie bardzo mogąc kogokolwiek zaatakować. Oby te zmiany bardziej zbalansowały Twierdze i sprawiły, że klany będą czerpać z nich więcej radości i bonusów.
Nowy tryb: Ofensywa
Bitwy o twierdzę odzwierciedlają Darwinowską teorię selekcji naturalnej: Silniejsze klany wolą atakować słabsze, żeby uniknąć potencjalnych strat i porażki. W efekcie klany, które ulepszyły swoje twierdze powyżej V poziomu są regularnie atakowane i tracą surowce, które trudno im odzyskać. Dodając do tego konieczność obrony twierdzy 6 dni w tygodniu, wiele klanów pożegnało się z tym trybem.
Żeby przerwać ten cykl, zmienimy go na nowy – Ofensywy – gdzie:
- Bitwy zaczynają się o określonej godzinie i matchmaking jest automatyczny, co uniemożliwie zaatakowanie konkretnego klanu. Zamiast tego losuje się klany z kolejki, których członkowie są na najbliższym poziomie umiejętności do Twojego.
- Klany nie muszą już bronić swojej twierdzy 6 dni w tygodniu.
- W przeciwieństwie do bitew o twierdzę, branie udziału w ofensywach nie jest obowiązkowe. Zależy wyłącznie od Ciebie i Twojego klanu.
- Porażka nie oznacza już utraty surowców.
- Ilość surowców zdobytych przez zwycięzców zależy wyłącznie od poziomu Twierdzy.
- Klany mogą zapraszać najemników do swoich ofensyw.
Ofensywy (oparte na pojazdach X poziomu) składają się z serii bitew z możliwością zmiany czołgu pomiędzy poszczególnymi potyczkami. Trzeba jednak rozegrać dodatkową bitwę, która określi, która strona będzie atakować, a która się bronić.
Otwarte pokoje Twierdz
Kiedy otworzymy Twierdze dla najemników w 9.17.1, będą oni mieli możliwość brania udziału w ofensywach i potyczkach w trybie Twierdz. Klanowicze grający jako najemnicy będą zdobywali surowce zarówno dla siebie, jak i klanu, z którym współpracują.
Zmiany w ekonomii twierdz
Poczynając od 9.17.1, będzie tylko jeden magazyn surowców przemysłowych. Nie trzeba już będzie przekierowywać graczy do konkretnych struktur i przenosić surowców między nimi.
Jako że nie będzie już struktur do złupienia (i klany nie będą traciły swoich surowców), zmienimy też system budowania struktur i przygotowywania rezerw, żeby lepiej pasował do nowego systemu. Podczas gry w eventach wszyscy gracze w drużynie otrzymują równą ilość punktów sławy. Podobnie w Twierdzach, każdy gracz w zespole zdobędzie tyle samo „skzynek”, niezależnie od tego, czy zginie na początku bitwy, czy pociągnie ją do samego końca.
Zmiany w budowaniu i niszczeniu budynków:
Dobre wieści dla klanów, które jeszcze nie mają Twierdzy: Nie będziecie musieli jej budować, żeby wypróbować nowy tryb, zajmiemy się tym.
Bez łupienia, sam proces budowania Twierdzy również ulegnie zmianom:
- Do ulepszenia Centrum Dowodzenia będzie trzeba spełnić wymagania odnośnie ogólnego poziomu wszystkich budynków. Po prostu musicie rozwijać więcej niż jeden czy dwa budynki.
- Żeby uniknąć przypadków zburzenia swoich budowli (lub specjalnych działań, których potem żałujecie), usuniemy możliwość odbudowywania i burzenia ich całkowicie.
- W końcu, nie trzeba będzie dłużej obawiać się otwierania stref i frustrujących limitów graczy z nich płynących. Z przeróbką Twierdz, będzie można tworzyć budynki na każdym miejscu budpwy.
Nowa klasyfikacja rezerw
Rezerwy zostaną podzielone na 3 grupy. Poza tym, zamiast odpalania tylko jednej na raz (jak teraz), będzie można aktywować dwie (z 1 i 2 grupy) równocześnie:
- Rezerwy, które zapewniają dodatkowe doświadczenie załogi i wolne doświadczenie
- Rezerwy, które dają dodatkowe kredyty i doświadczenie pojazdów.
UWAGA: Efekty Zapłat za bitwę i Dodatkowego Szkolenia będą różne zależnie od trybu gry: Dadzą mniej nagród za bitwy losowe i więcej za bitwy klanowe. Jeśli więc naprawdę chcecie farmić pieniądze, grajcie klanówki.
3. Rezerwy które zwiększają efektywność Rezerw Bojowych i ilość zdobytych Surowców Przemysłowych. (Mogą być aktywowane w pokoju przed ofensywą lub potyczką.)
Aktualnie różnica między siłą rezerw bojowych daje dużą przewagę bardziej rozwiniętym klanom (silny klan staje się jeszcze silniejszy). Co więcej – równoczesne użycie obu rezerw daje znaczący wpływ na rezultat bitwy.
Zmniejszymy wpływ Rezerw Bojowych na balans sił, co powinno zmniejszyć różnicę siły między klanami z różnymi rezerwami:
-Efektywność Rezerw Bojowych będzie zależała od poziomu bitwy (VI, VIII lub X), niezależnie od ich poziomu.
-Klany będą mogły używać tylko jednej rezerwy (Nalot lub ostrzał artyleryjski) podczas bitew o twierdzę (potyczek i ofensyw).
-Poziom rezerw bojowych będzie tylko wpływał na ilość surowców przemysłowych.
-Rezerwy, które wpływają na surowce przemysłowe będą miały wprowadzone ograniczenia, zależne od poziomu bitwy: Transport o dużej pojemności może być używany w każdej bitwie; Rekwizycja tylko podczas Ofensyw.
-Dodamy Rezerwy poziomu XI i XII, które będą miały jeszcze lepsze efekty niż te poziomu X. Żeby je zdobyć, trzeba będzie ulepszyć Centrum Dowodzenia do X poziomu lub zdobyć specjalne osiągnięcia klanu. Więcej szczegółów wkrótce.
Gry Wojenne zastąpią Departament Wojny
Usunięcie łupienia i obowiązkowych bitew sprawiłoby, że bardzo łatwo byłoby osiągnąć maksymalny poziom twierdzy. W rezultacie Departamenty Wojny, które są używane głównie przez najlepsze, zaprawione w bojach klany, stałyby się dostępne dla większej ilości graczy. Każdy będzie miał dostęp do budynku dającego złoto, czas premium, kredyty i inne surowce bez żadnych ograniczeń. To zakłóciłoby środowisko Fair Play. Żeby tego uniknąć, zdecydowaliśmy się całkowicie usunąć Departamenty Wojny i dodać nowy tryb rywalizacji: Wyzwania zwane Grami Wojennymi.
W Grach Wojennych klany biorące udział w Potyczkach i Ofensywach będą walczyły w rankingach w różnych kategoriach. Najlepsze klany i najemnicy dostaną złoto w grze, zaawansowane rezerwy XI i XII poziomu oraz inne nagrody. W ten sposób klany, które zdobywały nagrody z Departamentów Wojny będą mogły utrzymać swoje czołowe pozycje przez rywalizację między sobą.
W końcu, ponieważ pozbyliśmy się łupienia, Jednostka Kwatermistrzowska również zostanie całkowicie usunięta.
UWAGA: Wszystkie klany, które mają te budynki i rezerwy z nich pochodzące otrzymają rekompensatę.
Jak widzicie, Twierdze przechodzą dużą przeróbkę. Żeby zapewnić, że przejście przebiegnie bez przeszkód, ulepszenia będą wprowadzane stopniowo. Patch 9.17.1 wprowadzi Ofensywy i zmiany jakie nowy format niesie ze sobą. Gry Wojenne pojawią się później: Najpierw upewnimy się, że ekosystem gry jest na nie gotowy.
Co do usuwania budynków to jak dla mnie to tylko dowódca powinien mieć taką możliwość, zbudowałem przez przypadek budynek artylerii i budynek nalotów chciałbym jeden z nich usunąć i nie mam możliwości. To głupie jak dla mnie
Potrzebuje informacji na temat „Szkolen taktycznych” (przepraszam za literowke, problem z lapkiem).
Przejde do tematu. Czy wyzej wymieniona „rezerwa/bonus” (jak zwal tak zwal) na XI poziomie dziala na nizszych tierach – przykladowo VIII?
Te zmiany i likwidacja ataków na twierdze inny klanów, to zabieg dla słabszych klanów, które co tu dużo mówić nie umiały się bronić albo stosowały dziwne zagrywki jak np: Nisza, która ustawiała bitwy.
Chwilowo zalogowalem sie na CT, niestety mnie wyrzuciło. Są już zapowiadane niemieckie ciężkie, VK 72.01 ma 560 alfy, ale zastanawiała mnie haubica na japońcach, z tego co pamiętam to tylko burzaki, 88mm penetracji i 1k dmg, może być interesujące
juz jest 75mm peny na HE, zwykły 1.1k a premium 1.4 🙂
„To zakłóciłoby środowisko Fair Play.” Pier****nie, po prostu kasa by im uciekła gdyby więcej ludzi farmiło te misje 😛