Zmiany w Twierdzach w 9.17.1

Jak mogliście już zauważyć, Twierdze zostaną zmienione w patchu 9.17.1. Nie od razu, jednak niedługo po jego wprowadzeniu, pojawią się duże różnice, sprawiające, że twierdze będą łatwiejsze w utrzymaniu i mniej angażujące dla klanów. W tej chwili granie Twierdz to praca na cały etat i klany korzystają z bitew ustawionych na środek nocy, przez co wiele klanów w ogóle nie gra twierdz, bo są łatwo farmieni przez większe i silniejsze klany, samemu nie bardzo mogąc kogokolwiek zaatakować. Oby te zmiany bardziej zbalansowały Twierdze i sprawiły, że klany będą czerpać z nich więcej radości i bonusów.

Nowy tryb: Ofensywa

Bitwy o twierdzę odzwierciedlają Darwinowską teorię selekcji naturalnej: Silniejsze klany wolą atakować słabsze, żeby uniknąć potencjalnych strat i porażki. W efekcie klany, które ulepszyły swoje twierdze powyżej V poziomu są regularnie atakowane i tracą surowce, które trudno im odzyskać. Dodając do tego konieczność obrony twierdzy 6 dni w tygodniu, wiele klanów pożegnało się z tym trybem.

Żeby przerwać ten cykl, zmienimy go na nowy – Ofensywy – gdzie:

  • Bitwy zaczynają się o określonej godzinie i matchmaking jest automatyczny, co uniemożliwie zaatakowanie konkretnego klanu. Zamiast tego losuje się klany z kolejki, których członkowie są na najbliższym poziomie umiejętności do Twojego.
  • Klany nie muszą już bronić swojej twierdzy 6 dni w tygodniu.
  • W przeciwieństwie do bitew o twierdzę, branie udziału w ofensywach nie jest obowiązkowe. Zależy wyłącznie od Ciebie i Twojego klanu.
  • Porażka nie oznacza już utraty surowców.
  • Ilość surowców zdobytych przez zwycięzców zależy wyłącznie od poziomu Twierdzy.
  • Klany mogą zapraszać najemników do swoich ofensyw.

Ofensywy (oparte na pojazdach X poziomu) składają się z serii bitew z możliwością zmiany czołgu pomiędzy poszczególnymi potyczkami. Trzeba jednak rozegrać dodatkową bitwę, która określi, która strona będzie atakować, a która się bronić.

Otwarte pokoje Twierdz

Kiedy otworzymy Twierdze dla najemników w 9.17.1, będą oni mieli możliwość brania udziału w ofensywach i potyczkach w trybie Twierdz. Klanowicze grający jako najemnicy będą zdobywali surowce zarówno dla siebie, jak i klanu, z którym współpracują.

Zmiany w ekonomii twierdz

Poczynając od 9.17.1, będzie tylko jeden magazyn surowców przemysłowych. Nie trzeba już będzie przekierowywać graczy do konkretnych struktur i przenosić surowców między nimi.

Jako że nie będzie już struktur do złupienia (i klany nie będą traciły swoich surowców), zmienimy też system budowania struktur i przygotowywania rezerw, żeby lepiej pasował do nowego systemu. Podczas gry w eventach wszyscy gracze w drużynie otrzymują równą ilość punktów sławy. Podobnie w Twierdzach, każdy gracz w zespole zdobędzie tyle samo “skzynek”, niezależnie od tego, czy zginie na początku bitwy, czy pociągnie ją do samego końca.

Zmiany w budowaniu i niszczeniu budynków:

Dobre wieści dla klanów, które jeszcze nie mają Twierdzy: Nie będziecie musieli jej budować, żeby wypróbować nowy tryb, zajmiemy się tym.

Bez łupienia, sam proces budowania Twierdzy również ulegnie zmianom:

  • Do ulepszenia Centrum Dowodzenia będzie trzeba spełnić wymagania odnośnie ogólnego poziomu wszystkich budynków. Po prostu musicie rozwijać więcej niż jeden czy dwa budynki.
  • Żeby uniknąć przypadków zburzenia swoich budowli (lub specjalnych działań, których potem żałujecie), usuniemy możliwość odbudowywania i burzenia ich całkowicie.
  • W końcu, nie trzeba będzie dłużej obawiać się otwierania stref i frustrujących limitów graczy z nich płynących. Z przeróbką Twierdz, będzie można tworzyć budynki na każdym miejscu budpwy.

Nowa klasyfikacja rezerw

Rezerwy zostaną podzielone na 3 grupy. Poza tym, zamiast odpalania tylko jednej na raz (jak teraz), będzie można aktywować dwie (z 1 i 2 grupy) równocześnie:

  1. Rezerwy, które zapewniają dodatkowe doświadczenie załogi i wolne doświadczenie
  2. Rezerwy, które dają dodatkowe kredyty i doświadczenie pojazdów.

UWAGA: Efekty Zapłat za bitwę i Dodatkowego Szkolenia będą różne zależnie od trybu gry: Dadzą mniej nagród za bitwy losowe i więcej za bitwy klanowe. Jeśli więc naprawdę chcecie farmić pieniądze, grajcie klanówki.

      3. Rezerwy które zwiększają efektywność Rezerw Bojowych i ilość                     zdobytych Surowców Przemysłowych. (Mogą być aktywowane w pokoju         przed ofensywą lub potyczką.)

Aktualnie różnica między siłą rezerw bojowych daje dużą przewagę bardziej rozwiniętym klanom (silny klan staje się jeszcze silniejszy). Co więcej – równoczesne użycie obu rezerw daje znaczący wpływ na rezultat bitwy.

Zmniejszymy wpływ Rezerw Bojowych na balans sił, co powinno zmniejszyć różnicę siły między klanami z różnymi rezerwami:

-Efektywność Rezerw Bojowych będzie zależała od poziomu bitwy (VI, VIII lub X), niezależnie od ich poziomu.
-Klany będą mogły używać tylko jednej rezerwy (Nalot lub ostrzał artyleryjski) podczas bitew o twierdzę (potyczek i ofensyw).
-Poziom rezerw bojowych będzie tylko wpływał na ilość surowców przemysłowych.
-Rezerwy, które wpływają na surowce przemysłowe będą miały wprowadzone ograniczenia, zależne od poziomu bitwy: Transport o dużej pojemności może być używany w każdej bitwie; Rekwizycja tylko podczas Ofensyw.
-Dodamy Rezerwy poziomu XI i XII, które będą miały jeszcze lepsze efekty niż te poziomu X. Żeby je zdobyć, trzeba będzie ulepszyć Centrum Dowodzenia do X poziomu lub zdobyć specjalne osiągnięcia klanu. Więcej szczegółów wkrótce.

Gry Wojenne zastąpią Departament Wojny

Usunięcie łupienia i obowiązkowych bitew sprawiłoby, że bardzo łatwo byłoby osiągnąć maksymalny poziom twierdzy. W rezultacie Departamenty Wojny, które są używane głównie przez najlepsze, zaprawione w bojach klany, stałyby się dostępne dla większej ilości graczy. Każdy będzie miał dostęp do budynku dającego złoto, czas premium, kredyty i inne surowce bez żadnych ograniczeń. To zakłóciłoby środowisko Fair Play. Żeby tego uniknąć, zdecydowaliśmy się całkowicie usunąć Departamenty Wojny i dodać nowy tryb rywalizacji: Wyzwania zwane Grami Wojennymi.

W Grach Wojennych klany biorące udział w Potyczkach i Ofensywach będą walczyły w rankingach w różnych kategoriach. Najlepsze klany i najemnicy dostaną złoto w grze, zaawansowane rezerwy XI i XII poziomu oraz inne nagrody. W ten sposób klany, które zdobywały nagrody z Departamentów Wojny będą mogły utrzymać swoje czołowe pozycje przez rywalizację między sobą.

W końcu, ponieważ pozbyliśmy się łupienia, Jednostka Kwatermistrzowska również zostanie całkowicie usunięta.

UWAGA: Wszystkie klany, które mają te budynki i rezerwy z nich pochodzące otrzymają rekompensatę.

Jak widzicie, Twierdze przechodzą dużą przeróbkę. Żeby zapewnić, że przejście przebiegnie bez przeszkód, ulepszenia będą wprowadzane stopniowo. Patch 9.17.1 wprowadzi Ofensywy i zmiany jakie nowy format niesie ze sobą. Gry Wojenne pojawią się później: Najpierw upewnimy się, że ekosystem gry jest na nie gotowy.

guest
6 komentarzy
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
smiertelka23

Co do usuwania budynków to jak dla mnie to tylko dowódca powinien mieć taką możliwość, zbudowałem przez przypadek budynek artylerii i budynek nalotów chciałbym jeden z nich usunąć i nie mam możliwości. To głupie jak dla mnie

Barthezz1984

Potrzebuje informacji na temat “Szkolen taktycznych” (przepraszam za literowke, problem z lapkiem).
Przejde do tematu. Czy wyzej wymieniona “rezerwa/bonus” (jak zwal tak zwal) na XI poziomie dziala na nizszych tierach – przykladowo VIII?

Kris

Te zmiany i likwidacja ataków na twierdze inny klanów, to zabieg dla słabszych klanów, które co tu dużo mówić nie umiały się bronić albo stosowały dziwne zagrywki jak np: Nisza, która ustawiała bitwy.

;)

Chwilowo zalogowalem sie na CT, niestety mnie wyrzuciło. Są już zapowiadane niemieckie ciężkie, VK 72.01 ma 560 alfy, ale zastanawiała mnie haubica na japońcach, z tego co pamiętam to tylko burzaki, 88mm penetracji i 1k dmg, może być interesujące

;)

juz jest 75mm peny na HE, zwykły 1.1k a premium 1.4 🙂

12qt

“To zakłóciłoby środowisko Fair Play.” Pier****nie, po prostu kasa by im uciekła gdyby więcej ludzi farmiło te misje 😛