O pakietach modów. Pożegnamy się z modami? (Spojler – NIE).
W następnej wersji WoT będzie zrealizowana nowa funkcjonalność ułatwiająca instalację i deinstalację modów, tzw. Pakiety Modów. Sama nazwa nie podoba mi się specjalnie, jeśli zaproponujecie jakąś inną fajną – zmienimy.
Do posta są załączone doki (w źródle) z opisem obecnej wersji. To istotny moment – to „work in progress”. To, że funkcja pojawi się w następnej wersji czołgów nie oznacza, że przestaniemy ją potem rozwijać. Będziemy chcieli dopracowywać i przerabiać zgłaszane przez was problemy. Traktujcie to po prostu, jak pierwszą iterację projektu.
* w najbliższych kilku patchach w WoT będzie funkcjonować hybrydowy system włączania modów, za pomocą pakietów i po staremu, przez res_mods/.
W przyszłości z powodu wielu różnych przyczyn, chcemy odejść od res_mods/. Tym niemniej nie zrobimy tego dopóki społeczność moderów nie da nam znać, że pakiety są już OK i są gotowi przejść w pełni na ten system. Dlatego tak ważne są dla nas informacje zwrotne od was, wskazania co można poprawić i gdzie są błędy, żeby gracze i moderzy mieli wpływ na kształt funkcjonalności.
To, co planujemy zmienić do następnej wersji WoT która już nadchodzi:
- pakiet wsadowy (res/)
- ścieżka do lokalizacji pakietu (mods/) – ponieważ istnieje ryzyko, że ścieżki do res_mods/ i do mods/ mogą mylić graczy, należy pomyśleć jak inaczej można nazwać lokalizację.
- rozszerzenia (.wotmod)
Pakiety, to sposób organizacji plików modów w którym cała zawartość danego moda zawarta jest w jednym pliku.
Obecnie pliki modów do WoT są dodawane do lokalizacji /res_mods/<wersja gry>. Pliki z różnych modów pojawiają się w jednym folderze i to utrudnia określenie jaki plik dotyczy jakiego moda. Przejście na format pakietów zdecydowanie uprości organizacje plików. Żeby zainstalować mod wystarczy skopiować pakiet do lokalizacji /mods a żeby deinstalować – usunąć pakiet.
Pakiet skopiować do lokalizacji /mods.
Można zrobić to ręcznie lub instalatorem. Mody będą mogły być organizowane w pod-pakiety, co pozwala m.in. grupować je ze względu na typ.
TY Trank! 🙂
dobra zmiana 🙂
Taki manewr ma na celu wyłącznie wyeliminowanie nielegalnych modów. W tej chwili WG może mieć problem z identyfikacją poszczególnych modów w chwili kiedy ma się ich powiedzmy 20, bo wiele plików się powtarza i nie wiadomo czy ten i ten plik jest od nieszkodliwego celownika, czy od chędożonego aimbota. Modderzy sobie poradzą, problem będzie wyłącznie w konfigurowaniu tych modów i będzie konieczność przeniesienia ich ustawień do poziomu klienta gry.
JA używam tylko dwóch. Minimal Hangar mod – żeby nie obciążać laptopa w hangarze (cały ciemny, widać tylko czołg), oraz celownik dla artylerii. Obojętnie jaki Z WIDOCZNĄ ODLEGŁOŚCIĄ. Serio, jakiś zupełny idiota w Wargaming projektował domyślny celoniwk dla artylerii… Odległość ,najważniejsza informacja, szczególnie przy strzelaniu w poruszający się pojazd jest naniesiona małą, czarną czcionką, które nie widać na wielu miejscach na mapie… Jakby to poprawili – mogę się nawet obejść bez hangaru.
Na cholerę komu nie wiadomo jakie mody, ja używam od lat tylko
Statystyki Sesji
WN8 po bitwie
Liczba HP podczas bitwy
I to w zupełności wystarcza, a tego XVM powinni zlikwidować, to jest RAK WOTA!!!
A co z modami podmieniającymi np. dźwięki lub załogę. Usunięcie tego folderu to byłby jakiś bezsens.
Od lat pisałem na forum by usunąć zakładkę res mod a to co, jest akceptowane wrzucic do gry i dać wybòr graczą co chcą Ameryka poza celownikiem i xvm ta gra nie potrzebuje modòw
Pomidory,pomarańcze każdy gra jak umie ten koleś co pisał te głupoty to pewnie jeden z tych co kasował parę razy konto aby mieć lepsze statystyki jak by byli sami niebiescy to byś chłopie nie pograł.
spieprzcie tą grę do końca, to ma być gra a nie bawienie się modami to jest nieuczciwe wobec innych graczy
Jak to nieuczciwe? Każdy ma taką samą szansę, każdy może używać tych modów :v
KD, nie wiem co brałeś, ale bierz po pół albo więcej zapijaj. PLS, pomyśl, to nie boli…..
XVM to chit. Szkoda, że WG tak nie myśli
@KD xvm to nie jest chit to jest mod a to jest różnica
To wytłumacz mi jaką przewagę daje XVM? Taką, że wiesz z kim masz do czynienia w meczu? Jak widzę Pomidora to wiem, że bot, jak pomarańcze, że albo gra dla zabawy albo jest idiotą..
XVM posiada więcej opcji niż ci się wydaje 😉 wbrew pozorom to nie tylko kolorki
Pisze sie hit*
Ok, całkiem ciekawe. Pytanie czy przejście na pakiety nie rozpęta swoistej WoTowskiej odmiany DLL Hell. I czy ten nowy system sobie poradzi z całą tą różnorodnością modów jakie są stosowane przez graczy? I czy będą pamiętać o możliwości obsługi plików konfiguracyjnych?
ja to widze tak ze teraz za mody bedziemy placic moderom za posrednictwem WG
Jeśli umożliwi to zbanowanie wszystkich graczy używających aimbota, a później jeszcze zablokowanie tego badziewia – to jak najbardziej za.
JA potrzebuję tylko XVM, mi to grę umila…