Zmiany dźwiękowe w łacie 0.9.16
Na początku miesiąca, na swoim kanale, wrzuciłem pierwsze omówienie zmian z serwera testowego 0.9.16. Pojawiły się tam informacje o zmianach, jakie WG wprowadziło w obrębie systemu dźwiękowego. Z racji, że jestem purystą dźwiękowym, i każde lepsze brzmienie gry witam z otwartymi uszami, ucieszyła mnie wieść o dokładnym skupieniu się „łorgejmongowców” na tym aspekcie gry.
Ostatnio pojawiły się dokładne newsy, które opisują co i jak zmieni się w systemie dźwiękowym, w łacie 0.9.16. Przede wszystkim WG dokonało podziału głównych suwaków gry na pomniejsze opcje (rys 1.). Podział tyczy się suwaków od interfejsu i dźwięków powiadomień (1 i 2) oraz muzyki, która została podzielona na muzykę w grze i muzykę w garażu (3 i 4). Nie jest to może wielka zmiana, ale pozwala już wpływać na to, co słyszymy w głośnikach na samym początku.
Rys 1. Podział suwaków dźwiękowych w głównym menu dźwięków.
Drugą opcją jest poszerzenie ilości dźwięków kalibrów w grze z 3 do 5 w zakresie tierów VIII-X. Dotychczas gracz nie słyszał różnicy pomiędzy wystrzałami np. T-44 i T-62A. W łacie 9.16 różnica ta będzie dużo bardziej wyraźna.
Podobna sprawa tyczy się dźwięków wystrzałów i modułów. Tutaj autorzy łaty skupili się głównie na magazynkach, które dostaną osobne dźwięki na przeładowanie, wystrzelenie ostatniego pocisku i gdy skończy się amunicja. Prócz tego pojawią się oddzielne dźwięki dla zniszczonych modułów, jak silnik czy magazyn amunicji.
Bardzo ciekawą kwestią jest wbudowanie do menu trybu nocnego. Jest to specjalna opcja w grze, która pozwala ściszyć cały huk wystrzałów za pomocą jednego przycisku. Jest to bardzo wygodny sposób na wyciszenie gry np. wieczorem, gdy nie chcecie przeszkadzać innym domownikom w odpoczynku (rys 2).
Rys 2. Tryb Nocny
Inną kwestią, która była dosyć długo oczekiwana przez graczy, a dostępna tylko dzięki modom, jest zmiana dźwięku Szóstego Zmysłu. Od łaty 9.16 gracze będą mieli do wyboru dwa podstawowe dźwięki tego perka oraz opcję trzecią, czyli dodanie swojego dźwięku, w formacie mp3, który będzie odtwarzany w grze (rys 3.):
Rys 3. Dźwięk Szóstego Zmysłu
Na koniec warto wspomnieć o ogólnych możliwościach dostosowania palety dźwiękowej do naszej maszyny. Gracz będzie miał możliwość samemu wybrać jakość odgłosów w grze (wysoka lub niska) czy dostosować dźwięki do urządzenia, z którego odsłuchuje dźwięk (słuchawki, system głośników, laptop). Dodatkowo w grze pojawią się nowe jingle muzyczne, chociażby muzyka w garażu, która na pewno umili panującą cisze przy wyborze czołgu do bitwy (rys 4.):
Rys 4. Panel wyboru jakości dźwięków.
Wszystkie dźwięki, które zostały wymienione w danym artykule, możecie odsłuchać pod tym linkiem.
Źródło: worldoftanks.eu