Modele HD w wersji 9.10
Czołgiem! Oficjalny Portal RU wystosował informację na temat modeli HD. W patchu 9.10 w grze World of Tanks pojawiło się 29 nowych modeli HD. Wśród nich także nowa gałąź Japońskich ciężkich, a także 20 sprawdzonych w bitwie stalowych maszyn, przerobionych do nowej wizualnej jakości.
Zmiany pancerzy przy przerobieniu modeli do HD
Zmiana istniejących już modeli czołgów w grze, do nowej lepszej jakości sprawia, że większość z nich staje się bardziej niezawodna i w całości oddaje atmosferę groźnej maszyny bojowej, która przejechała przez dym i płomienie setek wirtualnych bitew na polach World of Tanks.
Oprócz zmian zewnętrznego wyglądu, niekiedy ciągnie za sobą zmiany opancerzenia danego pojazdu. Wynika to z wielu czynników, takich jak: odniesienie się do danych historycznych (dodatkowe informacje na podstawie rysunków czy istniejących egzemplarzy), zmiany geometrii elementów kadłuba czy wieży.
Model czołgu w grze World of Tanks składa się z dwóch części: z modelu kolizyjnego i jego wizualizacji. [SUWACZEK]
Ogólnie mówiąc, wizualizacja czołgu – to tak naprawdę to, co widzimy na ekranach Naszych komputerów w bitwie czy hangarze, czyli graficzne przedstawienie kadłuba, gąsienic i wieży. Model kolizyjny występuje w obliczeniach serwera, co zawiera pełną informację o pancerzu czołgu, rozkładzie modułów (wewnętrznych i zewnętrznych) oraz członków załogi.
Przy przerabianiu czołgu do HD w pierwszej kolejności zmienia się właśnie wizualizację modelu: czołg staje się bardziej szczegółowy, mogą pojawić się zmiany w geometrii niektórych elementów kadłuba czy wieży. Następnie podobne zmiany wprowadzane są w modelu kolizyjnym analogicznie do wizualizacji, grubość pancerza etc. po to, żeby model kolizyjny był zgodny z nową wizualizacją czołgu.
Z 20 przerobionych czołgów do HD w wersji 9.10 najbardziej zauważalne zmiany pojawiły się u 6 czołgów [SUWACZKI]: