We wrześniu tego roku minie dokładnie 100 lat od chwili, kiedy pierwszy czołg, brytyjski Mark I, brał udział w walkach. W związku z tym, portal nim.ru postanowił skontaktować się z przedstawicielem firmy Wargaming, aby zorientować się, jak to wydarzenie będzie obchodzone w firmie i porozmawiać o aktualizacji 9.15 oraz przyszłych planach deweloperów. Na pytania odpowiadał Maksim Czuwałow.
W tym roku przypada stulecie czołgu. Mamy nadzieję, że nie pominiecie tej daty?
– W rzeczy samej. Przygotowaliśmy masę przeróżnych kampanii i konkursów. Punktem kulminacyjnym będzie impreza w Londynie, gdzie na paradzie pojawi się prawdziwy Mark I, który był najlepszym czołgiem w historii. Warto śledzić aktualności.
Jak społeczność postrzegała patch 9.15? Jeśli się nie mylę, sami nazwaliście ją 'narodową’?
– Czołgiści odebrali go bardzo dobrze. Faktycznie, ten patch można nazwać 'narodową’ aktualizacją World of Tanks, ponieważ została stworzona na podstawie życzeń graczy. Oczywiście główną rolę odegrał tutaj feedback społeczności. Kiedy masz setki milionów graczy, logiczne jest, że każdy będzie chciał coś innego. Różne kraje chcą zobaczyć w grze te elementy, które są bliskie ich kulturom. W zasadzie dotyczy to regionalnej zawartości: na przykład, Chińczycy bardzo prosili o czołg z obrazem Złotego Smoka, Koreańczycy – chcieli maszyn z nietypowymi kamuflażami, pamiętającymi czasy wojny koreańskiej, a Japończycy – czołg w stylu anime.
Skąd wiedzieliście, nad czym warto pracować w pierwszej kolejności?
– Wszystkie komentarze zostały, że tak powiem przefiltrowane przez pryzmat naszych doświadczeń. Ponadto możemy konsultować się z przywódcami klanów i doświadczonymi graczami, aby wyodrębnić ważne kierunki rozwoju. W wyniku współpracy jesteśmy w trakcie poprawy balansu, MM, klasy artylerii, zmiany interfejsu i optymalizacji.
W 9.15 skoncentrowaliście siły na poprawianiu starej zawartości. Co będzie kluczowym tematem następnej aktualizacji?
– Teraz przygotowujemy się do startu serwera testowego, na którym gracze zmierzą się z globalnym rebalansem – zmiany dotkną praktycznie każdej maszyny w grze. Oczywiście te zmiany, nie zostaną wprowadzone w życie bez feedbacku i życzeń społeczności.
W następnym patchu, 9.16 (9.15.1 jest patchem przejściowym – przypis redakcji), który prawdopodobnie pojawi się na jesieni, wejdą w życie te części globalnego rebalansu, które będzie można uznać za zakończone. Również mamy wielkie plany na wprowadzenie różnych usprawnień o które proszą nasi gracze. W 9.15 dodaliśmy do World of Tanks dużo przeznaczonych dla użytkownika modyfikacji. Ten kierunek będzie dalej rozwijany, aby najpopularniejsze mody były dostępne w grze. Daje to kilka korzyści. Po pierwsze, bezpieczeństwo: nie ma potrzeby pobierania modów z zewnętrznych stron internetowych. Po drugie, automatyczna optymalizacja, ponieważ testujemy wszystkie mody. Po trzecie, uprości dostęp do tych modyfikacji.
Pod koniec ubiegłego roku w World of Tanks pojawiły się czeskie czołgi. Można już wyciągnąć jakieś wnioski na temat tej gałęzi?
– Czołgi Czechosłowackie stały się bardzo popularne, zwłaszcza czołgi 9 i 10 poziomu. Ich wyjątkową cechą – jest magazynek z bardzo krótkim czasem przeładowania, najszybszym w grze. Toż nic dziwnego, że maszyny podobają się graczom, którzy lubią agresywną grę i najważniejsze – wiedzą, jak to zrobić.
Chcieliśmy zapytać o VR. Czy planujecie poważną ekspancję „Czołgów” do świata wirtualnej rzeczywistości?
– Obecnie VR zdobywa świat, lecz nikt nie może powiedzieć, gdzie tak naprawdę zajdzie i które rynki zdominuje. Staramy się iść z duchem czasu.
Źródło: nim.ru
Jeżeli interesuje Was wywiad o tym, jak powstawała 'narodowa’ aktualizacja World of Tanks, to zapraszamy do artykułu 🙂
WoT i VR 😀
Gra, która wykorzystuje 2 rdzenie, nie ma DX11, albo dopiero go wprowadziła, gdzie większość graczy posiada przedpotopowy sprzęt 😀
Dla mnie bomba.Super.