Q & A – Armored Warfare
Kolejny zestaw pytań i odpowiedzi poświęcony jest powstawaniu gry.
Q: Czy jesteście w stanie wdrożyć więcej komend związanych z bitwą zespołową m.im „Potrzebna zasłona dymna w …” (dla dział samonieżnych) lub o pomoc w AFV skierowana do skautów?
A: Jak najbardziej jest to możliwe , ale nie chcemy zbytnio zaśmiecać interfejsu wydawania komend. To oczywiste, że obecny system szybkiego wydawania komend jest prosty jednakże mamy pewne pomysły na przyszłość związane z usprawnieniami. Jednym z nich jest pogrupowanie komend w podtypy. Innym rozważanym przez nas pomysłem jest zmiana systemu opartego o tekst na system zarządzania głosowego – poprzez serię szybkich kombinacji 3-4 klawiszy (dodano przez autora: kombosy) gracz będzie miał możliwość wyboru dużej grupy komunikatów głosowych, które będą odtwarzane w języku wybranych przez innych graczy z drużyny. Jednakże w chwili obecnej w/w rozwiązania należy traktować jako możliwe ścieżki rozwoju. Tak czy inaczej, na pewno będziemy doskonalić dostępne narzędzi do komunikacji zespołowej.
Q: Czy rozważacie wprowadzenie modyfikacji (wariantów) map (np. inna pora roku, dnia, pogody, itp.).
A: Tego typu mapy częściowo już pojawiły się w trybie PvE, gdzie niektóre mapy PvE bazowane są na segmentach z już zaimplementowanych map PvP (i vice versa). Zamierzamy zaimplementować mechanizm zróżnicowanego oświetlenia i pogody na różnym mapach trybu PVP. Niemniej jednak nie chcemy iść w rozwiązania, które będą rozszerzać pulę dostępnych map poprzez ich „klonowanie” i drobne zmiany w zestawie tekstur. Chcemy zapewnić możliwość grania w rożnych środowiskach i na unikalnych mapach – dla przykłady tematem przewodnim kolejnej mapą nad jaką pracujemy są tropiki. I wiele wiele więcej map z Europy, Azji i Afryki jest w tej chwili projektowana.
Q: Jakie inne klasy pojazdów planujecie lub rozważacie wprowadzić w Armored Warfare?
A: W chwili obencje nie planujemy wprowadzenia nowych klas pojazdów – ale jesteśmy świadkom, faktu, iż nawet pojazdy w danej klasie mogą mieć znacząco różne cechy. Tutaj przykładem mogą być TD’ki, gdzie z jednej strony mamy szybkie, kołowe pojazdy wyposażone w wieżę , a z drugiej pojazdy gąsienicowe z ograniczonym wychyłem działa, jak również pojazdy wyposażone tylko w wyrzutnie rakiet. (…) Zróżnicowanie rozgrywki nie wymusza na nas wprowadzenia większej ilości klas pojazdów.
Q: Czy będzie możliwy roaming pomiędzy serwerami EU i NA?
A: Zastanawiamy się nad tym. Jednakże proces nie jest taki prosty. Pod uwagę należy wziąć czynniki takie jak bazy danych, proces synchronizacji, itp. Dopiero po dokładnym zbadaniu tych aspektów podjęta zostanie ostateczna decyzja.
Q: W chwili obecnej niektóre pojazdy, takie jak T-72A posiadający wyrzutnię z T-72B mają niepoprawne aktualizacje. Czy zostanie to poprawione?
A: W naszej opinie nie jest to bug. Proszę pamiętać, że nasza gra umiejscowiona jest w przyszłości, a pojazdy obsługiwane są przez najemników. (dobre tłumaczenie 🙂 ) Zatem niektore usptawnienia Some customization is therefore completely acceptable (such as mounting a more advanced ERA on older vehicles to prolong their lifespan – after all, something like that happens in real life as well quite often). Wrong module descriptions are another matter however – we will strive to make the modules – wherever possible – accurately named. That includes for example correct shell designations, correct engine names and other modules as well. On the other hand – having realistic updates from later variants of the same vehicle is acceptable – in Armored Warfare, vehicles are generally named after their “stock” variants – in this case the T-72A includes the T-72B upgrades as the T-72B will not be introduced as a separate vehicle.
Q: Czy podczas patrzenia przez wizjer będzie możliwe zauważenie gwintowania lufy? :/
A: Nie. Nie jest to realistyczne (kiedy w rzeczywistości patrzysz przez wizjer nie widzisz tego elementu). Po drugie mogło by to utrudnić rozgrywkę, bo zmniejszało by pole widzenia. Na samym początku rzeczywiście eksperymentowaliśmy w tym temacie, ale gracze narzekali na to rozwiazanie.
Q: Czy w Armored Warfare amunicja AP i HE będzie w różny sposób wchodzić w interakcję z obiektami otoczenia?
A: Mechanizm kolizyjny pocisków i obiektów otoczenia w chwili obecnej nie działa zgodnie z oczekiwaniami i będzie poprawiony. W przyszłości niektóre małe obiekty (such as płoty, znaki drogowe, itp) zmniejszą penetrację kinetyczną pocisków (AP, APCR, APFSDS etc.) – pociski będą przez nie przelatywać, ale napotkanie takiego obiektu spowoduje utratę penetracji. Pociski HE i HEAT będą ulegać detonacji w kontakcie z tymi obiektami.
Q: W jaki sposób zamierzacie karać graczy za teamkill’e?
A: Pracujemy and automatycznym systemem karania za tego rodzaju zachowania. Gracze z pewną ilości uszkodzeń za TK będą karani ban’ami, których dotkliwość będzie się zwiększała w miarę wzrostu częstotliwości niepożądanych zachowań. Nie możemy jednak wyjawić większej ilości szczegółów, gdyż chcemy zapobiec możliwości obejścia tego systemu.
A: W przyszłości jet to możliwe. W chwili obecnej szczegółowo śledzimy informacje zwrotne dotyczące map.
Q: Czy na minimapie zostanie dodany market „Ostatniej znanej lokacji” pojazdu?
A: Tak, ta opcja została właściwie już dodana w EA5.
Q: Czy rozważacie/ dyskutujecie nad możliwością wprowadzania pewnych modów do gry?
A: W tym momencie nie. Jest to możliwe, ale rozważymy ten temat dopiero w memencie w którym gra zostanie wypuszczona, ale nie w najbliższej przyszłości nie oczekujcie zmiany w tej polityce.
Q: Czy system załóg i dowódcy jest rozwiązaniem finalnym?
A: System dowódcy w dalszym ciągu jest na etapie rozwoju. Pracujemy nad nieco innym systemem, który pozwoli na otrzymywanie dodatkowych nagród i szkoleń dowódcy. Każdy dowódca będzie miał możliwość wraz ze wzrostem doświadczenia bitewnego, a każdy czołg będzie dawał unikalne bonusy – umiejętności, bonusy w grze, ale również możliwość odblokowania unikalnego kamuflażu czy pojazdu. Planujemy, aby dowódcy mieli swoje poziomy, coś podobnego jak tiery czołgów. Niektórzy dowódcy będą uniwersalni, inni będą mieli umiejętności dostrojone do konkretnych czołgów.
Q: Staliście na stanowisku, że T-14 Armata będzie czołgiem 10 tiera, ale w chwili obecnej w drzewku jest tylko 5 tier. Czym zamierzacie wypełnić brakującą lukę?
A: Tier 10 – jak i inne tiery– nie musi zawierać tylko czołgów podstawowych. Rozważaliśmy możliwość wystąpienia wielu klas pojazdów na 10 tierze. Dla przykładu mógłby to być polski czołg lekki Anders. Innym kandydatem na tirer 10 mógłby być prototyp czołgu podstawowego z 140mm armatą budowany w oparciu o współczesne zachodnie czołgi.
Źródło: aw.my.com