9.15 – fizyka i dźwięk
W obecnej wersji gry efekty dźwiękowe bitew pancernych zostały całkowicie zmienione, a fizyka ruchu pojazdów stała się bardziej realistyczna. Aktualizacja zapewniła powiew świeżego powietrza, nowe możliwości i nowe wrażenia z rozgrywki. Nikt nie pozostał obojętny na wprowadzone zmiany – nowe funkcje i elementy były i nadal są omawiane.
Analiza Waszych opinii i uwag pomogła nam ustalić zakres dalszych prac nad modelem fizyki ruchu pojazdów oraz krajobrazem dźwięku w bitwie. Co zmieni się w wersji 9.15? Czytajcie dalej!
Fizyka ruchu pojazdów
Ulepszona fizyka ruchu pojazdów usunęła problemy, które czasem napotykaliście, np. utykanie przy jeździe w poprzek nachylonych powierzchni czy utratę prędkości podczas pokonywania niewielkich przeszkód. Pojawiły się także nowe manewry.
Jednak oprócz pozytywów znaleźliśmy wśród Waszych opinii także i takie, które dotykały kwestii wymagających rozwiązania. Najważniejsze z przedstawiamy poniżej.
- Przewracanie czołgów – w celu zmniejszenia prawdopodobieństwa przewrócenia czołgu podczas wykonywania manewrów, przerobiono algorytm sprzęgła czołgu. Szansa na przewrócenie się stanie się znacznie niższa. Jednak niebezpieczeństwo przewrócenia podczas ostrych manewrów pozostanie.
- Uszkodzenia przy spadku – przerobiono nieco system otrzymywania uszkodzeń. Do tej pory przy dowolnym oderwaniu gąsienic od powierzchni mogliśmy doprowadzić do otrzymania uszkodzeń. W 9.15 odnowiony system będzie brał także pod uwagę długość lotu i wysokość z jakiej spadniemy. Spadek z wysokości większej niż 4 metry doprowadzi do tych samych skutków, co w wersji 9.14.
- Utykające pojazdy – wraz z wyjściem patcha 9.15 problem ten zostanie rozwiązany dzięki dopracowaniu fizyki ruchu.
Częste przewracanie się pojazdów podczas jazdy z dużą prędkością po nierównym terenie
Pojazdy utykające po częściowym kontakcie kadłuba z przeszkodą (domem, skałą, pojazdem przeciwnika itd.)
Duże uszkodzenia otrzymywane przy upadku
Pracujemy obecnie nad rozwiązaniami, które usuną te problemy wraz z wprowadzeniem wersji 9.15.
Dźwięki
Oprócz poprawek fizyki w wersji 9.15 poprawimy też lekko system dźwięku. Znajdziecie w nim:
- lepszy dźwięk pocisku uderzającego w czołg;
- dodatkowy dźwięk uruchomionej Lornety polowej i Siatki maskującej;
- poprawione kryteria zmiany dźwięku po penetrującym trafieniu, zależnej od ilości zadanych uszkodzeń: 0–17% – niewielkie uszkodzenia, 17–35% – średnie uszkodzenia, ponad 35% – duże uszkodzenia;
- możliwość wybrania systemu nagłośnienia (2.0 lub 2.1) w menu ustawień;
- obsługę modyfikacji komponentów dźwiękowych w World of Tanks.