Q&A z 22.03.2016
Odpowiedzi udzielił Carnotzet.
(P)ytanie
Niestety (a może na szczęście), nie grałem w Furutaką kiedy była przez graczy uważana za kiepską jednostkę. Teraz jest to przyjemny w obsłudze okręt, który potrzebuje czasu na wdrożenie się gracza w jego obsługę i trochę umiejętności (ogarnięcie taktyki). Po zagraniu kilkudziesięciu bitew nią i Omahą, mogę stwierdzić, że obecnie jednostki te są bardzo podobne. Nasuwają mi się dwa pytania: czy mógłbyś dostarczyć oficjalnych statystyk dotyczących Furutaki, i porównać je z Omahą? Bardzo lubie Furutakę i myślę, że to bardzo ciekawy okręt na V tierze, ale trudno mi znaleźć się w pierwszej trójce podczas bitwy.
(O)dpowiedź.
Obecnie średnie obrażenia Furutaki jest mniejsze niż Omahy. Stosunek wygranych jest praktycznie taki sam (około 0,4% mniejszy niż u Omahy). Przyczyną tych różnic jest w rzeczywistości charakterystyka gry tymi jednostkami. Furutaka to pierwszy ciężki krążownik w linii, a tym samym wymaga innej taktyki i zmianę nawyków. Krążowniki amerykańskie mają ten sam problem przy przesiadce z Cleveland na Pensacolę. Gracze muszą uczyć się na nowo gry okrętem, a tym samym ich wydajność podczas walki początkowo jest niska.
(P)
Większość linii okrętów jest dobrze przemyślana i pozwolia nowym graczom poznać tajniki gry i rolę poszczególnych typów jednostek. Służą do tego tiery I – IV. Poza BB. Niestety, pancerniki zaczynaja być grywalne dopiero od V tieru, a nowi gracze mają naprawdę ciężko przebrnąć przez wcześniejsze poziomy. Czy patrząc na statystyki graczy, którzy rozpoczęli linię BB i nie mogą przebić się przez V poziom, zadowala cię, czy ich frustracja nie spędza ci snu z powiek?
(O)
Mamy oko na te statystyki. Dwie kwestie. Po pierwsze: BB są okrętami, które najszybciej rozwijały się w pierwszej połowie XX wieku, a w szczególności w 20-sto leciu międzywojennym i początkowej fazie II Wojny Światowej. Skuteczność ich uzbrojenia ciągle wzrastała. Po drugie: III i IV tier w grze został specjalnie w taki sposób zbalansowany, aby był bardziej wymagają w grze niż CL i DD. Większy okręt – większa odpowiedzialność. W rzeczywistości, nie każdy gracz może grać BB skutecznie i cieszyć się z gry. Wolimy by większość graczy wybrała linie krążowników (i DD, ale te są nieco trudniejsze do ogrania).
(P)
Zaczynałem przygodę z WoT i jest tam bardzo ciekawy czołg lekki Premium – AMX Chaffee. Chciałbym wiedzieć, czy jest podobna do niego jednostka w WoWs?
(O)
Jest taki okręt – Atlanta. Jednak musimy trochę wyważyć tą jednostkę, gdyż jest zbyt „pro”, co często powoduje sprzeczki i nieporozumienia pomiędzy graczami…
(P)
Czy zmieni się coś w temacie spowodowania eksplozji magazynów amunicyjnych na BB po trafieniu torpedą lotniczą?
(O)
Nie zrobiliśmy na razie nic w tej sprawie. Nadal pracujemy nad tą kwestią.
(P)
Kiedy następna odsłona wyzwania Arpeggio?
(O)
Nie tym miesiącu, ale na pewno w bliskiej przyszłości. Musimy najpierw przeanalizować, jak to wydarzenie jest postrzegane przez graczy. Na ogół, na serwerze RU opinie były raczej pozytywne. Zdecydowaliśmy się więc rozpocząć pracę nad kolejnym etapem tego eventu.
(P)
Czy planujecie dodać drugi samolot na lotniskowcach z podwójnymi katapultami? Czy planujecie dodać efekty wizualne dla dział oplot. podczas prowadzenia przez nie ognia (a przynajmniej dla części z nich)?
(O)
Na pierwszą część pytania odpowiedź brzmi nie. Obecnie tylko jeden samolot będzie startował na raz. Co do drugiej części pytania, na chwilę obecną nie myślimy o tym, musimy być bardzo ostrożni w kwestii wydajności komputerów dużej ilości graczy. Może później.
(P)
Kiedy poprawicie ekran szczegółowych statystyk i sprawicie, że ekran ten będzie czytelniejszy?
(O)
Planujemy zmienić pewne rzeczy. Jeśli chodzi o ekrany statystyk, naszym priorytetem jest poprawa czytelności ekranu po bitwie.
(P)
Sugestia dotycząca przekwalifikowania kapitana. Wszyscy wiemy, jak długo trwa przekwalifikowanie kapitana z dużą ilością punktów umiejętności. Dlaczego nie są stopniowo odblokowywane jego umiejetności?
(O)
Natychmiastowe przekwalifikowanie jest usługą płatną. Potrzebne są płatne usługi w grze, aby móc płacić pracownikom i rozwijać produkt. Tak więc, jest to bardzo mało prawdopodobne, funkcja przekwalifikowania raczej się nie zmieni.
(P)
Dziś znalazłem się w następującej sytuacji. Mój ster został zniszczony i okręt popłynął na plażę wyspy, gdzie został zatopiony… na plaży. Można zrobić tak, by okręty pozostają na brzegu po zniszczeniu? Było by to dobre dla realizmu.
(O)
Planujemy wprowadzić coś takiego, ale nie jest to najważniejsze na naszej liście priorytetów. Jest całkiem możliwe, że pewnego dnia będziemy mogli podziwiać wypalone szczątki rozbitego okrętu na złotej plaży, zastanawiając się nad sensem życia.
(P)
W łatce 0.5.3.2 USS Benson miał otrzymać stały kamuflaż. Gdzie on jest?
(O)
Obecnie w „rezerwie”. To przeoczenie. Pracujemy nad tym.
To na razie tyle – czekamy na więcej 😉
A ja się pytam kiedy:
– okręty RN
– powtórki
– treningówki?
Wiem, wiem- są mody. Ja jednak nie jestem modofilem i ze względu na sprzęt unikam ich.