Odpowiedzi deweloperów. Zapis stenogramu z wywiadu. Tematem rozmów były dźwięki 2.0 i silnik audio w WoT:
– dźwięk silnika, strzały oraz dźwięki wewnętrzne, to dźwięki prawdziwych maszyn,
– chcieliśmy wprowadzić dźwięki, które nie wywierałyby nacisku na gracza, dzięki czemu możemy przez wiele godzin siedzieć przy grze. Konsultowaliśmy tę sprawę z fachowcami; dźwięki nie szkodzą graczowi i przyczyniają się do bardziej komfortowej gry,
– dźwięki silników w grze są podzielone ze względu na typ: benzyna / diesel,
– powrót do starych dźwięków jest technicznie niemożliwy,
– jeżeli chodzi o dźwięki – to nie koniec. Będzie się działo..
– wiemy, że potrzebujecie kobiecego lektora w grze!,
– możecie spodziewać się dalszego rozwoju dźwięków.
Konstantin Soldatov (Foton):
– na temat Szwedów zebraliśmy już potrzebne informacje. Nowe gałęzie, to bardzo odległe plany,
– nie zwiększymy rozmiaru map,
– w Kwietniu pojawią się pierwsze informacje o patchu 9.15,
– będą zmiany w balansie,
– gąsienice haczą o koniec budynku – wiemy o tym błędzie i wkrótce zostanie on naprawiony,
– w 9.15 zapewnimy moderom dodatkowe informacje o nowym silniku Wwise,
– World of Tanks zostało przetłumaczone na 39 języków
via WoT Express
Dźwięki są skopane. Silniki słychać tak samo, niezależnie od pojazdu, który się akurat porusza.
Sam dźwięk wystrzałów porównam do poligonu, na którym artyleria czy czołgi strzelają. Tylko słuchający jest daleko od poligonu. Prawdziwe wystrzały z bliska są zupełnie inne.
Mam wrażenie, że chodzi o to, by dźwięki wystrzałów nie zaszkodziły naszym uszom, jak czytam powyżej. Czyli następny „ekolog” miał coś do powiedzenia.
Z tego płynie wniosek, że dźwięki to duży krok do tyłu.
P.S.
Słucham na dobrych słuchawkach.