Test publiczny aktualizacji 1.24.1: Polskie niszczyciele czołgów, równoważenie pojazdów i nie tylko!
przez Redi ·
Dowódcy!
Dodajemy całą gałąź do polskiego drzewa technologicznego. Składa się na nią sześć niszczycieli czołgów do zbadania. Skorygowaliśmy też skuteczność czterech pojazdów X poziomu, ulepszyliśmy pięć map dla bitew losowych i wprowadziliśmy tryb pośmiertny. Ale to tylko początek – dołączcie do testu publicznego, wypróbujcie sami wszystkie zmiany i podzielcie się opiniami na temat tych nowości!
Planowane elementy aktualizacji 1.24.1 to:
Wszystkie elementy i funkcje testu publicznego są cały czas aktywnie rozwijane. Wszystkie wartości, nagrody, charakterystyki techniczne i inne ustawienia funkcji, które mają znaczenie w teście publicznym, nie są ostateczne i mogą nie odpowiadać tym, które znajdą się w wersji wprowadzonej na serwer główny.
Nowe polskie niszczyciele czołgów
Nowa gałąź polskich niszczycieli czołgów składa się z sześciu pojazdów do zbadania na poziomach od V do X. Przejście do nowej gałęzi rozpocznie się od 14TP, czołgu lekkiego IV poziomu.
Pojazdy poziomów V–VII to klasyczne bezwieżowe niszczyciele czołgów z tradycyjną rozgrywką. Są mobilne, mają niezłą ochronę z przodu i są wyposażone w solidne działa o dobrych uszkodzeniach na strzał i parametrach penetracji. Pierwszym pojazdem w gałęzi jest SDP 40 Zadymka na poziomie V. Za nim idą SDP 44 Burza (poziom VI) i SDP 57 Gowika (poziom VII).
Pojazdy wyższych poziomów to:
- SDP 58 Kilana (poziom VIII)
- SDP 60 Gonkiewicza (poziom IX)
- NC 70 Błyskawica (poziom X)
Pojazdy poziomów VIII–X w tej gałęzi będą miały nową mechanikę pocisków umożliwiającą zadawanie maksymalnych uszkodzeń w starciach na bliskim dystansie. Mechanika składa się z dwóch elementów:
- Pociski z dnem w kształcie gwiazdy: Są najskuteczniejsze w rażeniu celów z odległości do 50 metrów. Wraz ze wzrostem odległości strata energii kinetycznej prowadzi do stopniowego zmniejszenia zadawanych uszkodzeń.
- Działa z głęboko gwintowanymi lufami: Pozwalają wystrzeliwać pociski z bardzo wysoką prędkością. W przypadku SDP 60 Gonkiewicza i NC 70 Błyskawica pocisk standardowy będzie miał prędkość 1700 m/s, a ich pociski specjalne polecą 2000 m/s — co jest największą wartością w grze.
Polskie niszczyciele czołgów wyższych poziomów zachęcają do gry na bliskim dystansie, gdzie będą zadawać maksymalne uszkodzenia.
Równoważenie pojazdów
O tych zmianach już mówiliśmy, gdy weszły do supertestu. W teście publicznym 1.24.1 dalej nad nimi pracujemy. Zidentyfikowaliśmy cztery pojazdy X poziomu, które wymagają aktualizacji ich parametrów bojowych:
Pierwsze dwa pojazdy otrzymają ulepszenia, a Super Conqueror i Controcarro 3 Minotauro zostaną trochę zmodyfikowane, by mniej dominowały na polu bitwy.
Aby zapewnić spójność w zmianach w najlepszych pojazdach zmieniamy też skuteczność francuskich i włoskich niszczycieli czołgów poziomów VIII–IX w odpowiednich gałęziach. Więcej o zmianach w równoważeniu dowiecie się z poświęconego mu artykułu!
Przeróbki map
Przerobiliśmy pięć map bitew losowych, by były jeszcze wygodniejsze. Przełęcz przeszła znaczące zmiany, a w innych miejscach wprowadziliśmy niewielkie poprawki w równoważeniu. Zobaczcie, co się zmieniło.
Przełęcz
- Dolna baza została przeprojektowana, by wyeliminować poprzednią przewagę nad bazą dolną.
- Zmieniono pozycję skały nieopodal głównego punktu bitwy.
- Zablokowano miejsce w kwadracie E6 dające północnej bazie linie ostrzału w stronę lodowca.
- Dopasowano wysokość wzgórz w kwadratach E3–G5, by dawały podobne możliwości obu drużynom.
Karelia
- Dodano lub ulepszono pozycje niszczycieli czołgów niedaleko bazy górnej drużyny.
- Skorygowano kluczowe pozycje w kwadratach B4 i C5.
- Utrudniono prowadzenie ognia z pozycji niszczycieli czołgów nieopodal dolnej bazy.
- Udoskonalono podejście dla dolnej drużyny do wzgórza od strony bagna.
Kopalnie
- Usunięto większość roślinności w kwadracie C9, eliminując znaczącą przewagę dla dolnej bazy.
- Ulepszono linie ognia dla górnej bazy z półki w kwadratach A4–A5.
El Halluf
- Usunięto z kwadratu C2 krzak, który przeszkadzał pojazdom ciężkim w wymianie ognia.
Posterunek
- Podwyższono roślinność w obszarze G7, by poprawić teren gry dla pojazdów lekkich.
- Dodano nowe kamienie i dopasowano teren w kwadratach G7–G8, tworząc bezpieczne pozycje.
- Przesunięto roślinność, by poprawić rozgrywkę pojazdami lekkimi.
Aktualizacja załóg – 100% skuteczności
Cały czas ulepszamy system załóg w World of Tanks. Aby Wasze interakcje z systemem były łatwiejsze i wygodniejsze, wszystkie załogi zostaną ulepszone do 100%. Żadne działania ani kary nie zmniejszą skuteczności załogi poniżej tego poziomu.
W koszarach znajdziecie nowy przycisk, który pozwoli usunąć wszystkich czołgistów mających mniej niż 100% PD na pierwszy atut. Otrzymacie rekompensatę za ich PD w formie podręczników dla załogi.
Dodatkowo:
- Zmieniamy pojęcie „poziom głównej kwalifikacji” na „skuteczność załogi”.
- Wprowadzamy karę do skuteczności atutu za operacje przeszkalania darmowego lub opłacanego kredytami. Kara ta będzie się stopniowo zmniejszać w miarę zdobywania PD.
- Udostępniamy bonusy na przeszkolenia dla nowych graczy.
- Umożliwiamy zmianę kwalifikacji czołgisty przez przeszkolenie za kredyty.
Szczegółowe informacje o przeróbce systemu załóg przekażemy w specjalnym artykule poświęconym temu tematowi, więc bądźcie czujni!
Tryb pośmiertny
W aktualizacji 1.24.1 pojawi się tryb pośmiertny, ale bitwy na mapach ze zdarzeniami losowymi nie będą początkowo go wspierały. Wsparcie dla ostatniej chwili zostanie dodane niedługo.
Ta nowa funkcjonalność została zaprojektowana, by wzbogacić Wasze doświadczenia z gry – będzie pomagała Wam uczyć się i zdobywać umiejętności, nawet gdy Wasz pojazd został zniszczony.
Tryb pośmiertny składa się z dwóch niezależnych elementów:
- Ostatnia chwila: Udostępnia szczegóły dotyczące strzału, który zniszczył Wasz pojazd.
- Kamera obserwatora: Ulepszona wersja swobodnej kamery, którą znacie z Linii frontu. Będzie dostępna tylko w trybach bez współzawodnictwa, by nie zapewniać nieuzasadnionej przewagi.
Ostatnia chwila występuje w wersji szczegółowej i ogólnej; pozwala na dostosowanie ilości wyświetlanych informacji.
Dzięki mechanizmom ostatniej chwili i kamery obserwatora tryb pośmiertny stanie się bezcennym źródłem informacji. Staniecie się lepszymi czołgistami dzięki zrozumieniu, gdzie był przeciwnik, jaki pocisk został użyty, jaka była jego trajektoria i jak spenetrował Wasz pojazd.
Przygotujcie się na finałowy sezon Natarcia 2023–2024!
Natarcie rozpocznie się w dniu wprowadzenia aktualizacji 1.24.1.
Przygotujcie się na ostatnie chwile Roku Pegaza wraz z finałowym sezonem Natarcia 2023–2024! Po jego zakończeniu będziecie mogli odebrać swoje nagrody roczne, wśród których może znaleźć się ekskluzywny czołg średni X poziomu Hurricane – specjalna wersja CS-63 z unikalnym, spersonalizowanym wyglądem i ekskluzywną załogą.
Dodatkowo w sezonie Jadeitowego Pegaza znajdą się:
- Nowy element ulepszonego wyposażenia – innowacyjne celowanie. Będzie można je kupić po raz pierwszy w grze po osiągnięciu stopnia brązowego.
- Pokoje treningowe z mapami Natarcia do szlifowania taktyki na turnieje Natarcia.
- Nowe nagrody w postaci personalizacji, a wśród nich nowe, fajne kamuflaże i napisy.
Mając stopień żelazny, będziecie też zdobywać więcej bazowych punktów rankingowych za swoją skuteczność. Co więcej, bazowa liczba punktów rankingowych traconych przy stopniach żelaznym i brązowym uległa zmniejszeniu, co sprawiło, że postępy na nich są mniej wymagające.
Ulepszenia w Stalowym łowcy
W tej iteracji poprawi się funkcjonalność plutonów: będzie łatwiej znaleźć towarzysza do plutonu. Wystarczy zwykłe naciśnięcie przycisku, a ktoś inny poszukujący plutonu zostanie przedstawiony jako potencjalny towarzysz do bitwy. Dodatkowo w trybie pojawi się funkcjonalność komunikacji uruchamianej głosowo, co ułatwi komunikację i wspólne wejście do bitwy. Będziecie też mogli dodać swojego przypadkowego partnera z plutonu do plutonu stałego.
Przeróbki Okresu służby
Nasza aktywność klanowa Okres służby przechodzi znaczące zmiany. Oto czego możecie się spodziewać:
- Wypełniajcie dzienne misje klanowe: Teraz noszą one nazwę „misje okresu służby”.
- Trzy misje totalne: To trzy misje do zrealizowania codziennie.
- Wypełnianie sekwencyjne: Misje muszą być wypełniane jedna po drugiej.
- Na dwie ostatnie misje potrzeba drużyny: Dwie finałowe misje trzeba wypełnić w plutonie lub oddziale z kolegą z klanu.
- Ręczny odbiór nagród: Nagrody za wypełnione misje trzeba odebrać własnoręcznie.
Nagrody:
- Surowce przemysłowe dla klanu.
- Punkty okresu służby – nowa waluta klanowa.
Używając punktów okresu służby, odblokowujecie regiony na mapie i odbieracie nagrodę za każdy region. Pod koniec szlaku bojowego czeka ostateczna nagroda: XCarro da Combattimento 45 t , włoski czołg średni X poziomu ze stylem 3D Prozerpina.
Test powszechny: dlaczego warto brać udział?
Test powszechny to rzut oka na nadchodzącą wersję gry przed jej oficjalnym opublikowaniem. Bardzo zależy nam na Waszych wstępnych opiniach na temat nadchodzących funkcjonalności, nowych trybów gry, zmian w grze i innych. W ten sposób możemy zrozumieć nastroje społeczności dotyczące kolejnej aktualizacji i wyłapać problemy, zanim się naprawdę pojawią.
- W teście publicznym nadchodzącej aktualizacji wziąć może każdy gracz World of Tanks!
- Potrzebny jest Wargaming.net Game Center (WGC), klient najnowszego testu publicznego i aktywne konto World of Tanks.
- Konta testu publicznego mają znacząco większe zasoby, by umożliwić wypróbowywanie zmian i funkcjonalności bez ograniczeń.
- Wasze postępy na koncie serwera testu publicznego są zrównane z serwerem głównym i skopiowane przed rozpoczęciem testu. Dnia 11 marca 2024 o 21:00 (CET) Wasze konto z serwera głównego zostało skopiowane na serwer testu publicznego i nie zawiera żadnych zmian, które zaszły na nim po tej dacie.
INSTALATOR KLIENTA TESTU PUBLICZNEGO
- Uruchomcie instalator klienta.
- Wybierzcie inny folder dla instalacji niż ten, w którym znajdują się pliki związane ze standardową grą World of Tanks.
- Wybierzcie nowo zainstalowanego klienta testu z rozwijanego menu w górnej części WGC.
- Ruszajcie do bitwy i pamiętajcie, by podzielić się wrażeniami!
Więcej szczegółów o WGC znajdziecie w poświęconym Wargaming.net Game Center przewodniku.
Wasz głos ma znaczenie! Podzielcie się przemyśleniami i opiniami na temat najnowszej iteracji testu powszechnego i wprowadzanych funkcjonalności na naszym poświęconym temu tematowi kanałowi na Discordzie.
Wasze opinie bezpośrednio wpływają na proces tworzenia gry i pomagają nam ją kształtować i ulepszać dla całej społeczności. Dołączcie do rozmowy już dziś i stańcie się przyszłością World of Tanks!
Zapoznajcie się z tym przydatnym przewodnikiem, w którym znajdziecie wszystkie szczegóły dotyczące testów publicznych, Piaskownicy i supertestów.
Więcej szczegółowych informacji przekażemy Wam w nadchodzących tygodniach w miarę zbliżania się daty wprowadzenia aktualizacji na serwery. Dowódcy, dołączcie do testu publicznego i podzielcie się opiniami na temat tych dodatków!
Super k. jak to ujeli -zostal zmodyfikowany. He he zmodyfikowany … poprawności politycznej ciąg dalszy nastąpi…
Biedni Janusze 40+ kapiący w krzaku hity po 200 F
od tego jest grill15 a nie jakies polskie padlo
Wygląd Polskich niszczycieli beznadziejny i parametry ponoć też. Kto wymyślił tą mechanike pocisków z przebiciem ?
koniec kampienia tak powinno byc na wszystkich TD szturmowych
Ci goście nie potrafią poprawnie uruchomić wydarzenia w grze zapowiadanego miesiącami.
Im więcej zmian na raz, tym więcej wybije z kibla. Nie wierze, ze tym razem czegoś nie spierd…ą. Niech nauczą się mierzyć siły na zamiary.
Coraz bardziej zaczynam tracić zainteresowanie tą grą. Daliby nowe mapy zamiast ciągle majstrować przy starych. Człowiek robi sobie przerwę od gry, potem wraca i na dobrze znanych mapach nie wie co się dzieje, bo kluczowe pozycje ulegają całkowitej degrengoladzie. Kolejne zmiany w systemie załogi opisane tak, że ciężko cokolwiek zrozumieć, jakby nie można było znowu kilku obrazków z objaśnieniami dać. Linia polskich niszczycieli to żart, bo gra z bliska nie premiuje praktycznie niczym względem niszczarek innych nacji, natomiast gra w dystansie skutkuje spadkiem dpm. Jedyne co ciekawe to ten carro do zdobycia za przynależność do klanu, ale pewnie trzeba będzie znowu tłuc jakieś misje miesiącami, bo przecież nie ma nic za darmo…
To nie wiem na co to narzekasz jak zamiast nowych map masz zmiany w starych i na to samo wychodzi XD
Polskie niszczyciele „no data” o co tu biega, coś w ustawieniach czy coś innego? Proszę o sugestie.
po co to i na co to . i tak same .. rus i ukrasy – smreki i .. przytulacze krzaczków.. .. , i noikt nie gra 5-6-7-8 tierami tylko x-ki bo na normalnych kontach to nie umijea grac?
Wczoraj przez dwie godziny próbowałem wejść do gry polskimi td od 5 do 8 tieru. BEZSKUTECZNIE.
Po kuja taki test?
Dla tego lipa że do treningowych nie można dać botów, chociaż to by pozwoliło testować pojazdy niskich poziomów, a tak wszyscy grają głównie IX i X bo tak. A i te bitwy są do bani bo wszyscy walą goldem, a tak to pancerz pojazdów nie ma znaczenia
Było ponad 1,5 k graczy na serwerze. Naprawdę nie było 30 chętnych zagrać tierami do 8 ?
To może zrobić 7 na 7 ?
oo, a ja się zastanawiałem e6 czy carro za kampanię xD Teraz już wiem co wybiorę 😀
no….. weź sobie taczki wieśniaku …..
Prawdopodobnie będzie to najlepsza linia TD do gry defensywnej. Trochę pograłem i zauważyłem, że w końcowym etapie gry te TD pokazują prawdziwy pazur, ja jako broniący biję z zamkniętej, a gdy snajpie to z otwartej ręki (z jednej strony to plus, ta zmiana obrażeń, ponieważ daje to złudne bezpieczeństwo atakującego) . Wiele walk wygrałem i przegrałem gdy te ”niszczyciele dziecięcych marzeń” grały defensywnie. Niech ludzie krytykują te czołgi, wtedy będzie ich mniej i nie będzie co nerfić.
Taką grę defensywną preferują gracze z WR 45% i mniej. Nie dość że w każdej bitwie nic nie robią to ciągną swoje drużyny w dół a od takiej kampy to jest arta.
Powyższa linia polskich niszczycieli czołgów odzwierciedla życie w państwie polskim… Jest tragicznie:) i lepiej tego nie tykać
Eee..to zależy czy ktoś przyjął Jezusa Chrystusa. Jeżeli tak to czeka na coś lepszego niż państwo zarządzane przez.laczków z teczkami u obcych wywiadów. Co do polskiej linii to jest specyficzna a 10 jest niezła,po prostu trudna do wykorzystania. Najgorsze moim zdaniem są 8 i 9 ale to wyjdzie w praniu. Pozdro
No tragiczna X która 8 tier w 10 sekund do garażu wysyła, a pancerz jak podbijesz to dużo odbijesz, tym grasz na blisko a nie z krzaczka z kilometra bo to trójkąt
Najbardziej mnie aktualnie interesują te wyzwania klanowe, nwm jak was. Pozdrawiam;)
Też walnęli bombe jak manewry prawie się kończą. Wyzwania wyglądają spoko choć dużo będzie trzeba grać w plutonie na te carro.
Spoko alternatywa dla ludzi nie grających manewrów
Znając WG to zaraz uwalą ilość możliwych do zdobycia kostek i klany grające pod rezerwy dostaną po *****. A tego carro to pewnie rok będzie trzeba zdobywać.
Naliczyłem że trzeba mieć 13600 punktów na cały progress. Robiąc tylko solo misje 544 dni a wszystkie misje 136 dni.
no i miodzio ….