Projekt CW, Project Excalibur i Project Rat
Podczas swojej bogatej działalności, firma Wargaming oprócz produkcji takich jak World of Tanks, podjęła kilka inicjatyw mających na celu stworzenie kolejnej wersji swojej flagowej gry. Dzisiaj skoncentrujemy się na znanym aspekcie tych projektów, które wywołały znaczne zainteresowanie w społeczności graczy. Należy jednak pamiętać, że jeden z nich, mógł być jedynie produktem mojej wyobraźni, co tylko dodaje elementu tajemnicy w ocenie, któremu z nich udało się przyciągnąć naszą uwagę.
PROJECT CW
Projekt CW jest projektem o którym dopiero co się dowiedzieliśmy. Patrząc na ostatnio opublikowany trailer, gra przypomina połączenie Battlefielda, Wota, War Thundera i trochę simsy.
Projekt nazwany przez społeczność „World of Tanks 2.0” to tworzona przez firmę Wargaming wieloosobowa gra online o tematyce wojen pancernych (szok), zawierająca pojazdy bojowe z czasów zimnej wojny (lata 70. i późniejsze).
Silnik gry jest nieznany.
Widać też, że twórcy inspirowali się Battlefieldem [widać to w wielu miejscach].
Do godnych uwagi należą:
- Celem głównego trybu gry jest przejęcie kilku kluczowych lokacji, które odbierają punkty wrogiej drużynie (jak w Battlefield) z włączonym odradzaniem się. (CTF)
- Nowoczesne czołgi i mapy. (T-62 mod. 1975, Leopard 1A6 Jager, M60 IFP)
- Mocne powiązanie czołgu z konkretnym bohaterem (postacią) – jak na konsolach.
- Istnieje tryb gry z botami.
- Zaawansowana personalizacja czołgu.
- Zestawy karoserii / inne elementy mogą odlecieć ze zbiornika.
- Obfitość materiałów eksploatacyjnych w postaci: granatów dymnych, wezwania helikoptera / nalotu / drona.
- elementy dynamiczne.
Gra skierowana jest przede wszystkim na rynki Europy i USA. WG ma poważne plany co do tej gry.
Jeśli WoT 2.0 zostanie w pełni wydany w regionie RUBY, to zdecydowanie nie pod patronatem Lesty.
Wydanie: NIE wcześniej niż jesienią 2024 na WGC, Steam.
To jest gra, która właśnie przeszła testy od 22 do 25 czerwca 2023 roku. W tej chwili Project CW jest w stanie dość grywalnym. Istnieje tryb gry w stylu dominacji, w którym flagi są kluczowymi celami. 5 baz z funkcją przejęcia flagi (stref) i 5 różnych lokalizacji. Odrodzenia są realizowane do 300 odrodzeń na drużynę. Pierwsza drużyna, która zdobędzie 2000 punktów, wygrywa. Każdy czołg ma zdolności podobne do serii zabójstw. Zużywają tak zwane „punkty energii”, a te „punkty energii” są wykorzystywane do zwiększania prędkości czołgów i mogą same się regenerować
Póki co nie wiemy więcej. Miejmy nadzieję, że silnik będzie inny niż w World of Tanks i będzie bardziej rozbudowany.
Project Excalibur
Project Excalibur był roboczym tytułem gry, którą Wargaming Seattle stworzył w ciągu 3 lat, prowadząc do wersji alfa. Projekt Excalibur nie miał być zapowiedzią World of Tanks, ale nowym dodatkiem do portfolio gier wideo firmy Wargaming. Projekt Excalibur został zaprojektowany, aby przyciągnąć zachodni rynek gier wideo „Free to Play”. Poniżej zaprezentuję wam próbkę pracy związaną z badaniami, projektowaniem i tworzeniem Projektu Excalibur przez Starszego Projektanta Poziomów – Roberta Hallwooda.
Warto też, zwrócić uwagę, że projekt nie zamykał się jedynie na tematykę czołgów ale obszedniej podchodził do tematyki militarnej.
Więcej niż design map
W ciągu 3 lat wykonano wiele pracy, nie tylko projektując i tworząc nową grę, nową rozgrywkę i nowe mapy do grania, ale także tworząc nowy silnik gry i edytor. Współpracując z utalentowanym zespołem projektantów technicznych i inżynierów, wspólnie zaprojektowaliśmy i zbudowaliśmy wymagane narzędzia.
Układ mapy i proces projektowania
Od środowiskowych grafik koncepcyjnych, prac badawczo-rozwojowych, szkiców na serwetkach, wczesnego blokowania po szare elementy scenografii bokserskiej.
Po więcej zapraszam tutaj
World of Tanks 2.0, 1.0
Godne uwagi mogą być funkcjonalności zaimplementowane do gry tj:
- Garaż 2.0 Odświeżone UI
- Przeprojektowany HUD (heads-up display)
- Dostosowywanie maszyny
- Specjalne umiejętności pojazdów
- Udoskonalone mechaniki na mapach
- Nowe umiejętności helikopterów
- Generalnie zmiany w grafice
Opisywane funkcjonalności zostały zaprezentowane w filmie:
Project Rat
„Project Rat” miał na celu wprowadzić rewolucyjną koncepcję rozgrywki czołgowej, której głównym celem było zaskoczenie i ożywienie doświadczenia graczy. Twórcy zdecydowali się na niekonwencjonalne podejście do wytrzymałości czołgów, zastępując tradycyjny model penetracji pancerza czymś wyjątkowym. Wszystko to za sprawą małego, ale strategicznego elementu – szczura. Każde trafienie w szczura, który w nieprzewidywalny sposób poruszał się po czołgu, miało bezpośredni wpływ na wytrzymałość pojazdu. Ta innowacyjna koncepcja miała wnieść element niespodzianki, taktycznego myślenia i adrenaliny, dodając nowej dynamiki do bitew pancernych.
Firma Wargaming, będąca twórcą popularnej gry „World of Tanks” i mająca wieloletnie doświadczenie w branży, postawiła na eksperymentalne podejście w „Project Rat”. Choć projekt nie osiągnął pełnej premiery, jego obecność na scenie gier czołgowych wzbudziła ogromne zainteresowanie społeczności graczy. Koncepcja „Project Rat” pokazała odważne dążenie do innowacji i poszukiwanie nowych możliwości rozwoju gatunku. Pomimo zakończenia prac nad tym projektem, zapewnił on inspirację dla przyszłych produkcji i podkreślił istotę eksperymentowania w świecie gier komputerowych, gdzie nieograniczone możliwości napędzają rozwój i kształtują przyszłość tej dynamicznej dziedziny.
Funkcjonalności zawarte w „Project Rat” przekraczały granice tradycyjnych gier czołgowych, oferując graczom innowacyjne i ekscytujące możliwości tj:
- Innowacyjny System „Szalejącego Szczura”
- RNG bazujące jedynie, na szczurach. Celowanie, strzał i uszkodzenia nie miały być manipulowane przez RNG.
- Tryb „Ratowniczy Szczur”: Gracze muszą chronić i eskortować szczura do bezpiecznego miejsca przed przeciwnikami.
- Mechanizm „Rozpryskującej Farby”: Trafienie przeciwnika powoduje, że zostaje pokryty farbą, co utrudnia szczurowi poruszanie się.
- „Rycerski Haracz” – Rany szlacheckie maią bydź sowito płacone: to iest, krwawa, grzywien dwadzieścia: a sina groszy sześć, z winą sądową: a obliczona rana znaczna krwawa grzywien trzydzieści. Ucięcie palca każdego, trzydzieści grzywien
- „Zdrowie Szczura na Widoku”. Funkcjonalność ta miała polegać na nagradzaniu graczy w postaci dodatkowych szczuromonet (waluty premium) za wysyłanie zdjęć ze szczurem po wizycie u weterynarza w celu rozpoczęcia akcji #szczurybezchorób
Niestety nie uchowały się filmiki prezentujące rozgrywkę, jednakże jeżeli któryś z developerów w przyszłości zdecyduje się coś takiego udostępnić, na pewno was o tym poinformujemy.
Powyższy artykuł nie prezentuje niczego o czym byśmy do tej pory niewiedzieli. Jednakże prezentuje martwe już plany lub w procesie produkcji od firmy Wargaming.
Ź: TheArmoredPatrol, WotExpress, Robert Hallwood, Redi
Bardzo chciałbym żeby projekt Excalibur był w fazie produkcji
Bardzo chciałbym żeby projekt Excalibur i projekt cw był w procesie produkcji będę bardzo wdzięczny za to. I tak jestem że wogule powstają takie gry
Siema, jest info jakieś czy po alfie w PCW wszystkie odblokowane rzeczy itp beda resetowane ?
Wot wystarczy. To moja 1sza i ostatnia gra od Wargejminngu.
oni myślą, że dzięki czemuś takiemu masa nowych graczy zacznie grać w ten projekt.
miesiąc max dwa i gra będzie do zamknięcia.
nie sądzę… raczej fufory nie zrobi ale grywalna będzie
Żeby miec konkretne zdanie o grze trzeba w nią chwile pograć, nawet jezeli jest to alpha bo powtarzanie słów kogos innego „gra sie zwinie jest syfem nie wypali” jest poprostu zalosne, rozegrałem już ponad 100 bitew w projekcie CW i jak na alphe gra juz wybiłaby i tak martwe Armored Warfare, a to dopiero jedna z pierwszych alpha.
Ja gadam ze to będzie słabe 😛
Spróbuje zagrać jak będzie ale wociszka nie porzucę bo za dużo kaski wydałem na ta produkcje 😀
Serio? czy oni naprawdę nie mogą zrobić w końcu w Wot nowoczesnych tierów 11-20? 11 tier był by badany przez 10 ale nie grały by poniżej swojego poziomu, dodać większe mapy i moim zdaniem sukces gwarantowany 2 ery w 1 grze tier 1-10 i 11-20 na każdą erę oddzielna mapa globalna i tryby a WG i tak by jeszcze zarabiało bo już 11t musiał by kosztować ponad 6mil a co dopiero 20
O Armoured Warfare zrobili
Hmm , widzę tu projekty które wg chce wprowdzic do world of tanks.
Nowy system który niby nie bedzie RNG a bedzie nowym RNG
UI podobne do Armoured Warfare czy łotanady
Pociski manewujące czy RPG
Czy pojazd sowiecki RBT-7 będzie dodany jako pierwszy do wot przed Aktualizacjią 2.0.0.0?
Nowe Tiery od XI-XV lub XX
Cziftejn bedzie wtedy chłopcem do bicia o którym bedom krążyć legendy fioletowych portmonetek..
Mnie bardziej interesowałaby gierka bazująca na mechanice WoT, ale pozbawiona kilku jej mankamentów i stworzona przez kogoś innego. Gdy powstało Armored Warfare myślałem, że to ideał. Zresztą hype wśród społeczności WoT był wielki, pamiętam to do dziś. Niestety twórcy wylali dziecko z kąpielą, gra błyskawicznie opustoszała, a potem ja straciłem passy do konta i od kilku lat nawet tam nie zajrzałem. A to była jedyna realna konkurencja WoT jaka kiedykolwiek powstała, bo WT to jednak inne podejście i inna mechanika. Reszta się nawet nie liczy. Zresztą tu mamy coś nowego i do czego porównujemy? Do Battlefielda, który z WoT ma tyle wspólnego, co Pz I z Abramsem. Fakty są takie, że WG dzieli i rządzi w temacie bitew pancernych od 10 lat i nic się nie zmieni, dopóki ktoś inny nie zaproponuje czegoś równie fantastycznego, jaki był WoT w okolicach 2013 roku.
AW lepsze od WoT pod względem że nie musisz się denerować o staty po co komu być fioletem portmonetką…
Ale pomidorka bolą cztery litery, że cały czas pisze o „portmonetkach”. Fakt jest jednak taki, że to że jesteś słaby nie jest winą tego, że ktoś inny wydaje kase na grę. Nawet gdyby tak nie było, to i tak byłbyś bity.
Nim zaczniecie grać w kolejną gierkę od WG to się zastanówcie nad tym porządnie.Nad wotem ludzie narzekają, na brak balansu, MM, RNG i myślicie że kolejna od nich gra jaka będzie ? idealna ? uczciwa ? RNG będzie wspaniałe ?. Raz się pomyliłem i zagrałem w gierkę od wg i do dziś gram ale na szczęście coraz mniej gram gdyż szkoda poświęconego czasu jak i kasy którą tutaj w wota włożyłem, żeby skończyć.Ale w nowy projekt by wg nie zamierzam się mieszać, szkoda czasu jak i nerwów by wyglądało to jak w przypadku wota.Piszę poważnie, nim zaczniecie w to grać zastanówcie się nad tym dobrze bo znacie tą firmę i jakie ma do was podejście.Myślę,że i ta gierka upadnie jak od nich total war arena, bo kto chce grać w gry od wg na poważnie ? Ledwo co filmik o nowych tankach wyszedł a ruscy już się śmieją z tego ile RNG będzie wynosiło czy jak w wocie czy więcej.Pozdrawiam
Dokladnie jednego wota nie potrafia ogarnac a juz za kolejnego sie zabieraja ja osobiscie tak samo mam wywalone na te ich gierki i nie zamierzam drugi raz w to samo szambo wchodzic…
W punkt to co mówisz, też nie zamierzam wchodzić 2 raz w to szambo
+1