Wprowadzamy zaktualizowane statystyki i stronę Osiągnięć bojowych
przez Redi · Opublikowane
Dowódcy!
W World of Tanks w ciągu ostatnich lat zmieniło się wiele rzeczy. Teraz przyszła kolej na odświeżenie strony Przebiegu służby – otrzyma ona swoją porcję udoskonaleń wraz z najnowszą aktualizacją 1.21. Przerobiliśmy ją i dodaliśmy do niej nowe i użyteczne dane.
Przeprojektowana strona Przebiegu służby wyświetli Wam teraz pomocne informacje z Waszymi ogólnymi wynikami i danymi z bitew. Dodatkowo będziecie mogli sami wybrać ukazywane osiągnięcia bojowe i tym samym pokazać światu Wasze najcenniejsze nagrody. Przyjrzyjmy się temu bliżej!
WTR: Poznajcie swoją ogólną efektywność bojową!
Ulepszona strona Przebiegu służby pozwala Wam natychmiastowo odnaleźć Waszą aktualną klasyfikację WTR – już w aktualizacji 1.21. System klasyfikacji otrzymał nowy wygląd i zastąpi Klasyfikację osobistą na liście statystyk.
Zastępując klasyfikację osobistą, współczynnik WTR przeliczy Wasze rankingi na stronie Przebiegu służby.
WTR to system dynamiczny, więc jego wartość może ulegać zmianom w obu kierunkach w zależności od Waszej aktualnej efektywności bojowej. By skuteczniej zaprezentować Waszą efektywność i by jej odczyt był przejrzysty, WTR będzie podzielony na poniższe pięć grup:
- Brązowa
- Srebrna
- Złota
- As
- Legendarna
Każda grupa składa się z trzech poziomów mistrzostwa, co oznacza, że będzie dostępnych łącznie 15 poziomów, każdy z nich z własnym wizualnym stylem. To da Wam lepszy wgląd w to, jak sobie radzicie w ramach WTR.
WTR jest precyzyjniejszy, niesie ze sobą więcej informacji i stanowi najbardziej złożony system klasyfikacji w porównaniu do wszystkich już istniejących. Dynamicznie zmienia się w zależności od Waszej efektywności bojowej i dokładniej odzwierciedla Waszą skuteczność w grze. Oto jak działa WTR:
- Oblicza indywidualną klasyfikację skuteczności dla każdego pojazdu, którym gracie bez uwzględniania porażek i zwycięstw.
- Następnie wykorzystuje ten szczególny wynik pojazdu do określenia ogólnego poziomu efektywności gracza.
Przy obliczaniu klasyfikacji konkretnego pojazdu pod uwagę mogą być brane następujące kluczowe parametry:
- Zadane uszkodzenia + asysta w uszkodzeniach
- Zablokowane uszkodzenia
- Liczba zniszczonych pojazdów przeciwnika
- Wskaźnik przeżywalności
Liczba wskaźników wykorzystywanych do obliczania WTR może się różnić w zależności od modelu pojazdu, typu i jego roli w bitwie. Każdy pojazd może mieć od 2 do 4 kluczowych statystyk. Na przykład dla pojazdu Maus pod uwagę brane są wszystkie 4 wskaźniki (zablokowane uszkodzenia, liczba zniszczonych pojazdów przeciwnika, zadane uszkodzenia + asysty w ich zadaniu, współczynnik przeżywalności), podczas gdy dla Manticore i Progetto M40 mod. 65 są to 3 parametry (liczba zniszczonych pojazdów przeciwnika, zadane uszkodzenia + asysty w ich zadaniu, współczynnik przeżywalności).
Jednakże, pomijając liczbę branych pod uwagę wskaźników, ich łączna waga jest taka sama. To oznacza, że na ogólny wynik nie wpływa sama liczba wskaźników, lecz ich jakość.
Uwaga: Jeśli dopiero co dołączyliście do World of Tanks, musicie rozegrać przynajmniej 50 bitew losowych – wtedy to obliczona zostanie Wasza klasyfikacja WTR i zostanie udostępniona do wglądu.
W skrócie, aby obliczyć WTR, bierzemy pod uwagę klasyfikację wszystkich czołgów gracza. Wynik jest obliczany dla każdego czołgu: klasyfikacja pojazdów jest zwielokrotniana przez współczynnik poziomu i współczynnik typu/roli pojazdu *. Następnie w zależności od liczby bitew do każdego czołgu przypisywana jest waga: im więcej bitew przeprowadzonych na tym czołgu, tym większy wpływ ma na ogólną klasyfikację WTR. Wszystkie wyniki czołgów są sumowane, dzielone przez ogólną liczbę stoczonych bitew, a potem mnożone przez współczynnik „najlepszego” pojazdu (jest to dodatkowy wzrastający współczynnik dla czołgów z klasyfikacją 5300+). Oznacza to, że im więcej macie czołgów z wysoką klasyfikacją, tym wyższa jest Wasza ogólna klasyfikacja. Zatem wszechstronny wojownik jest cenniejszy niż taki specjalizujący się w jednym pojeździe.
Im efektywniejsze są Wasze działania w bitwie, tym wyższa jest Wasza aktualna klasyfikacja WTR i wyższy wizualny poziom mistrzostwa. Zobaczcie poniższy film, aby lepiej zrozumieć, jak obliczana jest klasyfikacja WTR i jak zwiększyć swoją efektywność w grze!
Aktualizacja podsumowania statystyk: Bądźcie dumni z Waszych wyników bojowych!
Jeśli chcecie wiedzieć, jak dobrze radzicie sobie w World of Tanks, potrzebujecie szczegółowych statystyk, by trzymać rękę na pulsie Waszej ogólnej efektywności bojowej. Przetasowaliśmy kilka kluczowych parametrów związanych z Waszą efektywnością w podsumowaniu Przebiegu służby.
Po lewej stronie ekranu wciąż zobaczycie znane Wam już statystyki, takie jak: całkowita liczba rozegranych bitew, średnie/maksymalne uszkodzenia i PD na bitwę, współczynnik zwycięstw itd. Lecz poza nimi dodaliśmy również kilka ogólnych statystyk bitewnych, które uzupełniają to zestawienie i dają Wam pełniejszy obraz Waszej ogólnej skuteczności w grze. Po prawej stronie, wśród innych parametrów, zobaczycie:
- Maksymalną liczbę zniszczonych pojazdów w bitwie
- Maksymalne zablokowane uszkodzenia
- Asysta
Ponieważ dane dotyczące zablokowanych uszkodzeń i dane asysty były pierwotnie zbierane jedynie dla pojazdów VIII poziomu i wyższych, to po premierze aktualizacji te nowo dodane wskaźniki w podsumowaniu statystyk będą na początku wynosiły zero. Wykorzystajcie tę szansę, by szturmem zdobyć pola bitwy w swoich ulubionych maszynach, ciężej i lżej opancerzonych, i ustanowić nowe osobiste rekordy!
Zablokowane uszkodzenia to jedna z kluczowych statystyk dla czołgów ciężkich, podczas gdy uszkodzenia z asysty są najważniejsze dla czołgów lekkich. Kombinacja średnich i rekordowych wartości odmaluje jaśniejszy obraz Waszej ogólnej efektywności bojowej w tych pojazdach.
Pochwalcie się Waszymi najcenniejszymi odznaczeniami bojowymi!
W końcu możecie wybrać, które osiągnięcia bojowe pojawią się na panelu! Możecie go uczynić jeszcze bardziej chwalebnym niż kiedykolwiek przedtem! Skierujcie się do strony Przebiegu służby i wybierzcie najbardziej epickie medale i inne, zdobyte ogromnym wysiłkiem osiągnięcia z listy dostępnych odznaczeń. Niech społeczność World of Tanks pozna swoich bohaterów!
Opcja wyboru własnych istotnych osiągnięć bojowych będzie dostępna po zdobyciu przynajmniej ośmiu odznaczeń.
Przerobiona strona Przebiegu służby została zaprojektowana w ten sposób, aby stać się źródłem przydatnych danych i pomóc w osiąganiu lepszych wyników. Dostosujcie swoje osiągnięcia bojowe wedle gustu. Życzymy Wam powodzenia na polu bitwy, Dowódcy!
Odznaki WTR skala;-)
Bronze 1, 0
Bronze 2, 400
Bronze 3, 1000
Silver 1, 1400
Silver 2, 1900
Silver 3, 2700
Gold 1, 3200
Gold 2, 3900
Gold 3, 4800
Master 1, 5400
Master 2, 6200
Master 3, 7300
Legend 1, 8000
Legend 2, 8800
Legend 3, 9900
jak teraz sprawdzałem wtr to kurde mam 4799
mam master 3 szkoda, ze to tylko tak wizualnie
Liczyłem że może dadzą WTR z jakiejś mniejszej ilości bitew niż overall ale niestety 🙂 Mam prawie na styk też master 3 i chyba z rok grania będę musiał żeby na Legendę wyjść xd
ale patrz jakie motywujace by bylo gdyby wtr/wn8 byl zbierany tak jak piszesz z np. roku gry i na koniec roku dostawaloby sie jakies nagrody. A tak to w sumie jeden pies co sie ma 😛
Ale mogli by powiększyć statystyki w wynikach dziennych przecież i tak wszystko zapisuje sie na komputerach a masz do wyboru tylko 7 pozycji
najlepsze jest ro że gram na około 10k wtr a przez to że kiedyś byłem botem to mam tylko 7,8k wiec żeby mieć legende 3 to bym musiał zagrać z drugie tyle co mam XD
To samo
Teraz gram dwa razy lepiej niż kiedyś ale ogólny mi psuje wszystko
Kolejny Żart z Bugiem:), 70k bitew, według nowego systemu odbiłem 0, asystowałem 0, jak i każdy inny grasz, reset stat na tych param., dziękuje bardzo WG Ciotki 😛 znowu dobra robota
0 jest na rekordowej wartości. Średnią masz pokazaną.
To i tak szkoda że dopiero od teraz licza boo jednak jeśli mam mieć to jakiś wpływ to lip
Ale jak nie były dane gromadzone to nie wymyślą Ci losowych wartości
Lipka trochę. Ostatnio dobiłem 10k osobistej a teraz mam 8900 🙁 żeby przy 100k bitew wyjsc z legendy 2 i wejść do najwyższej to z rok grania jak nie więcej
Powinna byc mozliwosc calkowitego wylaczenia pokazywania statystyk osobom trzecim, a nie tylko tymczasowy anonimizer na czas bitwy. W WOWS mozna wybrac by statystyki konta byly prywatne i nikt poza mna moich statystyk nie zobaczy. 🏴☠️🧠
W armored warfare jest opcja pokazywania stat osobom trzecim czyli robisz profil prywatny tylko kto jeszcze gra w AW ?
W AW jest opcja pokazywania statyk WYBRANYM osobom trzecim ??? Nie gram w AW od 3 lat. Mialem na mysli World of Warships czyli tez giereczka od WG… 🏴☠️🤪🧠
Na szybko pisałem, miało być, że jest opcja NIE pokazywania profilu osobom 3.Widzisz ty swój profil lub twoi znajomi lub wszyscy – ustawiasz jak ci pasuje.Lepiej zrobić tylko dla siebie.W wocie może to wejdzie za 10 lat i będą się tym jeszcze chwalić, że takie coś wprowadzili
Po co niby ukrywać to ?
Po to chociażby by jakiś cymbał nie pisał ci po bitwie jakie masz staty przy okazji ci przeszkadzał, lub wytykał ci, że na tym czołgu robisz mniej o 10 dmg od niego, a on robi więcej i ma beke z tego.
A ja tak właśnie robię, jak jakaś małpka w randomie coś do mnie piszczy na czacie, a po bitwie okazuje się, że ma 3 x mniej dpg na czołgach xD
Możecie się nie zgadzać, ale imo możliwość sprawdzenia statystyk w taki, czy inny sposób po bitwie powinna istnieć. Po prostu dobrze jest wiedzieć czasami z kim ma się do czynienia.
Widać często cię to spotyka xd
Mnie wcale
Skoro cymbał bije cię na staty to współczuję
Usunąć anonimizer. Zbędna funkcja pomagająca cziterom się maskować bo mało kto bawi się w sprawdzanie szczegółów. CC i tak mogą być anonimizowani odgórnie.
Ocena powinna uwzględniać ostatni rok lub np ostatnie 2000 bitew. Każdy szanujący się ranking nie uwzględnia wyników prehistorycznych lub uwzględnia je z bardzo niską wagą w stosunku do ostatnich wyników.
na wotlife masz pokazane staty z ostatnich 30 dni, raczej malo kto zaglada na staty w kliencie gry bo wiadomo, ze nie sa wiarygodne jak ktos ma powiedzmy 30k bitw
kto wchodzi na wot-life od kiedy jest tomato.gg :v
robimy zmiany o ktore nikt nie prosil, a nie ruszamy tego o czym mowia ludzie odcinek 2137
Biorą się za coś co nie jest ważne zamiast naprawić błędy. Od ponad roku nie naprawili błędu który występuje do dzisiaj. Wchodząc do bitwy nie można strzelać , trzeba przeładować i dopiero można. Gorzej jak o tym się zapomni. Do tego zrobili za wczesne wykrywanie w takich sytuacje gdzie nie powinno wykryć czołgu. Nie długo bedą grać tylko fiolety .
Emmmm… Co?
„Biorą się za coś co nie jest ważne zamiast naprawić błędy. Od ponad roku nie naprawili błędu który występuje do dzisiaj. Wchodząc do bitwy nie można strzelać , trzeba przeładować i dopiero można. Gorzej jak o tym się zapomni. Do tego zrobili za wczesne wykrywanie w takich sytuacje gdzie nie powinno wykryć czołgu. Nie długo bedą grać tylko fiolety .”
-Rafii
Ten błąd jest od kilku lat i zależy od jakości bieżącej aktualizacji.
Nie no czegoś nie rozumiem. To jest błąd że na początku bitwy trzeba przeładować? :v
Pojawił się w 2019 roku na Frontline a potem zawitał na randomy. To jest błąd o którym się gracz dowiaduje jak chce się z kimś strzelać a tu zonk. Najgorzej mają magazynki.
Nie wiem, nie zauważyłem. Masz może jakieś nagranie z tego? Nie powtórkę, bo z nimi jest więcej błędów niż w samej bitwie może być
To jest błąd który przytrafia się dość rzadko ale zawsze po jakiejś aktualizacji. Ostatnio miałem go w tamtym roku. Nie, powtórki nie zachowałem.
Też tak miałem z 2-3 lata temu. Nie pamiętam dokładnie w ilu bitwach. Na pewno z kilkanaście, kilkadziesiąt. To było wkurzające jak cholera. Wyjeżdżałem skupiony celownik a tu cisza. W pierwszej takiej bitwie nie wiedziałem o co chodzi. Na szczęście od tamtej pory już nie mam tego problemu. Odpukać.
ja mialem tak ze pojazd strzelal z opoznieniem jakies 1 sek. wiec strzelasz wycofujesz sie do tylu, a tu okazuje sie ze pocisk polecial w niebo.
Nadal nie poprawili błędu, że do bitwy można brać full golda, zmieniać nick (ukrywać się jak przestępca) LT posiadające większą alfę od niektórych MT i HT
Gdzie tu błąd?
A no taki że wrogowi jakoś częściej losuje powyżej średniej na strzał a ty masz 750dmg i w LT za 630dmg , Buraski tak samo , objeżdża cie taka w ruchu i oba strzały z 4 z przodu a ty masz kaliber taki że ona sama nie ma tyle pancerza po obu stronach że powinno przez nią przelecieć na wylot i jeszcze czołg za nią zaliczyć a tu sru 260 z 320 .
Ostatnio gram WZ-111G FT i oberwałem od M60 za 472 w jarzmo a śr. M60 to 390 potem dostaje od Obj. 252 za 523 a jego śr. to 440 a potem ja w WT auf Pz Iv za 627 z 750 właściwych , więc biorąc pod uwage kaliber , penetracje i alfe nie powinienem schodzić poniżej 700 przy miękkich czołgach. szkoda że nie można wstawiać screenów, jak by Multiemu tak losowało to by przeszedł na skręcanie długopisów , jemu jak co 20 strzał nie przebija albo nie trafia to wielce zdziwiony .
Za full golda minus, za to z ukrywaniem nazw graczy poprzez anonimajzer się jak najbardziej zgadzam. Nie rozumiem w ogóle idei ukrywania swojego nicknamu. Strimsnajper na strimera i tak się uleje nieważne czy strimer ukrywa nazwę czy nie. Wystarczyłoby usunąć wn8 i jakiekolwiek pokazywanie stat graczy w bitwie i problem płaczących focusowanych spoceńców by się skończył. A w kwestii full gold to po to ładuje się full golda, żeby zmaksymalizować szanse na zadanie dmg. Używanie gorszej amunicji gdy spokojnie ma się kredyty na zakup golda, to masochizm
to proste. wiele osob uzywa xvm i widzi kolor statow. Artylerzysci czesto fokusuja sie na tych co maja kolor lepszy niz zielony przez co masz stun na cala bitwe i pograne. Niby spoko, bo musisz sie wykazac i pokazac ze skads ten kolor jest, ale jest to wkurwiajace.
No i jest wytłumaczenie z jakiego powodu mongolskie hordy nie strzelają w bitwie. To nie jest granie „for fun” po żubrze, tylko błąd w grze. 🙂
Nie ma powodu, żeby używać inwektyw. Mnie interesuje czy faktycznie jest taki błąd i jak to wygląda bo nie spotkałem się z tym
Raczej bym się zastanowił co dodatkowo instalowałem na swoim kompie. A rezygnacja z ilości zwycięstw/przegranych do PR słuszna. Często widać wyniki, gdzie gracze nie potrafisz oddać nawet jednego celnego strzału. Pzdr
Konto od 2012, bez modów, nigdy nie miałem tego problemu. Jesteś pewny , ze to wina WG? Może problem leży po drugiej stronie. Pzdr
Jakas skala jest do tego? Od ilu wtr jaka odznaka.
wszystko poniżej 9000 tys to tak naprawde boty, dzieci i pomidory
Ilość bitew nie ma tu znaczenia. Są i boty które mają 20, 30 czy te 90tys bitew i nadal nic nie wynoszą z grania.
To jestem botem, dzieckiem czy pomidorem?
Redi, nie odpisuj mu to zwykły błazen tego bloga, sam ma poniżej 9k ale się nie pochwali tym bo mu wstyd…..
Jak piszesz 9000 to niedopisuj ”tysięcy”
Jak można mieć mniej niż 9 000 000 wtr…
No wiesz?! Z profesorem dyskutujesz ? Podwazasz wiedzę? Shame on u. Pzdr
Skala się nie liczy. W naszych głowach wszyscy jesteśmy fioletami 😉
ukrywają winratio bo był taki ból d**pska i płacz pomidorów i grożenie, że nie będą płacić, że wg uległo. Ale za to kacpi2005 i januszkopaczwęgla będzie się mógł pochwalić przed kolegami swoim rekordem dmg na X wynoszącym 3569
no ja tam na screenie widze WR, nie wiem jak ty…
koledze trzeba to narysować
pozycja trzecia od lewej – dużymi literkami jest BATTLES FOUGHT (czyli liczba rozgranych bitew), a pod nią jest % victories (czyli % wygranych bitew)
i to jest wartość WR
winratio nie jest dla mnie zbyt optymalnym wyznacznikiem jakości gracza lepiej patrzeć na punkty lub wn8
Dokładnie. Doprecyzuję – na randomach żadnym. Pzdr
Skoro odbijanie pocisków takie ważne to dlaczego nie ma z tego żadnych korzyści poza robieniem kilku misji w kampanii 😀 a % WR taki już mało istotny 😀
Przypominam, że exp za odbijanie był testowany i skończyło się na absurdalnych wartościach expa i kredytów po każdej bitwie, bo nikt w WG od lat nie potrafi jasno powiedzieć jak działa cały ten system. No i nie wprowadzili (:
Klasyfikacja bije w lajciarzy, a oczywiście będzie podbijała plankton w HT, który nawet ulewając się środkiem Malinówki coś tam wykryje i coś tam odbije, może i nawet strzeli. Wpływ na bitwę od strony sojuszników? Zerowy, ale dla statystyk to jednak kilka tysięcy DMG, czyli mniej więcej tyle co napoci LT na tej mapie, albo i mniej, bo trafi na team pacyfistów, którym strzelać nie kazano.
To jest dalej bez sensu xd lepiej pokazywac ocena z np ostatnich 90dni.
Właśnie fajnie jakby był chociaż wybór zobaczenia nie tylko overall ale też ostatnie 1k bitew i 30 dni. Może za pare lat to dodadzą
wszystko jest na tomato.gg
I to jest fajne, że jest taka strona tym bardziej która na bieżąco pokazuje Ci statystyki nawet z poszczególnych bitew. Ale czemu w grze tego nie może być?
Zgadzam się z Tobą. W grze są gracze którzy mają tylko jedno konto z np 70tyś bitew, ich WN8 z ostatnich 1000 bitew to ponad 3500-4000 a główne statysyki to zaledwie 1500-1600.
Brawo WG. Rzeczywiście zakładka „przebieg służby” jest kluczowym elementem gry i wpływa na rozgrywkę. Ta stara jest fatalna. W czasie bitwy, świadomość, że jest fatalna i nie zaktualizowana, powodowała u mnie frustrację i automatycznie gorsze wyniki. Teraz problem zniknie, będzie można sobie grać na luzie bez stresu, bo w garażu czeka świeżutka zakładka, estetyczna, czytelna i aktualna. To nowy początak Wota.
Wiesz, pewnie dostali rozkaz z góry, że mają coś w grze robić.COŚ czyli wszystko ale nie np: mm i bitewki powtarzające się 0:15, 2:15 i tak w większości w sesji.I tak się nic nie zmieni nie to co oczekujemy :), ludzie i tak na to leją co niektórzy bo tu narzekają na grę, a jak są paczki to kupują i sami zaprzeczają sobie.WG widzi zysk i nie potrzebuje nic usprawniać by zarabiać bo i tak i tak zarabiają więc po co coś zmieniać ?
ooo super może wrócę do gry po tych informacjach, może te zmiany spowodują brak bitew 4 minutowych i 25% wr z całego dnia juhuuu
wygląda fajnie, tylko po co nadal ta bezsensowna ocena ogólna jest w grze zamiast po prostu zaimplementować wn8
Dopóki wn8 nie uwzględnia asysty to również jest bezsensowny.
WN8 kłamie. Teraz jest pełno graczy w grze, co mają WN8 np. niebieski, a po wejściu na przebieg służby pokazuje 3000 WTR. Dlatego lepiej ustawić sobie na stronie xvm pokazywanie WRT w bitwie, bo czasem można się srogo przejechać, gdy myślisz że masz dobrych graczy w teamie w plutonie, a to boty ze wschodu które giną w trzeciej minucie…
Tylko, że to właśnie wtr jest dużo mniej miarodajny od wn8 kolego. Jest tak dlatego, że WTR promuje samą ilość bitew. Przykładowo gracz 2k dpg z 25 tysiącami bitew (rośnie chyba bez wiekszego wzgledu na wyniki do 25k bitew) może mieć kilkukrotnie większy WTR niż gracz 4k dpg, który ma tylko tysiąc lub dwa tysiące bitew na koncie.
Coś takiego kiedyś słyszałem (nie jestem na 100% pewny tych 25k bitew) i z własnych obserwacji WTR jest dużo gorszym wyznacznikiem poziomu gracza, niż wn8.
A jednocześnie jest cała masa fioletów, którzy tylko na low tier potrafią robić swój kolorek. Wiec miarodajność ogólnego WN8 jest kiepściutka.
Dlatego patrzysz średni tier, na którym delikwent się tłucze i wiesz z kim masz do czynienia. Niestety wn8 jest obecnie najbardziej miarodajny. Tym bardziej, że możemy sprawidzić na różnych stronach pokroju tomatogg praktycznie każdą statystykę takiego grajka.
wn8 mozna sprawdzac co do pojazdu, tieru i ogolny, kwestia ustawien
A ja włączam anonimizer, żeby Xvm i tak nic nie pokazał, bo tylko wam statystyki w głowie
Bardzo spoko zmiany, na pewno lepsze niż wprowadzone wcześniej dogtagi które są praktycznie niewidoczne w grze