Dziś w Superteście: Zmiany balansujące na mapach Westfield, Urwisko i Dębina
Mapa Westfield
— Rozłożysty teren jest pokryty lasami i wioskami rozrzuconymi po mapie, na której dominuje częściowo zrujnowany akwedukt przerzucony nad doliną. Różnorodne urwiska i granie doskonale nadają się na zasadzki, ale duże połacie otwartego terenu czynią każdą próbę zmiany pozycji ryzykowną.
Cel zmian:
- „Jama” (kwadraty A1–A3) została przerobiona.
- Gracze górnej drużyny nie mogą już strzelać z wykorzystaniem opuszczenia lufy we wczesnych stadiach bitwy.
- Dodano wygodniejsze zagłębienie dla graczy górnej drużyny (kwadrat A2).
- Dodano wrak (kwadrat C1), działający jako schronienie kompletnie zasłaniające kadłub czołgu przed ogniem przeciwnika.
- Rozkład wioski został zmieniony (kwadraty D4, D5 i E5), by usunąć linię ostrzału (kwadraty E6–E7) czołgów ciężkich drużyny dolnej na grani (kwadrat C3).
- Teren wzgórza (kwadrat K7) zmieniono tak, by drużynie dolnej grało się bezpieczniej i wygodniej czołgami średnimi.
- Na klifie dodano skały i zmieniono teren (kwadrat G4), by zapobiec przypadkowym upadkom pojazdów.
- Na trasie pojazdów do kierunku natarcia czołgów średnich na początku bitwy (kwadraty D9–D0) usunięto skały, by pojazdy nie podskakiwały na nich.
Mapa Urwisko
— Pola flagowe są odseparowane przez klify oraz skaliste grzbiety. Szeroki wybór kryjówek pozwala na ukierunkowane ataki w najważniejszych kierunkach. Środkowy obszar może wydawać się idealny do przebicia się do bazy przeciwnika, ale uważaj na flanki.
Cel zmian:
Istnieje niewielka przewaga na korzyść dolnej drużyny w postaci lini ostrzału z bazy w kierunku centralnej części mapy, gdzie walczy większość czołgów ciężkich.
- Linia ostrzału z bazy (kwadrat J3) nieopodal czołgów ciężkich w centrum mapy została znacząco zniwelowana, by poprawić komfort rozgrywki pojazdami ciężkimi
- Dodano niewielkie osłony terenowe po stronie górnej bazy w strefie czołgów ciężkich (kwadrat E5).
- Skała została nieznacznie powiększona, by zakryć linię ostrzału czołgów ciężkich (kwadrat G5). Podobne zmiany wprowadzono z przeciwnej strony.
- „Jama” (kwadraty D4–D5), do której mogły wpaść czołgi lekkie i średnie została usunięta. (Ta pozycja była pułapką – czołgi wtaczały się w nią i nie mogły kontynuować skutecznej gry.). Wysokość skały została zmniejszona, by otworzyć linię ostrzału w kierunku wzgórza z pozycji bazy zazwyczaj zajmowanych przez niszczyciele czołgów.
- Samotny występ skalny (kwadrat F7) został usunięty.
Mapa Dębina
— W centrum mapy znajduje się wielkie torfowisko. Most kolejowy i znajdująca się niedaleko przeprawa umożliwiają obronę rejonu z wykorzystaniem niewielkich sił, dzięki czemu możliwa jest koncentracja pozostałych oddziałów i gwałtowne uderzenie na drugiej flance.
Cel zmian:
Mapa nieznacznie sprzyja górnej bazie. Przejście do miasta dla dolnej drużyny jest trudniejsze ze względu na linie ostrzału pojazdów na drodze do miasta.
Dolna drużyna napotyka również pewne problemy przy atakowaniu górnej bazy od strony miasta i na nizinach.
- Miasto zostało przebudowane, by umożliwić wygodniejszą rozgrywkę czołgami ciężkimi.
- Drogi do miasta i do baz zostały poprawione. Teraz osiągnięcie miasta z dolnej bazy jest bezpieczniejsze.
- Ulepszono obszar rozgrywki dla dolnej bazy, dodając więcej pozycji, z których można atakować i bronić tego kierunku.
- Dodano pośrednie schronienia dla dolnej drużyny atakującej górną bazę po nizinach.
3 pytania
1 co da że podniesiecie półkę pod latarnia na urwisku
2 dla czego miasto na dębinę zostało zrównane z ziemią
3 czemu nikt nie nie powiedział że cap na westfield został przeniesiony
Zmiany słabe dla Dębiny i Urwiska, oraz Westfield-a.
Fajne i dobre zmiany. Ale czy oni muszą wpychać wszędzie tyle tych różnych płotków, drzewek i małych obiektów? Mapy są mało przejrzyste, przez co czasami ciężko się na nich odnaleść a o strzelaniu przez te wszystkie pierdoły nawet nie wspomnę.
Tundra załatwia sprawę;)
A ja chciałem powiedzieć odwrotnie bo tundra nie likwiduje płotków hehe
jeżeli dla Ciebie mapy są mało przejrzyste to zagraj w WT
Żądamy więcej map na bitwy klanowe bez faworyzowania hull down.
Wszystkie te zmiany w mapkach mają wejść w 1.19 bardzo duży patch 🙂 niestety anulowali zmiany na przełęczy oraz tej chunskiej z murem. A co do zmian to dębina na duży +, westfield też na + ale dalej td beda Kampic i walić HT z tych krzaków. Mogli by trochę miasto powiększyć. A zmiany na urwisku to jakiś żart… dalej będzie u mnie banowana. I niech dadza limit tierowy na kopalniach
.
No też uważam że niektórym mapom bardziej przydał by się limit tierowy niż zmiany np: Ensk na X jest poprostu za ciasno na Dębinie tylko dojazd do miasta na plus ale miasto mogli zostawić strasznie teraz tam pusto , na urwisku ostatnio za bardzo zaczynają na tyły wjeżdżać od strony wody czasem ciężkim nie dojedziesz a Burasuuuka już cię klepie .
„Drogi do miasta i do baz zostały poprawione. Teraz osiągnięcie miasta z dolnej bazy jest bezpieczniejsze.”
Bardzo dobra zmiana na Dębinie
Zmiany na Dębinie bardzo przykre – ok, może pomogą one w rozgrywce graczom, ale znowu nikt nie myśli o NPC-ach – stawianie domków na 4 obrazku dosłownie w jeziorku praktycznie uniemożliwia jego mieszkańcom wygodne mieszkanie, zmuszać ich będzie do częstych remontów i walki z wilgocią. Podobnie usunięcie wielu domów z miasta może prędko doprowadzić do kryzysu na rynku mieszkaniowym, pogłębionego jeszcze jeżdżącymi dookoła czołgami. Ale o tym oczywiście WG nie myśli… 😉
To właśnie ci z miasta przeprowadzili się nad jeziorko. Wiadomo, miejski zgiełk na dłuższą metę nie jest dla wszystkich.
może kiedy dolano rtęci do wody, to poziom wody się podniósł i dotarł aż do tego domku
Westfield nadal w banicji dla HTków. I tak naprawdę pogłębiając tą dziurę, zepsuli górny cap jeszcze bardziej – teraz wzniesienie jest tam łagodne i na większej przestrzeni dzięki czemu można było grać na wieżę i skutecznie kontrować pojazdy z dolnego capa (które mają na tej mapie lepiej). A w nowej wersji podjazd jest bardziej stromy, przez co w wielu przypadkach będziemy musieli pokazać kadłub. Do tego jest węższy i dojdzie albo do przepychanek albo niemożności ustawienia się tak, żeby nie pokazać połowy czołgu przeciwnikowi… Już nie wspomnę o tym, że jak ktoś z dolnego capa dostanie się do tej dziury to dla górnego jest już totalny game over
Zmiany na plus. Jedyne co mam wątpliwość to samo miasto na Dębinie i spory plac w rogu. Strefa śmierci 🙂 ?
trzeba przyznac ze debina wyglada bardzo ciekawie