Wyzwólcie potencjał kobry
przez Bin4r ·
Dowódcy!
Sezon VIII Przepustki bitewnej właśnie się rozpoczął. Macie teraz możliwość zdobywania żetonów Przepustki bitewnej i odblokowania unikatowego pojazdu IX poziomu za 24 żetony. Brytyjska Cobra to zupełnie nowy czołg średni, który właśnie otrzymał ostatnią warstwę lakieru i jest gotowy ruszyć na pola bitew.
Przyjrzyjmy się nowemu przybyszowi i zobaczmy, dlaczego nie powinniście się wzbraniać przed przyspieszeniem swoich postępów dzięki Ulepszonej przepustce bitewnej!
Prezentowane parametry dotyczą pojazdu z każdym załogantem wyszkolonym w 100% w swojej głównej specjalizacji. Niektóre charakterystyki pojazdu można ulepszyć dzięki premii dowódcy do głównej specjalizacji, atutom i umiejętnościom załogi, a także specjalnym przedmiotom w grze.
Siła ognia
Cobra jest jak Dr. Jekyll i Mr. Hyde albo Bruce Banner i Hulk. Łączy dwa odmienne style gry w jeden wszechstronny czołg średni, którego zdecydowanie nie chcecie rozzłościć. Osobowość, z którą macie do czynienia, zależy głównie od typu pocisków znajdujących się w automacie ładującym. Działo 120 mm QF załadowane jest standardowo pociskami kumulacyjnymi, ale może też strzelać potężną amunicją HESH zadającą 490 pkt. uszkodzeń alfa.
Zawsze zwracajcie uwagę na skład drużyny przeciwnej i obserwujcie rozwój sytuacji na polu bitwy, aby ustalić najlepszy moment na przejście od typowo brytyjskiej powściągliwości do niepohamowanej rozwałki. Wybierzcie amunicję kumulacyjną o wyjątkowej penetracji 268 mm na początku starcia i gdy mierzycie się z dobrze opancerzonymi przeciwnikami. Gdy bitwa będzie się już toczyć, a szeregi wroga się przerzedzą, przestawcie się na pociski HESH, aby skutecznie wykańczać pozostałe pojazdy czterema ciosami wymierzonymi w 4,5 sekundy i zadającymi 1960 uszkodzeń.
Żywotność
Cobra ma pancerz przedni o grubości 130 mm i 1600 PW, co nie jest niczym wyjątkowym, ale wystarcza, by przyjąć uderzenie czy dwa. Pancerz boczny jest jednak raczej cienki – ma 80 mm – więc postarajcie się unikać przeciwników, którzy mogliby skutecznie podejść Was z flanki. Ukrywanie się i poleganie na maskowaniu to też nie najlepsza taktyka, gdyż wartości kamuflażu są niskie, a celność działa nie wystarczy, by być snajperem.
Inwestycja w zasięg widzenia, trzymanie się nieco z tyłu, by wspierać czołgi ciężkie, i wykorzystywanie –10 stopni opuszczenia lufy przy kryciu kadłuba da Wam zdecydowanie większą szansę na dotrwanie do końca bitwy z wystarczającą liczbą PW, by docisnąć przeciwnika i porządnie go obić.
Mobilność
Prędkość maksymalna 40 km/h wystarcza, by dotrzymać kroku sojusznikom, wycofać się w razie potrzeby, a gdy zdarzy się okazja, pogonić przeciwnika, jednak Cobra nie jest sprinterem. Przypomina raczej długodystansowca, którego celem jest dotrwanie do samego końca. Wyposażenie czołgu w Turbosprężarkę do doskonały sposób na poprawienie mobilności, ale zwiększenie już wyśmienitej szybkości obrotu wieży i kadłuba dzięki Ulepszonemu mechanizmowi obracania pomoże Wam wymanewrować przeciwnika w zwarciu. Uzupełnijcie wyposażenie stabilizatorem pionowym, aby zniwelować największą słabość działa i móc skutecznie atakować w ruchu.
Wyposażenie
Wykorzystajcie poniższą konfigurację, by Wasz czołg osiągnął maksymalny potencjał.
Zalecana konfiguracja | ||
---|---|---|
Alternatywna konfiguracja | ||
Wzmocnijcie silne strony pojazdu turbosprężarką w pierwszym miejscu, zainstalujcie powłokę antyrefleksyjną w drugim miejscu, by zdobyć premię za Ulepszenie polowe, a także stabilizator pionowy, który zredukuje słabą cechę działa. Opcjonalnie możecie zamontować ulepszony mechanizm obracania, dzięki któremu łatwiej wymanewrujecie przeciwników.
Umiejętności załogi
Dowódca | |||
---|---|---|---|
Celowniczy | |||
Kierowca |
Podobnie jak w innych czołgach średnich wsparcia załoga liczy tylko trzy osoby. Zaprezentowany wybór umiejętności skupia się na skuteczności działa i ma zastosowanie, jeśli nie chcecie wymieniać załogi. Naprawa zawsze powinna być jedną z pierwszych umiejętności, gdyż nie chcecie zostać przyłapani z opuszczonymi gąsienicami, szczególnie gdy przeładowujecie magazynek. Dzięki Braterstwu broni ulepszycie wiele wartości, w tym parametry działa, co zawsze jest przydatne.
Sezon VIII Przepustki bitewnej
Cobra to jeden z czołgów-nagród dostępnych za żetony Przepustki bitewnej. Jeśli chcecie przyspieszyć swoje postępy i szybciej odblokować ten nowy pojazd IX poziomu, rozważcie Ulepszoną przepustkę bitewną dla sezonu VIII. Ulepszenie Przepustki bitewnej za 2 500 odblokowuje dodatkowe nagrody i pozwala Wam kupić kolejne etapy Przepustki bitewnej za 250. Zajrzyjcie do artykułu, by dowiedzieć się więcej, poznać ścieżkę nagród, listę wszystkich dostępnych zestawów i nie tylko.
Jeśli macie wystarczającą liczbę żetonów, łapcie czołg Cobra, ruszajcie do bitew losowych i dajcie się wykazać temu nowemu brytyjskiemu pomocnikowi. Może nie jest najprostszy w obsłudze, ale sowicie się Wam odwdzięczy.
Do dzieła!
Ź: Portal EU
wczoraj miałem okazje zejść na magazynek (9-tką Japońcem średnim) od Cobry, ale zagrałem jak pomidor bo nie czytałem mapy tylko skupiłem się na strzelani i spotingu, poskładał mnie jak Pudzian Najmana.
Zdecydowanie lepiej było by zrobić nowe drzewko ( przynajmniej gracze mieli by co robić ),
Niż co miesiąc nowe premki już jest taka *****, że na 8 tierach w bitwach nie ma żadnych drzewkowych czołgów, no bo po co
Wynika z tego że gracze lubią i kupują czołgi premium a drzewka stają się swojego rodzaju niszą dla graczy IX i X tieru. WuGie to widzi i dostarcza takiego „towaru” na jakim najlepiej zarobi i który zadowoli graczy. Wszyscy są szczęśliwi… Szkoda że premki są tak mocno lepsze od drzewkowych, ale co poradzisz… Popatrz ile fcmów albo kv5 jeździ… Słabymi nikt nie chce grać.
Ale szybciej, taniej i prościej jest wypuścić premkę/czołg specjalny niż bawić się w drzewko. Przy czołgach do wybadania trzeba wymyślić jakąś koncepcję, a później ulepić ją tak, żeby miała ręce i nogi i w jakiś sposób te maszyny były ze sobą powiązane. A przy pojedynczym czołgu wystarczy kupić kwasika, albo pół litra i zakąske i niech Wania wymyśli w pianym widzie jakiś czołg. Jakoś to będzie. No i przy okazji trochę grosza ze sprzedaży czołgu wpadnie.
Żeby grać na IX czy X ósemki i mniejsze tiery premium muszą zarobić kredyty. Uwolnienie 8 tieru od premek jest możliwe wyłącznie po zmiane ekonomii w grze przez WG, kosztów napraw itd. Wystarczy że np. minimalny poziom DMG na X daje grę bez strat. Tymaczasem są to kwoty nawet do 35-40k za bitwę na minusie (bez wliczania w to żarcia czy lepszych napraw, leczenia). A na razie jak chcesz coś kupić, odblokować, wyposażyć, itd. to tłuczesz 8.
30-40 k zakładając że dużo nie postrzelasz, na porażce gdzie postrzelasz trochę to można na spokojnie 200k w dupę
Jak jedziesz na full goldzie, kupujesz żarcie i duże zestawy to jak naj bardziej…. Taki obj279e albo czif musi być strasznie nie ekonomiczny w trakcie wbijania 3ciej gwiazdki na lufę:P