Sztuka strategii: Ulepszenia balansujące
przez Bin4r · Opublikowane
Commanders!
We are closely monitoring the Art of Strategy event and are amazed to see how many of you are taking on the roles of Tankers and Strategists. We are glad that you are enjoying the opportunity to try the new gameplay, and we want to keep refining Art of Strategy to give you the best experience.
On April 28, we will introduce a small but important change to help balance the event. We will increase the number of AT Guns, Flamethrowers, and MG Turrets that a Strategist can deploy in the 1 vs 7 format, from 4 to 5.
In pursuit of the same goal, we will also disable Airfield and Steppes in 1 vs 7 format for now. These are open maps, where Tankers have a great freedom of maneuver, making it very difficult for the Strategist to counter their attacks. The remaining maps allow the Strategist to put up a real good fight, and that’s exactly what all of us are after in the Art of Strategy.
Strategists must do many things that they have never done before in World of Tanks, and right now, many are understandably having a hard time against Tankers. A Strategist must develop a battle plan, select and deploy defenses, control 7 vehicles, and watch over the entire battlefield to block enemy advances and create openings for their own forces. These demands make the role exciting, but it is no easy task. At the same time, Tankers, for the most part, are playing World of Tanks as they have for years—same controls, a single vehicle, same patterns.
By increasing the maximum number of defenses for the Strategist in 1 vs 7, Art of Strategy battles will be more enjoyable for everyone. For the Strategist, it will be easier to concentrate on active participation in battle—giving vehicle orders and providing direct control—because the additional defense will offer passive protection across the battlefield. For the Tankers, battles that were sometimes too simple will become more challenging and interesting.
In addition to this change, we want to take the opportunity to remind Strategists of a couple tips that may help achieve more victories:
- Let your defenses do their job. Don’t place your vehicles too close to the enemy forces at the start of a battle. Whittle down the Tankers first with fire from your defenses, use your vehicles to support and protect them, and then finish off the remaining opposition.
- Vision is everything. The sooner you spot Tankers, the sooner your long-range defenses can deal damage to them. Don’t forget about Watchtowers! Combine them with Gun Turrets and MRLs to weaken enemy forces long before they even reach your vehicles. Light or fast medium tanks are great scouts too!
Stick to these rules and victories in the event will be sure to follow.
Good luck on the battlefield, and Roll Out!
Zabójca WoT-a:
(1) Ukrainian fArmy release video – YouTube
🤦♂️
Ten tryb to dno, jest wiele w nim problemów. Sytuacja z wczoraj, gościu uwalił kampę i podjąłem decyzje o walce jeden na jeden. Ustawiłem czołgi blisko ale defensywnie w mieście i pojedynczo wyjechałem na gościa kończąc mu jeden po drugim czołgu ponieważ nie chciałem przegrywać na jego zasadzce z działkami ( boty by jak debile wjeżdżali pod działa) ostatecznie czas się skończył, wynik to 6:1 dla mnie przeciwnikowi został jeden czołg na 1000hp a mi zostało 6 czołgów z łączną ilością ok 8000hp ale oczywiście remis….
W takich wypadkach powinna być moja wygrana. Nie widziałem innej możliwości rozbicia tej kampy oczywiście nie brałem możliwości żeby boty same walczyły ponieważ to bezmózgie roboty które popełniają takie błędy jakich ja nie popełniałem nawet na początku. Na koniec zaatakowałem wszystkim nawet botami ale ich skuteczność nie była nawet w połowie taka jak moja….
W sytuacji kiedy czas się kończy a wynik się nie rozstrzygnął powinien wygrywać ten który ma więcej hp i czołgów ten który był bliżej wygranej. Powinien być jakiś algorytm który by dawał np za 100 hp 1 pk a za jeden czołg dawał 5 pk i wygrywa ten który ma więcej punktów wygranej, remis to najgorszy wynik jaki moze być.
Kolejne problemy to często małe słabe punkty w działach, głupie zachowania botów (ustawianie się bokiem lub tyłem do przeciwnika), brak plutonów bo irytują mnie idioci którzy nie współpracują tylko przegrywają 1vs1 z botem, mało opcji dowodzenia botem( chciałbym decydować czy bot ma bronić pozycji ale tez strzelać czy tylko tankować, lub czy ma tylko podświetlać w krzaku nie wychylając się i nie strzelając, lub jak konkretnie ma stanąć pod jakim kontem bez konieczności wchodzenie przez Q)
Wczoraj zrobiłem całość zgarnalem 2500 obligacji i podziękowałem za ten tryb
Zagrałem 10 bitew przeciwko graczom i żadnej nie przegrałem, po ustawieniu kampu na bazie czołgistom jest naprawdę ciężko wygrać zważywszy na to że boty mają czasami bardzo dobre rng i mimo głupich ruchów trafiają trudne strzały. Nie rozumiem totalnie tej zmiany
Wiesz, jak trafiają się ludzie, którzy nie znają zasad i zamiast zabić ostatni czołg u stratega (artę na 30 hp) wchodzą w pojedynek z wieżą artyleryjską stoją do niej twarzą w twarz i by było fair nie ruszając się, to nie ma się czemu dziwić.
Czasem zastanawiam się, po której stronie są te boty.
Po co kampa jedziesz yolo na cap, kierujesz arty na stanowiska snajperskie graczy, tylko sam 430U,140,T100, lub batem ich spotujesz, wygrasz czy przegrasz w kilka minut masz 400 punktów, szkoda czasu, ja juz kończę event na drugim koncie
Boty kompletnie nie rozumieją jak strzelać do S. Conq pod kątem, z HEAT-ów, ustawiają się bokiem. Natomiast potrafią zrobić bardzo trudny strzał przez okienko.
Boty nie wiedzą też jak używać prog 65.
WG ma dużo do ulepszenia w tym trybie.
Już nawet nie wspomnę, że zakazali strv, ebr i innych…
Już drugi mikro pach a wy nic nie piszecie , opierdzielacie się jakoś ostatnio.
poziom botów jest wyższy w grach 1994 roku na pegazsuie…
bzdura, cyber tank na artach zapewniał chociaż 1MOE, dobrze ustawiony BOT walił tylko po weakpointach, wycofywał się podczas przeładowania, znakiem szczególnym i wadą było to, że się ustawiał do aktualnie wyspotowanego przeciwnika, czyli jak się jakis lt zapedził to ten baran się obracał się tyłem do linii ognia, wczoraj widziałem bota w Kranie 3MOE, niektórzy twierdzą, że na nizszych tierach WG uzupełnia bitwy ,
XD, to w trybie 1 na 7 gra będzie się teraz toczyć w kółko na dwóch mapach: klasztor i urwisko XDDD. Wcale ten tryb nie jest monotonny i nudny
Ja ostatnio na 5 potyczek, 4 pierwsze byly w miescie duchow -,- . No ale jeszcze 2 naklejki i podziekuje za tryb 🙂
Oco chodzi w tym artykule
o gruszke i pietruszke..
Że kacperki i boty będą mieli większe szanse wygrać
Nie wiem, czy taki buff dla stratega to dobra zmiana. Teraz strateg będzie miał możliwość uwalenia jeszcze bardziej chamskiej kampy i do tego dojdzie mu więcej dział
Tryb skończyłem dzisiaj, po 29 bitwach. Tryb taki sobie. Sam w sobie pomysł spoko, ale ogar botów jest żenujący. To nie tylko głupie wyjazdy bokiem, czy obrana ścieżka, ale też zachowanie wg roli. Zaznaczyłem ligtowi by tylko spotował. I co? I na niektórych mapach się tak przestawia, że część pojazdu jest poza krzakiem. Stanie w miejscu z kolei dopuszcza strzelanie – wg mnie ustawienie strzelania powinno być osobno, a nie zależne od roli. Celność botów na ok poziomie – w niektórych momentach łatwo je zbaitować, więc rozstawiając trzeba o tym pamiętać. Walka czołgistów vs strateg to inna para kaloszy. Trudno coś regularnie wygrywać w roli stratega, gdy boty są jakie są. Tu chyba skuteczną taktyką wydaje się zapchanie jednej flanki wieżyczkami/działami, a drugiej czołgami (tu raczej polecam mobilne pojazdy z jakimś pancerzem, bo wolne kloce będą kulą u nogi).
Ogólnie nagrody adekwatne do włożonego wysiłku. Załoga, kamo, bondsy zawsze na propsie. Później to już chyba nie ma po co w to grać oprócz pięcia się w rankingu – kredyty są w śmiesznej ilości, a 1 rezerwa 50% więcej XPa w bitwie słabo wygląda przy rezerwach 100%.
Swoją drogą taki tryb w konfigurowalnej opcji mógłby być w formie treningu. Jak się troszkę nie grało to by można było sobie odświeżyć gierkę bez zbędnego robienia sobie i współgraczom krzywdy.
po angielsku, janusze z hussari nie zrozumieja
Dobrze ze Ty Kacperku wszystko rozumiesz. Pozdro 600
Tak, nie mam z tym problemu.