Przygotujcie się na powrót Waffenträgera!
przez Bin4r · Opublikowane
Powrót do World of Tanks w wielkim stylu! Od 27 września do 11 października w World of Tanks będzie miało miejsce specjalne wydarzenie Powrót Waffenträgera.
Tej jesieni Brygada Chartów ponownie zmierzy się z inżynieryjnym cudem Maxa von Kriegera w przerażającej i bezkompromisowej walce o dominację. W zeszłym roku ten wybitny Inżynier wykonał taktyczny odwrót. Teraz powraca, ale tym razem von Krieger pokaże światu jego ulepszoną maszynę wojenną, groźnego Blitzträger auf E 110. Jest ona jeszcze bardziej niebezpieczna i nieprzewidywalna niż dotychczas, zatem szykujcie się na intensywne i zacięte bitwy!
Po drugiej stronie tego epickiego konfliktu walczą Charty, które także nie traciły czasu. Do ich szeregów dołączają trzy różne pojazdy, a każdy z nich posiada inną rolę bojową i unikalne możliwości. To od Was zależy, po której stronie się opowiecie – niech wygra najsilniejszy!
Ramy czasowe wydarzenia
Od 27 września, 11:00 CEST (UTC+2) do 11 października, 11:00 CEST (UTC+2)
Powrót Waffenträgera: Przekrój ogólny
- Bitwy odbywać się będą w formacie 7 na 1 na trzech nieco zmodyfikowanych mapach: Murowanka, Linia Zygfryda i Step.
- Przed rozpoczęciem bitwy możecie opowiedzieć się po jednej ze stron konfliktu.
- Drużyna siedmiu losowych graczy lub maksymalnie trzyosobowy pluton (Brygada Chartów) wjeżdżają do bitwy w znacznie zmodyfikowanych pojazdach specjalnych: Object 140, Bat.-Châtillon 25 t i M48A5 Patton. Dynamiczne plutony są dozwolone.
- Inżynier odpowie im z Blitzträgera auf E 110, niesamowicie potężnego niszczyciela czołgów dowodzonego przez jednego gracza. Na jego flankach staną sterowani sztuczną inteligencją Strażnicy, czyli trzeci typ pojazdów trybu.
- Każda drużyna posiada swój określony cel. Brygada Chartów musi unieszkodliwić energetyczne pole ochronne Blitzträgera auf E 110 i zniszczyć ten groźny pojazd w ciągu wyznaczonego czasu. Blitzträger auf E 110 musi wyeliminować Brygadę Chartów lub przetrwać aż do chwili upłynięcia czasu.
- Aby wejść do bitwy w Blitzträger auf E 110 potrzebujecie Klucza. Możecie go zdobyć w bitwach, grając w tym trybie gry, lub zdobyć go w ramach specjalnych zestawów w Sklepie premium. Czytajcie dalej, by dowiedzieć się o jeszcze jednym sposobie na zdobycie Klucza do Blitzträger auf E 110!
- Postępy w Powrocie Waffenträgera obejmują zebranie kolekcji Chartów i Inżyniera, składających się z rożnych elementów i dzielą się na cztery etapy. Po zebraniu określonej liczby elementów i ukończeniu każdego etapu otrzymacie cenne nagrody. Aby ukończyć postępy wydarzenia i zdobyć wszystkie związane z nim nagrody, należy skompletować obie kolekcje.
- Główną nagrodą w wydarzeniu jest zupełnie nowy amerykański czołg średni premium VIII poziomu ASTRON Rex 105 mm, który można zdobyć z Portalu dla pojazdów (więcej informacji poniżej) z określoną szansą na wylosowanie.
- Możecie także kupić go wraz z Rozrusznikami Inżyniera, specjalnymi kluczami w grze, które możecie zdobyć podczas wydarzenia, aby aktywować Portal Inżyniera, zawierający cenne łupy. Rozruszniki Inżyniera będą też wchodzić w skład zestawów w Sklepie premium.
- Możecie też użyć Rozruszników Chartów, aby aktywować Portal Chartów, który może obdarzyć Was przydatnymi przedmiotami w grze – czasem nawet Rozrusznikami Inżyniera!
Charty – psy wojny
27 września, w garażu wydarzenia, znajdziecie trzy specjalne pojazdy do wyboru. Wybierzcie jeden z nich i kliknijcie przycisk „Bitwa”, aby wyruszyć w ekscytującą bojową podróż!
Każdy wojownik Chartów ma swoją bojową rolę oraz ogólne i unikalne umiejętności:
- Rezystor ( X Object 140 ) to wszechstronny czołg o średnich charakterystykach, który może pełnić każdą rolę na polu bitwy.
- Thunderbolt ( X M48A5 Patton ) to powolny, ale mocny czołg szturmowy o imponującej sile ognia i grubym pancerzu.
- Foudre ( X Bat.-Châtillon 25 t ) to bardzo mobilny pojazd z automatem lądującym, ale nie najlepszą wytrzymałością.
Rezystor
- Srebrna kula — Przechodzące przez tarczę uszkodzenia pojazdu von Kriegera zwiększają się wraz z każdym przeładowanym generatorem. Uszkodzenia nie zmniejszają się podczas fazy podatności przeciwnika.
- Doładowanie — Na pewien czas poprawia parametry dynamiczne pojazdu.
- Działo elektromagnetyczne — Po aktywacji, następny strzał będzie mniej dokładny, ale zada więcej uszkodzeń przeciwnikowi i jego modułom.
- Przeciążenie — Chart może podnieść ładunek plazmy, który należy dostarczyć do generatora, aby go przeładować. Każdy przeładowany generator tymczasowo wyłącza tarczę pojazdu von Kriegera. Pierwsze podniesienie ładunku przywraca określoną liczbę punktów wytrzymałości wszystkim członkom drużyny. Ponadto, posiadanie plazmy na pokładzie zwiększa uszkodzenia zadawane von Kriegerowi.
Thunderbolt
- Srebrna kula — Przechodzące przez tarczę uszkodzenia pojazdu von Kriegera zwiększają się wraz z każdym przeładowanym generatorem. Uszkodzenia nie zmniejszają się podczas fazy podatności przeciwnika.
- Doładowanie — Na pewien czas poprawia parametry dynamiczne pojazdu.
- Tryb oblężeniowy — Na pewien czas zwiększa szybkostrzelność pojazdu, ale zmniejsza jego mobilność.
- Przeciążenie — Chart może podnieść ładunek plazmy, który należy dostarczyć do generatora, aby go przeładować. Każdy przeładowany generator tymczasowo wyłącza tarczę pojazdu von Kriegera. Pierwsze podniesienie ładunku przywraca określoną liczbę punktów wytrzymałości wszystkim członkom drużyny. Ponadto, posiadanie plazmy na pokładzie zwiększa uszkodzenia zadawane von Kriegerowi.
Foudre
- Srebrna kula — Przechodzące przez tarczę uszkodzenia pojazdu von Kriegera zwiększają się wraz z każdym przeładowanym generatorem. Uszkodzenia nie zmniejszają się podczas fazy podatności przeciwnika.
- Doładowanie — Na pewien czas poprawia parametry dynamiczne pojazdu.
- Kopuła balistyczna — Na pewien czas zapewnia odporność na ogłuszenie i uszkodzenia od pocisków.
- Przeciążenie — Chart może podnieść ładunek plazmy, który należy dostarczyć do generatora, aby go przeładować. Każdy przeładowany generator tymczasowo wyłącza tarczę pojazdu von Kriegera. Pierwsze podniesienie ładunku przywraca określoną liczbę punktów wytrzymałości wszystkim członkom drużyny. Ponadto, posiadanie plazmy na pokładzie zwiększa uszkodzenia zadawane von Kriegerowi.
Charty mają trzy życia (łącznie z tym na starcie), co oznacza, że mogą się odrodzić dwa razy w jednej bitwie.
Jak grać
Po rozpoczęciu bitwy, Blitzträger auf E 110 będzie chroniony niemal niezniszczalnym polem energii, więc nie ma sensu w nie strzelać, kiedy jest aktywne. Od czasu do czasu pojazdy sterowane AI zwane Strażnikami będą pojawiać się w określonych punktach na polu bitwy, aby wspomóc Inżyniera. Po tym, jak zostanie zniszczony, Strażnik zostawi po sobie ładunek Plazmy, który musicie zebrać i dostarczyć do Generatorów, czyli niezniszczalnych struktur, które pojawiają się w różnych częściach mapy, ciągle zmieniając swoją lokalizację. Produkują one także ochronną tarczę energetyczną dla Inżyniera.
Charty zbierają i używają Plazmy, by przeciążyć Generatory, tym samym wyłączając pole ochronne Inżyniera na jakiś czas. Przeciążenie Generatora przez Chartów działa podobnie jak przejęcie bazy w bitwach losowych. Im więcej pojazdów w okręgu zajęcia, tym szybciej ono postępuje.
Generatory mają dwa stany: aktywny i nieaktywny. Gdy Generatory pojawiają się na mapie, są zawsze nieaktywne i posiadają ten sam czas aktywacji. Charty mogą przeciążyć Generator jedynie, gdy jest aktywny.
Gdy zbierzecie ładunek Plazmy po raz pierwszy, określona liczba PW zostanie przywrócona Waszej drużynie. Co więcej, Plazma na pokładzie Waszego pojazdu zwiększy uszkodzenia zadawane von Kriegerowi, zatem starajcie się zdobyć każdy ładunek.
Gdy Blitzträger auf E 110 zostanie tymczasowo pozbawiony ochronnej tarczy, będziecie mieć trochę czasu na zadanie mu pełnowartościowych uszkodzeń – i nie zapomnijcie użyć swoich specjalnych zdolności bojowych! Następnie jego pole ochronne zostanie odbudowane, a Wy będziecie musieli przeciążyć i zniszczyć kolejny Generator. Uszkodzenia zadawane przez tarczę ochronną będą bardzo osłabione, ale zwiększą się wraz z każdym zniszczonym Generatorem.
Po przeciążeniu i zniszczeniu czwartego i ostatniego Generatora, tarcza pojazdu von Kriegera zostanie permanentnie wyłączona, zatem skorzystajcie z tej okazji, by go wykończyć. Jednak jeśli czas bitwy upłynie, a Blitzträger nadal pozostanie sprawny, von Krieger wygra, zatem dajcie z siebie wszystko w końcowej fazie walk!
Pamiętajcie też, że Blitzträger auf E 110 posiada nową umiejętność: Teleportację. Umożliwia ona Inżynierowi teleportować się w wybrane miejsce na mapie, z pewnym opóźnieniem. Jednak kiedy jego ochronna tarcza znika, nie może on użyć Teleportacji, a po zniszczeniu czwartego Generatora, ta umiejętność zostaje zablokowana.
Aby zwyciężyć, Charty muszą współpracować i działać jak zwarta drużyna. Walczcie w grupach po trzy lub cztery pojazdy, niszczcie Strażników wspierających Blitzträger auf E 110, zbierajcie Plazmę i miejcie oko na liczniku czasu bitwy. Zgrajcie swoje działania, bo szanse na pokonanie Inżyniera przez pojedynczego Charta są niemal zerowe!
Bądźcie w kontakcie i walczcie o zwycięstwo, dzieląc się doświadczeniami na Discordzie – dołączcie do oficjalnego kanału World of Tanks na Discordzie w swoim ojczystym języku i dobierajcie się w plutony. Walczcie ramię w ramię ze swoimi nowymi sojusznikami, aby zyskać jak największe szanse na pokonanie pojazdów AI. To także świetna okazja do dyskusji oraz na szukanie nowych aktualizacji, zapoznanie się z najświeższymi wydarzeniami w społeczności i formowanie plutonów w grze.
Blitzträger auf E 110
Aby walczyć potężnym Blitzträger auf E 110, potrzebujecie Klucza. Oto, jak możecie go zdobyć:
- Wypełnijcie specjalną misję w bitwach losowych, aby zyskać jeden Klucz. Misja będzie dostępna na początku wydarzenia, 27 września, 11:00 CEST (UTC+2) i pozostanie aktywna do 4 października, 11:00 CEST (UTC+2).
- Możecie też otrzymać Klucze, wypełniając specjalne misje Chartów z wydarzenia.
- Klucze zdobyć będzie można także jako część zawartości zestawów w Sklepie premium podczas trwania wydarzenia.
Po zakończeniu wydarzenia, 11 października o 11:00 CEST (UTC+2), nie będzie oferowana rekompensata za niewykorzystane Klucze .
Blitzträger auf E 110 to potężny niszczyciel czołgów o powalającej sile ognia. To zaprojektowane przez Maxa von Kriegera cudo inżynierii wyposażono w działo z automatycznym systemem ładowania. Jeden przebijający strzał może z łatwością zabrać ponad połowę puli wytrzymałości pojazdu Charta. Co więcej, Blitzträger auf E 110 posiada cztery dodatkowe (trzy aktywne i jedna pasywną) zdolności bojowe.
- Gungnir — Strzał zadający pokaźne uszkodzenia pojazdom przeciwnika.
- Strzała EMP — Strzał z ładunkiem wysokiego napięcia spowalniający i ogłuszający przeciwników. Zeruje punkty przeładowania generatora uszkodzonych pojazdów.
- Wybuch EMP — Ładunek energii pokrywający cały obszar wokół pojazdu. Ogłusza wszystkich przeciwników w obszarze działania i zadaje uszkodzenia najbliższym z nich. Przenika przez przeszkody i zeruje punkty przeładowania generatora uszkodzonych pojazdów.
- Teleportacja — Pozwala pojazdowi teleportować się do wybranego punktu na mapie z pewnym opóźnieniem. Kierowanie pojazdem jest niemożliwe w trakcie przygotowania. Nie można używać, kiedy tarcza nie jest aktywna.
- Wchłanianie — Znajdując się w pobliżu ładunku plazmy na ziemi, pojazd przyspiesza jej parowanie. Jeśli w momencie wyparowania plazmy pojazd jest w promieniu 50 m od niej, odzyska pewną liczbę punktów wytrzymałości i przyspieszy przygotowanie do teleportacji.
Sterowani przez AI Strażnicy są niezależnymi pojazdami obronnymi, które pojawiają się na całej mapie. Ich zadaniem jest zadawać uszkodzenia Chartom i wykrywać ich dla Blitzträgera.
Jak grać
Mimo że Blitzträger auf E 110 jest niesamowicie potężny, a jego tarcza odbija większość strzałów, nie zapominajcie, że gra przeciwko Wam siedem groźnych Chartów jednocześnie. Jeśli pod koniec bitwy drużyna przeciwna pozostanie w komplecie, oznacza to dla Was kłopoty.
Próbujcie zmylić przeciwników, wykańczajcie osłabionych i wspierajcie Strażników – nie pozwólcie rywalom zebrać Plazmy, która przeciąży Generatory. Maksymalnie wykorzystajcie swoje zdolności bojowe, nieustannie przemierzajcie pole bitwy i zróbcie użytek z nowej umiejętności – Teleportacji. Chrońcie Generatory za wszelką cenę, ponieważ jeśli Charty zniszczą wszystkie cztery, ochronna tarcza zniknie na zawsze i będziecie podatni na uszkodzenia.
Czas gra na Waszą korzyść, zatem nie musicie zniszczyć wszystkich Chartów, aby osiągnąć zwycięstwo. Jeśli nie uda im się Was zniszczyć w wyznaczonym czasie, zatriumfujecie!
Kolekcje
Postępy w Powrocie Waffenträgera obejmują zebranie kolekcji Chartów i Inżyniera, składających się z rożnych elementów i dzielą się na cztery etapy. Po zebraniu określonej liczby elementów i ukończeniu każdego etapu otrzymacie cenne nagrody. Dołączcie do wydarzenia i zbierzcie stylizacje z wydarzenia z kolekcji Chartów i Inżyniera! Aby ukończyć postępy wydarzenia i zdobyć wszystkie związane z nim nagrody, należy skompletować obie kolekcje.
Każdy element personalizacji w obu kolekcjach jest niepowtarzalny – i każdy pojawi się tylko raz. Kolekcje obejmują style, kamuflaże, emblematy, napisy, naklejki i, naturalnie, Charty i Inżyniera we własnej osobie. Te postacie staną się częścią Waszych załóg i będą posiadać własne ścieżki głosowe.
Każdy element z kolekcji Chartów lub Inżyniera dodaje 1 punkt do głównego postępu w wydarzeniu. Wypełnienie każdego etapu głównego postępu da Wam nagrody, w tym główną – 3000 obligacji.
Charty
Inżynier
Portale międzywymiarowe i nagrody
Za wypełnianie misji wydarzenia, a także za pokonanie rzadkiego Blitzträger auf E 220 (więcej o tym w kolejnym artykule – wypatrujcie go!), otrzymacie Rozruszniki, specjalne klucze aktywujące Portale międzywymiarowe. Aktywując Portale międzywymiarowe, będziecie mogli otrzymać cenne łupy, a w tym elementy kolekcji.
Możecie zdobyć Rozruszniki Chartów za wypełnianie misji wydarzenia rozegranych pojazdami Brygady Chartów. Te klucze pozwolą Wam aktywować Portal Chartów.
Istnieje szansa, że pojawi się w nim unikalny element kolekcji Chartów lub gwarantowana nagroda z poniższej listy:
|
|
|
Wypełniając misje bojowe Inżyniera, zdobędziecie Rozruszniki Inżyniera. Użyjcie tych kluczy, by aktywować Portal Inżyniera.
Możecie też zdobyć Rozruszniki Inżyniera poprzez osiąganie określonych kamieni milowych w postępach, a także ze specjalnych zestawów w Sklepie premium, a – jeśli sprzyja Wam szczęście – to nawet podczas aktywacji Portali Chartów lub Inżyniera.
Po aktywacji Portal Inżyniera da Wam gwarantowany przedmiot z poniższej listy:
|
|
|
Jednak jeśli gwiazdy Wam sprzyjają, mogą się Wam trafić nawet większe nagrody:
- Specjalne stylizacje i naklejki, które nie wchodzą w skład kolekcji z wydarzenia
- Niesamowite charcie style 3D dla Object 140, Bat.-Châtillon 25 t lub M48A5 Patton
Ale najsłodszą nagrodę stanowią czołgi premium VIII poziomu, a w tym zupełnie nowy ASTRON Rex 105 mm. Poza tymi drapieżcami możecie zdobyć pojazd premium z poniższej listy:
Portal dla pojazdów
W końcu, czas opowiedzieć o specjalnym Portalu dla pojazdów, który do aktywacji wymaga Rozrusznika Inżyniera.
Możecie z niego otrzymać wyjątkową nagrodę: ASTRON Rex 105 mm, zupełnie nowy amerykański czołg średni premium VIII poziomu.
Kliknij na zdjęcia, by je powiększyć
W celu aktywowania Portalu dla pojazdów i przechwycenia z niego tego przerażającego łowcy potrzebujecie 60 Rozruszników Inżyniera. Jednak jeśli uprzednio otrzymacie ten pojazd z Portalu Inżyniera, Portal dla pojazdów zostanie zdezaktywowany.
Bądźcie czujni, Dowódcy! Więcej szczegółów i dokładne specyfikacje zostaną opisane w poświęconym temu wydarzeniu artykule, który ukaże się już niedługo.
Ź: Portal EU
Dziękuję za prezenty wg, właśnie dostałem 10 dni premium, i w gratisie ping 120. Wejdę jutro jak będzie to samo to pierdziele nie gram przez kolejne 10 dni.
Nie płacić ruskim
otyły panie! ja płacę tym, którzy dają mi dobrą grę i mogą być nawet z wypizgarza 😛
Nie chcę psuć radości co po niektórych graczy, ale z ekonomicznego punktu widzenia te paczki są nie opłacalne. W tamtym roku mieliśmy zagwarantowane 100 golda w tych paczkach. W paczkach świątecznych było to 2,5 raza więcej. Patrzyłem na openingi niektórych jutuberów i szału nie było. Z 200 paczek otzrymywali mniej więcej tyle samo golda (nie doliczałem premii za czołgi, które już posiadali), co ja otwierając sumarycznie 75 paczek świątecznych. Mało tego, kiedy oni dostawali gówniane nagrody typu podręczniki, ja dostawałem kredyty konto premium style 3d, załogantów w znacznie większej ilości niż oni. A wiśienką na torcie były ozodby choinkowe, które po raz kolejny dawały nam schematy, załogantów, konto premium. Z kolei rozbite skorupki i uzupełnione kolekcje świetne style 2d. Podsumowując w evencie świątecznym za 75 paczek płaciłeś 401zł, w tym evencie za taką samą ilość jest to 270zł. Za różnicę 130 zł dostajesz 2,5 razy więcej golda, załogantów, i mnóstwo innych bajerów. Jeśli więc WG nie poprawi ekonomi tego trybu, to chyba sobie odpuszczę i poczekam do świąt. 🙂
Po raz pierwszy od bardzoooo dawna można zdobyć emila 1951m, kusząca propozycja.
jak skoda t56 to coś w stylu bourrasque po potężnych sterydach, tak astron odpowiada na pytanie co by było, gdyby te sterydy były mocno przeterminowane
no nie najlepiej generalnie
Może mi ktoś streścić, czy ten czołg będzie do zrobienia tak jak maraton, czy tylko ze skrzynek premium?
A jak było niby z t77 rok temu? Tylko skrzynki premium..
T77 to akurat bardzo fajny czołg, nie wiem co ludzie od niego chcą.
Ładuje niesamowicie długo
Rok temu było gwarantowane 100 golda za otworzenie cenniejszej „skrzynki” plus możliwość otworzenia szkrzynki jeszcze raz za golda i szkoda że z tego zrezygnowali
Wczesniejszym glownym smietnikiem do wygrania ze ,,skrzynki” byl t77 ,tera dali wykastrowanego rexa ,no mozna sie bylo spodziewac jak tylko wspomnieli ze nadchodzi ten tryb xD
czyli co portal inżyniera i portal dla pojazdów to dwa rózne portale i z obu mozna zdobyć premke czy jak?
Paczki to chyba tylko dla Emila warto, bo ten ASTRON wydaje się być szrotem. 4.5s pomiędzy pociskami, wielki gar, słaba wieża, słaba celność i do tego mułowaty. W sumie czołgi do trafienia spoko, oprócz tego turtla i M41D
Bardziej dla lisa, ale co kto lubi…
Jak ktoś nie ma to owszem 🙂 Ja Lisa mam, a Emil chyba pierwszy raz dostępny od LF 2019(?)
4s między pestkami i o 10mm większa penetracja niż zapowiadali
troche podobne do tego z poprzedniego roku no ale i tak ok
podobne to jest w samym pomyśle, są nowe czołgi do walki z waflem którem mają nowe umiejętności. Do tego nowy wafel z nowymi umiejętnościami