Aktualizacja 0.12 wprowadziła kilka interesujących zmian do Armored Warfare – zwłaszcza jeżeli chodzi o klasę niszczycieli czołgów. Zmiany te odbiły się na statystykach niektórych pojazdach. Poniższe statystyki pochodzą z serwerów EU oraz NA
GRACZ KONTRA GRACZ (PVP)
Na pierwszy rzut oka widać że zmiany wprowadzone w klasie niszczycieli czołgów przyniosły oczekiwany efekt. Przerobienie systemu kamuflażu oraz dodanie nowej umiejętności wpłynął pozytywnie na tą klasę.
W aktualizacji 0.12, średnia ilość zwycięstw pojazdów tej klasy na serwerze EU wyniosła 50,63%, na serwerze NA było to natomiast 49,74%. Współczynnik zwycięstw który widać poniżej dotyczy trybu PvP, pierwsza liczba do serwer EU, a druga serwer NA:
Jak widać na powyższych statystykach, kilka pojazdów jest ciągle słabsza niż ich odpowiedniki. Sytuacja jednego z nich LAVa-600 została uznana za istotną i wartą interwencji, dlatego właśnie pojazd ten zostanie wzmocniony w nadchodzącej aktualizacji 0.12.1758, pozostałe pojazdy zostaną przerobione w przyszłości. Niektóre pojazdy takie jak MERC bądź ICE posiadają większy współczynnik zwycięstw ze względu na to że wygrali i zakupili je stosunkowo dobrzy gracze (do tego dochodzi wymaksowana załoga) . Co do reszty pojazdów listę jak radziły sobie w trybie PvP znajdziecie poniżej:
Jak widać, pojazdy które przed aktualizacją 0.12 radziły sobie tragicznie (Ariete, Warrior) zanotowały wzrost statystyk. Niestety nadal radzieckie pojazdy z serii T-XX radzą sobie dość słabo – dlatego właśnie aktualizacja 0.12.1758 przyniesie również ich wzmocnienie. Pozostałe pojazdy zostaną zbalansowane w aktualizacji 0.13 oraz w przyszłości.Pojazdy z serii BMP są dalej statystycznie słabe. Po raz kolejny widać że w niektórych przypadkach umiejętności graczy okazują się kluczowe co powoduje zaburzenie ogólnych statystyk, dotyczy to również pojazdów w wersji ICE. Wszystko to prowadzi do błędnego założenia że pojazdy takie jak MBT-70 są zbyt mocne, bądź zbyt słabe Challenger. Jednak obydwa pojazdy mieszcząc się w normie. Rzućmy teraz okiem na pojazdy 9 poziomu:
BMPT-72 i Draco są zbyt słabe i zostaną wzmocnione w najbliższej aktualizacji. Z drugiej strony M8 Thunderbolt mieści się w normie na serwerze EU, lecz na serwerze NA radzi sobie tragicznie. Leopard 2A6 również trochę odstaje. Najlepiej radzi sobie M1A2 Abrams i T-90MS
GRACZ KONTRA ŚRODOWISKO (PVE)
Dzięki zmianom w aktualizacji 0.12 misje PvE stały się trudniejsze co widać na statystykach. Obecnie współczynnik zwycięstw na serwerze EU wygląda następująco:
- Poziom łatwy: 97,22%
- Poziom średni: 87,16%
- Poziom trudny: 75,38%
Natomiast współczynnik zwycięstw na serwerze NA wygląda następująco:
- Poziom łatwy: 97,23%
- Poziom średni: 82,20%
- Poziom trudny: 74,63%
Pomimo tego że na poziomie łatwym i średnim współczynnik zwycięstw jest stosunkowo wysoki i nie odbiega wiele od wcześniejszych danych, poziom trudny to już inna bajka. Oto współczynniki zwycięstw na tym właśnie poziomie trudności:
Statystyki pokazują jasno że na PvE najlepiej wybierać się czołgami podstawowymi. Najlepsze wyniki osiąga Challenger 2, M1A2 i T-90MS. Pozostałe klasy z reguły pozostają daleko w tyle. Niespodziewanie jednak pojazdy artyleryjskie radzą sobie dość dobrze, jednak możliwe że jest to związane z błędnymi czasami przeładowania na tych pojazdach. Obsidian Entertainment bada obecnie również i to kwestie, dzięki temu tryb PvE będzie ulepszany na bieżąco.
W następnej części ujawnimy jakie pojazdy najlepiej zarabiają oraz jak szybko da się na nich nabić następny poziom – Do zobaczenia na polu bitwy!